Aanblijven "Beloningen"

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Azenomei wrote:

    ExXx wrote:

    Azenomei wrote:

    Altijd blijven is beter. Dan hebben de actieve spelers nog een voordeel tegenover de v-hoppers.
    Eindelijk komt er eens wat zinnigs uit je mond. Uitstekend idee.
    Aaaah, compliment burn, die zijn zeldzaam.
    Get a room, jullie twee. Echt in elke thread XD


    Ik vind de beloningen wel leuk, alleen leggen ze echt weer disproportioneel de nadruk op ontdekkers :( (ben er zelf één maar zou graag Generaaltje zijn en nog competitief mee kunnen)
    Er wordt geen moeite gedaan om de balans in de klassen te brengen.
  • Kikero wrote:

    Azenomei wrote:

    ExXx wrote:

    Azenomei wrote:

    Altijd blijven is beter. Dan hebben de actieve spelers nog een voordeel tegenover de v-hoppers.
    Eindelijk komt er eens wat zinnigs uit je mond. Uitstekend idee.
    Aaaah, compliment burn, die zijn zeldzaam.
    Get a room, jullie twee. Echt in elke thread XD

    Ik vind de beloningen wel leuk, alleen leggen ze echt weer disproportioneel de nadruk op ontdekkers :( (ben er zelf één maar zou graag Generaaltje zijn en nog competitief mee kunnen)
    Er wordt geen moeite gedaan om de balans in de klassen te brengen.
    hoezo? Ik reageer voor het eerst op hem, en hij heeft een goed idee, geeft iedereen de kans wat extra te groeien in het huidige dooie Ogame.
    De aanvaller steelt: 1.352.137.250 Deuterium

    DeBoerMaN [bEx] & ExXx [bEx] & DeWieSneuS [TBD] vs Angerblub:TOT: 35.934.399.000
  • ExXx wrote:

    hoezo? Ik reageer voor het eerst op hem, en hij heeft een goed idee, geeft iedereen de kans wat extra te groeien in het huidige dooie Ogame.
    Het maakt gewoon niet uit welk thread het is de laatste tijd, je zult er een drammerige Azenomei terugvinden + iemand die hem er (indirect/impliciet) op aanspreekt :P


    Ik wil de beloningen zeker terug, maar zoals gezegd zou het de ontdekkers wat minder moeten belonen, of juist klasse-specifiek moeten zijn (waarom krijgen de ontdekkers + 20 expo tokens, maar verzamelaars geen +100% productie tokens, bv :P)
  • Kikero wrote:

    ExXx wrote:

    hoezo? Ik reageer voor het eerst op hem, en hij heeft een goed idee, geeft iedereen de kans wat extra te groeien in het huidige dooie Ogame.
    Het maakt gewoon niet uit welk thread het is de laatste tijd, je zult er een drammerige Azenomei terugvinden + iemand die hem er (indirect/impliciet) op aanspreekt :P

    Ik wil de beloningen zeker terug, maar zoals gezegd zou het de ontdekkers wat minder moeten belonen, of juist klasse-specifiek moeten zijn (waarom krijgen de ontdekkers + 20 expo tokens, maar verzamelaars geen +100% productie tokens, bv :P)
    En terecht, het is gewoon een zeikerd en er is iedere keer wel iemand die zich daaraan stoort :P
    Deze keer had hij echter gewoon gelijk hehe.

    Eens met wat je zegt hoor, als ze maar terugkomen. Eindelijk een goeie feature van onze Oosterburen (als hij werkt want ik mis er nog steeds 3).
    De aanvaller steelt: 1.352.137.250 Deuterium

    DeBoerMaN [bEx] & ExXx [bEx] & DeWieSneuS [TBD] vs Angerblub:TOT: 35.934.399.000
  • Independence wrote:

    Is al gedaan in december, maar er wordt niet eens op gereageerd ;)
    Was dit niet altijd al het thema in Ogame en met Gameforge? Speler brengt ideëen, Team geeft door, GF geeft geen antwoord, komt dan een paar jaar later met een "eigen" briljant idee wat een slechtere versie is van de ideëen die door de spelers zijn gegeven.

