Expoklasse heeft mijn motivatie weggenomen

    • Expoklasse heeft mijn motivatie weggenomen

      Beste ogamer's,

      ik speel nu een paar maandjes Ogame. Een spelletje waar ik ruim 15 jaar geleden mega diep inzat. Midden in de nacht een wekker af laten gaan om iemand te grazen te nemen. Leuke tijden en nog leuker dat het spelletje er nog steeds is. Maar..

      Kennelijk heb ik de verkeerde klasse gekozen. Met 8 planeetjes en al mijn mijnen op stoom sprokkel ik zwaar verdiende metalen op hoopjes om weer upgrades aan te zetten. Ik struin (i)'tjes af en probeer af en toe een vlootje te crashen. Dit alles kost stiekem op een dag best wel wat tijd en inzet. Ogame is een tussendoor spelletje, maar jullie weten allemaal dat het veel meer tijd vraagt dan je zou willen :D

      Toch zie ik wat mis gaan. Mensen die de expo klasse hebben gekozen ontvangen tientallen tot honderden miljoenen aan metalen. Per dag. Gewoon door expotjes eruit te tikken. 10x klikken, afsluiten en een uurtje later alles weer opnieuw. Geen plan nodig. Geen itjes raiden nodig. Geen vlootjes crashen nodig. Nul tactiek. En dit steekt mij meer dan ik dacht. Ik voel nog weinig motivatie om verder te spelen. Ik denk steeds bij het inloggen "waar ben ik nu mee bezig".

      Dit kan toch niet een goed systeem zijn?

      Sorry voor mijn rant. Fijne dagen ;)
    • Ik stuur nu ook expo's weg (die weinig tot niets opleveren).

      Met een Ogame Infinity extensie is met 3 klikken een expo op weg. Ik kan er 4 wegsturen en dat kost me minder dan een minuut.

      Ik ben een verzamelaar inderdaad. Mijn mijnen halen nog geen tiende binnen wat een expo speler per dag binnen kan halen. Plus dat de expo speler ook mijnen aan heeft staan. Het klopt gewoon niet. Ik mis een "paper, rock, sisser" mechanisme.
    • Het klopt volledig wat je zegt. Wij (Jelle, Waldo en ik) zijn een half jaar geleden in Polaris begonnen na jaren van afwezigheid in het spel.

      Wisten wij veel van klassen....Waldo koos, net als jij de verzamelaar, ik koos, gebaseerd op nostalgische gevoelens van fleeten de klasse Generaal maar Jelle (de smiecht!) had zich van te voren even goed ingelezen en koos ontdekker...

      En zoals je zegt zijn de verschillen enorm! Echt mega! Verschrikkelijk uit balans! Uiteindelijk, door van die beloningevents hebben Waldo en ik ook kunnen switchen naar de "expo-klasse" en gaan we nu allemaal weer rete-hard.

      Maar je hebt dus helemaal gelijk. Ik hoop voor je dat bij de beloningen binnenkort weer een token zit om te wisselen van klasse. Dan kan je en expo's doen (is inderdaad nog geen 2 minuten werk en dan heb ik er momenteel 13 verstuurd. Lang leve de boosters uit beloningen) en nog lekker blijven raiden en fleeten. En als je nu verzamelaar bent, bouw op elke planeet nog even wat van die processors, die blijven ook een beetje de gs boosten uit je mijnen als je van klasse geswitcht bent


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • Maar dan moet je wel elk uur inloggen en er tijd aan besteden.

      Ik vang nu met verzamelaar (zonder alli klasse handelaar) 47,5 miljoen metaal, 16 miljoen kristal en 10,5 miljoen deut per dag (13 planeten met 98 miljoen in eco).

      Met hogere eco en bijvoorbeeld 15 of 16 planeten ga je goed gratis harken.
      ex-MODDER: Gemini, Quantum, Account trade & Space tavern.
    • Kamikaze wrote:

      Maar dan moet je wel elk uur inloggen en er tijd aan besteden.

