Chaos universum

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Chaos universum

      Hi all!

      Wat zouden jullie ervan vinden als wij een universum kregen waar geen regels zijn?
      Bashing pushing multi enz mag op botting na.

      Als je het over mergen vraagt:
      Ja dan kan een “cheater” naar een andere uni toe komen ooit als die token terug komen.
      Maar in het buitenland zijn al van deze servers en die kunnen ook in .NL mergen dmg inactiviteit script.

      Let me know!

      Thanks Syrabi <3
    • Hier ook een nee, wat een onzin, al sinds het begin zijn er die regels niet voor niets
      waaraan heel ogame zich te houden had, en er zelf jaren lange bans zijn uitgedeeld aan
      spelers en nu zul je mensen gaan belonen door geen regels, en iemand dus die flink heeft
      lopen cheaten / pushen etc nu te belonen door later dan ineens te kunnen mergen met een
      andere uni / land en daar waar iemand zijn levenswerk van jaren ingestoken heeft binnen een
      nacht te kunnen vernietigen ?? Nee als je nog meer spelers kwijt wil,
      de diehards die na jaren nog steeds spelen !! Denk dat je dan juist ogame de doodsteek geeft voor
      iemand die even binnen 1 jaar cheaten groter is dan die spelers, ik vind het al verschrikkelijk wat er
      nu in tucana.de al gebeurd (en dat mag nog zelfs binnen de regels zichzelf miljarden aan punten koopt)
      dus een dikke nee wat deze diehard betreft.
    • idee is wel vet. Heb wel meer chaos universa gespeeld en het kost alsnog veel tijd on shit op orde te krijgen. En het is wel hilarisch om te zien wat sommige mensen doen om sneller te gaan.

      Je moet niet vergeten dat push accounts ook beheerd moeten worden en kapot geraid worden dan.

      Wat er in Nederland echter gaat gebeuren is dat er alsnog maar 5 mensen actief spelen in the end. En dat je bij wijze van je multis allemaal kan laten draaien zonder problemen. Nederland is te klein voor een succesvolle chaos uni.

      Dus zou zeggen: nee

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Op zich wel lachen om te zien hoever mensen gaan om in een cheat-uni te stijgen. Maar niet als het als springplank gebruikt kan worden om vervolgens te mergen in een eerlijke uni. Want met het geringe spelersaantal lijkt me dat uiteindelijk het enige einddoel. Dus doe maar gewoon niet :P
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Uitsluiting is niet mogelijk met de inactiviteit script.

      Met mergen wel, maar bovenstaande opties zijn altijd mogelijk.
      Ook kan er vanuit een ander land uit een chaos uni iemand bij ons komen dmv inactiviteit script….

      Dus men kan nee zeggen, maar uit een ander land kan er alsnog wel iemand bij ons komen he ;)

      We kennen op dit moment meerdere soorten samenvoegingen:
      -mergen van universa, hierin zal de Chaos uni NIET mergen met een normale uni.
      - transfer token (die zal ooit terug komen) hiermee kan het WEL
      - inactiviteit, hiermee kan de speler naar elke uni overal ter wereld, dus ook vanuit cheat uni bij ons.

      Thanks Syrabi <3
    • Teveel mazen in de wet. Volgens die en die manier kan je uiteindelijk wel in een ander universum terechtkomen, volgens die manier weer niet. Iedereen vindt wel een manier om uiteindelijk toch in een 'normale' uni terecht te komen en de boel te saboteren.

      Ik ben geen voorstander van een cheat-uni. Het wordt Chaos-uni genoemd, maar ik denk dat de naam niet dekkend is.
      Er wordt gehamerd op het feit dat cheaten (en andere tricks) niet toegestaan zijn bij oGame. Nu zou er een universum komen waarbij geen regels zijn (whut?). Dat beetje geloof, vertrouwen (en sympathie) wat GF nog heeft, wordt dan ook de grond ingestampt.

      Ik heb nog tig argumenten waarom ik het niks vind. Maar het zou herhaling worden of te veel typwerk .. Ik sluit me aan bij wat hierboven over het algemeen gezegd wordt.

      Kortom:
      geen cheat-uni. Ik zie geen voordelen in welk argument dan ook om een soortgelijke uni te starten.
      GF, get some dignity :thumbdown:
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos


    • Alsnog lijkt het mij beter om de drempel zo hoog mogelijk te houden voor de toetreding van "legale" cheaters. De kans dat een cheater vanuit het buitenland komt, lijkt mij niet al te groot. Tenslotte zijn er genoeg buitelandse servers die een stuk actiever zijn. Met het starten van een NL cheat-uni, dan kan je er geld op inzetten dat die merge vanzelf komt :P
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • tegen.

      zeker gezien de mogelijkheid om in een eventuele chaos uni, te cheaten,
      een token te pakken en vervolgens met een volledig opgebouwd cheatings account naar een uni te gaan waar alles wel netjes in orde is.
      daarmee ontstaat er een kans op het verschuiven/ontwrichten van de andere uni's.


      persoonlijk zou ik naar een heel andere optie kijken wanneer er meer levendigheid wil worden gecreëerd.
      het verbinden van uni's met elkaar, lijkt mij daar dan veel geschikter voor.
      Denk hieraan aan een speciale "uni"/"dementie"
      waarbij een melkweg open gesteld word op aparte bestemming (dus niet in eigen uni), waar alle spelers (van alle NL uni's) naar toe kunnen vliegen. (je kunt dus dan alleen naar die uni toe en naar je eigen, niet van bijv een bestaande uni, naar een andere bestaande uni)
      Ik zou dan bijv. kiezen voor speciale kolonie mogelijkheden (niet zoals de planeten in de huidige unies, maar beperkt, zoals in vorm van speciale kolonie schepen, anders te ongelijk iv.m. uni instellingen) waar dan vloot, deff etc kan worden gestald en verhoging van expedities, etc. Verzin maar wat leuks :P
    • Als je dat wil doen moet je ook:

      1. Snelheden per 1% kunnen instellen
      2. Snelheden kunnen aan passen tijdens de vlucht, zowel versnellen als vertragen, maar niet dmv een trage spio erbij gooien, maar gewoon met een knop.
      3. In V-Mode kunnen en er direct weer uit.
      4. Geen afkoel periode meer van de Sprong poort hebben.
      5. Ook GS kunnen springen via de SP.
      6. Na pullen toch weer je reis kunnen voortzetten...

      Dan krijg je chaos! Dus niet enkel in het voordeel van de aanvallers, ook in het voordeel van de verdedigers.

      Verder vind ik het een absurd idee.
      Empty your mind... Be formles, Shapeless. Like water...
      Now you put water in a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle it becomes the bottle, you put it in a teapot it becomes the teapot.
      Now water can flow, or it can crash.
      Be water my friends... ;)

      May the force be with U!

      IRC: Obi12try
    • gambit wrote:

      daar waar iemand zijn levenswerk van jaren ingestoken heeft binnen een
      nacht te kunnen vernietigen ?? Nee als je nog meer spelers kwijt wil,
      Als iemand deze zin serieus neemt ???
      A, dan heb je niet goed voor je levenswerk gezorgd.
      B, mompelt iets van relatie, kids, enzo...
      Ik snap er niets van, ik speel graag, maar zit veel vaker in vmode dan dat ik speel.
      Je gaat een spelletje toch niet als een levenswerk zien?
      Uitsluiten van merge en lekker, voor de insane spelers, door laten gaan.... je hoeft er niet te spelen !!
      En als ZIJ, jouw uni niet kunnen ownen ?