    Dit was altijd een leuk spelletje om langdurig te spelen, maar nu is het een microtransactie pay-to-win v-hop feest geworden. En de v-hoppers geven het meeste geld uit, dus waarom deze beloningen aanhouden die de primaire klant niet van dienst zijn.
  • Azenomei wrote:

    Independence wrote:

    Is al gedaan in december, maar er wordt niet eens op gereageerd ;)
    Was dit niet altijd al het thema in Ogame en met Gameforge? Speler brengt ideëen, Team geeft door, GF geeft geen antwoord, komt dan een paar jaar later met een "eigen" briljant idee wat een slechtere versie is van de ideëen die door de spelers zijn gegeven.
    Dit was altijd een leuk spelletje om langdurig te spelen, maar nu is het een microtransactie pay-to-win v-hop feest geworden. En de v-hoppers geven het meeste geld uit, dus waarom deze beloningen aanhouden die de primaire klant niet van dienst zijn.
    Je eerste alinea is een fantastische omschrijving van hoe het gaat inderdaad, kan er niets aan toevoegen.

    De tweede alinea is jammer genoeg één waar Trump trots op zou zijn. 'Feiten' verzinnen om je eigen kijk op de wereld te rechtvaardigen. Hoezo zijn vmode gebruikers ineens de grootste kopers van DM? Laat eens zien waar je dat vandaan hebt...
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • Zaphod Beeblebrox wrote:

    Azenomei wrote:

    Independence wrote:

    Is al gedaan in december, maar er wordt niet eens op gereageerd ;)
    Was dit niet altijd al het thema in Ogame en met Gameforge? Speler brengt ideëen, Team geeft door, GF geeft geen antwoord, komt dan een paar jaar later met een "eigen" briljant idee wat een slechtere versie is van de ideëen die door de spelers zijn gegeven.Dit was altijd een leuk spelletje om langdurig te spelen, maar nu is het een microtransactie pay-to-win v-hop feest geworden. En de v-hoppers geven het meeste geld uit, dus waarom deze beloningen aanhouden die de primaire klant niet van dienst zijn.
    Je eerste alinea is een fantastische omschrijving van hoe het gaat inderdaad, kan er niets aan toevoegen.
    De tweede alinea is jammer genoeg één waar Trump trots op zou zijn. 'Feiten' verzinnen om je eigen kijk op de wereld te rechtvaardigen. Hoezo zijn vmode gebruikers ineens de grootste kopers van DM? Laat eens zien waar je dat vandaan hebt...
    Als de niet-hoppers het meeste geld opbrachten dan was het hoppen allang aangepakt. Er zijn namelijk meer dan genoeg mensen hier, maar zeker op de engels/duits talige fora die het v-hoppen als spelbederf zien, het aangepakt willen hebben en ook zijn gestopt omdat dit niet gebeurt trouwens. Een commercieel bedrijf doet doorgaans wat zijn klanten willen en de klanten zijn de meest betalende "whales". Kortom, ze volgen de weg van het meeste geld, in dit geval niets doen aan v-hoppen.
  • Zaphod Beeblebrox wrote:

