Aantal beginnersvragen

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Aantal beginnersvragen

      Beste GO's of behulpzame mede-spelers,

      Na een break van ergens tussen de 10-15 jaar weer eens begonnen (voorheen uni 4, 7 & 15) tijdens de momenteel beperkende tijden.
      Er zijn een aantal dingen onduidelijk (de links op t forum zijn verlopen of ik heb t simpelweg niet fatsoenlijk kunnen vinden) en ik ben ook gewoon nieuwsgierig.

      1. Beginnersbescherming: altijd 1:10 in totale punten of binnen 100 rangen in militaire punten, is dit correct? Geen puntenlimiet waarbij de beginnersbescherming vervalt? (weet nog dat t voorheen 5.000 punten was als ik me niet vergis)

      2. Kan je meerdere Klasse tegelijk activeren of moet je 1 vd 3 kiezen?

      3. Zijn expedities de moeite waard vergeleken met raiden? (zijn best veel i'tjes die verzuipen in de grondstoffen dus betwijfel het voor beginners correct?)

      4. Ruimte-werf werkt alleen bij de relevante planeet of ook vloten die vanuit die planeet vertrokken zijn? (neem aan alleen as verdedigend speler bij je eigen planeet?)

      5. Is een teruggetrokken plaatsing nog steeds onzichtbaar voor phalanx en zijn er andere nieuwe onzichtbare manieren van saven als je nog geen maan hebt? (los van het terugtimen enz, niet echt relevant als noob)

      6. Oberon als laatste Uni in NL momenteel lijkt redelijk inactief met weinig spelers, dit is neem ik aan de nieuwe standaard? Speelt er iemand op andere servers (.org) en hoe is spel daar?

      7. Door de vele nieuwe applicaties van DM, top posities in uni's zijn nu volledig ptw? (niet perse een groot probleem maar vond de puntenaantallen voor een 2 maanden oude server absurd hoog)

      Vriendelijke groet,

      KoekieMonster!
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • 1)
      beginners bescherming vervalt in zijn geheel na 500k punten. Na 500k punten is ook de "vluchtratio" niet meer belangrijk.

      2)
      Nee, je kan maar 1 klasse actief hebben. Je kan deze later wel wijzigen door dm uit te geven, of door het item te hebben om te switchen.

      3)
      Expedities zijn, overdreven belachelijk. al helemaal in hogere eco speed universa.
      expocalc.universeview.be/

      4)
      De ruimtewerf werkt alleen voor aanvallen die plaatsvinden op de desbetreffende planeet/maan. Tenzij je generaal bent, dan telt die ook voor de aanvallen die vanaf de planeet of maan gedaan worden.

      5)
      Plaatsingsaves werken nog precies zoals vroeger. Er is geen andere manier van saven die even veilig is.

      6)
      Dit is zo'n beetje de nieuwe standaard op ogame.nl. Ik ben zelf nergens anders actief dan .nl en .us op het moment, en .us is niet veel beter. Misschien 2x zoveel spelers. Ik heb begrepen dat de activiteits nummers ongeveer het volgende zijn: ".fr/.tr/.org/.de" Of dat echt zo is, geen idee xD

      7)
      Ligt er aan hoeveel geld je competitie heeft. Op .nl valt het zover ik meegemaakt heb nog best wel mee;
      op .tucana.de zit een acc van bijna 60 miljard punten, in een uni die open is sinds eind september/begin october.
      De opties van pay2win zijn wel veel lucratiever geworden dan dat ze waren.

      Hoop dat je wat aan deze info hebt :rolleyes:

      :love: Thanks Syrabi
    • Ter aanvulling: expedities zijn alleen overdreven lucreatief met de ontdekkers klasse. De standaard is 1 pathfinder, en een x aantal gv afhankelijk van het aantal punten van de nr 1 in de uni (500-3000 stuks is de range ongeveer). Bovendien raid je met de ontdekkersklasse 75% van itjes en krijg je 10% grote planeten. De ontdekkers klasse is hierom veel beter dan de rest als je overdag wat kan klikken.

