Uni3 stats discussie

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Eco 6

      Vlootsnelheid van 2 terug naar 1,

      Onderzoek wel fijn dat het hoger is hoef je niet een jaar te wachten op 1 onderzoekje dus mag hoger van 12 naar wat mogelijk is.

      Verdediging naar puin altijd op 0% laten staan het is een manier van spelen

      Ags zijn al niet anders gewend, en is alleen maar interessant als je een mega verdediging hebt staan of wanneer je een veel te grote vloot bezit.

      Brandstof staat op 100% ja heb je tenminste er ook nog eens wat aan als je deut wilt verkopen voor een gezonde waarde. Dus 100% of hoger.

      Melkwegen zijn er 9 lekker zo laten zijn spelers die hebben er donkere materie in zitten om zo te liggen met de planeten zoals ze willen.

      Vorm van universum ach is toch al rond,

      Extra velden doen als ze eco omhoog doen zodat je meer opslagen kunt bouwen voor je grondstoffen die er dan per dag binnen komen.

      Fleeters optie geven om te verhuizen als ze toch de andere opties willen.
    • SpecsVanNaarRedenering
      Eco6x7xMatchen met Eridanus
      Onderzoek12x24xDuurt lang
      Vloot2x1~2xMixed feelings, 1x was net iets relaxter qua 'multitasken', maar de 2x speed is wel fijn om nog even snel wat dingen heen en weer te sturen. Sneller zou ik niet waarderen, motoren upgraden voelt wmb nu al redelijk zonde.
      Puin50%50%Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis.
      Def puin0%0%Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert.
      AGSjaja
      Brandstof100%100%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen.
      MW97~99 laten lijkt me prima, 7 net iets knusser maar uiteraard wel met gratis herplaatsingen als je planeet verplaatst moet worden.
      VormOOO
      Extra velden2550 Terraformers zijn duur.




      Is de sprongpoort cooldown gekoppeld aan de vlootsnelheid?
    • SpecsVanNaarRedenering
      Eco6x7xMatchen met Eridanus, eens
      Onderzoek12x24xDuurt lang, eens
      Vloot2x2xZo laten
      Puin50%50%Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis, eens
      Def puin0%0%Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert, !!! helemaal eens.
      AGSjaja
      Brandstof100%100%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. Ook helemaal eens
      MW999 laten
      VormOOO
      Extra velden2525Is goed zoals het is
      You are born with nothing ... you are going to die with nothing ... so what have you lost ... NOTHING !!!
    • Gotyn wrote:

      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6xZo hoog mogelijkLaat maar komen die GS!

      Onderzoek12xZo hoog mogelijkDuurt lang. <-- Precies!

      Vloot2x1~2xMixed feelings, 1x was net iets relaxter qua 'multitasken', maar de 2x speed is wel fijn om nog even snel wat dingen heen en weer te sturen. Sneller zou ik niet waarderen, motoren upgraden voelt wmb nu al redelijk zonde.
      Liefst naar 1, maar 2 is heel soms wel handig...
      Puin50%50%Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis.
      Def puin0%0%Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert.
      AGSjaja
      Brandstof100%100%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen.
      MW97~99 laten lijkt me prima, 7 net iets knusser maar uiteraard wel met gratis herplaatsingen als je planeet verplaatst moet worden.
      VormOOO
      Extra velden2550 Terraformers zijn duur.
      Ja, dit vind ik ook een leuke!


      Dank voor voor het maken van dit mooie schema Gotyn <3
    • thx voor het schema. daarnaast nog een aanvulling. laat na het opnieuw instellen van de uni's mensen opnieuw kiezen of ze willen blijven of niet.