    De tweede alinea is jammer genoeg één waar Trump trots op zou zijn. 'Feiten' verzinnen om je eigen kijk op de wereld te rechtvaardigen. Hoezo zijn vmode gebruikers ineens de grootste kopers van DM? Laat eens zien waar je dat vandaan hebt...
    Behalve dat Azenomei een chronisch ontevreden spelertje is heeft hij wel een beetje gelijk.
    Als wij (ik) een beetje bij willen blijven dan moeten we ( ik) soms wat investeren in DM.
    En wie schrijft mij voor waar ik mijn geld aan uit geef?????
    Maar wat sommige, lees Azenomei, niet in de gaten hebben is dat GF zijn Ogame al lang op de laatste plaats had gezet, mits het daar al niet staat...
    Als ik lees wat Independence schrijft is het een onbegonnen zaak om iets gedaan te krijgen bij GF, ze stapelen niet voor niets de uni's zo snel op elkaar om maar te cashen met de whales waar azenomei over spreekt.
    Maar dat ziet elke dombo in de stats.
    Dus dank zij de DM users spelen jullie dit spel nog steeds !!
    Maar kijk naar Jap, waar de treurige Azenomei, zelf ook speelt, steeds heftig comment schrijft op bijna alle slagen, en zeker die van Zipp die volgens mij maar weinig of geen DM gebruikt , maar gewoon goed gebruik maakt van het systeem en wss ook over de nodige skills beschikt om slagen te maken.
    Het blijft een feit, of je nu door een hopper word gesloopt of een, volgens sommige, normale speler... niet opletten is vlootje kwijt :)
    Dus, zeik niet over spelers die al jaren mee draaien en GF overeind houden.. zeik over de inbreng van GF !!

    Vhopper Bolder.
    Ciao

    The post was edited 1 time, last by Bolder ().

  • Azenomei wrote:

    Zaphod Beeblebrox wrote:

    Azenomei wrote:

    Independence wrote:

    Is al gedaan in december, maar er wordt niet eens op gereageerd ;)
    Was dit niet altijd al het thema in Ogame en met Gameforge? Speler brengt ideëen, Team geeft door, GF geeft geen antwoord, komt dan een paar jaar later met een "eigen" briljant idee wat een slechtere versie is van de ideëen die door de spelers zijn gegeven.Dit was altijd een leuk spelletje om langdurig te spelen, maar nu is het een microtransactie pay-to-win v-hop feest geworden. En de v-hoppers geven het meeste geld uit, dus waarom deze beloningen aanhouden die de primaire klant niet van dienst zijn.
    Je eerste alinea is een fantastische omschrijving van hoe het gaat inderdaad, kan er niets aan toevoegen.De tweede alinea is jammer genoeg één waar Trump trots op zou zijn. 'Feiten' verzinnen om je eigen kijk op de wereld te rechtvaardigen. Hoezo zijn vmode gebruikers ineens de grootste kopers van DM? Laat eens zien waar je dat vandaan hebt...
    Als de niet-hoppers het meeste geld opbrachten dan was het hoppen allang aangepakt. Er zijn namelijk meer dan genoeg mensen hier, maar zeker op de engels/duits talige fora die het v-hoppen als spelbederf zien, het aangepakt willen hebben en ook zijn gestopt omdat dit niet gebeurt trouwens. Een commercieel bedrijf doet doorgaans wat zijn klanten willen en de klanten zijn de meest betalende "whales". Kortom, ze volgen de weg van het meeste geld, in dit geval niets doen aan v-hoppen.
    Nogmaals, waar haal je dat vandaan?

    Je begrijpt dat als je op zoek bent naar iets, bewust of onbewust, dat je het waarschijnlijk ook gaat tegenkomen he? Dus jij wíl graag zien dat andere mensen vmode vreselijk vinden dus zoek je het specifiek op en vind je het. Je zoekt in je eigen wereldje en pakt alleen de dingen eruit die je eigen standpunt versterken. Misschien moet je ook wat verder kijken dan je neus lang is!

    Van alle spelers die je kent, hoeveel zijn vmode hoppers?
    Hoeveel van die spelers kopen DM/gebruiken commander/andere opties?
    Hoeveel spelers ken je die continu spelen?
    Hoeveel spelers daarvan kopen DM/gebruiken commandere/andere opties?

    Voor mij is het aantal 'actieve' vmode hoppers die ik 'ken' zo'n 5...tegenover 50-100 actieve spelers...dus dan zouden de vmode hoppers al 10-20x meer uitgaven moeten hebben willen ze compenseren voor hun aantallen (in het geval van de aantallen die ik ken). Dat word nogal lastig gezien het feit dat de meeste actieve spelers die ik ken vaak continu uitgaven hebben (legerleiding, onderzoekje halveren/gebouw afkopen/bootjes versnellen...).

