Afscheid [TOT: 46.944.000] HellvsHeaven [O-G] vs. Gier [GZV] (A: 0, V: 46.944.000)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Afscheid [TOT: 46.944.000] HellvsHeaven [O-G] vs. Gier [GZV] (A: 0, V: 46.944.000)

      Aller eerst wil ik mijn excuses maken aan Gier aangezien ik deze 'slag' ga misbruiken om mijn afscheid te schrijven.
      Alvast excuses voor eventuele spelfouten of verkeerde zinsopbouwen.

      Ik ben nooit een man van veel woorden geweest dus het lijkt mij nu het juiste moment om toch eens mijn verhaal te schrijven.
      Het verhaal is geschreven uit mijn perspectief , het is dus zeker niet zo dat dit het volledige verhaal is maar ik hoop dat het een leuk inzicht geeft in de 'andere kant' van de uni.

      Laat ik dan maar beginnen bij het ontstaan van TCC , TCC is ontstaan uit een visie van fleeters die samen de DM koning ( gravely op het forum ) uit oberion wilde tegen houden.
      We wilden eigenlijk laten zien dat wanneer je ergens in geloofd en ergens hard voor vecht het mogelijk is om het spel nog te 'winnen' van de mensen met de eindeloze portemonee.
      Na de oprichting van TCC zijn er een aantal spelers benaderd om mee te gaan vliegen op Gravely. Ik wil de spelers Baboon , Kale & Medic bedanken dat jullie mee wilden doen.

      We zouden gaan vliegen ( suicide stijl ) om aan iedereen binnen ogame te bewijzen dat je met geld jezelf niet naar de top kan kopen, helaas zaten wij er naast.
      Helaas heeft kale het plan (in blinde woede) doorverteld aan gravely , dit door wat onenigheid met klapstoeltje.
      Kale , ik denk dat je in je woede ( die ik begrijp ) ,niet hebt beseft wat je eigenlijk hebt aangericht binnen de uni/ogame.
      Je hebt ons de kans ontnomen om het bovenstaande aan de hele community te bewijzen.

      Dat gezegd te hebben wilde wij zelfs toen nog proberen om Gravely te crashen , dus iedereen heeft alle zeilen bijgezet we zijn vol op gaan raiden en crashen om meer vloot te kunnen bouwen.
      De slagen ( zoals op de HOF te zien is ) lukte aardig , we verzamelde flink wat winst!
      Echter tot onze grote verbazing begon Gravely na elke (grote) slag meer vloot te boosten, de kracht van zijn portemonee is voor zo ver wij weten bodemloos.

      Je merkte in de ally ook al snel na het winnen van slagen dat er vrij snel al weer gesproken werd over hoeveel vloot de 'nummer 1' nu weer bij had gekocht.
      Met de opstapelde berichten over het kopen van vloot zakte de moed en motivatie in bij de meeste ally genoten, de strijd viel weg .
      De kans om het als TCC tegen GZV op te nemen , viel weg. De essentie van het spel het jagen en crashen van andere spelers , Viel weg.
      Ogame kampt al met een probleem dat er niet echt een eind doel is , of dat er een winnaar uitgeroepen word. Het maken van slagen en het opnemen van aillanties tegen elkaar is dan eigenlijk het enige wat overblijft als 'doel'.
      Het sterker worden dan je tegenstanders de eeuwige race om je concurrenten voor te blijven. Dat O zo belangrijke spel element is niet langer mogelijk , elke 'concurrent' weet dat zijn tegenstanders de drijfveer en motivatie zijn om sterker te worden de concurrent is niet alleen degene tegen wie je strijd maar ook tegelijk de motivator om het beste uit jezelf te halen om iemand anders te overtreffen !

