Uni3 stats discussie

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • @Zaphod Beeblebrox Ja, dat zei je ja. Niets flawed? Ik beschouwde de opmerking als reactie op het punt dat ik probeerde te maken, namelijk: 1 dag niet per se online te hoeven komen bij het saven op inner.
      Als reactie daarop dus wel flawed -- je kan immers niet meer 1 dag echt skippen op dezelfde manier en met dezelfde kosten zoals dat bij 1x speed wel kon.
      Als het puur als opmerking was bedoeld om ons erop te wijzen dat je een plaatsing kan terugtrekken en daardoor wat langer kan saven zonder meer deuterium uit te geven, dan... bedankt?

      Misschien zijn de +50 velden inderdaad wat overdreven. Ik weet in ieder geval dat ik ze persoonlijk nog een poos niet nodig zal hebben. Misschien dat de hoger gerankte miners daar een beter beeld bij hebben. We hebben natuurlijk nog de optie om +20 velden te kopen of gebruik te maken van de ontdekker voor +10% bij kolonisatie.
      Ongebruikte velden krijgen pas waarde wanneer ze in gebruik genomen worden. Maar denk je dat +50 velden 1 op 1 te verantwoorden is naar 50% minder verbruik (oprechte vraag, ik heb mn twijfels)?

      Ik ben nog steeds van mening dat de lijst zoals hierboven staat rekening houdt met meer dan alleen miners -- al kan ik niet helemaal opmaken uit jouw bericht of jij het daar absoluut niet mee eens bent (voornamelijk door het laatste stuk van je post).

      Met de settings op die manier hebben we in vergelijking van voor de merge in u3
      Fleeters:
      100% snellere vloot
      20% meer puin
      en evt. 2MW's minder

      Miners/turtles:
      16,7% eco erbij (6x naar 7x)
      25 extra velden (voor een totaal van +50) -- (terra 10 kost al 512.000 energie, daarmee kom je met de grootste planeet nog niet eens op het formaat van de grote planeten van voor de ogame overhaul update van jaren terug)

      Allen:
      24x onderzoek


      Hoe ziet de gebalanceerde lijst er uit die jij voor ogen hebt?

      The post was edited 1 time, last by Gotyn: typo, onbedoeld dikgedrukte vraag ().

    • @Gotyn

      Nee niets flawed...je kan prima 1 dag skippen, maar niet zoals het kon nee...niet op dezelfde manier idd en niet met dezelfde deutkosten (alhoewel dit niet uit maakt volgens je eigen beredenering, als je er voor kiest om je bult gs te transporteren met een paar ton bootjes dan mag het wel wat kosten, dat is het een nadeel van je speelstijl...) maar zo moeilijk is het ook weer niet hoor!..Dus je kan wel degelijk een dag skippen, al moet je dan even verder kijken dan inner...Fleeters kunnen niet meer spelen zoals ze deden omdat ze met 1x speed 4x(!) zo langzaam vliegen...en daarnaast was er in gemini minder brandstofgebruik!

      Veel leute in u3 beredeneren vanuit zichzelf, opzich prima, maar als jij zegt 'we waren 1x dus terugzetten' of 'we gingen al van 30 naar 50' moet je ook rekening houden met 'we waren 4x dus terugzetten' of 'we gingen van 70/80 naar 100 procent brandstofkosten' of whatever...werkt 2 kanten op he...

      Daarnaast is bij de u10/u3 merge al gekozen voor een lagere vlootsnelheid ten nadele van de import spelers (en ook geen def naar puin!), dit terwijl de eco wel omhoog geschroefd is (en ook onderzoek/velden?). Waarom zouden jullie weer een eco boost krijgen terwijl de spelers uit een fleetuni er alleen maar op achteruit gaan? Vlootspeed omlaag, nadeel tov miners wat betreft eco, meer brandstofkosten...en dan zeur je over het feit dat je niet langer kan saven dan 21 uur (inner!) in een real-time spel?..Een beetje aanpassingsvermogen is niet verkeerd...

      Mijn lijst? Nog een keer? En dan deze zin even in bold wat dat is nodig oid.

