gevaarlijke I'tjes

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • gevaarlijke I'tjes

    onlangs een pushing ban verkregen daar ik op een een beginnend acc in eridanus overtollig metaal had gedumpt op een onbetekenend I-tje
    om het snel weer terug te halen
    helaas was het kennelijk ontdekt door een hoger geplaatste speler (phalanx/toeval ? ) die het weggeraid had 2 dagen erna..

    met tot gevolg een pushing ban
    er is toch geen verbod op transporten naar een itje mits lager geplaatst ..
    het zou anders een bloedlinke zaak worden om itjes te raiden loop je ongewenst tegen een ban aan

    een ander zou er ook een perspectief in zien
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • Misschien wordt het tijd voor wat bijscholing van een aantal GO's.

    Zolang er niet bewezen kan worden dat jij de transport hebt afgestemd met de hogere speler, zou er niet eens ingegrepen mogen worden. Of op zijn minst contact met je gezocht moeten worden voor een verklaring, voordat er ook maar aan een ban gedacht wordt. In Oberon was het van de week ook al raak, een alliantielid direct een ban, terwijl de 72 uur nog niet eens verlopen was..
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • yep volstrekt idiote situatie
    immers hoe moeilijk mag het zijn om transporten naar itjes onmogelijk te maken ?????/
    dat GF hierin te kort schiet en rijkelijk met bannen gaat strooien heeft geen pas
    om vervolgens de kat bij de spelers neer te leggen getuigt van een willekeurige gemakszucht van het team

    bij mijn geval geen onderliggend onderzoek gepleegd en/of navraag gedaan 1 berichtje was genoeg geweest
    nu fikse schade voor mij door aangekochte DM vanwege de beloningen die ik nu misloop !
    vanwege een overijverig teamlid .... mss opzettelijk lui voor meer inkomsten GF?????
    het is immers een strategisch verdienmodel XD
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}

    The post was edited 1 time, last by ressiv ().

  • Ik snap miet dat je na zoveel jaar spelen nog niet snapt hoe ogame regels werken? Logisch dat je ban krijgt als jij dropt en hoger haalt het op. Het verhaal snap ik ook niets van, want waarom zou je overschot dumpen en dan later weer ophalen? Lijkt mij dat je genoeg gv moet bouwen. Je kan iedereen de schuld geven, maar ik stel voor een spiegel te pakken en wijzen naar de enige die je de schuld kan geven.... jij dus.

    Terechte ban!
    Ex solo no1.NL
  • Heb zo vaak bij een itje uit mijn friendslist GS gedropt om te halten wie er ook komt, hoger of lager. Zou het dan betekenen als iemand het 'haalt' die hoger dan ik geplaatst ben een ban kan krijgen... kansloos en zoals giraffe al aan geeft zolang het niet bewezen kan worden of het om erg grote aantallen gaat EN de 72 uur zijn verlopen EN het gesprek met een GO is geweest dan kan er gebanned worden imo en zeker niet eerder.

    maar goed legend.bdr weet het beter op een image linken in zijn sig na iig :)
  • Legend.bdr wrote:

    Ik snap miet dat je na zoveel jaar spelen nog niet snapt hoe ogame regels werken? Logisch dat je ban krijgt als jij dropt en hoger haalt het op. Het verhaal snap ik ook niets van, want waarom zou je overschot dumpen en dan later weer ophalen? Lijkt mij dat je genoeg gv moet bouwen. Je kan iedereen de schuld geven, maar ik stel voor een spiegel te pakken en wijzen naar de enige die je de schuld kan geven.... jij dus.

    Terechte ban!
    Iets met de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet..

    Als er werkelijk twee dagen tussen de transport en de aanval zit en het is voor ressiv een onbekende speler, hoe kan het dan ooit pushing zijn?

    Dan is het zeker ook pushing wanneer hij het overtollige metaal op zijn maan laat liggen en een hogere speler haalt het op... uiteindelijk hetzelfde principe maar dan zonder tussenstap. Dat het niet slim is om je grondstoffen zo weg te gooien dat is dan weer een heel ander verhaal. :P
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • over schot metaal van itjes raiden ...te weinig vrachters en hoop satjes op planet ..
    en geen manen in bezit ...voor save
    ja dan wil ik een itje naast me als opslag te gebruiken ... iedereen had het kunnen raiden
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • grote vraag
    mag je dumpen op itjes ?????? als het antwoord daarop ja is is het nalatigheid van GF door transporten naar een itje niet te blokkeren
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • Lange Giraffe wrote:

    Zolang er niet bewezen kan worden dat jij de transport hebt afgestemd met de hogere speler, zou er niet eens ingegrepen mogen worden. Of op zijn minst contact met je gezocht moeten worden voor een verklaring, voordat er ook maar aan een ban gedacht wordt. In Oberon was het van de week ook al raak, een alliantielid direct een ban, terwijl de 72 uur nog niet eens verlopen was..

