Populariteit Ogame

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Om het kort te houden, GF, kijk naar InnoGames.
      Hun games, die in essentie hetzelfde zijn(met een ander thema'tje), doen het wél goed mét nieuwe spelers én P2W.
      Beter goed gejat dan slecht bedacht, is geen schande als je daarmee OGame nieuw leven in kan blazen.
      NL - Virgo
      EN - Halley
    • Woozy wrote:

      Jillian wrote:

      die ken ik dan weer niet; weet alleen de grote 2, die hebben eindspel,
      Ik weet niet welke jij met grote 2 bedoelt ,maar Forge of Empires heeft 6 realms met ieder tussen 40k en 50k spelers alleen op NL al
      herformulering: de titels waar ze groot mee geworden zijn ;)

      Foe heb ik echt geen beeld bij, heb het nooit langer dan een week interessant gevonden.

      maakt ook niet echt uit voor het discussiepunt;

      er moet iets verzonnen worden om ogame interessanter te maken. Echter, het belangrijkste vind ik toch dat er als eerst aan stabiliteit en snelheid gewerkt wordt; ik kan mij voorstellen dat dat veel mensen (misschien wel onbewust) afschrikt

      :love: Thanks Syrabi
    • Woozy wrote:

      Jillian wrote:

      Innogames heeft voornamelijk spellen met een "eindspel" wat eindigt, en dan sluit de wereld na een tijdje (met uitzondering van een paar werelden)

      compleet ander concept;

      maar ja, neemt niet weg dat er wat moet gebeuren natuurlijk :P
      Dat gaat voor FOE niet op =oneindig
      Als ze bij FOE besluiten om geen nieuw tijdperk meer te maken dan houd het ook op :P . Verschil met FOE is ook dat FOE een goed werkende app heeft, en het is een spel waarbij je geduld moet hebben. En kijk je een dag of wat niet dan is niet je vloot naar de bliksem. Dus het is een heel ander soort spel.

      Maar ook dat bedrijf gaat steeds meer richting pay to win. Meeste missies kun je niet meer uitspelen zonder geld erin te stoppen. In deze tijd moet je als spel gewoon een goed werkende app hebben, zeker met dit concept, waarbij het loont veel online te zijn.
    • Het is ook niet te verwachten dat spellen van deze tijd geen pay to win features hebben; noem een browserspel van een uitgever die geen pay to win features heeft;

      Het gaat allemaal om hoe baanbrekend deze features zijn, en hoe het spel evolueerd. In ogame wordt je gecrashed, en ben je zo X maanden aan "inzet" kwijt;

      Meeste mensen op ogame spelen voor ranking, het moment dat je dus x maanden inzet kwijt bent, en dat moet inhalen; zijn er maar weinig die dat als een leuke uitdaging zien om te herbouwen, als je gewoon een paar weken/maanden later in een nieuwe uni kan starten; of een account kan overnemen van iemand die stopt.


      Het ene browser spel is meer op toernooi basis (een soort eindsepl dat vaak op teambasis is)
      het andere browser spel focussed meer op PvE progressie, en komt met "updates" om hierin verder te gaan als je bij bent waar door "het spel nooit uitgespeeld" is.

      Er zijn hier zoveel opties in, ogame heeft echter geen "doel" waar je als speler naartoe gedrukt wordt; dit geeft wel vrijheid aan de speler om zelf te bepalen wat ze willen doen (bob de bouwer, of juist de grote veroveraar spelen etc)
      Dit brengt echter ook mee, dat als mensen hun "inzet" zien verdwijnen door gecrashed te worden oid, dat zij zeggen "uhh, ja ik kijk volgende server misschien wel weer" Wat natuurlijk na verloop van tijd "saai" wordt, om steeds overnieuw te beginnen; en dan zoeken ze iets anders om hun tijd in te steken.

      :love: Thanks Syrabi

      The post was edited 2 times, last by Jillian ().