Pinned Graveyard/kerkhof faq

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Graveyard/kerkhof faq

      Aanvulling 13-01-2022


      Een account kan naar elk gewenst universum mergen in de originele community indien deze in alle universa van deze community in de top 20 zal komen. Er wordt hier gekeken naar globaal, militair of onderzoek.
      Ook geldt dat de uni een jaar of ouder moet zijn en de herkomst van het account geen chaos uni betreft.
      Voor merges naar andere een community geldt nog altijd dat je met geen van de de eerder genoemde ranglijsten in de top 20 terecht mag komen.


      Voor elke situatie waar dit voorkomt behoud Gameforge het recht om af te wijken waar zij dit nodig acht.
      Let op! Deze regels/richtlijnen kunnen per community verschillen.



      V: Wanneer worden accounts naar het kerkhof verplaatst?
      A:Een account moet 60 dagen inactief zijn voordat het naar het kerkhof wordt verplaatst.

      V: Waar kan ik een account van het kerkhof heen verplaatsen?
      A: Als je eenmaal op het kerkhof bent, kun je met het migratiemenu een server uit ELKE taalgemeenschap kiezen, zolang je niet in de top 20 staat.
      (de server moet ook meer dan 1 jaar oud zijn)


      V: Hoe berekent de server dat?
      A: In het migratiemenu selecteer je een community (bijvoorbeeld: EN). Het script controleert vervolgens of je in de top 20 van EN staat (niet wereldwijd) en geeft je de mogelijkheid om de servers te selecteren waar je account onder die top 20 staat.

      V: Berekent het script alleen de algemene punten?
      A: Nee, het script loopt afzonderlijk door algemene punten, economische punten, militaire punten EN onderzoekspunten. Daarna neemt het ook de hoeveelheid middelen op de rekening (liggende grondstoffen, bouwlijsten etc), verandert het in punten (2,5-1,5-1 ratio) en telt het op tot de algemene punten om vervolgens de doelopties te bieden.

      V: Als ik een account heb dat in de top 20 van elke NL-server staat, toont het systeem dan alle NL-servers, zelfs als ik de optie heb om naar een EN-server te gaan waar ik niet in de top 20 zou eindigen?
      A: Helaas wel. Het script berekent niet ALLE servers wereldwijd voordat u de optie krijgt, maar alleen de lijst met servers die zijn geselecteerd binnen een specifieke gemeenschapstaal. Dat betekent dat als u in het algemeen in de top 300 van alle EN servers staat, maar in het algemeen in de top 20 van alle servers in NL, het systeem alle NL-servers zal weergeven als u die community als doelcommunity selecteert.

      V: Kan dat veranderd worden?
      A: Dat is op dit moment niet mogelijk. Dat zorgt ervoor dat het script alle rangen wereldwijd moet checken, waardoor de migratietool niet wordt geladen voor de spelers (de reden waarom we de overdrachten handmatig moesten doen voor alle accounts tot versie 8.3.0).

      V: Betekent dit dat ze de regels overtreden door naar de top 20 te gaan?
      A: Volgens het script nee, volgens onze migratieregels wel. Zie je dit gebeuren? open dan een ticket voor het betreffende universum.

      V: Een "foute merge" bracht een top 20 speler in mijn universum, en heeft flink huisgehouden alvorens die weer weggeplaatst is door de coma. Wat wordt hier mee gedaan?
      A: Dit wordt op een case-by-case basis behandeld.

      V: Als een account van een recente server (minder dan 1 jaar) naar het kerkhof wordt verplaatst en de speler wil terug, moeten we dan toestaan of de regel dat accounts niet naar een server kunnen worden verplaatst met minder dan 1 jaar nog steeds van toepassing is?
      A: Spelers kunnen ALTIJD kiezen om naar hun oorspronkelijke server te gaan.

      V: Kan ik naar een chaos-universum verhuizen?
      A: Je kunt naar een chaos-universum gaan (waar regels niet of gedeeltelijk van toepassing zijn), maar als een account zich eenmaal in een chaos-universum bevindt, kan het er alleen weer in of naar een ander chaos-universum worden verplaatst.


      versie 1.4 13-01






      Hysteria wrote:

      Beste Spelers,

      Omdat het niet altijd even duidelijk is willen we nog eens vermelden dat na een merge, dus ook als je uit de graveyard naar een uni verhuisd na de eerste inlog de vakantiemode er automatisch afgaat.
      Je zult deze dus weer handmatig moeten aanzetten als je niet wilt of kunt spelen.

      We hopen dat het met deze post ongemakken betreft de vakantiemode te voorkomen.

      Met vriendelijke groet,

      Jullie Ogame-team.

      :love: Thanks Syrabi

      The post was edited 1 time, last by Jillian ().