Chaos universum

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • ressiv wrote:

      kortom ... de verloedering slaat met het oog op winstbejag flink toe bij gameforce ...
      Dan heb je het draadje niet goed begrepen, of ik begrijp jouw opmerking niet. De vraag vanuit ons (het team) is of jullie (de community) iets zien in een chaos universum. Dat heeft toch niks te maken met winst en verloedering? Je kunt dus input geven op deze vraag of je mengen in de discussie, voor je persoonlijke mening kun je een klaagdraadje openen in de Space tavern.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      ressiv wrote:

      kortom ... de verloedering slaat met het oog op winstbejag flink toe bij gameforce ...
      Dan heb je het draadje niet goed begrepen, of ik begrijp jouw opmerking niet. De vraag vanuit ons (het team) is of jullie (de community) iets zien in een chaos universum. Dat heeft toch niks te maken met winst en verloedering? Je kunt dus input geven op deze vraag of je mengen in de discussie, voor je persoonlijke mening kun je een klaagdraadje openen in de Space tavern.

      Die is mooi, iemand neerbuigend verwijzen naar de Space tavern, waar nooit iets gepost wordt, omdat jij zijn opmerking niet begrijpt of niet wil begrijpen. Misschien moet je daarheen met je klacht?

      Volgens mij was de vraag wat wij als gemeenschap van dit idee vinden, er wordt letterlijk gevraagd om onze persoonlijke mening, en dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussie oplevert, de een is voor, de ander tegen. En een goed onderbouwde mening vereist, naast analyse van de vraag, ook dat je alle kanten en effecten van het antwoord belicht. Dat is volgens mij in dit onderwerp precies wat er gebeurd, inclusief het antwoord van ressiV.

      Maar goed, om het voor jou nog eens te verduidelijken:
      Neem twee generaal accounts, wat onderzoeker accounts en een vracht verzamelaar accounts. Prop ze allemaal in 1 zonnestelsel (of meer), en laad ze vol met donkere materie. Zo heel veel tijd ga je niet kwijt zijn als alles lekker dicht bij elkaar ligt. Raid en sloop jezelf, koop jezelf een weg omhoog, en laat je generaal account dan naar een uni verplaatsen waar je nog net binnen het maximaal toegestane puntenaantal valt. Pretendeer dan vervolgens dat je skills hebt door significant kleinere spelers te slopen, en voel jezelf een held, ook al reageert er nauwelijks iemand op je slagen. Met je nog bestaande accounts in het cheaters universum kun je zo weer opnieuw beginnen mocht blijken dat je je skills danig overschat had.

      De veteranen (waar ik mezelf ondertussen wel onder schaar) hebben kunnen zien wat donkere materie met dit spel gedaan heeft. Overigens geen klacht daarover, die servers moeten ook draaien. In al die tijd is er ondanks de komst daarvan nog iets van een balans te bespeuren, waardoor het nog leuk is om door te spelen, gewoon een kwestie van geduld, fleeters en allianties komen en gaan. Ik zou het zelf geen levenswerk noemen (@Bolder), maar het gaat hier wel over lange termijn investering, een aspect wat vanaf het begin al in dit spel aanwezig is. Dat aspect en de balans gaan verloren zodra cheaters ook toegang krijgen tot een normaal universum. Lange termijn accounts waar veel tijd in gestoken is, worden op deze manier waardeloos. Zo heel moeilijk is het toch niet om iets verder in de toekomst te kijken? Het resultaat zal zijn, zoals ook al door anderen aangegeven, dat ook de gemergde universums in korte tijd kapot gespeeld gaan worden. Spelers die niet het geduld op kunnen brengen om een spelletje langer dan een jaar vol te houden kunnen toch terecht in de speed universa?

      ressiV's antwoord is meer dan terecht, dit voorstel leid tot meer "dm-abuse" (lees: ordinaire winst voor GameForge, winstbejag met andere woorden), en een leegloop in de nog bestaande universa. Verloedering dus. Hoe lang denk je dat GameForge Ogame nog ondersteunt als er door de leegloop geen inkomsten meer binnenkomen?

      Kortom, volgens mij is de teneur overwegend negatief. Maar er zijn zelfs suggesties gedaan om het mogelijk te maken, met wat kleine aanpassingen, om aan die wens tegemoet te komen. Wat wil je nog meer horen? Zo moeilijk is het niet om als developer een property toe te voegen dat een cheaters-account niet kan verhuizen op wat voor manier dan ook. Iedereen blij.
    • Julius wrote:

      Lord wrote:

      ressiv wrote:

      kortom ... de verloedering slaat met het oog op winstbejag flink toe bij gameforce ...

      Dan heb je het draadje niet goed begrepen, of ik begrijp jouw opmerking niet. De vraag vanuit ons (het team) is of jullie (de community) iets zien in een chaos universum. Dat heeft toch niks te maken met winst en verloedering? Je kunt dus input geven op deze vraag of je mengen in de discussie, voor je persoonlijke mening kun je een klaagdraadje openen in de Space tavern.