      Met het inzakken van de motivatie werd de ally chat wat stiller , werden er minder gezamelijke acties opgezet en voelde het ook wel alsof we er alleen voor stonden.
      Uiteindelijk werd er nog een laatste poging gedaan om een actie op poten te zetten die ongeveer een 2-3 weken zou gaan duren voordat we gereed waren.
      Tot het moment dat fonzy gecrashed werd, van af dat moment begon het door te dringen. Shit .. het is voorbij .
      Met het onmiddelijke vertrek van fonzy vertrokken ook onze trouwe deutboer captain hindsight & onze pluizige vriend knabbel , met andere woorden het hele geheel storte in elkaar.
      Dit markeert natuurlijk het einde van onze aillantie & voor mij ook het einde van de uni. Er zijn binnen Oberion momenteel niet genoeg schepen buiten GZV om , om gravely nog te crashen.

      Dus na dit hele boekwerk geschreven te hebben , ga ik GZV feliciteren met de winst !
      Het is niet de manier waar op ik het gedaan zou hebben, ook al heb ik de kans gekregen met hem mee te komen naar GZV.
      Voor mij persoonlijk is het jammer. Ik wilde het spel graag nog eens spelen en ik WIL het nog steeds graag spelen , echter ben ik bang dat mijn visie van een respectvolle leuke strijd verschilt van de visie die andere spelers hebben.
      Ik heb er lang over getwijfeld de afgelopen dagen , maar ik ga er (denk ik) toch echt mee stoppen.
      Ik heb ook nog getwijfeld om te blijven spelen zodat GZV ook de kans nog kreeg om mij te pakken , echter ben ik tot mijn grote spijt ( dat vind ik oprecht jammer ) wel tot de conclusie gekomen dat ik jullie die kans ga ontnemen.
      Dit vind ik zelf geen leuke beslissing het gaat tegen mijn principes en visie in.

      Toch wil ik nog even kort onderbouwen waarom ik jullie die kans ontneem , voor mij voelt het zo dat gravely ons ook de kans heeft ontnomen om hem te crashen dit door telkens geld te gebruiken om vloot te kopen.

      Uiteindelijk ligt de schuld bij meerdere partijen waaronder ook zeker Innogames zelf.
      Ik ben niet tegen DM , ieder spel zal geld moeten verdienen om de kosten te dekken.
      Echter ben ik wel tegen het gebruik van DM voor het versnellen van vloot/def & tegen het gebruik van DM om (ongelimiteerd) grondstoffen te kopen.

      Ik wil graag deze kans nog aangrijpen om een aantal spelers te bedanken, Knabbel , fonzy , captainhindsight , toorooie , cheese nugget & marsupilami .

      Ik wil nog even afsluiten met dat ik geen wrok koester tegen niets of niemand, ook niet tegen gravely.
      Het is niet bedoeld om in dit bericht iemand aan te vallen , ik heb geprobeerd om het bij de feiten te houden.

      Het ga jullie goed!
      Groetjes HvH
      Hellvsheaven












      De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 30-03-2021 --:--:--, toen het tot een gevecht kwam:


      Aanvaller HellvsHeaven [O-G]
      ________________________________________________

      Pathfinder 20.565
      _________________________________________

      Verdediger Gier [GZV]
      ________________________________________________

      Klein vrachtschip 11.736
      _________________________________________


      Na het gevecht ...

      Aanvaller HellvsHeaven [O-G]
      ________________________________________________

      Pathfinder 20.565 ( -0 )
      _________________________________________

      Verdediger Gier [GZV]
      ________________________________________________

      Vernietigd!
      _________________________________________


      De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!

      De aanvaller steelt:
      9.664.863 Metaal, 2.381.992 Kristal en 44.714.051 Deuterium

      De aanvaller heeft een totaal van 0 eenheden verloren.
      De verdediger heeft een totaal van 46.944.000 eenheden verloren.
      Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 11.736.000 metaal en 11.736.000 kristal.
      De aanvaller heeft een totaal van 56.760.906 eenheden gestolen.

      De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 22%.
      De enorme hoeveelheden vrije metaal en kristal trokken samen.
      Een maan werd gevormd rond de planeet met een diameter van 8.485 km.

      De aanvaller(s) hebben het puin.
      Totale samenvatting winst/verlies:[/coloSamenvatting aanvaller(s)

      Metaal: 21.400.863
      Kristal: 14.117.992
      Deuterium: 44.714.051
      De aanvaller(s) hebben een totaal van 80.232.906 eenheden winst gemaakt.


