Herziening v-mode

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Herziening v-mode

    Er zijn spelers die denken dat de v-modus bedoeld is om vanuit de kruipen als het hen uitkomt, iemand te crashen en er dan snel weer in te kruipen... Persoonlijk vind ik dat a) een laffe manier van spelen, maar b) ook oneerlijk. Je maakt namelijk gebruik van een regel die bedoeld is om mensen de mogelijkheid te geven om vakantie te nemen, óók van Ogame, terwijl je geen vakantie van Ogame neemt, om zelf veilig te zijn, terwijl anderen wel continu het risico lopen om gecrashed te worden.
    Natuurlijk moet een ieder gewoon op zijn vloot letten, maar dat is m.i. juist onderdeel van het spel en dat geldt dus ook voor die laffe honden die de hele tijd in de v-modus duiken en daarmee dus juist niet op hun vloot hoeven te letten...

    Ik zou er dus voorstander van zijn om de v-modus óf helemaal uit het spel te halen, óf zó aan te passen dat deze controleerbaar is en/of minder aantrekkelijk om te gebruiken... Neem bijvoorbeeld een minimaal verblijf van 7 dagen in (v), waarna je er 4-5 weken geen gebruik meer van mag maken.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Bolder wrote:

    Wil je mijn vlootje slopen ?
    En wat weet jij nu van mijn speelstijl ?
    En van de omstandigheden?
    Je hebt de kans nu :)
    Azenomei was ook al gefixeerd om mij te slopen, hij is inmiddels gestopt..
    Succes
    Ciao, er zijn meer leuke en betere uni's als polaris
    Okee... de antwoorden:
    Ja.
    Jouw speelstijl is een misbruik van de regels, laffer dan dan de lafste hond die je nog niet eens op je vrouw los zou laten.
    Die omstandigheden zijn eigenlijk helemaal niet interessant, want jij kent de mijne net zo min... dat het mij ook beter uit zou kunnen komen, interesseert jou net zo min als dat jouw shit mij interesseert... dusssssss.... ga ff lekker ergens anders janken.

    Ik hoef niet persé jou te slopen, al zou het well heel fijn zijn... Ga anders ff lekker nog een paar tickets aanmaken, tissues kopen en lekker jammeren... sneuneus. En kom dan uit je v-modus, laat je vlootje liggen en ga door naar een andere uni... man man man... wat een triest ventje ben je, als je op deze manier jezelf te koop zet. Er zijn echt bureaus waar ik meer geld aan kwijt kan zijn voor dit gejammer.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Helaas gaat het niet altijd over jou, het was hier normaal voor de lockdown toen het kleuteronderwijs dicht moest
    En een knikker nodeloos ruim 2 weken op mij af sturen, dom dom, je kent de spelregels niet eens :)
    En ja, daar heb ik een ticket voor aan gemaakt, maar dat heb ik je zelf in pm laten weten.
    Om zo iemand te pesten is natuurlijk niet laf,
    Conclusie :
    Je bent erg gefixeerd op mij !
    Je begrijp het spel niet echt als je met je laffe actie denkt dat ik niet in vmode kan en dat je met je maatjes een dikke AGS in kunt zetten.'
    Bureaus waar je meer geld aan kwijt bent ? ja ik weet er een voor je ..SOLK. Wel even melden dat je Ogame speelt en een Bolder syndroom hebt.
    Lukt dan nog niet om er van af te komen dan zou ik kijken of er iets met dwangverpleging te bereiken is.

    succes

    mvg
    Bolder de hopper :)
  • Blijft mijn idee overigens wel gewoon staan, hoor...

    v-modus moet niet aantrekkelijk zijn om te (mis-/)gebruiken. Het kan nu op een oneerlijke manier gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld Bolder doet.
    Het is goed dat er een veilige optie is om even echt niet aan Ogame te hoeven denken, maar het mag geen manier van spelen worden.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ik ben het hier wel met @odlaw eens, V-mode moet zijn voor vakantie's of momenten in het echte leven waardoor je onvoldoende aandacht kunt besteden aan de digitale wereld om je vlootje te blijven saven. V-hoppers zoals odlaw ze hier zo gepassioneerd noemt lijken inderdaad misbruik te maken van deze regel, ik heb ze in Spica in ieder geval nog niet echt gezien. Het echte leven zal altijd voor gaan dus met een drukke baan/privé leven snap ik dat het niet altijd makkelijk is om een oog op je vloot te houden. Misschien is het dan ook een idee om een andere speelstijl aan te nemen. In Spica hebben we een alliantie The Lonely Miner, valt bij mijn weten niemand lastig, wordt ook door bijna niemand lastig gevallen doet gewoon zijn ding. Mogelijk alternatief voor deze (vermeend) V-hoppers?