    Ik ben dus van mening dat het zeer onwaarschijnlijk is dat vmode hoppers de hoofdkopers van DM zijn...mening ja, want ik heb de cijfers niet. Net zoals jij dat niet hebt. Maar in plaats van naar andere fora te wijzen naar een paar topics van andere vmode-haters, ga ik liever logisch redeneren.

    Overigens gaat je beredenering over GF ook niet op...vmode hoppen is nooit een probleem geweest voor de grote groep spelers, want je hebt als actieve speler altijd een voordeel tov vmode hoppers wat betreft puntaantal (zolang je goed saved, wat je óók zou moeten doen als vmode hoppers actief zouden zijn, des te meer zelfs). Kijk maar wat de top 10 in elke uni is...vmode hopper? Nee...uitgever van DM? Zeker. GF heeft helemaal geen belang om vmode aan te pakken omdat dit maar een spelletje is....en mensen gewoon weg willen kunnen zonder dat ze iets verliezen wat ze hebben opgebouwd...dus moet je gewoon altijd in vmode kunnen springen...als je het beperkt zullen juist meer mensen stoppen, ik inclusief, want als ik ineens ziek word of als er iets in mijn privé leven gebeurt ga ik toch niet zitten kutten met een online spelletje die mij niet toelaat dat ik stop met spelen...daarom laat GF vmode gewoon bestaan zoals het is. Ze zullen er hoogstwaarschijnlijk spelers mee verliezen als ze hun spelers gaan verplichten te spelen (of verplichten een aantal dagen in het jaar te spelen...dan is het toch geen spel meer...). Dus dat ze vmode laten bestaan zoals het is vanwege geldredenen is naar mijn idee onzin. Is een hersenspinsel die je eigen mening ondersteunt, meer niet. Eerlijk gezegd denk ik dat vmode ze al jaren niet interesseert.

    Jij beredeneert alles vanuit je eigen standpunt, heel bewonderingswaardig maar tegelijk ook heel naïef. Want wat nou als je het niet juist hebt? Of er meer speelt dan je dacht? Probeer het eens te bekijken vanuit het perspectief van een ander.
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)
  • Zaphod Beeblebrox wrote:

    want als ik ineens ziek word of als er iets in mijn privé leven gebeurt ga ik toch niet zitten kutten met een online spelletje die mij niet toelaat dat ik stop met spelen...
    Er is vaak genoeg het idee aangegeven (ook op verschillende talen/locatie fora, ik ben echt niet de enige hoe graag jij dat ook vanuit jouw standpunt zou zien) om niet het in v-mode gaan te beperken, maar vooral het zeer kort er weer uit komen. Als iemand ziek is en in v-mode gaat vind diegene het vast niet erg om er minstens een week in te blijven. Dan is de v-hop speelstijl ook meteen afgelopen.

    En niet om heel cynisch over te komen, maar een bedrijf als GF doet simpelweg wat het meeste geld oplevert. Als je dat niet inziet dan denk ik dat je niet weet hoe het verdienmodel "spellen met microtransacties" werkt. Dat mensen geld uitgeven aan dm, succes. Dat mensen links en rechts iedereen "pakken" die niet saved, succes. Dat mensen v-mode als saven gebruiken waardoor ze effectief onkwetsbaar zijn in het spel, dat is op zijn minst vreemd te noemen. En wat ik zeg over GS die verdwijnt uit de uni is feitelijk juist. De v-hopper is zo goed als niet te pakken, zeker als ze (terecht) erg paranoide zijn op ninja's. Dus zijn alle GS die ze buitmaken niet meer onderdeel van het spel. Een GS sink, net als de veiling, al krijg je daar nog een item voor je moeite. Wat trouwens een mooie bijkomstigheid is voor GF is dat er zelfs spelers zo "gefrustreerd" raken van de v-hopper stijl, dat ze denken dat DM kopen de oplossing is (ik heb al meerdere spelers gesproken die dit als de oplossing zagen en ik heb ze stuk voor stuk geadviseerd om geen geld in dit spel te stoppen. En al helemaal niet om die reden). Dus niet alleen wint GF er niets bij om het v-hoppen tegen te gaan (de hoppers geven DM uit om "bij" te blijven). Ze hebben extra omzet omdat mensen denken dat DM gelijk staat aan skills/denken daar een hopper mee te kunnen "pakken". Terwijl de kans dat je dat lukt, zelfs met alle Ogame skills van de wereld, nihil is.