      [colo=#3183e7]Samenvatting verdediger(s)


      Metaal: -33.136.863
      Kristal: -25.853.992
      Deuterium: -44.714.051
      De verdediger(s) hebben een totaal van 103.704.906 eenheden verloren.

      [urhttps://ogotcha.universeview.be/nl]Powered by OGotcha CR Converter 4.3.1[/url]
    • Ik ben het wel met je eens. pay2win vernietigd spellen zoals dit.

      Eigenlijk zouden ze DM gebruik aan banden moeten leggen (maar dat doet pijn in hun eigen portemonnee, dus dat doen ze toch niet) of dat DM alleen voor dingen gebruikt kan worden voor andere dingen.
      Ik was ook verrast om te zien dat je letterlijk grondstoffen, de drijfveer van deze game, kan kopen met geld.
      En aan het eind van de dag is gameforge/innogames nog steeds een bedrijf dat winst wil maken. En zo lang er 'whales' zijn, gaan ze er mee door.
      Zonder DM spelers zou ogame of een betaalde game worden, of er zouden overal advertenties geplaatst worden. Want zo werkt het tegenwoordig.

      ik wilde al weken geleden stoppen, maar steeds kwam cheese weer met een grote mond langs, en dat gaf me motivatie om door te gaan. Toen klapstoel het account overnam, en ik even dacht dat het permanent zou zijn, heb ik ook overwogen te stoppen. Maar toen bleek dat arnold gewoon terug zou komen, ben ik door gegaan.

      Ik heb niks tegen jullie, hvh, toorooie, knabbel, fonzy. Ik heb alleen iets tegen meneer met zijn veel te grote mond. Hij en hij alleen was de drijfveer die mij door liet gaan en om er voor te zorgen dat hij zou opgeven.
      Ik heb enige tijd geleden ook al tegen knabbel gezegd dat ik het spijtig vind dat jullie daar ook onder moesten lijden.


      Het gaat je goed, en ik hoop dat je veel succes hebt in andere uni's en zeker ook IRL
    • Prachtige uitleg van een uni die verziekt werd door overmatig DM gebruik.
      Wanneer een topspeler zich verschuilt achter een dm spender alhoewel die speler alle capaciteiten heeft om een eerlijke battle aan te gaan met wie dan ook.
      En dan bedoel ik de bende van Gier, Jens en Vulcan. Ik had graag de battle aangegaan op een gelijk niveau. Zoals het hoort!
      Buiten GZV en TCC waren er niet echt fighters. Mijn excuses voor wie zich aangevallen voelt, maar je moet een koe een koe noemen!
      Ik ga me niet meer moeien in deze uni...
      Hopelijk kunnen we de battle ooit verder zetten in een andere uni. Ontzettend veel respect voor jullie kunnen (je weet wie ik bedoel).
      We houden contact Hell! Bij een volgende snelle uni komen we allemaal weer samen ;)
    • Een lang verhaal en jammer dat de uni weer wat leger wordt en succes IRL.


      Maar er is meer in het spel dan militair oppermachtig worden of nummer 1 worden en de wacht wisselt vanzelf weer een keer uiteindelijk. En als Gravely graag Monopoly speelt waarbij iedere ronde de 500 briefjes uit de bank gehaald worden, dan is dat prima zolang hij er van geniet. Ik zou er niet al te wakker van liggen :D !
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Knabbel wrote:

      Prachtige uitleg van een uni die verziekt werd door overmatig DM gebruik.
      Wanneer een topspeler zich verschuilt achter een dm spender alhoewel die speler alle capaciteiten heeft om een eerlijke battle aan te gaan met wie dan ook.
      En dan bedoel ik de bende van Gier, Jens en Vulcan. Ik had graag de battle aangegaan op een gelijk niveau. Zoals het hoort!
      Buiten GZV en TCC waren er niet echt fighters. Mijn excuses voor wie zich aangevallen voelt, maar je moet een koe een koe noemen!
      Ik ga me niet meer moeien in deze uni...
      Hopelijk kunnen we de battle ooit verder zetten in een andere uni. Ontzettend veel respect voor jullie kunnen (je weet wie ik bedoel).
      We houden contact Hell! Bij een volgende snelle uni komen we allemaal weer samen ;)
      haha, knabbeltje, ik had ook niets te kiezen, dacht eerst dat oberon niets voor mij was, maar kreeg een mooi account aangeboden en die zat in gvz , niets verbergen achter een grote speler, trouwens die kwam pas later, maar dat weet je wel denk ik, maar het ga je goed, misschien weer in een nieuwe uni, maar wel een met snellere bootjes, en misschien pas na de zomer, veel geluk in RL
    • Mooi verteld HVH en zo is dat maar net.
      Zolang er geen eerlijke strijd gevoerd kan worden is het (zelfgemaakte) doel niet haalbaal en is er geen zak aan.

      Het feit dat er vannacht weer 22miljard aan grondstoffen is bijgekocht zegt wel weer genoeg over het niveau waar we het tegenop moesten nemen en dat dit speciaal voor mij is, vind ik maar al te grappig. Zeker als je je bedenkt dat ik tot op heden alleen een klein tikje heb gehad van mogul, Kale en vandaag (vraag me niet waar die vrachters vandaan kwamen, want ik weet het nog steeds niet) Jenske.
      Ik bedoel zelfs iemand als mogul heeft meer bereikt op mij dan meneer met de portemonnee :whistling:

      Wat ik dan wel super triest vind is de enkele rip die je op mijn maan hebt gestuurd. Had je nou echt verwacht dat ik hierdoor niet in VM kon komen? Weet je überhaupt wel hoe het spel werkt? ?(

      Wil je trouwens een klein geheimpje weten pik?.. Mijn vloot heeft echt dagen lang op planeet 107 gelegen. Heb zelfs nog de naam voor je veranderd, maar als je zo stom bent om alleen manen te spioneren.. Tja..

      Genoeg over koning prutser..

      Ik wil graag ook wat mensen bedanken voor hun inzet, tijd en gezelligheid.
      HVH, Toorooie, Klapstoeltje, Knabbel en Fonzy. Jullie waren echte strijders en heb in jaren niet meer in zo'n gezellige groep gezeten.
      Crème de la crème <3
      Blackknight, Nederlanders en Bubbles, bedankt voor alle handels. Het was me altijd een waar genoegen. Zonder jullie had ik de helft van de slagen niet kunnen maken en denk erom! Niks aan Groep vol prutsers, dan kun je nog beter met CCG handelen :P :P <3

      Voorlopig zit ik lekker in VM en ga ik genieten van andere dingen, zoals mijn nieuwe werkgever het leven zuur maken :P <3
      Mocht ik er nog uitkomen, dan gaat mijn vloot door de shredder en ga ik lekker verder als miner.

      :thumbup:
    • Knowledge wrote:

      Mooi verteld HVH en zo is dat maar net.
      Zolang er geen eerlijke strijd gevoerd kan worden is het (zelfgemaakte) doel niet haalbaal en is er geen zak aan.

      Het feit dat er vannacht weer 22miljard aan grondstoffen is bijgekocht zegt wel weer genoeg over het niveau waar we het tegenop moesten nemen en dat dit speciaal voor mij is, vind ik maar al te grappig. Zeker als je je bedenkt dat ik tot op heden alleen een klein tikje heb gehad van mogul, Kale en vandaag (vraag me niet waar die vrachters vandaan kwamen, want ik weet het nog steeds niet) Jenske.
      Ik bedoel zelfs iemand als mogul heeft meer bereikt op mij dan meneer met de portemonnee :whistling:

      Wat ik dan wel super triest vind is de enkele rip die je op mijn maan hebt gestuurd. Had je nou echt verwacht dat ik hierdoor niet in VM kon komen? Weet je überhaupt wel hoe het spel werkt? ?(

      Wil je trouwens een klein geheimpje weten pik?.. Mijn vloot heeft echt dagen lang op planeet 107 gelegen. Heb zelfs nog de naam voor je veranderd, maar als je zo stom bent om alleen manen te spioneren.. Tja..