      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6xhogerMatchen met de andere unis, anders open we na verloop van tijd achter (denkende aan nieuwe mergs). spelers die in uni 3
      spelen spelen al zeer lang en komen achterop indien een nieuwe merg komt. dus dit mag wel naar 10x :)
      mede afhankelijk van specs andere uni's [b](fijn voor minders, fleeters (grotere targets) en turtles)
      [/b]
      Onderzoek12x20xgezien de onderzoeken al vaak ver gevorderd zijn, loop je tegen de beperking op dat onderzoeken heel lang duren.
      dit mag mee groeien met de behoefte van de uni en dus veel sneller worden. (fijn voor minders, fleeters en turtles).
      dan lonen onderzoeken afkopen ook weer, want nu duurt verkorten alsnog heel lang (voordeel voor gameforge)
      Vloot2x1xde oude uni 3 was afgesteld om 1x vloot. hierop zijn spelers ingesteld. vloot dat veel sneller word, brengt het voordeel te veel naar de fleeter.
      daarbij ook denkende dat de oude uni's relatief ook wat meer oudere trouwe spelers kent die niet heel de dag on kunne zijn. (fijn voor miners en turtles)
      Puin50%50%Prima zoals het is [b](fijn voor minders, fleeters en turtles)[/b]
      Def puin0%0%indien verhoogd, te nadelig voor turtles. deze spelerstijl heeft dan geen nut. deff word massaal vernietigd of door shredder gehaald. (fijn voor turtles)
      AGSjajaaangezien vloot snelheid omlaag gaat, ags behouden. (fijn voor fleeters).
      Brandstof100%110/120%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. dit moet matchen met de eco verhoging.
      anders gaan handelsverhoudingen geheel op de shop en verlies je juist het grote nut van handelen voor fleeters (fijn voor miners)
      MW999 laten
      VormOOO
      Extra velden2545in oudere uni's raken planeten vol. nieuw onderzoek voor nieuwe planeten is zeer duurzaam
    • @Gotyn, kudo's voor het schema
      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6xhogermee eens met het matchen aan eventuele merge uni's later
      Onderzoek12xmag hoger hoeft niet perseOnderzoeken duren steeds langer, afkopen loont minder maar verhogen van onderzoek stelt dat eigenlijk alleen iets uit. Mag dus hoger maar hoeft niet persé van mij

      Vloot2x1xNever change a winning team.
      Met de merge is de vlootsnelheid verhoogd, dit heeft geleid tot stoppende spelers en veel mensen in vakantiemodus.
      Met vlootsnelheid 1 moeten fleeters meer investeren in motoren maar het maakt voor de niet verslaafden het spel wel behapbaarder.
      Puin50%50%Prima zoals het is.
      Def puin0%0%Geen voorstander van, dit is voor miners en turtles een reden om vaker in V te gaan en dat past weer niet bij hun speelstijl.
      AGSjajaAGS is gewoon een leuk onderdeel van het spel. Verhoogt ook de waarde van een alliantie hebben.
      Brandstof100%gelijk of hogerUni 3 is nooit een fleeter stelsel geweest, degenen die wel willen fleeten mogen best wat betalen aan de deutpomp.
      Dit vergroot ook de noodzaak voor handel bij de handelaar en andere spelers.
      MW999 laten
      VormOOO
      Extra velden25gelijk of hogerextra velden zou fijn zijn want terravormers zijn duur
      Ingame nick: Unesake
    • Wat mij altijd een beetje stoort zijn de 1x vlootspeed, 10x eco speed unies. Allemaal leuk en aardig dat je niet achter wilt lopen op de rest, maar eco moet je in mijn ogen ook verdienen. Voor wat hoort wat. Ogame is in principe een oorlogsspel waar minen een strategie bij is. Als ik de huidige suggesties lees willen mensen in luilekkerland leven, geraniumpjes kweken en daar topprijzen voor ontvangen.
      Ik speel hier niet, maar ik stel voor dat eco speed max 3/4x de vlootsnelheid is. 1x vlootspeed? Dan max 4x eco speed.
      Maar gezien ik praat tegen de bewoners van een bejaardenhuis zal het denk ik niet in goede aarde vallen :P
    • Ughandi wrote:

      Met vlootsnelheid 1 moeten fleeters meer investeren in motoren maar het maakt voor de niet verslaafden het spel wel behapbaarder.
      Ja afgelopen week kom ik nauwelijks uit Vmode door teveel prive events en veel zijn er van korte duur , maar met 2x moet ik saven of Vmode terwijl ik hunker om weer te spelen en er is nog 1 ding niet vernoemd:

      Breng Vmode terug naar 1 dag zolang het speed2x is
    • SpecsVanNaarRedenering
      Eco6x6x
      Onderzoek12x12xUiteindelijk geeft verdubbelen na één of twee upgrades toch weer hetzelfde probleem, dus dit steeds verhogen schiet niet op.
      Vloot2x1xDeze uni was 1x. Bevalt je dat niet, dan moet je hier niet naartoe komen. Ook mensen met een leven moeten een uni hebben om te kunnen spelen. No-lifers kunnen in elke andere uni terecht, lifers niet.
      Puin50%50%Van mij mag dit ook wel terug nar 30, maar goed, hebben de fleeters ook iets.
      Def puin0%0%
      AGSjaja
      Brandstof100%100%
      MW99
      VormOO
      Extra velden2550Mee eens dat deze wel nodig zijn met verhoogde eco, je planeten staan veel sneller vol...
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • wat een gejank om die vlootsnelheid die terug moet naar 1x speed ipv 2x speed omdat het anders teveel in het voordeel is van fleeters.

      Met 2x speed kun je nog steeds boodschappen doen, voorbereidingen treffen voor een 3 gangen diner, die bereiden en ook opeten met een heerlijk flesje wijn voordat 1 van die fleeters langs komt: ZO LANG JE LEERT SAVEN! :whistling:

      Waarom moeten fleeters gestraft worden met 1x speed, 100% deut (of meer zoals sommige zouden willen zien) en 9 melkwegen waardoor targets een flink eind uit elkaar (kunnen) liggen en zouden miners en turtles beloond mogen worden met hoge eco en onderzoek?! ?(

      Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden, dus wat mij betreft mag het janken om 1x speed wat minder en moeten spelers de wondere wereld van het saven maar gaan leren!
    • Zippy wrote:

      wat een gejank om die vlootsnelheid die terug moet naar 1x speed ipv 2x speed omdat het anders teveel in het voordeel is van fleeters.

      Met 2x speed kun je nog steeds boodschappen doen, voorbereidingen treffen voor een 3 gangen diner, die bereiden en ook opeten met een heerlijk flesje wijn voordat 1 van die fleeters langs komt: ZO LANG JE LEERT SAVEN! :whistling:

      Waarom moeten fleeters gestraft worden met 1x speed, 100% deut (of meer zoals sommige zouden willen zien) en 9 melkwegen waardoor targets een flink eind uit elkaar (kunnen) liggen en zouden miners en turtles beloond mogen worden met hoge eco en onderzoek?! ?(

      Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden, dus wat mij betreft mag het janken om 1x speed wat minder en moeten spelers de wondere wereld van het saven maar gaan leren!
      Save je in deze uni wel? Of zet je hem hier ook in smurf?
    • Zippy wrote:

      wat een gejank om die vlootsnelheid die terug moet naar 1x speed ipv 2x speed omdat het anders teveel in het voordeel is van fleeters.

      Met 2x speed kun je nog steeds boodschappen doen, voorbereidingen treffen voor een 3 gangen diner, die bereiden en ook opeten met een heerlijk flesje wijn voordat 1 van die fleeters langs komt: ZO LANG JE LEERT SAVEN! :whistling:

      Waarom moeten fleeters gestraft worden met 1x speed, 100% deut (of meer zoals sommige zouden willen zien) en 9 melkwegen waardoor targets een flink eind uit elkaar (kunnen) liggen en zouden miners en turtles beloond mogen worden met hoge eco en onderzoek?! ?(

      Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden, dus wat mij betreft mag het janken om 1x speed wat minder en moeten spelers de wondere wereld van het saven maar gaan leren!


      Vooropgesteld: 1x of 2x vloot maakt mij niet zo gek veel uit. Ik begrijp de voor- en nadelen.


