wat kun je beste op expeditie sturen

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • wat kun je beste op expeditie sturen

      hallo allemaal ,

      ik vroeg me af wat je nu als beste op expeditie kunt sturen?
      uiteraard heb ik al alle topics wat ik hier over kon lezen gelezen . maar echt duidelijk is me nog niet .
      ik zie dat mensen gewoon kv 1spio en 1 navi sturen maar ook dat sommige kv ,gv, spio , navi , 2x xx., 2xss,2x interc , 2x vernietiger ..sturen.
      als ik vraag waarom ze dat laatste doen is het antwoord vanwege meer schepen krijgen .
      het beste is om ontdekker te hebben dat is me duidelijk . ben benieuwd wat jullie zeggen wat beste is om te sturen.
      en loont zich wel nog op schepen te sturen van wege aliens voor puin? dat loont zich toch niet meer sinds de laatste update ?
    • expocalc.universeview.be/

      Ontdekker is inderdaad het beste, maar een navigator meesturen scheelt ook al heel veel.
      Piraten voor puin zijn het beste. Aliens minder.

      Voor piraten/aliens stuur ik:

      1 spio (voor betere resultaten/heeft met de bepalingen wel of geen activiteit in expeditie ruimte te maken).
      1 ruimer (om alle schepen te kunnen krijgen, als je geen ruimer hebt is 1x vernietiger ook goed).
      1 navigator (winst uit expo +veel).

      En dan een mix van de volgende schepen in deze verhouding:
      X aantal klein vrachtschip (zorgt voor groot aantal piraten of alien klein vracht en zijn de hoofdmoot voor het puin).
      Zwaar gevechtschip, 7/10e deel van klein vracht (dit schiet alle piraten/aliens aan flarden).
      Groot vracht, 3/10e deel van klein vracht (extra fodder/puin van piraten/aliens).

      Met piraten heb je dikke winst.
      Met aliens heb je een beetje winst.

      Techs voor aliens zijn trouwens altijd hoger dan die van jou, ik heb nu goede resultaten met wapentech X, schildtech +2 en pantsertech +2. Ben bezig met schild en pantser naar +3 ten opzichte van wapen te zetten. Dat zou theoretisch nog ietsje beter moeten zijn omdat aliens +3 tech hebben, maar dat weet ik nog niet zeker (de schilden en pantser gaan dan namelijk bij de aliens ook weer +1 omhoog).

      The post was edited 5 times, last by Azenomei ().

    • Om de 3 uur reset het expeditie slot. Dus het is slim om per stelsel maar 1 expeditie te doen en dit verdelen onder je kolo's.

      Volgens de expeditie simulator is het het beste om 194 gv, 1 spio en 1 nietje te sturen. Indien je een navigator hebt (die vindt je best snel) er ook 1 mee te sturen.

      Bovenstaande geld voor uni3, je kan dit aanpassen in onderstaande simulator (hangt af van het punten aantal van de nummer 1:

      bontchev.my.contact.bg/ogame/expeditions.html
      ex-MODDER: Gemini, Quantum, Account trade & Space tavern.
    • De link hierboven was van 2009-2015...

      Deze link is veel beter:

      expocalc.universeview.be/

      Volgens mij maakt het allemaal niks uit. Gewoon alle expos vanaf 1 planeet sturen of per planeet 1 expo, ik heb nooit verschil gevonden.
      spio meesturen is ook hoax.

      1 nav en 2000 GV bv als je weinig zware vloot wil maar alles juist lichter dus tot max ss en navs
      1 nav en 1 ve en 2000 Gv als je ook zware vloot wil krijgen dus ic, bomm,ve en ruimers erbij al krijg je dan wel minder lichte vloot.

      wil je veel piraten en aliens puin winst op maken dan bv combos sturen als
      1 nav - 20.000 lg -8000 kv
      of
      1 nav 8000 zware gevecht - 2000 GV

      3 speed uni met nr 1 heeft 770.000.000 geeft max 40 mil metaal bij mij nog
      6 speed uni met nr 1 heeft 1.100.000.000 geeft max 70 milj metaal geloof ik.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Toen ik en een paar ally leden de resultaten een tijdje bijhielden viel mij wel op dat de hoeveelheid "niks vinden" wat hoger was als je steeds hetzelfde stelsel deed. Tot ong 30% van alle expo's, terwijl als je wat afwisselde het rond de 20% lag. Klein voordeel dus om te wisselen lijkt het. Maar weet niet of de data goed en groot genoeg is.