      Eco naar 10/12, zo hoog mogelijk (sowieso gelijk aan/boven het niveau van gemini).
      Onderzoek 2x/4x de eco speed.
      Puin zo hoog mogelijk
      Brandstof 50%
      Def naar puin was een grapje leute, is niet goed, begrijp ik ook... :P
      Vlootspeed 4x(persoonlijke voorkeur) maar 2x/3x begrijp ik wel tov de u3 spelers.
      Velden +25.
      MW'en naar 4/5/6 (als inner saven je te snel gaat bij 2x/3x/4x, dan kan je dan gewoon stelsels over...en dan helpt de deut 50% je ook weer, ook als miner).

      Bijkomend voordeel van de versnelling van vloot en minder MW'en is dat je als miner ook minder lang hoeft te wachten op je transportjes en je vloot dus ook minder lang aanwezig hoeft te zijn...


      Mooi overtuigend trouwens die 100% meer vlootsnelheid (zeker met die daardoor in het niets vallende 16,7%...heeft niets met elkaar te maken maar leuk gedaan), maar als jullie zo graag aan oude gewoontes vasthouden: Jullie zijn sinds eco verhogingen al 600% gestegen in mine inkomsten... 8o Overigens zijn wij vanuit gemini langzamer in alles... 8o

      O, en ik heb hier een terra 12 staan zoals veel anderen, dat is wel haalbaar hoor... ;)
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Zaphod Beeblebrox wrote:

      @Gotyn

      Nee niets flawed...je kan prima 1 dag skippen, maar niet zoals het kon nee...niet op dezelfde manier idd en niet met dezelfde deutkosten (alhoewel dit niet uit maakt volgens je eigen beredenering, als je er voor kiest om je bult gs te transporteren met een paar ton bootjes dan mag het wel wat kosten, dat is het een nadeel van je speelstijl...) maar zo moeilijk is het ook weer niet hoor!..Dus je kan wel degelijk een dag skippen, al moet je dan even verder kijken dan inner...Fleeters kunnen niet meer spelen zoals ze deden omdat ze met 1x speed 4x(!) zo langzaam vliegen...en daarnaast was er in gemini minder brandstofgebruik!

      Veel leute in u3 beredeneren vanuit zichzelf, opzich prima, maar als jij zegt 'we waren 1x dus terugzetten' of 'we gingen al van 30 naar 50' moet je ook rekening houden met 'we waren 4x dus terugzetten' of 'we gingen van 70/80 naar 100 procent brandstofkosten' of whatever...werkt 2 kanten op he...

      Daarnaast is bij de u10/u3 merge al gekozen voor een lagere vlootsnelheid ten nadele van de import spelers (en ook geen def naar puin!), dit terwijl de eco wel omhoog geschroefd is (en ook onderzoek/velden?). Waarom zouden jullie weer een eco boost krijgen terwijl de spelers uit een fleetuni er alleen maar op achteruit gaan? Vlootspeed omlaag, nadeel tov miners wat betreft eco, meer brandstofkosten...en dan zeur je over het feit dat je niet langer kan saven dan 21 uur (inner!) in een real-time spel?..Een beetje aanpassingsvermogen is niet verkeerd...

      Mijn lijst? Nog een keer? En dan deze zin even in bold wat dat is nodig oid.

      Eco naar 10/12, zo hoog mogelijk (sowieso gelijk aan/boven het niveau van gemini).
      Onderzoek 2x/4x de eco speed.
      Puin zo hoog mogelijk
      Brandstof 50%
      Def naar puin was een grapje leute, is niet goed, begrijp ik ook... :P
      Vlootspeed 4x(persoonlijke voorkeur) maar 2x/3x begrijp ik wel tov de u3 spelers.
      Velden +25.
      MW'en naar 4/5/6 (als inner saven je te snel gaat bij 2x/3x/4x, dan kan je dan gewoon stelsels over...en dan helpt de deut 50% je ook weer, ook als miner).

      Bijkomend voordeel van de versnelling van vloot en minder MW'en is dat je als miner ook minder lang hoeft te wachten op je transportjes en je vloot dus ook minder lang aanwezig hoeft te zijn...