      Maar "ZO LANG JE LEERT SAVEN!" is wel een beetje kort door de bocht. De vloot snelheid heeft ook impact op de tijden waar je op uit komt bij saven via bijvoorbeeld een plaatsing tussen 2 manen.
      Wanneer je bijvoorbeeld 2 planeten in hetzelfde zonnestelsel hebt, is de langste tijd dat ik de boel kan wegsturen met mijn huidige motoren zo'n 21uur -- voorheen was die het dubbele.
      Niet elke dag is voor iedereen 100% voorspelbaar op welk moment je online kan zijn, en zo was er dus de optie om relatief goedkoop m'n schepen voor 42uur weg te sturen en sloeg ik als het ware een dag over waarop ik op een bepaald moment online moet kunnen zijn om de plaatsing te kunnen opvangen.
      Hier komt bij dat ik nu binnen mijn eigen stelsel in minder dan 12 minuten bij de eerst volgende planeet kan zijn, even snel binnen 15 minuten douchen zonder je vloot te saven kan dus al 'pijnlijk' worden. Ik speel grotendeels alleen dus er is ook lang niet altijd puin beschikbaar om dit op te vangen.

      "Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden" -- Dit argument werkt volgens mij stukken beter voor de keerzijde van het verhaal: Je kan motoren niet downgraden als je weer langzamer wil... als je sneller wil kan je echter wel investeren in snellere motoren.

      Fleeters zullen zelf ook meer deuterium produceren als de eco verhoogd zou worden, potentieel liggen er ook meer grondstoffen voor het grijpen bij het raiden, dus door de brandstof gewoon op 100% te laten straf je volgens mij niet echt iemand.
      Waarom benoem je onderzoek als voordeel voor miners en turtles ten opzichte van fleeters? Doen fleeters geen onderzoeken? Ook zij zullen profiteren van sneller onderzoek.
      Hoewel ik het wel eens ben met dat dit probleem (onderzoeksnelheid) terug zal blijven komen zoals @Freakertje aangeeft, verandert het verhogen wel de relatieve kosten rondom IGON. Onderzoeken gaan pas op een later moment te lang duren; tegen die tijd zijn ze duurder en is een IGON upgrade misschien beter te verantwoorden wanneer je nog niet al je labs hebt gekoppeld.


      "Waarom moeten fleeters gestraft worden" klinkt wat mij betreft toch aanzienlijk meer als gejank dan wanneer je simpelweg je voorkeur voor 1x speed uitspreekt.
    • Toch mooi om te zien dat er tegen de gemini import spelers word gezegd: dan had je hier niet moeten komen. In dat geval de enige andere optie:

      Uitgaande van de gemini spelers en inner saven: ipv 2x per dag (2x 9/10 uur saven in gemini) naar minstens 3x/4x per dag moeten saven (wat is het, 6/7 uur?).

      Dat terwijl de oud u3 spelers nu dus 1x per dag moeten saven uitgaande van inner saven (of terugtrekken en dan 2 dagen saven), en dit was eerder 2 en dus mogelijk 4 dagen(!)...inner...LOL, wat een moeilijk spel met 2x speed, zo lastig te saven dan, je moet ook elke dag online zijn...áls je inner saved iig.

      Fleeters zijn juist gebonden aan inner saven vanwege de hoge deutkosten. Miners/turtles niet per se. Dus deut op 100%? Waarom niet gewoon ogame breed verlagen naar 50 procent? Fleeten kost genoeg deut dus de vraag blijft altijd hoog genoeg.

      Zelfde met eco, overal gewoon max...prima. Niemand die er door benadeeld word.

      En kom op zeg, motoren upgraden voorstellen als alternatief voor uni speed...als je 1000 miljard gs pompt in hypermotor zit je waarschijnlijk alsnog op 1.2x speed tov 1x speed...je hebt 12/15 min om te douchen of te poepen met 2x speed...áls de aanvaller inner ligt, vliegt op het moment dat je achter je pc vandaan komt en je tijdens het poepen niet op je mobiel checkt heeft ie je te pakken....
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)

      The post was edited 1 time, last by Zaphod Beeblebrox ().