    Tot slot als dit V-hoppen inderdaad een probleem blijkt te zijn dan klinken de aanpassingen aan de V-mode regel zoals Odlaw deze beschrijft niet slecht. Hoewel ik zelf V-mode niet uit het spel zou houden aangezien het wel een belangrijke functie vervult. Ik zou eerder V-hoppen onaantrekkelijk/onmogelijk maken door na een V mode een periode instellen waarin je niet terug kunt in V-mode (conform het idee van Odlaw) maar dat deze periode niet langer dan 120 uur (5dagen) laten duren, i.t.t. de paar weken welke odlaw adviseert.

    Off-topic
    Ook fijn om te zien dat andere ook eens lekker drama maken op het forum kan ik ook eens met de popcorn achterover hangen :)
    Life is a waste of time; Time is a waste of life;
    Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
    - Billy Connolly
  • Jester wrote:

    Ik ben het hier wel met @odlaw eens, V-mode moet zijn voor vakantie's of momenten in het echte leven waardoor je onvoldoende aandacht kunt besteden aan de digitale wereld om je vlootje te blijven saven. V-hoppers zoals odlaw ze hier zo gepassioneerd noemt lijken inderdaad misbruik te maken van deze regel, ik heb ze in Spica in ieder geval nog niet echt gezien. Het echte leven zal altijd voor gaan dus met een drukke baan/privé leven snap ik dat het niet altijd makkelijk is om een oog op je vloot te houden. Misschien is het dan ook een idee om een andere speelstijl aan te nemen. In Spica hebben we een alliantie The Lonely Miner, valt bij mijn weten niemand lastig, wordt ook door bijna niemand lastig gevallen doet gewoon zijn ding. Mogelijk alternatief voor deze (vermeend) V-hoppers?

    Tot slot als dit V-hoppen inderdaad een probleem blijkt te zijn dan klinken de aanpassingen aan de V-mode regel zoals Odlaw deze beschrijft niet slecht. Hoewel ik zelf V-mode niet uit het spel zou houden aangezien het wel een belangrijke functie vervult. Ik zou eerder V-hoppen onaantrekkelijk/onmogelijk maken door na een V mode een periode instellen waarin je niet terug kunt in V-mode (conform het idee van Odlaw) maar dat deze periode niet langer dan 120 uur (5dagen) laten duren, i.t.t. de paar weken welke odlaw adviseert.

    Off-topic
    Ook fijn om te zien dat andere ook eens lekker drama maken op het forum kan ik ook eens met de popcorn achterover hangen :)
    leuk dat jij dit zelf even aanhaalt , bij jou in de ally zijn er ook zo een paar v-mode hoppers
    al heeft odlaw ergens een punt , maar zeker niet uit het spel halen nergens voor nodig
  • De v-mode is inderdaad wel een MUSt zoals Jester reeds aanhaalt voor als het echt nodig is.
    Die er zomaar uit laten zou wel een afbreuk doen.
    Betere regels er rond vind ik wel weer goed en mag zeker.


    hete pepper wrote:


    Jester wrote:

    Ik ben het hier wel met @odlaw eens, V-mode moet zijn voor vakantie's of momenten in het echte leven waardoor je onvoldoende aandacht kunt besteden aan de digitale wereld om je vlootje te blijven saven. V-hoppers zoals odlaw ze hier zo gepassioneerd noemt lijken inderdaad misbruik te maken van deze regel, ik heb ze in Spica in ieder geval nog niet echt gezien. Het echte leven zal altijd voor gaan dus met een drukke baan/privé leven snap ik dat het niet altijd makkelijk is om een oog op je vloot te houden. Misschien is het dan ook een idee om een andere speelstijl aan te nemen. In Spica hebben we een alliantie The Lonely Miner, valt bij mijn weten niemand lastig, wordt ook door bijna niemand lastig gevallen doet gewoon zijn ding. Mogelijk alternatief voor deze (vermeend) V-hoppers?


    Tot slot als dit V-hoppen inderdaad een probleem blijkt te zijn dan klinken de aanpassingen aan de V-mode regel zoals Odlaw deze beschrijft niet slecht. Hoewel ik zelf V-mode niet uit het spel zou houden aangezien het wel een belangrijke functie vervult. Ik zou eerder V-hoppen onaantrekkelijk/onmogelijk maken door na een V mode een periode instellen waarin je niet terug kunt in V-mode (conform het idee van Odlaw) maar dat deze periode niet langer dan 120 uur (5dagen) laten duren, i.t.t. de paar weken welke odlaw adviseert.