      Mooi overtuigend trouwens die 100% meer vlootsnelheid (zeker met die daardoor in het niets vallende 16,7%...heeft niets met elkaar te maken maar leuk gedaan), maar als jullie zo graag aan oude gewoontes vasthouden: Jullie zijn sinds eco verhogingen al 600% gestegen in mine inkomsten... 8o Overigens zijn wij vanuit gemini langzamer in alles... 8o

      O, en ik heb hier een terra 12 staan zoals veel anderen, dat is wel haalbaar hoor... ;)
      Can I have an A-MEN, HALLELUJA
      De aanvaller steelt: 1.352.137.250 Deuterium

      DeBoerMaN [bEx] & ExXx [bEx] & DeWieSneuS [TBD] vs Angerblub:TOT: 35.934.399.000
    • Interessante discussie om te lezen. Het spreekwoord de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet lijkt mij hier van toepassing. Het is duidelijk dat de miners graag stats zien die hun speelstijl ondersteunen. Voor de fleeders geld precies het zelfde. Kortom iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur passend bij zijn/haar speelstijl, lijkt mij zeer begrijpelijk. Vandaar de gap tussen de verschillende wensen (stats) van de miners en fleeders.

      Het heeft derhalve geen zin om te roepen de miners dit of fleeders dat, ect ect. Iedereen (ook ik) ventileert zijn wensen vanuit eigenbelang passend bij zijn/haar speelstijl en of andere factoren. Het is aan Gforce om daar een definitieve keuze in te maken. Hoe dan ook de uitkomst zal niet voor iedereen wenselijk zijn. Mocht het meer een miners uni worden biedt de fleeders dan een escape en visa versa.

      The post was edited 4 times, last by Zodiack ().

    • Mijn belangrijkste argument voor 1x speed is niet afhankelijk wat voor rol ik speel ,maar dat er voor elke speler een keuze kan maken welke uni het best bij zijn behoefte past en voor mij is er geen 1x speed meer beschikbaar uni1 was de enigste en dat was mijn hoofdreden om daar te spelen en hoop dat dat terug komt
    • @Zaphod Beeblebrox,

      Bedankt voor de uitgebreidere beredenering.
      Ik kon me de exacte instellingen van gemini niet meer herinneren en kan me nu best redelijk vinden in de punten die je noemt.
      Hierbij wil ik wel nogmaals benadrukken dat de statements voor 1x zijn ontstaan uit begrip voor de vraag er naar. Vanuit U3 gezien moeten er dingen gewijzigd worden voor import spelers-- vergelijk het met asiel in RL, daar kan je ook redelijk wat verzet verwachten als daar voor een boel dingen op de schop moeten waardoor gewoontes moeten worden gewijzigd. Hier kunnen de spelers uit de verschillende uni's natuurlijk weinig aan doen.

      2x is wat mij betreft een prima oplossing geweest bij de merge.

      Paar huishoudelijke punten:
      De vraag was dikgedrukt omdat me ontgaan was dat bold op die regel nog aan stond... heb het voor je aangepast, maar had je er echt zoveel last van?
      De procenten waren niet met die insteek er neer gezet. Aannames...

      Uiteraard komen wensen vanuit eigen belang en naar eigen inzicht op het spel. Mensen benoemen ze hier en daar kan over gesproken worden -- het liefst met argumenten zodat men de gedachte flow kan volgen.
      Ik merk dat ik me lichtelijk opvreet bij het lezen van sommige reacties door de manier waarop er gediscussierd wordt. Misschien lees ik het verkeerd, maar sommige teksten komen wat mij betreft onnodig aggressief uit de verf.