    • Julius wrote:

      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6xMax
      Teveel is niet genoeg.
      Onderzoek12xMax
      Duurt lang, veel te lang.
      Vloot2x1xAltijd 1x speed gespeeld, en er bewust telkens voor gekozen. Graag terugzetten.
      Puin50%50%Is me om het even.
      Def puin0%0%Geen def naar puin.
      AGSjajaWel zo gezellig.
      Brandstof100%100%Is me om het even.
      MW99Laten zoals het is, mensen kiezen er voor te koloniseren zoals ze doen.
      VormOOQ
      Extra velden2550 Zou een leuk cadeautje zijn.

    • Gotyn wrote:


      Vooropgesteld: 1x of 2x vloot maakt mij niet zo gek veel uit. Ik begrijp de voor- en nadelen.


      Maar "ZO LANG JE LEERT SAVEN!" is wel een beetje kort door de bocht. De vloot snelheid heeft ook impact op de tijden waar je op uit komt bij saven via bijvoorbeeld een plaatsing tussen 2 manen.
      Wanneer je bijvoorbeeld 2 planeten in hetzelfde zonnestelsel hebt, is de langste tijd dat ik de boel kan wegsturen met mijn huidige motoren zo'n 21uur -- voorheen was die het dubbele.
      Niet elke dag is voor iedereen 100% voorspelbaar op welk moment je online kan zijn, en zo was er dus de optie om relatief goedkoop m'n schepen voor 42uur weg te sturen en sloeg ik als het ware een dag over waarop ik op een bepaald moment online moet kunnen zijn om de plaatsing te kunnen opvangen.
      Hier komt bij dat ik nu binnen mijn eigen stelsel in minder dan 12 minuten bij de eerst volgende planeet kan zijn, even snel binnen 15 minuten douchen zonder je vloot te saven kan dus al 'pijnlijk' worden. Ik speel grotendeels alleen dus er is ook lang niet altijd puin beschikbaar om dit op te vangen.

      "Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden" -- Dit argument werkt volgens mij stukken beter voor de keerzijde van het verhaal: Je kan motoren niet downgraden als je weer langzamer wil... als je sneller wil kan je echter wel investeren in snellere motoren.

      Fleeters zullen zelf ook meer deuterium produceren als de eco verhoogd zou worden, potentieel liggen er ook meer grondstoffen voor het grijpen bij het raiden, dus door de brandstof gewoon op 100% te laten straf je volgens mij niet echt iemand.
      Waarom benoem je onderzoek als voordeel voor miners en turtles ten opzichte van fleeters? Doen fleeters geen onderzoeken? Ook zij zullen profiteren van sneller onderzoek.
      Hoewel ik het wel eens ben met dat dit probleem (onderzoeksnelheid) terug zal blijven komen zoals @Freakertje aangeeft, verandert het verhogen wel de relatieve kosten rondom IGON. Onderzoeken gaan pas op een later moment te lang duren; tegen die tijd zijn ze duurder en is een IGON upgrade misschien beter te verantwoorden wanneer je nog niet al je labs hebt gekoppeld.


      "Waarom moeten fleeters gestraft worden" klinkt wat mij betreft toch aanzienlijk meer als gejank dan wanneer je simpelweg je voorkeur voor 1x speed uitspreekt.
      Allereerst hoor mij niet zeggen dat de eco of het onderzoek niet omhoog mag. Waar ik moeite mee heb is de argumentatie die gekozen wordt dan de speed naar beneden moet omdat de fleeters anders teveel in het voordeel zijn. Dus de eco mag wel omhoog om de miners regelden maar wij als fleeters moet het doen met jullie voorstellen:

      1. verlaging van de speed. Benadeeld de fleeter en nee hoger onderzoek compenseert dat nooit zoals Zapp al uitlegt
      2. Hogere deutkosten. Benadeeld de fleeter en nee hogere eco compenseert dat nooit
      3. Lager puin. Benadeeld de voornaamste inkomstenbron van een fleeter
      4. Geen def naar puin. Maakt me niet zoveel uit, als jullie > 100miljard in def willen stoppen prima