    Off-topic
    Ook fijn om te zien dat andere ook eens lekker drama maken op het forum kan ik ook eens met de popcorn achterover hangen :)
    leuk dat jij dit zelf even aanhaalt , bij jou in de ally zijn er ook zo een paar v-mode hoppersal heeft odlaw ergens een punt , maar zeker niet uit het spel halen nergens voor nodig
    offtopic: Je bedoelt dat v-hoppen na een aanval en vervolgens een ander accountje nemen? Ja, dat kennen we, zelfs nog in NOOB-tijden ;)
    Because in a split second, it's gone.
    - Ayrton Senna

    They banned me twice in 2022
    - Senna 16/01/2022
  • Senna wrote:

    De v-mode is inderdaad wel een MUSt zoals Jester reeds aanhaalt voor als het echt nodig is.
    Die er zomaar uit laten zou wel een afbreuk doen.
    Betere regels er rond vind ik wel weer goed en mag zeker.


    hete pepper wrote:

    Jester wrote:

    Ik ben het hier wel met @odlaw eens, V-mode moet zijn voor vakantie's of momenten in het echte leven waardoor je onvoldoende aandacht kunt besteden aan de digitale wereld om je vlootje te blijven saven. V-hoppers zoals odlaw ze hier zo gepassioneerd noemt lijken inderdaad misbruik te maken van deze regel, ik heb ze in Spica in ieder geval nog niet echt gezien. Het echte leven zal altijd voor gaan dus met een drukke baan/privé leven snap ik dat het niet altijd makkelijk is om een oog op je vloot te houden. Misschien is het dan ook een idee om een andere speelstijl aan te nemen. In Spica hebben we een alliantie The Lonely Miner, valt bij mijn weten niemand lastig, wordt ook door bijna niemand lastig gevallen doet gewoon zijn ding. Mogelijk alternatief voor deze (vermeend) V-hoppers?


    Tot slot als dit V-hoppen inderdaad een probleem blijkt te zijn dan klinken de aanpassingen aan de V-mode regel zoals Odlaw deze beschrijft niet slecht. Hoewel ik zelf V-mode niet uit het spel zou houden aangezien het wel een belangrijke functie vervult. Ik zou eerder V-hoppen onaantrekkelijk/onmogelijk maken door na een V mode een periode instellen waarin je niet terug kunt in V-mode (conform het idee van Odlaw) maar dat deze periode niet langer dan 120 uur (5dagen) laten duren, i.t.t. de paar weken welke odlaw adviseert.

    Off-topic
    Ook fijn om te zien dat andere ook eens lekker drama maken op het forum kan ik ook eens met de popcorn achterover hangen :)
    leuk dat jij dit zelf even aanhaalt , bij jou in de ally zijn er ook zo een paar v-mode hoppersal heeft odlaw ergens een punt , maar zeker niet uit het spel halen nergens voor nodig
    offtopic: Je bedoelt dat v-hoppen na een aanval en vervolgens een ander accountje nemen? Ja, dat kennen we, zelfs nog in NOOB-tijden ;)
    je bedoelt dat je gepakt bent door klasse? graag gedaan (oohja 2x) :thumbsup:
  • odlaw wrote:

    Ho ho ho! Geen drama trappen in het draadje waar ik drama in aan het trappen ben, he!

    Dat is flame-jacking... kan ik dat ook rapporteren?

    OT: Goed idee, man! Moeten ze zeker invoeren!
    No flaming van mij hoor :)
    Maar inderdaad, met enkele aanpassingen op jouw visie, ben ik voorstander om de v-mode wat aan te laten passen (als GF dat weer wil dan ...)
    Because in a split second, it's gone.
    - Ayrton Senna

    They banned me twice in 2022
    - Senna 16/01/2022
  • Tsja Waldo.... ik haat het om te moeten zeggen maar ik vrees dat je ongelijk hebt.

    We gaan steeds meer naar een inclusieve maatschappij toe waarin we niemand proberen buiten te sluiten. Scholen met gender neutrale toiletten (het schijt niet anders dan anders moet ik zeggen) overheidsgebouwen zijn allemaal voorzien van lage instap (fysiek dan uiteraard) en we moeten overal een beetje begrip en verdraagzaamheid voor op kunnen brengen.

    GF is en was zijn tijd kennelijk al ver vooruit. Er moet ook een plek zijn waar mensen met een bepaalde angststoornis, die liever elk mogelijk risico in het leven uit de weggaan, terecht kunnen. Zo'n plek waar mensen zitten die zich echt overal voor laten verzekeren, die 7x aanbellen, 2 keer met de linkerhand op het raamkloppen bij zichzelf voordat ze naar binnenstappen (uiteraard met de rechtervoet eerst).
    Van die mensen die categorisch elke zwarte kat in de buurt hebben afgeschoten en steevast met een konijnenpootje in de bips rondlopen om zo maar te proberen de wet van Murphy (wat in mijn beleving nog een ras optimist was, maar dit terzijde) te slim af te zijn....