      Hier zal ik het bij laten:
      100% vanuit eigen belang:
      Vloot niet harder dan 2x en def niet naar puin, de overige settings maken me vrij weinig uit... het aanpassingsvermogen is nog dik in orde ;) en voor de overige settings is ook de wil om het eea aan te passen nog groot genoeg.
    • Thanks Gotyn voor het maken van het schema. Ik kan mij goed vinden in de voorstelde stats van the Senator. Onderzoeken mogen wat mij betreft een stuk sneller, en def puin slaat niet ergens op (als je het mij vraagt).

      the senator1 wrote:

      thx voor het schema. daarnaast nog een aanvulling. laat na het opnieuw instellen van de uni's mensen opnieuw kiezen of ze willen blijven of niet.

      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6xhogerMatchen met de andere unis, anders open we na verloop van tijd achter (denkende aan nieuwe mergs). spelers die in uni 3 spelen spelen al zeer lang en komen achterop indien een nieuwe merg komt. dus dit mag wel naar 10x :)
      mede afhankelijk van specs andere uni's [b](fijn voor minders, fleeters (grotere targets) en turtles)
      [/b]
      Onderzoek12x20xgezien de onderzoeken al vaak ver gevorderd zijn, loop je tegen de beperking op dat onderzoeken heel lang duren. dit mag mee groeien met de behoefte van de uni en dus veel sneller worden. (fijn voor minders, fleeters en turtles).
      dan lonen onderzoeken afkopen ook weer, want nu duurt verkorten alsnog heel lang (voordeel voor gameforge)

      Vloot2x1xde oude uni 3 was afgesteld om 1x vloot. hierop zijn spelers ingesteld. vloot dat veel sneller word, brengt het voordeel te veel naar de fleeter.daarbij ook denkende dat de oude uni's relatief ook wat meer oudere trouwe spelers kent die niet heel de dag on kunne zijn. (fijn voor miners en turtles)
      Puin50%50%Prima zoals het is [b](fijn voor minders, fleeters en turtles)
      Def puin0%0%indien verhoogd, te nadelig voor turtles. deze spelerstijl heeft dan geen nut. deff word massaal vernietigd of door shredder gehaald. (fijn voor turtles)
      AGSjajaaangezien vloot snelheid omlaag gaat, ags behouden. (fijn voor fleeters).
      Brandstof100%110/120%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. dit moet matchen met de eco verhoging. anders gaan handelsverhoudingen geheel op de shop en verlies je juist het grote nut van handelen voor fleeters (fijn voor miners)
      MW999 laten
      VormOOO
      Extra velden2545in oudere uni's raken planeten vol. nieuw onderzoek voor nieuwe planeten is zeer duurzaam

    • Azenomei wrote:

      Zippy wrote:

      En kom op zeg, als je in 42u niet 1x kan inloggen om opnieuw te saven vraag ik me sterk af wat je doel was om t spel te gaan spelen.
      En dat van een v-hopper. Zet je alles dan maar op delete ipv smurf?
      Ssssst stil zijn jij, amateur!
      Je speelt niet in deze uni, hebt niks nuttigs in te brengen (niet in dit topic of überhaupt op het board) dus wees stil, ga verder janken in een hoekje of bij je praatgroep en laat de spelers die wel wat toe te voegen hebben discussiëren.

      Of maak een accountje aan in u3, dan mag je hier wat komen zeggen. Zorgen we ook dat je met je staart tussen je benen de uni weer uit gaat :whistling:

      OT: eens met de beschrijving/ voorstel van Zapp!

      The post was edited 2 times, last by Zippy ().

    • Zippy wrote:

      Ssssst stil zijn jij, amateur!
      Je speelt niet in deze uni, hebt niks nuttigs in te brengen (niet in dit topic of überhaupt op het board) dus wees stil, ga verder janken in een hoekje of bij je praatgroep en laat de spelers die wel wat toe te voegen hebben discussiëren.

      Of maak een accountje aan in u3, dan mag je hier wat komen zeggen. Zorgen we ook dat je met je staart tussen je benen de uni weer uit gaat
      + 10 !! Weg met die huiler !!
      De speler wikt en ogame beschikt.
      Meer speed gaat spelers de kop kosten !
      Verder doen wat de meeste willen, democratisch toch?
    • Zippy wrote:

      Azenomei wrote:

      Zippy wrote:

      En kom op zeg, als je in 42u niet 1x kan inloggen om opnieuw te saven vraag ik me sterk af wat je doel was om t spel te gaan spelen.
      En dat van een v-hopper. Zet je alles dan maar op delete ipv smurf?
      Ssssst stil zijn jij, amateur!Je speelt niet in deze uni, hebt niks nuttigs in te brengen (niet in dit topic of überhaupt op het board) dus wees stil, ga verder janken in een hoekje of bij je praatgroep en laat de spelers die wel wat toe te voegen hebben discussiëren.