  • gyazo.com/43d22cf1756b0ad72683f197f9a0d9eb


    Azenomei wrote:

    Een GS sink, net als de veiling, al krijg je daar nog een item voor je moeite. Wat trouwens een mooie bijkomstigheid is voor GF is dat er zelfs spelers zo "gefrustreerd" raken van de v-hopper stijl, dat ze denken dat DM kopen de oplossing is (ik heb al meerdere spelers gesproken die dit als de oplossing zagen en ik heb ze stuk voor stuk geadviseerd om geen geld in dit spel te stoppen. En al helemaal niet om die reden). Dus niet alleen wint GF er niets bij om het v-hoppen tegen te gaan (de hoppers geven DM uit om "bij" te blijven). Ze hebben extra omzet omdat mensen denken dat DM gelijk staat aan skills/denken daar een hopper mee te kunnen "pakken". Terwijl de kans dat je dat lukt, zelfs met alle Ogame skills van de wereld, nihil is.
    Volgens mij spreek jij je zelf erg tegen.
    Probeer het nu eens gewoon los te laten en stop met ogame ipv te janken en elk topic te vervuilen met je statements.
  • Azenomei wrote:

    Zaphod Beeblebrox wrote:

    want als ik ineens ziek word of als er iets in mijn privé leven gebeurt ga ik toch niet zitten kutten met een online spelletje die mij niet toelaat dat ik stop met spelen...
    Er is vaak genoeg het idee aangegeven (ook op verschillende talen/locatie fora, ik ben echt niet de enige hoe graag jij dat ook vanuit jouw standpunt zou zien) om niet het in v-mode gaan te beperken, maar vooral het zeer kort er weer uit komen. Als iemand ziek is en in v-mode gaat vind diegene het vast niet erg om er minstens een week in te blijven. Dan is de v-hop speelstijl ook meteen afgelopen.
    En niet om heel cynisch over te komen, maar een bedrijf als GF doet simpelweg wat het meeste geld oplevert. Als je dat niet inziet dan denk ik dat je niet weet hoe het verdienmodel "spellen met microtransacties" werkt. Dat mensen geld uitgeven aan dm, succes. Dat mensen links en rechts iedereen "pakken" die niet saved, succes. Dat mensen v-mode als saven gebruiken waardoor ze effectief onkwetsbaar zijn in het spel, dat is op zijn minst vreemd te noemen. En wat ik zeg over GS die verdwijnt uit de uni is feitelijk juist. De v-hopper is zo goed als niet te pakken, zeker als ze (terecht) erg paranoide zijn op ninja's. Dus zijn alle GS die ze buitmaken niet meer onderdeel van het spel. Een GS sink, net als de veiling, al krijg je daar nog een item voor je moeite. Wat trouwens een mooie bijkomstigheid is voor GF is dat er zelfs spelers zo "gefrustreerd" raken van de v-hopper stijl, dat ze denken dat DM kopen de oplossing is (ik heb al meerdere spelers gesproken die dit als de oplossing zagen en ik heb ze stuk voor stuk geadviseerd om geen geld in dit spel te stoppen. En al helemaal niet om die reden). Dus niet alleen wint GF er niets bij om het v-hoppen tegen te gaan (de hoppers geven DM uit om "bij" te blijven). Ze hebben extra omzet omdat mensen denken dat DM gelijk staat aan skills/denken daar een hopper mee te kunnen "pakken". Terwijl de kans dat je dat lukt, zelfs met alle Ogame skills van de wereld, nihil is.