      En kom op zeg, als je in 42u niet 1x kan inloggen om opnieuw te saven vraag ik me sterk af wat je doel was om t spel te gaan spelen.
      en om op je korte save te reageren, er bestaat nog zoveel meer als korte save dan op puin, om maar wat te noemen: plaatsing, kolo? En dan zeg ik maar even niks over het op puin saven ?(

      Maak er een gebalanceerde uni van waar alle speelstijlen wat mee kunnen. De voorstellen die nu door de miners en turtles worden gedaan maakt het dat alles behalve.
    • @Zippy
      "En kom op zeg, als je in 42u niet 1x kan inloggen om opnieuw te saven vraag ik me sterk af wat je doel was om t spel te gaan spelen."
      Dit trekt de boel echt uit z'n verband... Het gaat niet om het even kunnen inloggen -- maar om de precisie daar van. De marges worden gewoon veel krapper met hoe precies je doorgaans moet inloggen (dat je in een ideale wereld online bent bij terugkomst in het midden gelaten).
      Als we het nog steeds over inner saven hebben dan vind ik Zaphods redenering over die 42u al redelijk flawed: Terugtrekking vereist namelijk ook dat je op een bepaald moment online moet kunnen komen om de boel terug te trekken...
      Dit terugtrekken heeft dus vooral impact op de brandstof kosten en is eigenlijk interessanter voor fleeters dan voor miners. We hebben het dus vooralsnog over max ~21u op inner plaatsing -- Maar laten we daar vooral niet te lang bij stil staan -- het gaat voornamelijk om de marges en de interval van de benodigde checks bij het thuis hebben van je schepen.

      Het puin saven was slechts een voorbeeld, wanneer dit niet iemands default savemethode is ben je een knappe ogamer wil je iemand kunnen pakken die sporadisch op een random moment 30 minuten heen en weer vliegt op eigen puin om een uurtje te overbruggen.
      Je kan op je eigen coordinaten niet saven op kolo, dus is vele malen duurder dan op puin als je maar even weg bent.
      Het plaatsen naar je planeet is zichtbaar op een lanx, dus vereist al meer tijd/planning als je eerst naar je planeet moet vliegen (met rips ~9 minuten?) en dan weer langzamer terug naar je maan. Dat is prima te doen -- maar kost wel meer tijd (toegegeven: op 1x speed kost deze methode veel meer tijd, maar is de kans groter dat je uberhaupt niet had hoeven saven).
      Hoelang je even weg kan blijven is in theorie bij x2 simpelweg gehalveerd.

      Ik ben het met je eens dat een bepaalde speelstijl niet veel meer voordeel moet gaan krijgen door wijzigingen ten opzichte van de overige speelstijlen.

      "1. verlaging van de speed. Benadeeld de fleeter en nee hoger onderzoek compenseert dat nooit zoals Zapp al uitlegt"
      Zapp geeft aan dat motoren upgraden niet een alternatief is voor hogere uni speed... daar kan ik 'm alleen maar gelijk in geven. Voor zover ik zie zegt ook niemand dat het een alternatief is. De upgrades zouden namelijk ook de speed factor krijgen.
      Wel benoem ik investeren in de motoren als optie als je sneller wil gaan -- puur omdat de motoren weer trager maken geen optie is. Dit was enkel een reactie op jouw eigen statement: "elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden".
      Waar ik me over verbaasde was dat je de onderzoek speed als voordeel voor miners/turtles benoemde tov fleeters.

      "2. Hogere deutkosten. Benadeeld de fleeter en nee hogere eco compenseert dat nooit"
      Met hogere kosten niet, maar met gelijke deutkosten kom je zeker niet slechter uit dan nu wanneer eco eventueel zou worden verhoogd.
      Zeker als de snelheid op 2x blijft (prima) zou ik de vliegkosten niet goedkoper willen zien. Als we terug zouden gaan naar x1 is het misschien inderdaad eerlijker om deze lager te zetten.