      Of maak een accountje aan in u3, dan mag je hier wat komen zeggen. Zorgen we ook dat je met je staart tussen je benen de uni weer uit gaat :whistling:

      OT: eens met de beschrijving/ voorstel van Zapp!
      Was Gemini niet gemerged met uni3? Dan zou mijn account nog ergens rond moeten zwerven. Niet dat jij dat weet want zo lang speel je nog niet geloof ik. Bovendien is het mensen uitmaken voor amateur terwijl je zelf niet eens kunt saven zonder v-mode beperkt nuttig.

      OT: Geen def naar puin.
    • Azenomei wrote:

      Zippy wrote:

      Azenomei wrote:

      Zippy wrote:

      En kom op zeg, als je in 42u niet 1x kan inloggen om opnieuw te saven vraag ik me sterk af wat je doel was om t spel te gaan spelen.
      En dat van een v-hopper. Zet je alles dan maar op delete ipv smurf?
      Ssssst stil zijn jij, amateur!Je speelt niet in deze uni, hebt niks nuttigs in te brengen (niet in dit topic of überhaupt op het board) dus wees stil, ga verder janken in een hoekje of bij je praatgroep en laat de spelers die wel wat toe te voegen hebben discussiëren.
      Of maak een accountje aan in u3, dan mag je hier wat komen zeggen. Zorgen we ook dat je met je staart tussen je benen de uni weer uit gaat :whistling:

      OT: eens met de beschrijving/ voorstel van Zapp!
      Was Gemini niet gemerged met uni3? Dan zou mijn account nog ergens rond moeten zwerven. Niet dat jij dat weet want zo lang speel je nog niet geloof ik. Bovendien is het mensen uitmaken voor amateur terwijl je zelf niet eens kunt saven zonder v-mode beperkt nuttig.
      OT: Geen def naar puin.
      Moet je je voorstellen dat degene waar jij zo'n obsessieve hekel aan hebt, zo erg dat je hem zelfs in topics volgt waarvan je niet eens weet dat je er iets te zoeken hebt, zowel een vmode hop account heeft als een volledig uit vmode account...en met beide veel meer succes heeft dan jij...

      Ga lekker ergens anders je frustraties weg schelden/schoppen/slaan/trekken/drukken...wat dan ook, neem je verlies en ga iets nuttigs doen ipv als een mak schaap telkens hetzelfde blèren om iemand naar beneden te halen, gatverdamme.

      En dan nu een oprechte OT:

      Gotyn, dat dikgedrukte was wat geklier van mij, niets bijzonders. ;) En dat van de procenten idem dito, al stond het er wel heel gunstig zo. :P

      Iedereen moet wat inleveren idd...zowel vanuit de Gemini groep als de u3 groep...denk dat we het wel met elkaar eens zijn verder.
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
    • Zaphod Beeblebrox wrote:

      Moet je je voorstellen dat degene waar jij zo'n obsessieve hekel aan hebt, zo erg dat je hem zelfs in topics volgt waarvan je niet eens weet dat je er iets te zoeken hebt, zowel een vmode hop account heeft als een volledig uit vmode account...en met beide veel meer succes heeft dan jij...
      Ga lekker ergens anders je frustraties weg schelden/schoppen/slaan/trekken/drukken...wat dan ook, neem je verlies en ga iets nuttigs doen ipv als een mak schaap telkens hetzelfde blèren om iemand naar beneden te halen, gatverdamme.

