Populariteit Ogame

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Populariteit Ogame

      In het zoveelste onzindraadje vol verwijten en weinig constructief gedrag, viel mijn oog op een opmerking:

      "Het is gewoon de realiteit dat ogame nog geen 5% van de spelers heeft van vroeger"

      Iets wat bij mij enorme vraagtekens oproept! Ik ben ooit gestopt in Uni10 met 2000+ spelers door tijdgebrek. Door de vervelende Pandemie toch weer gestart om tijdens werk nog een beetje bezigheidstherapie te hebben en in gesprek te zijn of raken met spelers met vergelijkbare interesses zoals "strategy games".

      Ik speel verder nog spellen die ik veel minder goed en leuk acht dan Ogame waar tienduizenden spelers actief zijn. Online games zoals deze zijn dus zeker niet "dood".

      Wat is de reden dat Ogame zo uitgestorven is?

      Kom niet met pay2win etc. want dit is overal de orde van de dag.

      Verder vroeg ik me af waarom ik van spellen als Forge of Empires gek gegooid wordt met reclame waar GF Ogame nagenoeg niet onder de aandacht brengt.
      Is dit spel dan alleen nog maar een cash cow?

      Is er iets dat wij als spelers zelf kunnen doen om dit spel weer aantrekkelijk te maken?

      Vind het enorm zonde om te zien dat een op het oog zeer leuk universum met interessante specs na 2 weken iets meer dan 200 spelers heeft, waarvan zo'n 50 tot 100 echt actief.
    • Het pay2win maakt het in ieder geval niet makkelijker voor spelers die net starten met het spel .
      Misschien een leuke starters tutorial maken ?

      Ook denk ik dat GF het verschil hier kan maken door :
      - Investeren in een goed werkende app waardoor je snel een groter publiek mee kan bereiken
      - Vervolgd door wat extra reclame op sociale media
    • Deluxe wrote:

      Het pay2win maakt het in ieder geval niet makkelijker voor spelers die net starten met het spel .
      Misschien een leuke starters tutorial maken ?

      Ook denk ik dat GF het verschil hier kan maken door :
      - Investeren in een goed werkende app waardoor je snel een groter publiek mee kan bereiken
      - Vervolgd door wat extra reclame op sociale media
      Het is natuurlijk maar waar je jouw plezier vandaan haalt. Het valt me wel op dat sterke spelers zich vaak verzamelen in een alliantie en dan de hele uni leegzuigen. Wat geen verwijt is, vrij logisch want je zoekt naar een team wat op jouw level zit. Wat ik bij andere spellen tegenkom is dat je alleen aan kan vallen naar boven en max spelers met 10% punten onder je. Dit zou ook indirect de enorme DM spurts wellicht wat beperken omdat je dan direct ook alle fun voor jezelf wegkoopt. Of je moet een onbewoond eiland ambiëren..

      Ik dacht zelf wellicht al aan ideeen waar je automatisch bij het aanmaken van een account in een alliantie geplaatst wordt van max 5 leden. Wellicht een vreemde gedachte maar zou best eens interessante situaties kunnen opleveren, waar je als ervaren speler automatisch nieuwe spelers opweg helpt. Mijn ervaring is namelijk dat alle cracks die ik spreek helemaal niet te beroerd zijn om kennis over te dragen.

      Met dat 2e kan ik alleen maar meegaan... al vind ik de app voor de ipad zeer prettig spelen. Telefoon is nog vervelend! Zo doen mobiel de sprongers het niet...
    • Hey da's mijn opmerking! :P
      Leuk dat daar een constructieve discussie uit komt, al heb ik natuurlijk niet erg mijn best daartoe gedaan in het vorige topic hehe

      Wat ik zelf met name dacht is een gebrek aan vernieuwing. Alle games brengen nieuwe content uit, nieuwe characters, nieuwe opties enz enz. oGame stamt wat dat betreft bijna uit het jaar 2005. Een beetje balance-issues is niet altijd een groot probleem als het met een beetje hype en social media activiteit word gepromoot.
      oGame heeft
      1. geen social media activiteit (een paar facebook posts, nauwelijks iets op youtube)
      2. een klassensysteem uitgebracht dat COMPLEET unbalanced was en nu nog de verhoudingen ontiegelijk scheef maakt waarbij de meta meer leek op farmville dan een PvP oorlogsspel.