      "3. Lager puin. Benadeeld de voornaamste inkomstenbron van een fleeter"
      Mee eens. 50% is al een mooie middenweg vanaf de oorspronkelijke 30%.

      ----

      Voor de merge zaten we al op 6x eco toch (weet het niet zeker)?
      Vanuit U3 perspectief: door wijzigingen bij de merge ging puin van 30 naar 50 en vloot van 1x naar 2x (?) -- wijzigingen vooral in het voordeel van fleeters. Het is dus niet gek dat de overige speelstijlen ook graag dingen gewijzigd zien worden die in hun voordeel zijn.

      Hieronder een lijst met heroverwogen settings:

      SpecsVanNaarRedenering
      Eco6x7xMatchen met Eridanus (lichte verhoging om het interessant te maken voor miners)
      Onderzoek12x24xDuurt lang -- geeft iets meer value om te investeren in IGON en is niet nadelig voor een bepaalde speelstijl
      Vloot2x2xNiet sneller dan 2x (2x eerlijker ten opzichte van gemergde speed uni's)
      Puin50%50%Prima zoals het is, we gingen al van 30 naar 50.
      Def puin0%0%Turtles waren misschien geen turtles als def naar puin ging, niet aanzitten.
      AGSjaja
      Brandstof100%100%Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. Maar: als we teruggaan naar 1x vloot dan deze op 50%.
      MW97~97 lijkt me mooi -- maar alleen als de eco omhoog gaat -- anders teveel op fleeters gericht, hierdoor voelt het universum misschien net iets voller. Gratis herplaatsingen voor elke planeet die verplaatst moet/gaat worden.
      VormOOO
      Extra velden2550Terraformers energie kosten zijn hoog.
    • Gotyn wrote:

      ''al redelijk flawed: Terugtrekking vereist namelijk ook dat je op een bepaald moment online moet kunnen komen om de boel terug te trekken...''

      Niets 'flawed', het enige wat ik zei was dat je terug moet trekken na 21 uur om naar die 2 dagen te gaan (42h!)...even online hoppen en klaar...als je er al voor kiest om inner te saven met je vrachters/ripvloot!!! Als je wat slimmer bent ga je als miner niet inner saven natuurlijk maar gewoon over een paar stelsels/mw en dan kan je zo een week saven...dus saven in 2x speed moet echt geen probleem zijn...Als dat niet lukt in een real-time(!!!) MMO dan moet je misschien nagaan waar je mee bezig bent...óf achter een def gaan liggen, óf een cursus plannen volgen.

      En als je gaat zeggen dat terraformers duur zijn terwijl je ook zegt dat het wel wat mag kosten om met een paar ton aan bootjes rond te vliegen...sorry maar dan ben je echt wel heel duidelijk alleen aan jezelf aan het denken. Deutkosten voor een dikke minersvloot zijn na verloop van tijd waarschijnlijk meer dan terra 10/12... 'dan had je maar eerder moeten nadenken over die kolo's onder de 225 velden'...onzin natuurlijk. Eco gaat in stappen omhoog dus logischerwijs is er meer ruimte nodig voor mines. Dat heeft GF eerder al gezien en 25/30 velden hier en daar gegeven. Miners blij. Daarnaast groeien defjes ook sneller en dus moet je als fleeter dit bijbenen terwijl deutkosten gelijk blijven en dus een grotere nadeel voor fleeters is...dat terwijl deze kosten niet door miners/turtles worden gemaakt en deze spelers ook nog eens méér kunnen verkopen aan fleeters en nóg meer voordeel hebben van eco verhoging...waarom dan niet fleeters ook wat helpen? Velden +50 prima, maar dan brandstof -50%. Zo benadeel je niemand...maar om te opperen dat deutkosten zo duur mogelijk moeten zijn terwijl je wel vraagt om goedkopere velden, dan ben je 100% aan het pleiten voor jezelf en je eigen speelstijl en ieder die dat anders wil die kan zich maar aanpassen...lekker sociaal.
      The Hitchhiker's Guide!
      424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)