Universum zonder bashing

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Universum zonder bashing

      Bashing regel voor een specifiek universum schrappen? 19

      The result is only visible to the participants.

      Beste spelers,

      Ieder universum start met de bashing regel zoals beschreven;
      Bashing regel

      Wish2Die wrote:

      4. Bashing

      1 - Het is niet toegestaan eenzelfde planeet of maan van een actieve speler meer dan 6 keer per 24 uur aan te vallen.
      2 - Deze regel geldt ook voor maansvernietigingsmissies. Aanvallen met spionagesondes en interplanetaire raketten tellen niet voor de bashing regel, met uitzondering van universa waar de spioraid feature aanstaat. Daar tellen de raids gedaan met enkel spionagesondes wel mee voor bashing. Aanvallen waar de gehele aanvalsvloot kapot gaat, zoals bij een simpele spiocrash of ninja, tellen echter ook in deze universa niet mee voor bashing.
      3 - In speciale universums, aangekondigd op het forum (board.nl.ogame.gameforge.com/) kan de bashingsregel hiervan afwijken.
      4 - Bashen is alleen toegestaan als je alliantie in oorlog is met de andere alliantie.
      5 - Een oorlog moet worden aangekondigd op het OGame forum, in de correcte subsectie en moet voldoen aan de forumregels.


      toelichting:
      Klik hier om de toelichting te bekijken
      4 Bashing

      Een planeet of maan van een actieve speler meer dan 6 keer binnen 24 uur aanvallen is niet toegestaan. Wanneer een aanvallende vloot volledig wordt vernietigd, telt deze niet mee als aanval.
      Let op:
      - Een bashing onderzoek zal enkel gestart worden als een speler gerapporteerd wordt.
      - uitzondering hierop is een maanvernietigings missie die tijdens de vernietigingspoging sneuvelt. Die telt wél mee voor bashing.
      - controleer of een i-tje niet online komt. Stel dat een i-tje plotseling online komt, telt de aankomsttijd van je vloot bij het bepalen of er wel of geen sprake is van bashing.
      - De aankomsttijd van de eerste vloot telt als ingangsmoment van de 24 uur.

      Als je je schuldig maakt aan bashing mag je enkel de opbrengst van de 6 minst winstgevende waves houden. De overige waves zul je moeten terugbetalen .
      Bashing bestaat uit het totaal aan slagen binnen 24 uur op dezelfde planeet/maan, en hierbij worden dus ook de 1e 6 aanvallen gerekend die de hele actie tot bashing maken.
      In tijden van oorlog geldt de bashing-regel niet.
      Spelers die door hun alliantie in oorlog komen, zijn hiervoor zelf verantwoordelijk. Je krijgt bescherming van een alliantie, maar neemt óok een risico.
      Meer informatie over regels rondom oorlog kun je hier vinden, onder punt 7: Voor een oorlog gelden de volgende regels:
      * Een oorlog is pas geldig na het aanmaken van een oorlogsverklaringsthread.
      * Elke oorlog heeft zijn éigen oorlogsverklaring, meerdere oorlogen in 1 thread verklaren maakt allen ongeldig.
      * Elke oorlog heeft zijn éigen CR-thread, het bundelen van verschillende oorlogen in 1 thread is niet toegestaan♠.
      * Bashen is pas toegestaan 12 uur na het verklaren van de oorlog.
      * Een oorlog stopt automatisch na 30 dagen non-activiteit (geen reacties in de CR-thread voor 30 dagen).
      * Een oorlog stopt na het aanmaken van een vredesverklaring(sthread) die (wederzijds) wordt ondertekend.

      Spelbederf
      Overigens kan er als er geen sprake is van bashing in extreme gevallen ook een ban gezet worden onder de noemer spelbederf.
      In dat geval wordt een planeet niet meer dan 6x aangevallen binnen 24 uur, maar wordt een speler gedurende lange tijd op meerdere planeten lastig gevallen, dusdanig dat deze speler niet normaal meer kan spelen. In dat geval kan een GO beslissen dat de aanvaller(s) de verdediger tijdelijk met rust dienen te laten.
      Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er eindeloos lange aanvallen gedaan worden, als er herhaaldelijk kansloze kinderachtige en winstloze aanvallen gedaan worden of puur gespeeld wordt om anderen het spelplezier te ontnemen.
      Hier moet een GO (vaak in overleg met een SGO of admin) een inschatting voor maken.
      Als je denkt dat je het slachtoffer bent van spelbederf, neem dan zelf contact op met een GO zodat hij de situatie kan bekijken.


