Generaal Klasse - Plof Kolonie

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Generaal Klasse - Plof Kolonie

      Het is spijtig dat de focus in Ogame van vrijwel puur PvP naar PvE is geschoven door de winsten die te behalen zijn met expo's als Ontdekker, en de behoorlijke inkomsten-boost als Verzamelaar. Als Generaal spelen is niet rendabel.

      Wat als je de Generaal, wat de ultieme PVP-klasse zou moeten zijn, nu eens een propere boost geeft in de PvP speelstijl? Sure, ze hebben een leuk bootje dat ze kunnen bouwen, en krijgen vlootkerkhof bij aanvallen, maar vlootmacht of winst per slag zijn niet het probleem in mijn optiek. Het is mobiliteit; er is een heel lage "planeten dichtheid" door het beperkt aantal spelers op servers waardoor je flink moet rondvliegen voor je targets, en dat is alleen mogelijk door met ploffers te spelen. Helaas moet je daarvoor zoveel mijn-inkomsten opofferen (hoge eco-speed) dat het wederom veel moeite lijkt voor gains op slagen wat eigenlijk niet rendabel is vergeleken met een passieve speelstijl.

      De oplossing: een "ploffer-kolonisatie schip" waarbij je 1 (of mss max 2) speciale kolonies kan bouwen als Generaal. Deze kolonies natuurlijk beperken in hun functionaliteit (bijvoorbeeld geen mijnen kunnen bouwen, gelimiteerde velden, w/e) zodat ze exclusief geschikt zijn om de generaal klasse te geven wat ze momenteel missen: mobiliteit.

      Ineens moet iedereen weer rekening houden met meerdere rond rovende fleeters die als Generaal flink winst bij je kunnen halen. Je moet je expo's weer plannen (ipv 24/7 op 1u expo's vliegen), als miner/verzamelaar moet je zorgen niet teveel te laten rondslingeren; want er zijn genoeg lui die graag je expo vlootje komen slopen of je mijn-inkomsten ophalen.

      Balans tussen PvE en PvP.
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)