    Mijn hemel, wat denk jij in je eigen straatje zeg.

    Over de bovenste zin...een week, prima...maar er zijn ook mensen die het weekend alleen spelen...die ontneem je dan weer hun speelplezier...48h is prima...2 volle dagen uit het spel, met een beetje mines heb je dan zo elke 2 dagen 500+ mil gs meer dan de vmode hopper. Als je goed saved zal dit in een half jaar tijd waarschijnlijk genoeg zijn om er voor te zorgen dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over die ene vmode hopper...en daarnaast, vaak duurt ziekte niet langer dan 3/4 dagen...dus dan moet je ineens 3/4 dagen wachten totdat je weer lekker kan ontspannen mbv ogame? Doei spelers, doei DM, doei geldjes voor GF...

    En wat een zwetsverhaal eronder zeg...ik weet prima wat een verdienmodel is. Ik weet ook dat wat jij zegt gewoon niet waar is. Want ik speel ik dit spel nu 15 jaar en dit 'anti-vhopper DM kopen' is nog nooit het geval geweest. Ook is de reden dat vmode niet word veranderd waarschijnlijk OF geen belangrijk genoeg onderwerp voor ze OF bovenstaande voorbeelden zijn genoeg redenen om de actieve spelers tevreden te houden. Nog iets anders, als vmode al ergens voor zorgt dan zal het zijn dat mensen zoals jij stoppen, iets wat compleet tegen je 'GF houdt vmode in stand!'-verhaal in gaat.

    Vmode hoppers sporen actieve spelers aan om extra DM te kopen? Als jij mij hier een handvol kan laten zien hier op heel .nl, bravo...wat een waardeloze argumenten geef je ook. Sorry, maar het is gewoon een verzonnen verhaal, je hebt de cijfers niet! Ik denk dat mijn inschatting (!) van DM uitgaven door verschillende spelers veel dichter bij de waarheid zit dan die van jou. Beter gezegd, ik ben er 99,42% zeker van. En dan mats ik je nog, want eigenlijk denk ik dat ik 100% gelijk heb. De actieve spelers betalen het spel. De grote jongens zitten inderdaad niet hier maar elders zoals spacefighter aangeeft. Jij doet er niet toe, ik doe er niet toe, en de vmode hopper die jij stalkt doet er zeker niet toe wat betreft DM aankopen. Jij misschien toch, als je echt DM koopt om hem slim af te zijn...wat nergens op slaat, zoals je zegt ben je eerder geneigd om niet DM te kopen....wat betekend dat jij het tegenoverstelde doet van wat je beweert dat andere spelers wel doen. Ik ken niemand, maar dan ook niemand (!!!) die extra DM heeft uitgegeven aan dit spel vanwege een vmode hopper...ik weet van honderden spelers dat ze het doen om wat extra voordelen in het spel te krijgen, tijdens het actief(!) spelen van dit spel.

    Eerst zeg je dat vmode hoppers de grootste DM kopers zijn. Dan zeg je dat vmode hoppers DM aankopen onder actieve spelers stimuleert...op die paar 'voorbeelden' die je beweert te hebben, hoeveel feitelijk bewijs heb je hier voor? Hoe aannemelijk is dit?

    Nogmaals, jij zoekt naar mensen die er last van hebben...je praat met mensen die er last van hebben...in jou wereld hebben 'veel' er last van, omdat je iedereen juist hebt uitgezocht omdat ze er last van hebben...en iedereen die het er niet mee eens is heeft het verkeerd, 'want ik ken meerdere mensen'...ja, die je zelf hebt uitgezocht...kijk eens wat verder om je heen, je komt nogal bekrompen over zo.


    En dit houd het topic wel vers independence! 8o
    The Hitchhiker's Guide!
    424.242.424 (Plaats 4 van 1.704)