      Piratenexpo is nu een loterij. Alleen als je uni 50% korting heeft op vliegen en je met de verhouding 2.1 lg op 1 gv vliegt maak je op de megalange termijn minimale winst. Beetje pech en je hebt zo 10 jaar lang verlies. Niet doen dus.
    • uitputting van een stelsel bestaat nog wel, maar dan moet je goed je best doen.

      Ik heb destijds met die expo items iets van 15 expedities in hetzelfde stelsel gehad. Dan krijg je als je spio meestuurt op een gegeven moment hilarische berichten (over feestjes omdat het zo druk is enzo). Dan gaat de yield wel echt achteruit

      Maar 7 a 8 expedities non stop zelfde stelsel, gaat wel ok de hele dag.

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Spacefighter wrote:

      uitputting van een stelsel bestaat nog wel, maar dan moet je goed je best doen.

      Ik heb destijds met die expo items iets van 15 expedities in hetzelfde stelsel gehad. Dan krijg je als je spio meestuurt op een gegeven moment hilarische berichten (over feestjes omdat het zo druk is enzo). Dan gaat de yield wel echt achteruit

      Maar 7 a 8 expedities non stop zelfde stelsel, gaat wel ok de hele dag.
      Ook in 1 wave expedities dat de 1e zegt dat het druk is, de 2e zegt dat er een feestje is, de 3e is weer rustig...


      ook na een dag geen expo's gedaan te hebben gelijk bij de 1e een feestje, ergens ver weg in een stelsel waar ik alleen lig en niemand in de buurt.. dus vandaar dat ik zeg dat activiteit kapot is :P

      :love: Thanks Syrabi
    • Ik heb het even teruggezocht @Jillian. Het is een beetje buggie. Maar niet helemaal kapot.

      Zie onderstaande berichten:
      Bij 1 en 2, geen probleem
      Bij 3 en 4, iets mindere opbrengst, maar niet heel boeiend
      Met 5, 6 of 7 had ik toen helemaal niks, heel constant


      1. Logboek bijlage van de communicatieofficier: Op een haar na hadden we een botsing met een andere expeditie. Ik had niet verwacht hier andere schepen tegen te zullen komen.

      2. Notitie in het logboek van de communicatie-officier: We hebben bewijs gevonden dat wijst op de aanwezigheid van meerdere andere expedities.



      3 Notitie in het logboek van de communicatie officier: We hebben vriendelijk radio-contact gemaakt met enkele andere expedities in deze sector.

      4. Logboek van de communicatieofficier: We vierden vanavond feest met de bemanning van een andere expeditie. Hoewel we weinig te bespreken hadden, is het tegenkomen van een vriendelijke expeditie altijd reden tot een feestje.



      5. Notitie in het logboek van de communicatie officier: Als we ons niet veilig zouden voelen, zouden we samen met al de andere expedities die hier vliegen kunnen terugkeren.

      6. Logboeknotitie van de communicatie officier: Misschien zou het zinvoller zijn om een souvenirkraampje te open hier, dan er nog een expeditie heen te zenden.

      7. Logboeknotitie van de communicatie officier: Als het zo door gaat, zullen we de luchtverkeersleiding nodig hebben om al het verkeer hier in goede banen te leiden.

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Ik ben al de hele dag in dit stelsel bezig, en gister ook de hele dag;

      mijn laatste ronde:

      Let op dat de laatste van de ronde hiervoor, druk was (Logboek van de communicatieofficier: Onverwacht komen we puin van oude schepen tegen, iemand is hier eerder geweest.)