      Die is mooi, iemand neerbuigend verwijzen naar de Space tavern, waar nooit iets gepost wordt, omdat jij zijn opmerking niet begrijpt of niet wil begrijpen. Misschien moet je daarheen met je klacht?

      Volgens mij was de vraag wat wij als gemeenschap van dit idee vinden, er wordt letterlijk gevraagd om onze persoonlijke mening, en dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussie oplevert, de een is voor, de ander tegen. En een goed onderbouwde mening vereist, naast analyse van de vraag, ook dat je alle kanten en effecten van het antwoord belicht. Dat is volgens mij in dit onderwerp precies wat er gebeurd, inclusief het antwoord van ressiV.

      De vraag om een mening en het geven van de mening zijn prima, maar dan is de aanname dat verloedering en winstbejag toeslaan niet terecht. Als dat het geval was, was er geen vraag geweest maar een aankondiging. Combineer deze post met de voorgaande post van ressiv en je ziet dat er een beetje een trend ontstaat...
      Discussie juich ik toe en zie ik ook, zowel een eerdere posts als in jouw post, in de post van ressiv zie ik enkel de aanname/mening over GF. Om te voorkomen dat dit draadje vervalt in one-liners over hoe beroerd GF/het team wel of niet is, maak ik een opmerking en verduidelijk ik waar het topic ook alweer wel over gaat.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Julius wrote:

      Lord wrote:

      ressiv wrote:

      kortom ... de verloedering slaat met het oog op winstbejag flink toe bij gameforce ...
      Dan heb je het draadje niet goed begrepen, of ik begrijp jouw opmerking niet. De vraag vanuit ons (het team) is of jullie (de community) iets zien in een chaos universum. Dat heeft toch niks te maken met winst en verloedering? Je kunt dus input geven op deze vraag of je mengen in de discussie, voor je persoonlijke mening kun je een klaagdraadje openen in de Space tavern.
      Die is mooi, iemand neerbuigend verwijzen naar de Space tavern, waar nooit iets gepost wordt, omdat jij zijn opmerking niet begrijpt of niet wil begrijpen. Misschien moet je daarheen met je klacht?

      Volgens mij was de vraag wat wij als gemeenschap van dit idee vinden, er wordt letterlijk gevraagd om onze persoonlijke mening, en dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussie oplevert, de een is voor, de ander tegen. En een goed onderbouwde mening vereist, naast analyse van de vraag, ook dat je alle kanten en effecten van het antwoord belicht. Dat is volgens mij in dit onderwerp precies wat er gebeurd, inclusief het antwoord van ressiV.
      De vraag om een mening en het geven van de mening zijn prima, maar dan is de aanname dat verloedering en winstbejag toeslaan niet terecht. Als dat het geval was, was er geen vraag geweest maar een aankondiging. Combineer deze post met de voorgaande post van ressiv en je ziet dat er een beetje een trend ontstaat...
      Discussie juich ik toe en zie ik ook, zowel een eerdere posts als in jouw post, in de post van ressiv zie ik enkel de aanname/mening over GF. Om te voorkomen dat dit draadje vervalt in one-liners over hoe beroerd GF/het team wel of niet is, maak ik een opmerking en verduidelijk ik waar het topic ook alweer wel over gaat.
      Sinds wanneer mogen we in de Spacetavern dan wel het functioneren van het team t.a.v. het modereren van het board bespreken? Verdwijnen die users dan niet achterin busjes?


      Verder:
      Als ik de post van ressiv lees, dan vat het de opinie van een aantal mensen daarboven goed samen en daar kan ik mij goed in vinden. Er moet iets gedaan worden aan de merge-mogelijkheden. Verder zal het extra geld opleveren voor GF maar de servers moeten (onderaan de streep) ook gewoon draaien. Het is een keuze om daar te spelen. Zo'n server is in ieder geval al beter dan de doorsnee server die er nu start met 3x/4x eco en 1x of 2x fleet als alle oude servers op het verzoek van (bijna) alle spelers al naar 8x eco is overgezet. om
      Ik hou van mijn mede-n00dles. Zonder hun zou ik vriendloos zijn BF4EVAH NTB! :love:
    • Wat een lol.

      Kan je met zo'n token in top 20 mergen van een andere uni? Zo niet, dan zie ik geen probleem van merge-tokens voor accounts uit chaos uni.
      Gap tussen top 3 en top 20 is toch altijd bizar gezien er in NL maar zo'n 10 actieve lui per uni zijn. (Als je niet top 5 of top 10 in nieuwere uni's staat dan doe je iets grandioos verkeerd en hoef jij je echt geen zorgen te maken over lui die je uni in mergen)
      Polaris: Koekie Monster / Douwe Egberts / Locke Lamora

      8/10 Top 10
      7/10 Solo Top 10
      5/5 AGS Top 10

      (In ieder geval tot een paar weken nadat ik gestopt ben)