      Eigenlijk nauwelijks vernieuwing dus en niet meegaan op social media. En wanneer er dan vernieuwing kwam zag je het nieuwe nauwelijks door alle bugs, ongebalanceerdheid en mogelijkheden om ineens legaal te kunnen pushen.

      Lastig om de boel weer op de rit te krijgen...
    • Ik ben voor het eerst begonnen met dit spel in 2005. Wat mij is opgevallen zijn er nooit echt veel nieuwe ontwikkelingen geweest. De invoer van de Interceptor in 2008, astro en expo onderzoek, klasses,markt en de vele dm/afkoop mogelijkheden.
      Veelal uitbreidingen die zijn verband hebben met dm.

      Technologie en evolutie gaan in het echte leven altijd door. Alleen in Ogame staat het bijna stil. Er had nog veel meer diepte aan het spel gegeven kunnen worden. Veel meer uitdagingen, nieuwe schepen, nieuwe technologien, etcetera. Waardoor het veel interessanter word om te blijven spelen. En als GF dan ook nog meer naar de ideeen van de spelers luistert en er eentje elkaar jaar implementeert (co-creatie) krijg je ook nog meer spelers die trouw blijven omdat ze het gevoel hebben echt gehoord te worden.

      Mja dit is het probleem met veel bedrijven veelal bang om te innoveren en liever stil staan om dan toch nog een beetje geld te harken zonder risico te nemen.

      EX-NR1-HIT-OGAME-NL
      Ind0 6.102.916.201 (Plaats 4 van 1011)
      RETIRED FLEETER - MINES ONLY
    • DeltaHalo wrote:

      Deluxe wrote:

      Het pay2win maakt het in ieder geval niet makkelijker voor spelers die net starten met het spel .
      Misschien een leuke starters tutorial maken ?

      Ook denk ik dat GF het verschil hier kan maken door :
      - Investeren in een goed werkende app waardoor je snel een groter publiek mee kan bereiken
      - Vervolgd door wat extra reclame op sociale media
      Het is natuurlijk maar waar je jouw plezier vandaan haalt. Het valt me wel op dat sterke spelers zich vaak verzamelen in een alliantie en dan de hele uni leegzuigen. Wat geen verwijt is, vrij logisch want je zoekt naar een team wat op jouw level zit. Wat ik bij andere spellen tegenkom is dat je alleen aan kan vallen naar boven en max spelers met 10% punten onder je. Dit zou ook indirect de enorme DM spurts wellicht wat beperken omdat je dan direct ook alle fun voor jezelf wegkoopt. Of je moet een onbewoond eiland ambiëren..
      Ik dacht zelf wellicht al aan ideeen waar je automatisch bij het aanmaken van een account in een alliantie geplaatst wordt van max 5 leden. Wellicht een vreemde gedachte maar zou best eens interessante situaties kunnen opleveren, waar je als ervaren speler automatisch nieuwe spelers opweg helpt. Mijn ervaring is namelijk dat alle cracks die ik spreek helemaal niet te beroerd zijn om kennis over te dragen.

      Met dat 2e kan ik alleen maar meegaan... al vind ik de app voor de ipad zeer prettig spelen. Telefoon is nog vervelend! Zo doen mobiel de sprongers het niet...

      Dat van die automatische allianties vind ik wel extreem X/ :biggrin:
      Maar iedereen heeft zijn eigen ideeën dus ik ga ze zeker niet afkraken.

      Misschien eens kijken naar een ander soort van "beginners bescherming"

      Denk dat de meeste spelers een online game starten door te zoeken op de app store's.
      En dus met die app een veel grote doelpubliek kan aanspreken.
    • JamesCameron wrote:

      Hey da's mijn opmerking! :P
      Leuk dat daar een constructieve discussie uit komt, al heb ik natuurlijk niet erg mijn best daartoe gedaan in het vorige topic hehe

      Wat ik zelf met name dacht is een gebrek aan vernieuwing. Alle games brengen nieuwe content uit, nieuwe characters, nieuwe opties enz enz. oGame stamt wat dat betreft bijna uit het jaar 2005. Een beetje balance-issues is niet altijd een groot probleem als het met een beetje hype en social media activiteit word gepromoot.
      oGame heeft
      1. geen social media activiteit (een paar facebook posts, nauwelijks iets op youtube)
      2. een klassensysteem uitgebracht dat COMPLEET unbalanced was en nu nog de verhoudingen ontiegelijk scheef maakt waarbij de meta meer leek op farmville dan een PvP oorlogsspel.

      Eigenlijk nauwelijks vernieuwing dus en niet meegaan op social media. En wanneer er dan vernieuwing kwam zag je het nieuwe nauwelijks door alle bugs, ongebalanceerdheid en mogelijkheden om ineens legaal te kunnen pushen.

      Lastig om de boel weer op de rit te krijgen...
      Thanks voor je antwoord. Het was inderdaad jouw opmerking die mij triggerde. Dat we ons soms laten verleiden om mee te gaan met de draaideur board spammers is menselijk.
      Ik snap echt niet dat volwassen mensen zin hebben in die zinloze discussies en elkaar zo aanvallen. Valt me vaker op dat ook na een crash waardig gedrag niet iedere speler eigen is.

      1 en 2 zijn ook zaken die mij opvallen. De keuze van een klassentype kan eigenlijk al vrij snel je spel bederven. Zeker als de nr.1 een sloot DM erin knalt en binnen no-time van de expo's een enorme spelfraude hebben gemaakt. Ik kan nu soms beter kiezen om mijn vrachters mee te sturen op expo dan een leuk target pakken omdat met die expo's al miljoenen ophaal. Je zou maar generaal of verzamelaar gekozen hebben. De hele dag actief zijn .. en iedereen met 1000en punten van je weg zien lopen...

      Toch denk ik dat als de juiste developers en spelers verzameld worden, GF vrij eenvoudig kan aanpassen naar iets wat leuk is.

      De expo's, beloningen en een aantal nieuwe schepen zijn leuke ontwikkelingen. Ik zou nog opteren voor het spelen voor speciale gebouwen bij beloningen. En zeker het gelijk trekken van de klassen om zo een ieder een kans te geven.

      Een klein beetje meer aandacht voor de fb pagina en youtube zou ook helpen. We gaan het zien, ik vind het best spijtig de teloorgang van een spel waar ik zelf toch steeds weer bij terug kom.
    • Deluxe wrote:

      DeltaHalo wrote:

      Deluxe wrote:

      Het pay2win maakt het in ieder geval niet makkelijker voor spelers die net starten met het spel .
      Misschien een leuke starters tutorial maken ?

      Ook denk ik dat GF het verschil hier kan maken door :
      - Investeren in een goed werkende app waardoor je snel een groter publiek mee kan bereiken
      - Vervolgd door wat extra reclame op sociale media
      Het is natuurlijk maar waar je jouw plezier vandaan haalt. Het valt me wel op dat sterke spelers zich vaak verzamelen in een alliantie en dan de hele uni leegzuigen. Wat geen verwijt is, vrij logisch want je zoekt naar een team wat op jouw level zit. Wat ik bij andere spellen tegenkom is dat je alleen aan kan vallen naar boven en max spelers met 10% punten onder je. Dit zou ook indirect de enorme DM spurts wellicht wat beperken omdat je dan direct ook alle fun voor jezelf wegkoopt. Of je moet een onbewoond eiland ambiëren..Ik dacht zelf wellicht al aan ideeen waar je automatisch bij het aanmaken van een account in een alliantie geplaatst wordt van max 5 leden. Wellicht een vreemde gedachte maar zou best eens interessante situaties kunnen opleveren, waar je als ervaren speler automatisch nieuwe spelers opweg helpt. Mijn ervaring is namelijk dat alle cracks die ik spreek helemaal niet te beroerd zijn om kennis over te dragen.

      Met dat 2e kan ik alleen maar meegaan... al vind ik de app voor de ipad zeer prettig spelen. Telefoon is nog vervelend! Zo doen mobiel de sprongers het niet...
      Dat van die automatische allianties vind ik wel extreem X/ :biggrin:
      Maar iedereen heeft zijn eigen ideeën dus ik ga ze zeker niet afkraken.

      Misschien eens kijken naar een ander soort van "beginners bescherming"

      Denk dat de meeste spelers een online game starten door te zoeken op de app store's.
      En dus met die app een veel grote doelpubliek kan aanspreken.
      Het was ook extreem bedoeld :) In een brainstorm moet je zo nu en dan een beetje porren waar de meeste het niet lekker vinden. Goede suggesties. En zeker, de wereld draait om apps. Als je als spel goed in die lijsten staat is de kans op aanwas veel groter!
    • Ind0 wrote:

      Ik ben voor het eerst begonnen met dit spel in 2005. Wat mij is opgevallen zijn er nooit echt veel nieuwe ontwikkelingen geweest. De invoer van de Interceptor in 2008, astro en expo onderzoek, klasses,markt en de vele dm/afkoop mogelijkheden.
      Veelal uitbreidingen die zijn verband hebben met dm.

      Technologie en evolutie gaan in het echte leven altijd door. Alleen in Ogame staat het bijna stil. Er had nog veel meer diepte aan het spel gegeven kunnen worden. Veel meer uitdagingen, nieuwe schepen, nieuwe technologien, etcetera. Waardoor het veel interessanter word om te blijven spelen. En als GF dan ook nog meer naar de ideeen van de spelers luistert en er eentje elkaar jaar implementeert (co-creatie) krijg je ook nog meer spelers die trouw blijven omdat ze het gevoel hebben echt gehoord te worden.

      Mja dit is het probleem met veel bedrijven veelal bang om te innoveren en liever stil staan om dan toch nog een beetje geld te harken zonder risico te nemen.
      Goede inbreng. Kan het alleen maar eens zijn.

      Je laatste zin zou mij als ondernemer juist triggeren. Je snapt zelf ook dat het veel beter geld harken is in een actieve uni met 2000 spelers dan in een inactieve uni met 100 spelers. Dat er dan nog zo'n 10 of 20 bereid zijn om elkaar naar de troon te steken met een paar x 25 euro is leuk.. maar daar kan je geen serieuze game developer voor zijn. Juist GF zou enorm graag moeten zien dat dit spel aan populariteit wint en dan ook in gesprek moeten zijn. Het bevreemd mij dat dit inderdaad niet gebeurd. Zo heb je in andere spellen vaak ook een "beta server" waar nieuwe zaken worden ingevoerd en de "community" deze kan beoordelen danwel suggesties kan aandragen voor aanpassingen/verbeteringen.

      Wat mij betreft biedt ogame nog steeds genoeg basis voor een enorm tof spel.
    • Als een browser game gratis is, dus voor iedereen toegankelijk, waar moet de ontwikkelaar zijn centjes vandaan halen om het te blijven ontwikkelen ?
      Van leuke ontwikkelingen en daar gels voor vragen!
      Dus verschil kun je nooit uitsluiten, dat zien we duidelijk in de laatste server.
      Dus eerlijk spelen ( lees met dm) blijft een utopie.
      Misschien een bedrag aan inschrijfgeld vragen en verder geen betalende functies, misschien de beloningen wat uitbreiden
    • DeltaHalo wrote:

      Ind0 wrote:

      Ik ben voor het eerst begonnen met dit spel in 2005. Wat mij is opgevallen zijn er nooit echt veel nieuwe ontwikkelingen geweest. De invoer van de Interceptor in 2008, astro en expo onderzoek, klasses,markt en de vele dm/afkoop mogelijkheden.
      Veelal uitbreidingen die zijn verband hebben met dm.