    Dit is een beetje een gevaarlijke opmerking; je neemt een risico om het naar itjes te sturen, en daarbij hoort ook de mogelijkheid tot pushing.
    Het zal pushen via itjes te makkelijk maken als hierin 100% bewijsvoering voor pushen gezocht moet worden...

    Display Spoiler
    Over oberon; inhoudelijk niets over te zeggen maar het is aan de speler om dingen te melden die (hoofd)regels breken. de "72 uur" die je hier noemt, is niet verplicht om gegeven te worden. Sterker nog, in sommigen gevallen als er 72u gegeven wordt worden er nog meer regels gebroken...

    :love: Thanks Syrabi
  • Jillian wrote:

    Lange Giraffe wrote:

    Zolang er niet bewezen kan worden dat jij de transport hebt afgestemd met de hogere speler, zou er niet eens ingegrepen mogen worden. Of op zijn minst contact met je gezocht moeten worden voor een verklaring, voordat er ook maar aan een ban gedacht wordt. In Oberon was het van de week ook al raak, een alliantielid direct een ban, terwijl de 72 uur nog niet eens verlopen was..
    Dit is een beetje een gevaarlijke opmerking; je neemt een risico om het naar itjes te sturen, en daarbij hoort ook de mogelijkheid tot pushing.
    Het zal pushen via itjes te makkelijk maken als hierin 100% bewijsvoering voor pushen gezocht moet worden...

    Display Spoiler
    Over oberon; inhoudelijk niets over te zeggen maar het is aan de speler om dingen te melden die (hoofd)regels breken. de "72 uur" die je hier noemt, is niet verplicht om gegeven te worden. Sterker nog, in sommigen gevallen als er 72u gegeven wordt worden er nog meer regels gebroken...

    Ik vind jouw uitspraken anders een stuk gevaarlijker en acht je eerder ongeschikt als GO. Bij een verdachte situatie maar direct overgaan tot het verbannen van accounts waar ook echt geld in kan zitten. Er zijn genoeg tussenoplossingen te vinden zoals de speler in kwestie benaderen en desnoods verzoeken om enkel het opgehaalde deel af te staan zonder verdere escalatie.

    Of in jouw geval simpelweg de speler benaderen voor een verklaring aangezien een ban tot 2038 zonder ook maar enigszins te weten wat er gaande is, nergens op slaat. Dat de ban zo snel is teruggedraaid zegt ook wel voldoende over je eerder gemaakt beslissing.
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • Legend.bdr wrote:

    Dus omdat er geld in zit mag je iemand niet bannen en krijgt hij een andere behandeling dan de niet dm gebruikers.

    Lees de regels en dan zie je dat het niet mag. Niet excuus gaan zoeken als het gebeurt.
    Een cursus begrijpend lezen doet wonderen lieve vriend.

    Het enige wat Ressiv heeft gedaan is grondstoffen versturen naar een inactieve speler, wat toegestaan is volgens de regels. (mits zijn verhaal klopt)
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • Lange Giraffe wrote:

    Ik vind jouw uitspraken anders een stuk gevaarlijker en acht je eerder ongeschikt als GO. Bij een verdachte situatie maar direct overgaan tot het verbannen van accounts waar ook echt geld in kan zitten. Er zijn genoeg tussenoplossingen te vinden zoals de speler in kwestie benaderen en desnoods verzoeken om enkel het opgehaalde deel af te staan zonder verdere escalatie.
    Beter kunnen is beter doen;

    Ik denk dat Hysteria en Independence uw aanmelding graag tegemoet zien komen;

    :love: Thanks Syrabi
  • Het is een bijzondere manier om grondstoffen te bewaren in een nieuwe uni.
    Daarnaast is het ook lastig te controleren voor de GO's.
    De regels zijn echter duidelijk beschreven en je neemt dus zelf het risico.

    Wish2Die wrote:

    - Speler A transporteert grondstoffen naar een inactieve en speler B valt deze aan om zo de grondstoffen op te halen, maar het geen direct transport te laten zijn.