      De echte P2W zie je idd in buitenlandse uni's m.n. In Nederland is natuurlijk ook wel wat, maar dat valt met fiks door expo-en goed bij te benen. P2W kost namelijk behoorlijk wat centjes, dus maar een enkeling wat dat doet.
    • Dat is wel een redelijke motivatie om idd op de Nederlandse servers te blijven.

      Betreffende expedities, wat is aangeraden qua lengte van de expeditie? Heeft neem ik aan invloed op kansen om bepaalde ( of hoeveelheid) dingen te vinden?
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • Kikero wrote:

      Langere expedities verhogen de kans op een uitkomst (= alles wat niet "niks" is), verlengen ook de vertraging, maar hebben verder geen invloed op de grootte van de beloning.
      In mijn ervaring is zoveel mogelijk expo van 1u sturen gewoon de meest winstgevende strategie.
      Ik heb gisteren ondervonden dat langere expedities de beloningen verhogen. Ik stuur al 2 à 3 dagen expedities van een uur naar verschillende plekken en dat levert heel weinig op.
      Gisteren stuurde ik enkele expedities van twee uur en toen waren de beloningen aanzienlijk hoger. Of dat nu ligt aan het feit dat ik toen op de 45e plaats stond, weet ik niet.
    • Jillian wrote:

      Dat is gewoon puur random.

      Er is een ietsjes hogere kans als je 2 uur holding stuurt ipv 1u dat je wat vind, maar hoeveelheden etc zijn totaal niet beinvloed hiemee.
      Toen ik de expedities van een uur stuurde kreeg ik vaak berichten van een fotowedstrijd of dat iets was gevonden voor de musea (niks dus)
      Wanneer ik twee uur durende missies stuurde, kreeg ik continue grondstoffen en zelfs meer vloot dan bij de een uur durende missies. Ik s
    • kan ook puur na een reset geweest zijn.

      Als je een hele dag in 1 stelsel gezeten heb dan wordt het "stelsel druk bezocht"

      Als je een spio meestuurt krijg je daar info over; bijvoorbeeld:


      Logboek van de communicatieofficier: Het lijkt er op dat geen mens ooit in deze uithoek van de melkweg is geweest.
      ^ = geen activiteit

      Logboek bijlage van de communicatieofficier: Op een haar na hadden we een botsing met een andere expeditie. Ik had niet verwacht hier andere schepen tegen te zullen komen.
      ^ = activiteit

      etc.

      Activiteit op expeditie is momenteel vrij random... dus meeste mensen kiezen ervoor om dit te negeren.

      :love: Thanks Syrabi
    • Eclipse wrote:

      Ik heb dat van die activiteit nog maar een keer gehad. Maar is het slim om elke dag in een ander stelstel expedities te doen?
      Als ik het goed heb worden stelsels om 3u snachts gereset.
      Ik heb tijden lang elke dag in hetzelfde stelsel expo's gedaan, en dat ging prima (7x 1u expo's steeds)

      Jillian wrote:

      Dat is gewoon puur random.

      Er is een ietsjes hogere kans als je 2 uur holding stuurt ipv 1u dat je wat vind, maar hoeveelheden etc zijn totaal niet beinvloed hiemee.
      Inderdaad, de kans om iets te vinden wordt meer als je langere expedities stuurt (2x 1u is echter nog atlijd beter dan 1x 2u).
      De hoeveelheid die je op een expo vindt wordt berekend met een formule waarin de expo tijdsduur niet in meedoet.
    • User wrote:


      ik zag ook dat er grote slagen tegen aliens worden gedaan en dat het puin van deze slag dan geruimd kan worden?
      Is dit niet veel winstgevender dan bovenstaande?

      Of heb ik dat verkeerd gezien?
      En wat sturen die mensen?

      Ik zag dat iemand met een paar honderd rips doen?

      Dit was voor de laatste nerf (zie plaatje)



      inderdaad het geval, waar voor heen overduidelijk "combat expo" echt super winstgevend was, is het momenteel (met die nerf) russisch roulette spelen met 6 kogels in de kamer.