      Technologie en evolutie gaan in het echte leven altijd door. Alleen in Ogame staat het bijna stil. Er had nog veel meer diepte aan het spel gegeven kunnen worden. Veel meer uitdagingen, nieuwe schepen, nieuwe technologien, etcetera. Waardoor het veel interessanter word om te blijven spelen. En als GF dan ook nog meer naar de ideeen van de spelers luistert en er eentje elkaar jaar implementeert (co-creatie) krijg je ook nog meer spelers die trouw blijven omdat ze het gevoel hebben echt gehoord te worden.

      Mja dit is het probleem met veel bedrijven veelal bang om te innoveren en liever stil staan om dan toch nog een beetje geld te harken zonder risico te nemen.
      Goede inbreng. Kan het alleen maar eens zijn.
      Je laatste zin zou mij als ondernemer juist triggeren. Je snapt zelf ook dat het veel beter geld harken is in een actieve uni met 2000 spelers dan in een inactieve uni met 100 spelers. Dat er dan nog zo'n 10 of 20 bereid zijn om elkaar naar de troon te steken met een paar x 25 euro is leuk.. maar daar kan je geen serieuze game developer voor zijn. Juist GF zou enorm graag moeten zien dat dit spel aan populariteit wint en dan ook in gesprek moeten zijn. Het bevreemd mij dat dit inderdaad niet gebeurd. Zo heb je in andere spellen vaak ook een "beta server" waar nieuwe zaken worden ingevoerd en de "community" deze kan beoordelen danwel suggesties kan aandragen voor aanpassingen/verbeteringen.

      Wat mij betreft biedt ogame nog steeds genoeg basis voor een enorm tof spel.
      Er kan trouwens ook nog wat anders zijn. Ik heb namelijk ook even op org server gespeeld waarin nog steeds 2k mensen zitten. Forum ziet er daar ook veel gelikter uit en nog veel meer van dat soort dingen. Wanneer je een grote business draait heb je producten die sterk draaien en producten die niet zo sterk draaien. NL server loopt gewoon veel minder sterk. De community van ogame in Nederland is veel kleiner dus ook veel minder spelers. In de begintijden was het nog leuk, maar dat verandert natuurlijk na een x aantal jaren de innovatie blijft uit dus de kleine communities leiden daar veel sneller onder. Wij zijn dus het spreekwoordelijke zwarte schaap...

      EX-NR1-HIT-OGAME-NL
      Ind0 6.102.916.201 (Plaats 4 van 1011)
      RETIRED FLEETER - MINES ONLY
    • Als je op de corporate website van GameForge kijkt, lijkt het me redelijk duidelijk dat het businessmodel van GF is verschoven van developer naar publisher (Dev alleen Ogame en Ikariam).

      Daarbij vermoed ik dat in de BCG Matrix, Ogame hangt tussen Cash Cow & Dog; nog een redelijk marktaandeel in dit segment, maar dit particulier "text-based browser" game segment heeft waarschijnlijk erg weinig groei-potentieel. Daarmee is het natuurlijk een -EV beslissing om je gelimiteerde resources in dit project te steken. Geld vangen zolang het rendabel is en daarna stekker eruit.

      Ook lijken de "monetization" opties in Ogame dmv DM me behoorlijk beperkt ten opzichte van MMORPG's, en daardoor vind ik t niet verrassend dat de focus van GF naar dat game-segment lijkt te zijn verschoven. (verklaart de langdurige pop-ups naar die Chinese game die ze in EU/US publishen)

      Als je voor de grap eens naar het aantal users van Ikariam kijkt, dan zie je de toekomst van Ogame ;)
      Al met al een aflopende zaak, GF innoveert juist wel en investeert daarom niet teveel resources in een laag groei-potentieel spel als Ogame.

      Zonde natuurlijk.
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • Bolder wrote:

      Als een browser game gratis is, dus voor iedereen toegankelijk, waar moet de ontwikkelaar zijn centjes vandaan halen om het te blijven ontwikkelen ?
      Van leuke ontwikkelingen en daar gels voor vragen!
      Dus verschil kun je nooit uitsluiten, dat zien we duidelijk in de laatste server.
      Dus eerlijk spelen ( lees met dm) blijft een utopie.
      Misschien een bedrag aan inschrijfgeld vragen en verder geen betalende functies, misschien de beloningen wat uitbreiden

      Gameforge AG is located in Karlsruhe, Baden-Württemberg, Germany and is part of the Information Technology Services Industry. Gameforge AG has 500 total employees across all of its locations and generates $158.20 million in sales (USD).

      Ze hebben centjes genoeg...

      EX-NR1-HIT-OGAME-NL
      Ind0 6.102.916.201 (Plaats 4 van 1011)
      RETIRED FLEETER - MINES ONLY
    • KoekieMonster wrote:

      Als je op de corporate website van GameForge kijkt, lijkt het me redelijk duidelijk dat het businessmodel van GF is verschoven van developer naar publisher (Dev alleen Ogame en Ikariam).

      Daarbij vermoed ik dat in de BCG Matrix, Ogame hangt tussen Cash Cow & Dog; nog een redelijk marktaandeel in dit segment, maar dit particulier "text-based browser" game segment heeft waarschijnlijk erg weinig groei-potentieel. Daarmee is het natuurlijk een -EV beslissing om je gelimiteerde resources in dit project te steken. Geld vangen zolang het rendabel is en daarna stekker eruit.

      Ook lijken de "monetization" opties in Ogame dmv DM me behoorlijk beperkt ten opzichte van MMORPG's, en daardoor vind ik t niet verrassend dat de focus van GF naar dat game-segment lijkt te zijn verschoven. (verklaart de langdurige pop-ups naar die Chinese game die ze in EU/US publishen)

      Als je voor de grap eens naar het aantal users van Ikariam kijkt, dan zie je de toekomst van Ogame ;)
      Al met al een aflopende zaak, GF innoveert juist wel en investeert daarom niet teveel resources in een laag groei-potentieel spel als Ogame.

      Zonde natuurlijk.
      Dat dus ook, mooie aanvulling!

      EX-NR1-HIT-OGAME-NL
      Ind0 6.102.916.201 (Plaats 4 van 1011)
      RETIRED FLEETER - MINES ONLY
    • Bolder wrote:

      Als een browser game gratis is, dus voor iedereen toegankelijk, waar moet de ontwikkelaar zijn centjes vandaan halen om het te blijven ontwikkelen ?
      Van leuke ontwikkelingen en daar gels voor vragen!
      Dus verschil kun je nooit uitsluiten, dat zien we duidelijk in de laatste server.
      Dus eerlijk spelen ( lees met dm) blijft een utopie.
      Misschien een bedrag aan inschrijfgeld vragen en verder geen betalende functies, misschien de beloningen wat uitbreiden
      Ik persoonlijk heb ook niets tegen DM.. of diamanten zoals je in andere spellen vaak ziet. Volgens mij kan je op plek 100 net zoveel lol hebben als op plek 3.
      Een interessante factor zou kunnen zijn percentages onder je die je kan aanvallen in plaats van kortstondige beginnersbescherming. Daarmee laat je iedereen op zijn
      eigen "niveau" het spel beleven en wordt je niet met je 1000 vrachters gepakt door iemand met een miljoen IC.

      Ik vind DM in principe ook niet "oneerlijk".. dan is het ook oneerlijk dat iemand er 12 uur in steekt ten opzichte van iemand die er 4 uur in kan steken.
      Dat is wat mij betrekkelijk en zou niet je plezier moeten beinvloeden. Overigens vind ik ook, je kan nog zo'n grote vloot kopen.. er mee omgaan is niet automatisch dan ook een gegeven.

      Ik zou graag wat meer creatitiveit ingame zien. Inschrijfgeld is leuk maar dan wordt het meer een abbonement. Pay2win levert veel meer op en moet ook gewoon kunnen, alleen
      moet je iets meer beperken dat het voor alle andere de fun weghaalt imo.
    • Zoals Koekie al aangeeft zit Ogame gewoon aan het einde van zijn cyclus. De focus ligt op andere spellen met meer potentie. En hier simpelweg nog even maximaal rendement uit proberen te persen door middel van nieuwe uni's openen enDM reclames spammen.

      Wil je dat GF hier weer in gaat investeren, dan moet je flink spelers gaan ronselen en die DM knop meermaals aanklikken :P
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • KoekieMonster wrote:

      Als je op de corporate website van GameForge kijkt, lijkt het me redelijk duidelijk dat het businessmodel van GF is verschoven van developer naar publisher (Dev alleen Ogame en Ikariam).

      Daarbij vermoed ik dat in de BCG Matrix, Ogame hangt tussen Cash Cow & Dog; nog een redelijk marktaandeel in dit segment, maar dit particulier "text-based browser" game segment heeft waarschijnlijk erg weinig groei-potentieel. Daarmee is het natuurlijk een -EV beslissing om je gelimiteerde resources in dit project te steken. Geld vangen zolang het rendabel is en daarna stekker eruit.

      Ook lijken de "monetization" opties in Ogame dmv DM me behoorlijk beperkt ten opzichte van MMORPG's, en daardoor vind ik t niet verrassend dat de focus van GF naar dat game-segment lijkt te zijn verschoven. (verklaart de langdurige pop-ups naar die Chinese game die ze in EU/US publishen)

      Als je voor de grap eens naar het aantal users van Ikariam kijkt, dan zie je de toekomst van Ogame ;)
      Al met al een aflopende zaak, GF innoveert juist wel en investeert daarom niet teveel resources in een laag groei-potentieel spel als Ogame.

      Zonde natuurlijk.
      Ja, daar was ik ook al ingedoken. Ik snap wel het verleggen van de aandacht. Maar in mijn ogen biedt Ogame ook wel wat ontwikkelingskansen naar een iets meer visueel spel.

      wellicht heb ik ook wel wat oogkleppen als het gaat om de potentie van ogame omwille van mijn eigen voorliefde van dit spel.
    • DeltaHalo wrote:

      wellicht heb ik ook wel wat oogkleppen als het gaat om de potentie van ogame omwille van mijn eigen voorliefde van dit spel.
      Hier maken we ons allemaal schuldig aan denk ik xD

      Ogame content (bootjes, techs, etc) omtoveren naar een totaal nieuw IP lijkt me geeneens een slecht idee; de space exploration/settlement/war setting heeft een redelijk substantiële playerbase, en je kan wss interesse wekken bij een redelijk aantal lui die ooit Ogame gespeeld hebben.

      Maar dan zou t wederom als Developer zijn en t ziet eruit alsof GF daar minder interesse in heeft tegenwoordig. Je zou natuurlijk altijd iets kunnen pitchen als game-developer waarbij je IP-rechten vraagt en hun exclusief recht voor publishing aanbiedt :P
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • KoekieMonster wrote:

      DeltaHalo wrote:

      wellicht heb ik ook wel wat oogkleppen als het gaat om de potentie van ogame omwille van mijn eigen voorliefde van dit spel.
      Hier maken we ons allemaal schuldig aan denk ik xD
      Ogame content (bootjes, techs, etc) omtoveren naar een totaal nieuw IP lijkt me geeneens een slecht idee; de space exploration/settlement/war setting heeft een redelijk substantiële playerbase, en je kan wss interesse wekken bij een redelijk aantal lui die ooit Ogame gespeeld hebben.

      Maar dan zou t wederom als Developer zijn en t ziet eruit alsof GF daar minder interesse in heeft tegenwoordig. Je zou natuurlijk altijd iets kunnen pitchen als game-developer waarbij je IP-rechten vraagt en hun exclusief recht voor publishing aanbiedt :P
      Ja, zijn wij dan allemaal nostalgische gekken. Of zouden er weer veel meer mensen plezier beleven aan dit spel als het vaker onder de aandacht kwam.

      Die ontwikkelingsmogelijkheden laat ik graag over aan de mensen veel slimmer dan ik, maar ik draag graag ideeën aan en faciliteer waar mogelijk ;)