      Met de toenemende snelheid waarmee grondstoffen worden verkregen, door verhoogde eco, is het misschien interessant om een universum met aangepaste bashing regel of geheel zonder bashing regel te lanceren? Dit behoort tot de mogelijkheden, maar we willen graag weten hoe de community hier tegenover staat.
      Het wijzigen van de bashing regel geldt dan enkel voor het betreffende universum waarbij dat expliciet benoemd zal worden (dus mogelijk niet het eerst volgende universum). Ook zal handhaving op spelbederf blijven bestaan, zoals dat reeds in de regels beschreven staat.

      We zien graag jullie feedback en visie.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Ik denk dat dit voor de zieke expo-resultaten een prima idee was. Alleen als je 5m per expo krijgt, is het het niet echt waard om, nadat je al 6 waves geraid hebt (bijv: 60m - 30m - 15m - 7.5m - 3.7m - 1.8m) nog eens 3 waves nodig hebt om die 1.8m die er nog ligt op te rapen...
      Bovendien is met de huidige spelersaantallen iedereen eervol, waardoor de extra raids nog minder op leveren.

      Het volgende punt is maanknallen. 15x 1 rip sturen is vele malen goedkoper waardoor dit vaker gedaan kan worden. Bovendien kunnen defjes hiervoor ook nog lekker gebashed worden, wat je ipr scheelt.

      Het resultaat is dus zeer magere extra raids die niet in verhouding staan tot de gs vondsten van expo en meer maanknallen. Oftewel, meer mensen die stoppen. Leuk dat erover wordt nagedacht, maar ik denk niet dat dit iets is dat zal helpen met de activiteit of het speelplezier.
    • Spacefighter wrote:

      lijkt me juist interessanter om aantal x per 24 uur te halveren. Dat je juist tactisch moet zijn bij bepaalde aanvallen en dat je gedwongen wordt meer samen te werken

      Dat is ook nog iets interessants ja.
      Ik zie er weinig voor het bashen te kunnen verhogen of zelfs schrappen. Itjes mogen al gebasht worden, daarnaast lijkt het me niet handig om, zoals al aangegeven is, iedereen de ruimte te geven om de uni te verzieken door continu alle manen van tegenstanders te kunnen vernietigen, want er zit geen limiet op. Voor een groepje zal het leuk zijn, maar voor de leegloop en de wat nieuwere spelers zeg ik dan ook gewoon nee... niet aan bashing komen.

      Eventueel vanuit een strategisch oogpunt, zoals Spacefighter als idee had, het te verminderen naar 4 of 3 kan leuk zijn. Dit kan AGS bevorderen in een tegenstrijdig spel dat samenwerking nauw neemt met allianties e.d. waar je afgestraft wordt door in AGS te vliegen met een ander ( minder loot en negatief eerpunten ), dan wanneer je solo vliegt. Spelers meer laten samenwerken lijkt me dan ook een plezieriger effect te hebben dan het solo-play van expOGame nóg verder te bevorderen.
    • Het idee is interessant,

      maar niet voor .nl. Misschien voor een eventserver of iets in die richting.
      het komt zelden voor dat als ik een slag doe tegenwoordig, ik meer dan 2 of 3 naraids meestuur.. is simpelweg niet de moeite.

      Het halveren zoals hierboven beschreven is inderdaad een mooier voorbeeld, maar ook weer voor een eventserver oid.

      Een bashing limiet van 1, waarin "lege slagen" niet meetellen lijkt mij leuker. (dus een echte hit/raid telt, maar een een lege aanval op maan niet, m.u.v maanvernietigingen.


      Dat geroepen te hebben, wanneer mogen we eigenlijk een nieuwe uni verwachten, en komt daar een poll bij kijken? Het is lang geleden dat we een uni gehad hebben met echt "speelbare" instellingen voor deze tijd.


      70% debris,(80 mag ook) redelijke/hoog didf factor, x8 eco(of meer) x4 onderzoeksnelheid x2(of hoger) van eco vloot 0,5 deut, spioraiden cuz why not... ik roep hier maar wat, make it happen :love:

      Dit zouden instellingen zijn waar een aangepast bashing limiet komisch kan zijn

      :love: Thanks Syrabi

      The post was edited 2 times, last by Jillian ().

    • JamesCameron wrote:

      Alleen als je 5m per expo krijgt
      Dat is nog aan de zuinige kant, ik ben het nu aan het testen en ik heb nog geen mijn nodig gehad. Hauls van 10+m komen vaak voor. Vloot, raiden, minen. Allemaal niet nodig.

      Tegen bashing trouwens, er zitten nu al genoeg mensen in V-mode.

      The post was edited 1 time, last by Azenomei: antwoord ().