      En dan nu een oprechte OT:

      Gotyn, dat dikgedrukte was wat geklier van mij, niets bijzonders. ;) En dat van de procenten idem dito, al stond het er wel heel gunstig zo. :P

      Iedereen moet wat inleveren idd...zowel vanuit de Gemini groep als de u3 groep...denk dat we het wel met elkaar eens zijn verder.
      Ga je me nou vertellen dat je v-hoppen een goede speelstijl vind? Waar bemoei je je überhaubt mee, probeer je soms nog relevant te blijven?
      Vind je het zelf niet hypocriet dat iemand steeds mensen aanvalt op "slecht saven". maar zelf zijn account in v pleurt en er af en toe eens uitkomt om wat te slopen en posten?
      En mijn hoofdaccount zat in Gemini, zodra ze die eindelijk eens gevonden hebben speel ik ook daar.

      Ga jij maar verder lekker in .de spelen en bemoei je met je eigen zaken.
    • Azenomei wrote:

      Zaphod Beeblebrox wrote:

      Ga je me nou vertellen dat je v-hoppen een goede speelstijl vind? Waar bemoei je je überhaubt mee, probeer je soms nog relevant te blijven?
      Vind je het zelf niet hypocriet dat iemand steeds mensen aanvalt op "slecht saven". maar zelf zijn account in v pleurt en er af en toe eens uitkomt om wat te slopen en posten?
      En mijn hoofdaccount zat in Gemini, zodra ze die eindelijk eens gevonden hebben speel ik ook daar.

      Ga jij maar verder lekker in .de spelen en bemoei je met je eigen zaken.
      geef je ingame naam is mis kan ik met je mee zoeken
      en ja dat vhoppen is echt vals spelen man!! daar alternatief heel de vakantie mode er uit slopen :d
      SrG
    • BeLikeMe wrote:

      Azenomei wrote:

      Zaphod Beeblebrox wrote:

      Ga je me nou vertellen dat je v-hoppen een goede speelstijl vind? Waar bemoei je je überhaubt mee, probeer je soms nog relevant te blijven?
      Vind je het zelf niet hypocriet dat iemand steeds mensen aanvalt op "slecht saven". maar zelf zijn account in v pleurt en er af en toe eens uitkomt om wat te slopen en posten?En mijn hoofdaccount zat in Gemini, zodra ze die eindelijk eens gevonden hebben speel ik ook daar.

      Ga jij maar verder lekker in .de spelen en bemoei je met je eigen zaken.
      geef je ingame naam is mis kan ik met je mee zoeken en ja dat vhoppen is echt vals spelen man!! daar alternatief heel de vakantie mode er uit slopen :d
      Zelfde als forum naam.
    • Hoe ik de specs graag zou zien;



      Puin 30% Aangezien specs op .nl nog nooit na onder zijn gezet en fleeters hier max gaan kiezen word de kans om van 50% naar bv 80% enkel groter

      20k gv met 30% puin brengt 36m - 36m

      50% puin brengt 60m – 60m

      60% puin brengt 72m – 72m

      Met de kosten van mijnen/onderzoeken is 20k gv een scheet in de wind tel hier nog eens gs bij wat de gv mee voeren of achter een turtle ligt dan is bij 30% puin een prima winst te behalen.



      Vorm circulair laten.



      Melkwegen 9 zijn met voldoende spelers om alle Melkwegen goed te bezetten.



      Deut kosten 100% behoud de deut prijs grotere vloot mag wat kosten ook met de mindere specs zijn er grote fleeters opgebouwd/bespeeld



      Eco x7 Voor iedereen gunstig.



      Onderzoek maximaal, ja ik begrijp dat het probleem zich enkel opschuift hier zou een alternatief op mogen komen.



      Snelheid x1 snelheid omhoog resulteert na mijn idee enkel in de volgende lege uni. Zijn jaren lang al de uni met lagere snelheid specs en grootst aantal actieve spelers. vanaf aanpassing is het eerste nieuwe blauwe virus al door de uni heen gewaaid. Voor de fanatieke fleeter is dit enkel een extra kans om eens wat skills te laten zien.



      Velden voor een ver gevorderde eco uni mag dit omhoog.



      Def naar puin na mijn idee laatste wat past in deze uni.



      AGS behouden.