      Ik vang nu met verzamelaar (zonder alli klasse handelaar) 47,5 miljoen metaal, 16 miljoen kristal en 10,5 miljoen deut per dag (13 planeten met 98 miljoen in eco).

      Met hogere eco en bijvoorbeeld 15 of 16 planeten ga je goed gratis harken.
      Ik denk dat ik dat uit 1 rondje expo al haal. En zoals gezegd, het kost je echt 2 minuten om die vlootjes op expo te sturen. Dus om de 2 uur ff naar de wc en je hebt zo 4 of 5 rondjes expo per dag. Daar kan echt geen enkele klasse tegenop.


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • In Nusakan stuur ik 1 nav en 1500 GV
      Je weet dan je cargoruimte van ca 63 milj GS en als je het volgende bericht "gigantisch onbekend scheepswrak" krijgt weet je dat je 100 GV meer moet gaan sturen omdat er meer GS me te pakken was.:

      Je expeditievloot meldt de ontdekking van een gigantisch onbekend scheepswrak. Ze waren niet in staat om te leren van hun technologieën, maar ze waren wel in staat om het schip op te delen in haar basisonderdelen en hebben er bruikbare grondstoffen van gemaakt.
      Er is Metaal 63.010.452 buitgemaakt.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Robbendinho wrote:

      Er komt een kantelpunt betreft expos vs mines. tot die tijd lekker expoen, en switchen als je daar geen zin meer in hebt.

      @D4RK A55A551N je maakt me nieuwsgierig

      Ja, maar dat kantelpunt heb ik voorlopig nog niet bereikt...Heb nu 12 planeten (astro 13 loopt nog 5 weken) en ben bezig met de ronde 41-36-36.
      Heb jij enig idee waar dat kantelpunt ongeveer ligt? Een planeet of 16 met 47-41-42 ofzo?

      Kamikaze wrote:

      Wat stuur jij op expo Mauricovic?
      2k gv 1 nav 1 spio en 1 ruimer.

      Dan heb ik een opslag cap van 80 miljoen (zeer zelden dat dat vol zit) en kan ik ook de zwaarste vloot vinden. Dat kan met een nietje ook al, maar een ruimer is sneller


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • mauricovic wrote:

      Heel goed, zojuist een wave van 13 expo's klaar:

      7x niks (balen!)
      6x gs gevonden

      Totaal: 26,4 miljoen metaal, 27 miljoen kristal en 11,6 miljoen deut.

      En dit is niet eens een spectaculaire ronde.

      Dus...overstappen jonguh!
      Thanks, dit is precies wat ik bedoel. Ik moet echt een dag mijn best doen om aan zulke getallen te komen. Met name kristal is een dingetje. Dus schrapen van eigen planeten + i-tjes + expo's. Als je dus 36 expos hebt gedaan, zit je in de 100M+ aan grondstoffen. Op 1 dag. Daar doe ik een week over haha.

      Er is een nieuwe speler in de uni gekomen die in 8 dagen al bijna op hetzelfde aantal punten zit als ik in 2 maanden aan het bouwen ben. Dat is niet zo gek heh, met dit soort winsten.

      Dat snappen de makers van Ogame toch ook wel.

      Ik ga er lekker mee stoppen met mn rant. Ik heb mn zegje gedaan. De hele zooi zit in een fleetsafe en komt na de feestdagen een keer terug. Kan ik eens op mijn gemakje nadenken wat ik met dit spelletje gaat doen. Ik denk dat ik het lekker opruim.

      Fijne dagen allemaal!
    • Ah Fluutje man, de lol van het spelletje is toch niet alleen maar ranken? Zorg dat je in een leuke ally zit, speel gewoon lekker zoals je wilt. En mocht de mogelijkheid zich een keer voor doen stap je over.

      Maar de lol zit toch, voor mij, echt in de personen met wie ik speel.