      Genoeg over koning prutser..

      Ik wil graag ook wat mensen bedanken voor hun inzet, tijd en gezelligheid.
      HVH, Toorooie, Klapstoeltje, Knabbel en Fonzy. Jullie waren echte strijders en heb in jaren niet meer in zo'n gezellige groep gezeten.
      Crème de la crème <3
      Blackknight, Nederlanders en Bubbles, bedankt voor alle handels. Het was me altijd een waar genoegen. Zonder jullie had ik de helft van de slagen niet kunnen maken en denk erom! Niks aan Groep vol prutsers, dan kun je nog beter met CCG handelen :P :P <3

      Voorlopig zit ik lekker in VM en ga ik genieten van andere dingen, zoals mijn nieuwe werkgever het leven zuur maken :P <3
      Mocht ik er nog uitkomen, dan gaat mijn vloot door de shredder en ga ik lekker verder als miner.

      :thumbup:
      succes met je nieuwe baan als putjesschepper. Voor zo lang als je m kan behouden.

      Ik zou je abonnementje bij het uwv nog niet opzeggen
    • Mooi afscheidsbericht, ik snap je volledig! :thumbup:

      -PS: welke actie die 2-3 weken duurde gingen jullie doen dan? 8o

      - @Knabbel, ik heb dit miner accountje ook maar gekregen en die zat inderdaad al in de GZV clan, toen ik een beetje vloot had bijgebouwd, kon ik eindelijk een beetje fleeten. :rolleyes: Ik heb trouwens nooit gebruik gemaakt van Gravely zijn schepen voor een AGS of dergelijke (ik denk anderen in onze clan ook niet, ik kan mis zijn ook).

      - We zien elkaar vast wel weer in een nieuwe uni, hopelijk komt die er snel, zo niet veel succes en plezier irl!
    • Atlas wrote:

      Knabbel wrote:

      Prachtige uitleg van een uni die verziekt werd door overmatig DM gebruik.
      Wanneer een topspeler zich verschuilt achter een dm spender alhoewel die speler alle capaciteiten heeft om een eerlijke battle aan te gaan met wie dan ook.
      En dan bedoel ik de bende van Gier, Jens en Vulcan. Ik had graag de battle aangegaan op een gelijk niveau. Zoals het hoort!
      Buiten GZV en TCC waren er niet echt fighters. Mijn excuses voor wie zich aangevallen voelt, maar je moet een koe een koe noemen!
      Ik ga me niet meer moeien in deze uni...
      Hopelijk kunnen we de battle ooit verder zetten in een andere uni. Ontzettend veel respect voor jullie kunnen (je weet wie ik bedoel).
      We houden contact Hell! Bij een volgende snelle uni komen we allemaal weer samen ;)
      haha, knabbeltje, ik had ook niets te kiezen, dacht eerst dat oberon niets voor mij was, maar kreeg een mooi account aangeboden en die zat in gvz , niets verbergen achter een grote speler, trouwens die kwam pas later, maar dat weet je wel denk ik, maar het ga je goed, misschien weer in een nieuwe uni, maar wel een met snellere bootjes, en misschien pas na de zomer, veel geluk in RL
      Ik hoop dat we de strijd daar verder kunnen zetten Vulcan. Veel respect voor jullie fleeters, dat weet je :love: :thumbup:
    • Gravely wrote:

      Knowledge wrote:

      Mooi verteld HVH en zo is dat maar net.
      Zolang er geen eerlijke strijd gevoerd kan worden is het (zelfgemaakte) doel niet haalbaal en is er geen zak aan.