      :love: Thanks Syrabi
    • User wrote:

      ik zag ook dat er grote slagen tegen aliens worden gedaan en dat het puin van deze slag dan geruimd kan worden?
      Is dit niet veel winstgevender dan bovenstaande?

      Of heb ik dat verkeerd gezien?
      En wat sturen die mensen?

      Ik zag dat iemand met een paar honderd rips doen?
      Je kunt enkel het puin ruimen van gevechten tegen piraten ruimen met navigators als je ontdekker bent.

      Het beste wat je kunt sturen is 1 navigator, 1 vernietiger of ruimer en 3500 grote vrachters (dan kun je het maximale grondstoffenaantal meenemen in Eridanus en de hoeveelheid hangt ook af van het puntenaantal van de nummer 1)

      Hier een handige tabel:
      Top 1 < 100k points, you can have 2.500 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 33 Larges Cargo
      Top 1 < 1M points you can have 6.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 91 Larges Cargo/273 Smalls Cargo
      Top 1 < 5M points you can have 9.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 141 Larges Cargo/423 Smalls Cargo
      Top 1 < 25M points you can have 12.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 191 Larges Cargo/573 Smalls Cargo
      Top 1 < 50M points you can have 15.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 241 Larges Cargo/723 Smalls Cargo
      Top 1 < 75M points you can have 18.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 291 Larges Cargo/873 Smalls Cargo
      Top 1 < 100M points you can have 21.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 341 Larges Cargo/1.023 Smalls Cargo
      Top 1 > 100M points you can have 25.000 expedition points, the preference, you should have 1 Destroyer, 1 probes and 417 Larges Cargo/1.223 Smalls Cargo

      bron: wiki.ogame.org/index.php/Guide:Expedition_guide

      Rips sturen is heel risicovol, omdat ze kwijt raken te risicovol is. Het levert veel op, maar je kunt ook veel verliezen.
    • Expo doen om tegen piraten/aliens te vechten was erg lucratief, maar is zoals Jillian al vermeld heeft generfed. Door deze nerf zijn de deutkosten nu ongeveer gelijk aan het puin wat je ontvangt waardoor je met gemiddelde waardes ongeveer break even draait. Als je pech hebt maak je dus zelfs verlies.

      De tabel van hierboven is helaas verouderd.
      Wat je tegenwoordig het beste kan sturen is:
      1 Reaper (om alle gevechtsvloot te kunnen vinden),
      1 navigator (om exporesultaten te vergroten),
      1 spiosonde (om informatie te krijgen om het stelsel is uitgeput of niet)
      aanvullen met vrachters tot aan de maximale hoeveelheid metaal die je kan vinden. Dit is, als de top 1 100M+ heeft: 15m gs * eco snelheid. 5x ecospeed zou dus een maximale hoeveelheid van 75m (metaal) kunnen vinden
    • mattieboy wrote:

      Expo doen om tegen piraten/aliens te vechten was erg lucratief, maar is zoals Jillian al vermeld heeft generfed. Door deze nerf zijn de deutkosten nu ongeveer gelijk aan het puin wat je ontvangt waardoor je met gemiddelde waardes ongeveer break even draait. Als je pech hebt maak je dus zelfs verlies.

      De tabel van hierboven is helaas verouderd.
      Wat je tegenwoordig het beste kan sturen is:
      1 Reaper (om alle gevechtsvloot te kunnen vinden),
      1 navigator (om exporesultaten te vergroten),
      1 spiosonde (om informatie te krijgen om het stelsel is uitgeput of niet)
      aanvullen met vrachters tot aan de maximale hoeveelheid metaal die je kan vinden. Dit is, als de top 1 100M+ heeft: 15m gs * eco snelheid. 5x ecospeed zou dus een maximale hoeveelheid van 75m (metaal) kunnen vinden
      expocalc.universeview.be/

      aanvulling, tool hierboven is mooi om te berekenen wat de max is voor jouw situatie;



      overigens, kan je als elke class puin ruimen van expo's; alleen de ontdekker class ziet het liggen ;)

      :love: Thanks Syrabi