      Ik wens je sowieso hele fijne feestdagen en wellicht bedenk je je nog wel


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • Zeker @mauricovic

      Ik zit in een leuke ally. Maar het moet ook wel een 'soort van' nut hebben. Ik zoek in dit spelletje competitie en strategie. Dat heeft me tot nu toe gemotiveerd om elke dag in te loggen en te groeien. Tot ik steeds meer leerde over het enorme verschil qua inkomen. Het is net als een shooter spelen tegen iemand met cheats. Dan is een leuke clan gezellig, maar het spelletje is stuk.

      Voor enkel een sociaal momentje zijn er betere wegen te bewandelen in het leven Mauricovic :D
    • Na jaren weggeweest te zijn, liepen we blijkbaar allemaal tegen dit probleem aan. Maar Fluutje desnoods maak je een nieuw account aan in de uni en smurf je deze, dan sponsor ik je met alle liefde omhoog :P !
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • FlyingFluut wrote:

      Zeker @mauricovic

      Ik zit in een leuke ally. Maar het moet ook wel een 'soort van' nut hebben. Ik zoek in dit spelletje competitie en strategie. Dat heeft me tot nu toe gemotiveerd om elke dag in te loggen en te groeien. Tot ik steeds meer leerde over het enorme verschil qua inkomen. Het is net als een shooter spelen tegen iemand met cheats. Dan is een leuke clan gezellig, maar het spelletje is stuk.

      Voor enkel een sociaal momentje zijn er betere wegen te bewandelen in het leven Mauricovic :D
      Ik snap je volledig, ook ik hou van competitie en strategie. Gelukkig heb ik daar ook Jelle voor, die leest alles over ogame, en die is hier ook van, dan hebben we iig nog de interne strijd.
      Verder kan je ook binnen een uni nog je doelen stellen qua comp. en strat. en dan gewoon even wachten tot die token komt om van klasse te wisselen.

      Ergens heeft het namelijk ook voor het spel ogame voordelen, met heel weinig spelers in de uni zou fleeten bijna niet rendabel zijn, maar omdat je tijdens de expo's ook vloot vindt (ook best een belachelijke berg btw!) komen toch ook de mensen met de expo klasse aan vloot, die dus wel weer te crashen is.
      Dus ja, het spel is volledig uit balans, maar ik zie ook ergens wel de voordelen hiervan (niet alleen voor mijzelf)

      En idd, voor alleen het sociale momentje zijn er andere wegen, maar je hoeft niet altijd op 1 pad te wandelen toch? En zeker in de huidige tijd, waar mijn sport alweer afgekapt is, we straks weer vanuit huis gaan werken, en vrienden ook niet meer massaal over de vloer kunnen komen is deze extra toevoeging aan mijn sociale leven van harte welkom ;)

      Oja, wave 2 van de expo's was nog wat droeviger....ik had je zo graag nog even geplaagd met een paar top resultaten.

      4x niks
      2x vertraagd
      1x piraten
      1x aliens (Hier kan je beide ook nog winst uit halen btw, zo rond de 3 a 4 miljoen per keer dat je piraten of aliens tegenkomt)
      3x grondstoffen totaal 13,2 miljoen kristal en 5.6 miljoen deut
      2x vloot

      De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
      Groot vrachtschip: 424
      Slagschip: 8
      Zwaar gevechtsschip: 56
      Ruimer: 10
      Spionagesonde: 1468

      en

      De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
      Licht gevechtsschip: 1993
      Zwaar gevechtsschip: 181
      Groot vrachtschip: 4
      Interceptor: 8
      Navigator: 13
      Kruiser: 3


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • Ik denk dat het voor iedereen al lang duidelijk is dat ontdekker de enige keuze is in een startende of één van de recentere uni's.
      In oudere uni's komt verzamelaar wel terug meer naar voor, wanneer je voldoende hoge mijnen hebt, maar niet iedereen loopt rond met een eco van 500 of 1000M+

      Expos aanklikken is voor velen vandaag de enige logische keuze, maar vraagt uiteraard meer tijd dan verzamelaar/generaal en vooral belangrijk, het vormt ook een bijkomend risico want je moet ze ook veilig kunnen houden. De fleeters zien het alvast graag gebeuren ...