      Het feit dat er vannacht weer 22miljard aan grondstoffen is bijgekocht zegt wel weer genoeg over het niveau waar we het tegenop moesten nemen en dat dit speciaal voor mij is, vind ik maar al te grappig. Zeker als je je bedenkt dat ik tot op heden alleen een klein tikje heb gehad van mogul, Kale en vandaag (vraag me niet waar die vrachters vandaan kwamen, want ik weet het nog steeds niet) Jenske.
      Ik bedoel zelfs iemand als mogul heeft meer bereikt op mij dan meneer met de portemonnee :whistling:

      Wat ik dan wel super triest vind is de enkele rip die je op mijn maan hebt gestuurd. Had je nou echt verwacht dat ik hierdoor niet in VM kon komen? Weet je überhaupt wel hoe het spel werkt? ?(

      Wil je trouwens een klein geheimpje weten pik?.. Mijn vloot heeft echt dagen lang op planeet 107 gelegen. Heb zelfs nog de naam voor je veranderd, maar als je zo stom bent om alleen manen te spioneren.. Tja..

      Genoeg over koning prutser..

      Ik wil graag ook wat mensen bedanken voor hun inzet, tijd en gezelligheid.
      HVH, Toorooie, Klapstoeltje, Knabbel en Fonzy. Jullie waren echte strijders en heb in jaren niet meer in zo'n gezellige groep gezeten.
      Crème de la crème <3
      Blackknight, Nederlanders en Bubbles, bedankt voor alle handels. Het was me altijd een waar genoegen. Zonder jullie had ik de helft van de slagen niet kunnen maken en denk erom! Niks aan Groep vol prutsers, dan kun je nog beter met CCG handelen :P :P <3

      Voorlopig zit ik lekker in VM en ga ik genieten van andere dingen, zoals mijn nieuwe werkgever het leven zuur maken :P <3
      Mocht ik er nog uitkomen, dan gaat mijn vloot door de shredder en ga ik lekker verder als miner.

      :thumbup:
      succes met je nieuwe baan als putjesschepper. Voor zo lang als je m kan behouden.
      Ik zou je abonnementje bij het uwv nog niet opzeggen
      @'Jenske '@Gier en @Atlas. Just saying...

      Jenske03 wrote:

      Mooi afscheidsbericht, ik snap je volledig! :thumbup:

      -PS: welke actie die 2-3 weken duurde gingen jullie doen dan? 8o

      - @Knabbel, ik heb dit miner accountje ook maar gekregen en die zat inderdaad al in de GZV clan, toen ik een beetje vloot had bijgebouwd, kon ik eindelijk een beetje fleeten. :rolleyes: Ik heb trouwens nooit gebruik gemaakt van Gravely zijn schepen voor een AGS of dergelijke (ik denk anderen in onze clan ook niet, ik kan mis zijn ook).

      - We zien elkaar vast wel weer in een nieuwe uni, hopelijk komt die er snel, zo niet veel succes en plezier irl!
      @Jenske Ik zou nooit een slecht woord kunen zeggen over jullie. Veel respect voor jullie kunnen hoor :love: :love: :thumbup: :thumbsup:
    • jammer dat zo'n mooie tread kapot gemaakt wordt door over en weer geneuzel, gravely en knowledge waren allebij begonnen met DM, dat de ene meer heeft dan de andere is geen reden voor verwijten.
      jammer dat gravely mee gaat met het trappen naar de ander, maar ik heb whatsapp berichten gelezen van knowledge naar gravely en wat daar in stond was alleen asociale schuttingtaal.
      gravely heeft volgens zijn eigen zeggen inderdaad veel dm gekocht, alleen maar om voor knowledge in het spel voor te blijven, en anderen konden ook mee genieten van de verhoogde expo's, dus het spel kapot maken ben ik het niet mee eens, versnelde vloot opbouw was voor iedereen mogelijk, of minen als je dat leuk vind.
      doel om de topspeler van de andere allie uit te schakelen haalt TCC er ook uit door allemaal in vm te gaan, dus nachten doortrekken hoef ik ook niet meer, misschien beter voor de gezondheid, maar ik zal de spanning wel missen
    • Heb volgens mij bijna geen ingame contact gehad met je HVH. Wel met een aantal andere uit de alliantie, dus dit is dan eventjes gericht op iedereen van TCC. Vaak was het contact vriendschappelijk (economisch) en ook weleens vijandig (innerstelsel ploffertje). Maar we konden er altijd om lachen. Innerstelsel ploffertjes zie ik nog liever dan v-hoppende IPR gooiers, maar dan is weer een ander verhaal. Bedankt voor de fun en ik wens jullie allemaal het beste in rl en/of andere uni.