    Wish2Die wrote:

    Hoewel je in deze gevallen niet per definitie strafbaar bent, raden we je aan om zo snel mogelijk een GO in te lichten.
    Het kan anders altijd gebeuren dat hij dit aanziet voor een bewuste pushing, en dat je dus geband wordt. Als je vooraf, of binnen 72 uur contact opneemt weten we ook zeker dat je van goede wil bent, terwijl je achteraf gemakkelijk een valsspeler kunt zijn die er vanaf probeert te komen.


    Het lijkt mij ook de beste oplossing om transport naar i tjes onmogelijk te maken.
    Datzelfde geldt voor de optie om vernietigde planeten aan te vallen...

    zet die opties uit.. dan is het helder voor iedereen.
    :thumbsup:
  • Lange Giraffe wrote:

    Legend.bdr wrote:

    Dus omdat er geld in zit mag je iemand niet bannen en krijgt hij een andere behandeling dan de niet dm gebruikers.

    Lees de regels en dan zie je dat het niet mag. Niet excuus gaan zoeken als het gebeurt.
    Een cursus begrijpend lezen doet wonderen lieve vriend.
    Het enige wat Ressiv heeft gedaan is grondstoffen versturen naar een inactieve speler, wat toegestaan is volgens de regels. (mits zijn verhaal klopt)
    misschien moet je een cursus schrijven nemen, als je zelf niet weet wat je zegt, ga dan niet tegen anderen zeggen dat ze moeite hebben met begrijpend lezen.
    Ex solo no1.NL
  • naar eer en geweten had ik GEEN contact met de hogere speler voordat ik de gs uit nood dumpte om aanval op eigen planeeet te vermijden . toen ik zag aan een rood driehoekje dat het itje gespyed of aangevlogen werd heb ik er nog de helft van de gs weg kunnen halen waarvan rapport in de box staat .. had de go ook kunnen zien !
    heb daar geen falanx of wat dan ook !
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • Jillian wrote:

    Lange Giraffe wrote:

    Ik vind jouw uitspraken anders een stuk gevaarlijker en acht je eerder ongeschikt als GO. Bij een verdachte situatie maar direct overgaan tot het verbannen van accounts waar ook echt geld in kan zitten. Er zijn genoeg tussenoplossingen te vinden zoals de speler in kwestie benaderen en desnoods verzoeken om enkel het opgehaalde deel af te staan zonder verdere escalatie.
    Beter kunnen is beter doen;
    Ik denk dat Hysteria en Independence uw aanmelding graag tegemoet zien komen;
    Ze mogen me best benaderen als enkele uren op weekbasis afdoende is. Maar dat neemt niet weg dat spelers wel iets meer zorgvuldigheid mogen verwachten van de huidige GO's. Zoals spelers de kans geven om zichzelf te verklaren binnen 72 uur, in plaats van na 12 uur al bans plaatsen tot 2038 :whistling:
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • Legend.bdr wrote:

    Dus omdat er geld in zit mag je iemand niet bannen en krijgt hij een andere behandeling dan de niet dm gebruikers.

    Lees de regels en dan zie je dat het niet mag. Niet excuus gaan zoeken als het gebeurt.
    ehhh het is denk ik algemeen bekend dat de DM grootverbruikers en mega acc bepaalde voordelen genieten dan de gemiddelde speler :)
    dat krijg je als de "slagers hun eigen vlees moeten keuren "
    getuige de geplande vlucht van chizo naar het vredige deimos... als voorbeeld
    zolang GO's ook reguliere spelers zijn is onpartijdigheid ver te zoeken
    er geld 1 regel... zoveel mogelijk inkomsten genreren voor GF dus JA ... geld is waar alles om draait
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • Legend.bdr wrote:

    misschien moet je een cursus schrijven nemen, als je zelf niet weet wat je zegt, ga dan niet tegen anderen zeggen dat ze moeite hebben met begrijpend lezen.
    "Bij een verdachte situatie maar direct overgaan tot het verbannen van accounts waar ook echt geld in kan zitten."

    Volgens mij geeft de tekst enkel aan dat er wel wat zorgvuldiger mag omgegaan worden met accounts van spelers.
    Ik heb de zin maar even voor je genoteerd. Ontleed de zin rustig en vertel me straks maar waar je onderstaande conclusie vandaan haalt. Want ik ben dan wel geen Einstein, maar ik kan je conclusie er niet in uithalen. :blink:

    "Dus omdat er geld in zit mag je iemand niet bannen en krijgt hij een andere behandeling dan de niet dm gebruikers."
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat