Populariteit Ogame

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Het spel is ook wat vreemd ontworpen in het opzicht dat het objectief van het spel (mensen crashen om sneller te groeien) haaks staat op de financiële doelen, aangezien mensen stoppen nadat hun vloot weg is.
      Het verbaast me dan ook dat GameForge nog niet heeft nagedacht over manieren om rebuilden sneller te maken.
      Denk aan de spelbalans van Mario Kart, bv, waar het pak bij elkaar gehouden wordt door items die omgekeerd evenredig zijn aan je positie.
      De implicaties op pushing adhv constante slagen + rebuild (à la Kale/Belastingdienst :D :whistling: ) moet natuurlijk goed doordacht worden, maar een inkomstenmultiplicator na een crash die om de x tijd halveert zou misschien iets zijn.
    • Kikero wrote:

      Het spel is ook wat vreemd ontworpen in het opzicht dat het objectief van het spel (mensen crashen om sneller te groeien) haaks staat op de financiële doelen, aangezien mensen stoppen nadat hun vloot weg is.
      Het verbaast me dan ook dat GameForge nog niet heeft nagedacht over manieren om rebuilden sneller te maken.
      Denk aan de spelbalans van Mario Kart, bv, waar het pak bij elkaar gehouden wordt door items die omgekeerd evenredig zijn aan je positie.
      De implicaties op pushing adhv constante slagen + rebuild (à la Kale/Belastingdienst :D :whistling: ) moet natuurlijk goed doordacht worden, maar een inkomstenmultiplicator na een crash die om de x tijd halveert zou misschien iets zijn.
      Vlootkerkhof is neem ik aan ingevoerd om exact deze rede.
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • heb niet alles gelezen nog, maar denk dat het bij Ogame heel erg stokt op de volgende dingen:

      1. Slome engine en weinig mobiele toegankelijkheid. Zelfs op een pc klik je niet snel door alle dingen heen. Het verwerken van je verzoeken gaat naar mijn idee tergend traag om maar niet over mobiel ogamen te beginnen.

      2. Low gain in het begin. Je klikt wat rond maar bent niet direct hooked. De "populaire" games hebben voor alles een nieuwe missie waar je best veel voor terug krijgt. Tutorial van Ogame slaat nergens meer op en is weinig belonend.

      3. Ingewikkeld spel als je het goed wilt spelen. Als je een fout maakt wordt je afgestraft. Geen savepoints oid en je bent het doelwit doordat er een kleine poel is. Dit kan je door meerdere lagen aan te brengen wat mitigeren. Dat je een harde attack range hebt ipv de +/- 100 in rang die je nu hebt. Met 200 spelers zit je al gauw binnen ieders bereik

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Spacefighter wrote:

      heb niet alles gelezen nog, maar denk dat het bij Ogame heel erg stokt op de volgende dingen:

      1. Slome engine en weinig mobiele toegankelijkheid. Zelfs op een pc klik je niet snel door alle dingen heen. Het verwerken van je verzoeken gaat naar mijn idee tergend traag om maar niet over mobiel ogamen te beginnen.

      2. Low gain in het begin. Je klikt wat rond maar bent niet direct hooked. De "populaire" games hebben voor alles een nieuwe missie waar je best veel voor terug krijgt. Tutorial van Ogame slaat nergens meer op en is weinig belonend.

      3. Ingewikkeld spel als je het goed wilt spelen. Als je een fout maakt wordt je afgestraft. Geen savepoints oid en je bent het doelwit doordat er een kleine poel is. Dit kan je door meerdere lagen aan te brengen wat mitigeren. Dat je een harde attack range hebt ipv de +/- 100 in rang die je nu hebt. Met 200 spelers zit je al gauw binnen ieders bereik
      Ook weer interessante punten!

      Punt 1. ervaar ik zelf niet zo. De andere 2 kan ik echt wel heel goed in meekomen. Savepoints... ligt wel heel sterk aan je account opbouw..als je alles in vloot gooit, dan heb je ook veel te verliezen. Zoals ik al zei zou ik wel iets zien in een marge rondom je eigen score zodat je in ieder geval niet door hele grote accounts kan worden gecrashed. Zou ook die vervelende vlootontsnapping overbodig maken.

      Overall vind ik het tof om te zien dat er zoveel "opbouwende/meedenkende" reacties zijn waar ook wel muziek in zit als GF zou meelezen. Ik was op voorhand benieuwd hoeveel azijn en zout in dit topic terecht zou komen.. en dat is 0 .. ook dat geeft hoop. stuk prettiger zo :)
    • Ik wilde ook zeggen idd dat ik best interessante dingen lees van spelers die ik eerst niet zo hoog had ingeschat. En juist van Koekiemonster zit ik nu wat te leren :P

      Ik denk dat developer/publisher verhaal i.c.m. uitmelken het antwoord is op de vraag. Al denk ik dat GF zichzelf die kant op heeft gestuurd omdat ze zo weinig nieuwe updates de game in hebben gebracht.
    • JamesCameron wrote:

      Ik wilde ook zeggen idd dat ik best interessante dingen lees van spelers die ik eerst niet zo hoog had ingeschat. En juist van Koekiemonster zit ik nu wat te leren :P

      Ik denk dat developer/publisher verhaal i.c.m. uitmelken het antwoord is op de vraag. Al denk ik dat GF zichzelf die kant op heeft gestuurd omdat ze zo weinig nieuwe updates de game in hebben gebracht.
      Haha thanks, I guess? xD
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • Ik zag net dat ene Love Goat 34 mil bied voor een 30% metaal verhoger en toen dacht ik van is wel een beetje zielig en toen zag ik deze post.
      Het spel is wel erg veranderd dan bijv 10 jaar geleden, nu draaid alles om geld en dat merk je wel terug in de Universe Oberon waar gier door zoveel geld binnen enkele dagen al 6 keer zoveel punten had..
      Best zielig allemaal en dat terwijl zoveel jaar geleden we met onze vriendengroep ( 10 Personen ) speelde en nu is er niemand meer over.
    • KoekieMonster wrote:

      Kikero wrote:

      Het spel is ook wat vreemd ontworpen in het opzicht dat het objectief van het spel (mensen crashen om sneller te groeien) haaks staat op de financiële doelen, aangezien mensen stoppen nadat hun vloot weg is.
      Het verbaast me dan ook dat GameForge nog niet heeft nagedacht over manieren om rebuilden sneller te maken.
      Denk aan de spelbalans van Mario Kart, bv, waar het pak bij elkaar gehouden wordt door items die omgekeerd evenredig zijn aan je positie.
      De implicaties op pushing adhv constante slagen + rebuild (à la Kale/Belastingdienst :D :whistling: ) moet natuurlijk goed doordacht worden, maar een inkomstenmultiplicator na een crash die om de x tijd halveert zou misschien iets zijn.
      Vlootkerkhof is neem ik aan ingevoerd om exact deze rede.
      Klopt, maar ik zou het beter vinden als mensen terug naar 100% zouden kunnen komen mits ze er moeite in steken.
    • Kikero wrote:

      KoekieMonster wrote:

      Kikero wrote:

      Het spel is ook wat vreemd ontworpen in het opzicht dat het objectief van het spel (mensen crashen om sneller te groeien) haaks staat op de financiële doelen, aangezien mensen stoppen nadat hun vloot weg is.
      Het verbaast me dan ook dat GameForge nog niet heeft nagedacht over manieren om rebuilden sneller te maken.
      Denk aan de spelbalans van Mario Kart, bv, waar het pak bij elkaar gehouden wordt door items die omgekeerd evenredig zijn aan je positie.
      De implicaties op pushing adhv constante slagen + rebuild (à la Kale/Belastingdienst :D :whistling: ) moet natuurlijk goed doordacht worden, maar een inkomstenmultiplicator na een crash die om de x tijd halveert zou misschien iets zijn.
      Vlootkerkhof is neem ik aan ingevoerd om exact deze rede.
      Klopt, maar ik zou het beter vinden als mensen terug naar 100% zouden kunnen komen mits ze er moeite in steken.

      Klinkt als een prima idee, zeker als je actieve PvP wilt stimuleren (waar denk ik toch t meeste plezier zit).
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)
    • Mocht je een idee hebben waarvan je denkt dat lijkt me een goede toevoeging voor het spel!, plaats het in de Ideas Planet sectie :)
      Betreft speelstylen is het ieder natuurlijk vrij om te kiezen wat bij diegene past, of het nou gelijk op 1 mil punten staan binnen twee weken of langzaamaan groeien is.
      Wel kan ik begrijpen dat het demotiverend kan werken als je ziet dat iemand al heel ver is, terwijl de uni nog niet zo oud is.
      Om nieuwe spelers het spel te laten leren kennen, heb je in bepaalde uni's ondersteuning of had je ondersteuning (ik weet dat dit een tijdje gaande was, maar of het nog steeds is geen idee).
      Het is afwachten wat de toekomst gaat brengen en mogelijk speelt covid nu ook een oorzaak dat het bij bepaalde spellen wat stiller is.
      Wellicht dat er grotere updates komen nadat dit allemaal achter de rug is, wat mogelijk gaat bijdragen aan aanwas van nieuwe spelers maar ook veranderingen betreft het spelconcept.
      mod Ogame NL | | Mail: reddragon[@]ogame.nl

      The post was edited 1 time, last by Red Dragon ().

    • Voor nieuwe aanwas begint het simpelweg al bij een fatsoenlijke tutorial en evenwichtigere klasses. Kies je de verkeerde klasse dan sta je al 3-0 achter en nu leer je pas saven etc. na het meermaals verliezen van je bootjes. Ook zou je staffels kunnen toevoegen waaraan groeibonussen gekoppeld staan, die afgeleid zijn van de puntenaantal van de top10 of iets in die trend. Waardoor je met een horizon van periode X, ongeacht de leeftijd van de uni, de top kan benaderen met voldoende activiteit.

      Dan kan je vervolgens ook gaan sturen op iets als bij een X aantal actieve spelers vrijwillige verhuizingen na oudere uni's en bij een bepaald aantal actieve spelers dit verplichten. Het slaat tenslotte nergens op dat we met dit ledenaantal 12 universums hebben en uni's onderhouden worden met 10/20 actieve spelers.

      Maar succes met alles evenwichtig te krijgen :P !
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Airwave wrote:

      Ik zag net dat ene Love Goat 34 mil bied voor een 30% metaal verhoger en toen dacht ik van is wel een beetje zielig en toen zag ik deze post.
      Het spel is wel erg veranderd dan bijv 10 jaar geleden, nu draaid alles om geld en dat merk je wel terug in de Universe Oberon waar gier door zoveel geld binnen enkele dagen al 6 keer zoveel punten had..
      Best zielig allemaal en dat terwijl zoveel jaar geleden we met onze vriendengroep ( 10 Personen ) speelde en nu is er niemand meer over.
      Het ligt eraan waar je op deze server zit, hoe hoog je metaalmijnen staan. In Oberon betaal ik voor de fun ook wel eens veel omdat de aanwas van grondstoffen bizar is. Ik vind dit niet een voorbeeld van een DM probleem. Dat het account waar Gier nu op speelt zo snel ging en daar zoveel geld in zit... tja daar kan je iets van vinden maar ik denk altijd maar: "Iemand moet die servers draaiende houden" als Gravely er dan 1000 euro in stopt en dat kan missen is dat wat mij betreft aan hem. Het enige waar ik denk dat Ogame iets aan moet doen, is dat iemand met een vloot van 100 miljoen geen vlootjes van 1 miljoen kan crashen of wel maar dat er een formule op los gelaten wordt waardoor je dan een zeer hoog percentage van je vloot naar kerkhof krijgt. Dat zie ik liever dan die vlucht van vloot en beginnersbescherming. Ik merk gewoon het grote probleem voor veel spelers bij Ogame is .. dat je bij een Crash substantieel veel verliest dat het voelt alsof je helemaal opnieuw moet beginnen... waar bij een "Farmville" achtig spel je een enkele oogst verliest maar niet weken terug in de tijd gegooid wordt.