      @GZV: in sommige games noemen ze dit een GG dus bij deze zeg ik t hier dan maar. Zal voor jullie ook veel minder spannend zijn zo. Maar zoals Atlas hierboven al zei: misschien is dat ook beter voor de nachtrust 8o
    • Goed verhaal HvH!
      Aan de ene kant, jammer dat je stopt. X/
      Maar aan de andere kant; het stoppen zal ook jou wel opluchting geven ;)

      De nummer 1 die na 5 maanden spel 1 van zijn grootste spelvijanden crasht voor 12 miljard winst. De topslag totdat over een jaar of 2 wat turtles een veilige crash doen op een inactieveling :D
      En dan een paar uur later er weer 22 miljard bovenop koopt lees ik nu 8o
      Sorry, maar dan klap(stoel) je echt het Oberonspel nog doder Gravely. En ja, het kan en het mag, maar ik vind het wel een beetje dom :rolleyes:
      Je wint het spel zo, dat is zeker. En gefeliciteerd daarmee :|
      De onmin tegen 1 speler doet zo ook de 3-4 uur spelaandacht (schat ik) van 4 andere spelers per dag teniet. Dat is nogal wat ^^

      Lange Giraffe maakte een punt dat het spel ook op andere manieren te benaderen is. Die snap ik wel, maar je hebt verzamelaars en jagers he, van oudsher ;)
      Oorspronkelijk was dit echt geen simcity-verzamelspel, maar een spel van kat en muis. Waarbij de muis via de ags-mogelijkheid ook soms even kat kon spelen. Het jachtelement gaf toch een leuke dimensie, zelfs voor de muis :cool: Er zijn spelers die toch voornamelijk dit spel spelen voor de fun van de jacht. Zonder dat, valt de motivatie weg, zelfs met de veiling als extra spanning :P

      Innogames heeft er een sterfhuisconstructie van gemaakt. Nog even de laatste euro's eruit persen van wat verstokte ouwe ogamerotten en een paar rijke wannabees. Ook dat is te begrijpen, maar als één van de eerste nr1's (2005, uni 1) doet mij dat wel een beetje pijn. ;(

      Alleee!
      Dat gezegd hebbende.
      Ik vind het wel heel prettig om te lezen, dat de toon een stuk vriendelijker is dan toen ik weer begon een half jaar terug!! :)
      Het was, is en blijft maar een spelletje he mensen! Lekker belangrijk allemaal ;)

      Geluk in 'n tuk beste spelvrienden!
      En hierbij trouwens ook bedankt voor alle positieve berichtjes op de thread van mijn eclatante ondergang :thumbsup:
      Tot ooit! :saint:

      The post was edited 4 times, last by the Fonzzz ().

    • weer een stopper :( het ga je goed HvH

      Nja mijn grens ligt bij niet betalen voor dm. Hier verwijt de ene groep dm-kopers dat een andere dm-koper meer dm koopt. Ik kan daar niet zo veel mee. Klaag verder niet, xpo-ers profiteren van het snel halen van de grenspunten van verhoogde opbrengsten.

      Feit is wel dat Oberon stiller wordt en de zgn topfleeters hun heil weer in nieuwe uni's gaan zoeken, is het niet op .nl dan wel op .org, .us, .de of where-ever. en daar weer "matig" dm kopen. Oberon is feitelijk nog jong maar loopt daarmee versneld leeg.

      Voor niet dm-kopers is dat weer zuur maar dat is de prijs van het verdienmodel van de aanbieder van dit spel.

      Ik ga in ieder geval nog wel even door in Oberon, eerste uni met genervde xpo en afgeschafte marktplaats dus er zijn nog best positieve dingen te melden. :/
      "My ambition is handicapped by laziness"
      — Charles Bukowski (Factotum)