      1) Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.
      2) Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.
      3) Logboek van de communicatieofficier: Het voelt altijd heerlijk als je een van de eersten bent die ooit een sector binnen vliegt.
      4) Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.
      5) Logboek van de communicatieofficier: Onverwacht komen we puin van oude schepen tegen, iemand is hier eerder geweest.
      6) Logboek van de communicatieofficier: Het lijkt er op dat geen mens ooit in deze uithoek van de melkweg is geweest.

      dus het is nog steeds, heel erg random :P

      ik doe momenteel wel maar 6 expo's want geen offi's,

      :love: Thanks Syrabi
    • ja, maar jij put het nog lange na niet uit.

      Als inderdaad elke 3 uur een reset is, is het logisch dat je gewoon random tot aan mijn bericht 1 en 2 dingen krijgt

      3 tm 7 krijg je niet zomaar en dat duidt wel degelijk op uitputting

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Resource find (max):
      Resource find (max):
      Metal :
      Crystal :
      Deuterium :
      30.000.000
      15.000.000
      10.000.000



      Volgens die tabel wat men hierboven aangeeft van de te vinden gs.
      Klopt eigenlijk ook niets (meer) van.
      Er zijn uitschieters van boven de 100mil (metaal) heb ik al gemerkt en ook ver boven de 30mil zoals die tabel aangeeft

      Je expeditievloot meldt de ontdekking van een gigantisch onbekend scheepswrak. Ze waren niet in staat om te leren van hun technologieën, maar ze waren wel in staat om het schip op te delen in haar basisonderdelen en hebben er bruikbare grondstoffen van gemaakt.

      Er is Metaal 82.799.999 buitgemaakt.

      Dus alles wat hierboven gezegd en geschreven is over de max aantal gs die te vinden zijn, mag eigenlijk de prullenbak in.
    • Trucker wrote:

      Resource find (max):
      Resource find (max):
      Metal :Crystal :Deuterium :
      30.000.00015.000.00010.000.000


      Volgens die tabel wat men hierboven aangeeft van de te vinden gs.
      Klopt eigenlijk ook niets (meer) van.
      Er zijn uitschieters van boven de 100mil (metaal) heb ik al gemerkt en ook ver boven de 30mil zoals die tabel aangeeft

      Je expeditievloot meldt de ontdekking van een gigantisch onbekend scheepswrak. Ze waren niet in staat om te leren van hun technologieën, maar ze waren wel in staat om het schip op te delen in haar basisonderdelen en hebben er bruikbare grondstoffen van gemaakt.

      Er is Metaal 82.799.999 buitgemaakt.

      Dus alles wat hierboven gezegd en geschreven is over de max aantal gs die te vinden zijn, mag eigenlijk de prullenbak in.


      expocalc.universeview.be/
      ^ klopt gewoon.

      in x8 eco uni's met nr1 over 100 mil punten volgt de onderstaande tabel
      (zolang je voldoende opslag stuurt, en 1 pathfinder en je ontdekker bent..)
      Resource find (max):
      Metal :
      Crystal :
      Deuterium :
      120.000.000

      60.000.000
      40.000.000

      :love: Thanks Syrabi
    • Trucker wrote:

      Resource find (max):
      Resource find (max):
      Metal :Crystal :
      Deuterium :
      30.000.00015.000.000
      10.000.000


      Volgens die tabel wat men hierboven aangeeft van de te vinden gs.
      Klopt eigenlijk ook niets (meer) van.
      Er zijn uitschieters van boven de 100mil (metaal) heb ik al gemerkt en ook ver boven de 30mil zoals die tabel aangeeft

      Je expeditievloot meldt de ontdekking van een gigantisch onbekend scheepswrak. Ze waren niet in staat om te leren van hun technologieën, maar ze waren wel in staat om het schip op te delen in haar basisonderdelen en hebben er bruikbare grondstoffen van gemaakt.

      Er is Metaal 82.799.999 buitgemaakt.

      Dus alles wat hierboven gezegd en geschreven is over de max aantal gs die te vinden zijn, mag eigenlijk de prullenbak in.
      Snelheid vd uni moet je de eco rekenen en niet de vlootsnelheid :)

      Thanks Syrabi <3