    Zo'n plaats heeft GF geschapen...V-mode!
    Het veilige blauwe kleurtje waar men zich na een korte spio-ronde weer trillend achter kan verschuilen, zich afvragend of iemand toevallig gezien heeft dat ze even online waren...

    Oftewel, laat het jongetje maar. Ik snap echt dat het niet makkelijk is om begrip en verdraagzaamheid op te moeten brengen voor types die zover afstaan waar wij voor staan, Stoere Creatieve Heldhaftige Edelmoedige Romantische Mannelijke Ridders. Maar het is zo...we kunnen niet iedereen redden.


    flawlezz wrote:

    Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
  • mauricovic wrote:

    Tsja Waldo.... ik haat het om te moeten zeggen maar ik vrees dat je ongelijk hebt.

    We gaan steeds meer naar een inclusieve maatschappij toe waarin we niemand proberen buiten te sluiten. Scholen met gender neutrale toiletten (het schijt niet anders dan anders moet ik zeggen) overheidsgebouwen zijn allemaal voorzien van lage instap (fysiek dan uiteraard) en we moeten overal een beetje begrip en verdraagzaamheid voor op kunnen brengen.

    GF is en was zijn tijd kennelijk al ver vooruit. Er moet ook een plek zijn waar mensen met een bepaalde angststoornis, die liever elk mogelijk risico in het leven uit de weggaan, terecht kunnen. Zo'n plek waar mensen zitten die zich echt overal voor laten verzekeren, die 7x aanbellen, 2 keer met de linkerhand op het raamkloppen bij zichzelf voordat ze naar binnenstappen (uiteraard met de rechtervoet eerst).
    Van die mensen die categorisch elke zwarte kat in de buurt hebben afgeschoten en steevast met een konijnenpootje in de bips rondlopen om zo maar te proberen de wet van Murphy (wat in mijn beleving nog een ras optimist was, maar dit terzijde) te slim af te zijn....

    Zo'n plaats heeft GF geschapen...V-mode!
    Het veilige blauwe kleurtje waar men zich na een korte spio-ronde weer trillend achter kan verschuilen, zich afvragend of iemand toevallig gezien heeft dat ze even online waren...

    Oftewel, laat het jongetje maar. Ik snap echt dat het niet makkelijk is om begrip en verdraagzaamheid op te moeten brengen voor types die zover afstaan waar wij voor staan, Stoere Creatieve Heldhaftige Edelmoedige Romantische Mannelijke Ridders. Maar het is zo...we kunnen niet iedereen redden.
    Kijk, een kenner !!
    Zelfkennis siert de mens Mauro samen met je maatje... 10 punten :)
  • Bolder wrote:

    mauricovic wrote:

    Tsja Waldo....


    ... hoop gezwets en onzinnig geneuzel...


    .... Stoere Creatieve Heldhaftige Edelmoedige Romantische Mannelijke Ridders.<-- Deze is dan wel weer leuk gevonden! Maar het is zo...we kunnen niet iedereen redden.
    Kijk, een kenner !!Zelfkennis siert de mens Mauro samen met je maatje... 10 punten :)
    Ik vond je al zo'n kleurloos (nou ja, blauw...) figuur, Boldertje! Weinig sier bij jou, aangezien jij je nog altijd verschuilt achter smoesjes en slappe excuses ( /huiliemodus aan ..."Boehoehoe... jij kent mijn omstandigheden helemaal niet... boehoehoe... ik heb die v-mode nodig, want anders ga ik deau-heaud!!! Boehoehoe..." /huilmodus uit) en ondertussen heb je wel een hele grote mond over militaire punten...

    Het is voor jezelf ook beter om toe te geven dat je nu eenmaal niet anders kunt, omdat alleen het idee van continu kwetsbaar zijn, je al zo veel stress oplevert, dat het ondertussen bijna bewaarheid wordt dat jij zonder je v-mode het leven gewoon niet aan kunt... tragisch maar waar! Maar dan zou je misschien ook kunnen bedenken dat je het Ogame-leven gewoon laat voor wat het is en dit over laat aan de echte Toppers Op Een Tijdelijke Schermlocatie En Natuurlijk Braaf Of Ook Ridderlijk Draconische helden (valt nog niet mee...).

    Geef het gewoon op...

    OT: de duur is natuurlijk onderhandelbaar, maar het moet niet aantrekkelijk zijn om je naam naar Bolder te willen laten veranderen.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...