      Red Dragon wrote:

      Mocht je een idee hebben waarvan je denkt dat lijkt me een goede toevoeging voor het spel!, plaats het in de Ideas Planet sectie :)
      Betreft speelstylen is het ieder natuurlijk vrij om te kiezen wat bij diegene past, of het nou gelijk op 1 mil punten staan binnen twee weken of langzaamaan groeien is.
      Wel kan ik begrijpen dat het demotiverend kan werken als je ziet dat iemand al heel ver is, terwijl de uni nog niet zo oud is.
      Om nieuwe spelers het spel te laten leren kennen, heb je in bepaalde uni's ondersteuning of had je ondersteuning (ik weet dat dit een tijdje gaande was, maar of het nog steeds is geen idee).
      Het is afwachten wat de toekomst gaat brengen en mogelijk speelt covid nu ook een oorzaak dat het bij bepaalde spellen wat stiller is.
      Wellicht dat er grotere updates komen nadat dit allemaal achter de rug is, wat mogelijk gaat bijdragen aan aanwas van nieuwe spelers maar ook veranderingen betreft het spelconcept.
      Ik vind ook dat de DM discussie onzinnig is en dat men niet zo moet zeuren over als iemand miljoenen op 1 dag stijgt .. als diegene daar zijn plezier uit haalt.. prima. Zoals ik hierboven schreef is het denk ik meer zaak om er voor te zorgen dat niet in de 1e 4 weken de hele uni leegzuigd. (Zelf ben ik hier ook debet aan geweest. Door 25e DM te kopen, snel een maan met Phalanx te hebben is het heel simpel alle vlootjes die 5 tot 25 x zo klein zijn op 1 seconde te timen) Het gevolg is vaak dat die accounts een week later grijs zijn. Zij krijgen het gevoel dat het toch geen zin heeft omdat je continu terug in de tijd gegooid wordt. Ik denk dat er daarom een systeem moet komen dat de verliezen beperkt zonder de fun van fleeten weg te nemen.

      Ik zou op willen roepen om een verzameldraadje te maken van de beste ideeën hier en die in de "ideas planet" te plaatsen. Wie is er goed in dit verwoorden en samenvatten? Doen we er nog een rondje brainstorm overheen en dan ga ik wel eens op zoek naar onze Deutsche freunde van GF. Ik heb er al een paar op Linkedin toegevoegd om eens te contacten en te zien of we enige idee kunnen krijgen van waar dit spel heen gaat en of het uberhaupt zin heeft om tijd en energie erin te steken als community.
    • Lange Giraffe wrote:

      Voor nieuwe aanwas begint het simpelweg al bij een fatsoenlijke tutorial en evenwichtigere klasses. Kies je de verkeerde klasse dan sta je al 3-0 achter en nu leer je pas saven etc. na het meermaals verliezen van je bootjes. Ook zou je staffels kunnen toevoegen waaraan groeibonussen gekoppeld staan, die afgeleid zijn van de puntenaantal van de top10 of iets in die trend. Waardoor je met een horizon van periode X, ongeacht de leeftijd van de uni, de top kan benaderen met voldoende activiteit.

      Dan kan je vervolgens ook gaan sturen op iets als bij een X aantal actieve spelers vrijwillige verhuizingen na oudere uni's en bij een bepaald aantal actieve spelers dit verplichten. Het slaat tenslotte nergens op dat we met dit ledenaantal 12 universums hebben en uni's onderhouden worden met 10/20 actieve spelers.

      Maar succes met alles evenwichtig te krijgen :P !
      Lol je laatste zin getuigd van weinig vertrouwen.. kan ik helemaal begrijpen hoor.
      Er wordt zelden geluisterd....

      Maar, ik heb besloten 1 poging te doen, en eens te kijken of er nog überhaupt het idee bestaat te ontwikkelen voor Ogame.
      Mocht die boodschap zijn dat dit spel is wat het is en langzaam wordt uitgefaseerd dan weten we dat ook maar en hebben we lol zo lang dat nog kan. :)
    • Ind0 wrote:

      Veel wijze en interessante woorden hier.. Gaan hier nu de eerste babystapjes gezet worden voor de opzet van een nieuw soort spel?
      Dat laatste zou leuk zijn. Ik ben wel voornemens om nu eens GF te contacten om te zien of hier überhaupt behoefte aan is.

      Een andere optie is, wellicht niet toegestaan op board, is contact te zoeken met de ontwikkelaars van die verschrikkelijke 500.000.000 eco uni's met speed 100000 x om te zien of die anders tijd en zin hebben
      om eens echt door te ontwikkelen in plaats van wat uni's op steroiden aan te bieden.
    • DeltaHalo wrote:

      Iemand moet die servers draaiende houden" als Gravely er dan 1000 euro in stopt en dat kan missen is dat wat mij betreft aan hem.
      Allereerst respect voor je initiatief, en idd zijn de meeste reacties ook serieus.
      Geld speelt een rol in dit spel.
      Maar ook gedacht aan het sociaal aspect???
      Als iemand er duizend euro in stopt?
      Ik kan mij nog herinneren dat in het begin de naam "user" ontstond.
      Dit tegen houden is onmogelijk, er blijven spelers/mensen die graag aan de top staan.
      Vaak heeft dit dan achtergronden waar we beter niet over kunnen discussieren.
      Als ik op het net een schaaktoernooi speel dan verloopt dat evenwichtig, de beste wint.
      Zo ook met dit spel, skills winnen het toch regelmatig van DM
      Komt ook nog een bij, de tijd die iemand in dat spel wil steken, na users hebben we ook de nolifers..
      Dus, hoe kun je dit veranderen ?
      Volgens mij heeft dit weinig kans als je de DM er uithaalt.
      Beloningen beter in het spel verwerken ?
      Zeer benieuwd naar het verloop van dit topic, mss komen er wel meer leuke en goede tips uit.
      Succes
    • DeltaHalo wrote:

      Lol je laatste zin getuigd van weinig vertrouwen.. kan ik helemaal begrijpen hoor. Er wordt zelden geluisterd....

      Maar, ik heb besloten 1 poging te doen, en eens te kijken of er nog überhaupt het idee bestaat te ontwikkelen voor Ogame.
      Mocht die boodschap zijn dat dit spel is wat het is en langzaam wordt uitgefaseerd dan weten we dat ook maar en hebben we lol zo lang dat nog kan. :)
      Ik schud het zo even uit m'n mouw en het is niet eens mijn vakgebied, daar hebben ze vast wel 10 betere ideeën op de plank liggen. Probz gewoon geen businesscase voor te maken die winstgevend genoeg is.

      Maar goed wie weet verwennen ze je wel met een nieuw strategisch ruimtespel wanneer hier de winstmarge niet meer hoog genoeg is. Ze zullen toch wel iets doen om de resterende spelerspoel aka klantenbestand te willen behouden :P
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Ogame is allang geen ogame meer.
      Je kan tegenwoordig je vloot kopen en hebt geen skill meer nodig om snel te stijgen. Dit spel is verziekt door de veranderingen en dat is de reden waarom er niet meer spelers bijkomen.

      Vroegah was het een race, wie heeft er als eerst kv en lg om te raiden?

      Nu koop je alles af en heb je met 5 minuten een vloot en daar raid of ga je mee op expo om nog sneller te stijgen.

      Het is jammer dat p2w ingebouwd wordt en een spel verziekt. Erge is dat de meeste dm abusers zichzelf nog goed vinden ook.

      Ogame has lost it’s soul a long time ago, it’s a gd shame.
      Ex solo no1.NL
    • Het aantal spelers was al aan het dalen voordat het pay2win werd. Mensen worden ook gewoon ouder en krijgen genoeg van het spelletje (zelfs als je niet voor de 10e keer gecrashed bent in je 7e uni).

      Nieuwe aanwas is minimaal, omdat er nauwelijks (geen?) reclame wordt gemaakt. To be fair het spel is niet voor iedereen interessant dus een groot gedeelte vertrekt bijna meteen (dat is bij elke game zo natuurlijk). Als een nieuwe speler begint is de kans groot dat diegene de "verkeerde" klasse kiest. Dat deed ik ook toen ik terugkwam en er nog nooit van had gehoord. Wat betere expedities? Meh....25% meer mijninkomsten? Yes please! Bam 1-0 achter. Als verzamelaar kwam ik gewoon niet verder dan plek 60 ongeveer. Gelukkig ging dat beter toen ik van klasse kon switchen.

      De ingame tutorials helpen ook niet mee. Nieuwe spelers weten niet dat ze moeten fleetsaven (met of zonder maan), koloniseren op plekken waar de planeten klein zijn en noem maar op wat er fout kan gaan. Zo blijven ze ook gewoon klein. Beetje aanmodderen en misschien spelen ze dan maar heel even (weken of maanden ipv jaren). Niet wetende wat het spel allemaal te brengen heeft als je ook maar iets meer weet. Dat die ene speler op #1 een berg DM heeft gepompt merken die spelers helemaal niets van. Zelfs ik merk er nauwelijks wat van in mijn uni.

      The post was edited 1 time, last by Black knight ().