Herziening (v)-mode deel II

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Herziening (v)-mode deel II

    Ja... kom ik toch nog weer ff over die vakantiemodus... die irriteert mij namelijk nog altijd.

    Twee weken geleden ben ik lekker een weekje op wintersport geweest en toen heb ik, JAWEL!, de vakantiemodus gebruikt voor mijn account in Tarazed. Niet die in Polaris, want met die snelheden daar sta je eigenlijk toch altijd wel al een soort van in (v), dus dat was niet nodig.

    Maar nu keek ik even de top-100 van Tarazed door en er staan op dit moment 41 spelers van de 100, dus, in (v)... je maakt mij niet wijs dat die allemaal op vakantie zijn, nu...

    Daar komt het dan; de vakantiemodus wordt gebruikt voor andere zaken, dan deze bedoeld is geweest... Dus ik herhaal mijn stelling: De (v)-mode moet dusdanig onaantrekkelijk gemaakt worden, dat deze echt alleen gebruikt wordt voor vakanties (of werk- of schoolreizen) en niet als een soort veredelde fleetsave... Dus de minimale tijd van gebruik zou wat mij betreft naar een week mogen (7 dagen) en anderzijds ook, net als bij naamsverandering, dat je niet direct weer terug kunt hoppen... dus... een afkoeltijd van 2 weken lijkt mij ook niet gek...

    Voorstel: vakantiemodus minimaal 7 dagen actief en bij uitschakeling kan deze 2 weken/14 dagen niet weer ingeschakeld worden.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Stel voor, ik ga met het gezin 2 weken op vakantie, ik ga in v mode en na 2 weken ben ik weer thuis en kom ik uit V. Na 4, 7, of 10 dagen ga ik met vrienden een weekend weg en wil ik in v mode. Maar nee dat kan nu niet meer.

    V mode hoppers zijn ook niet mijn ding, maar dit voorstel is bagger.
    ex-MODDER: Gemini, Quantum, Account trade & Space tavern.
  • Bolder wrote:

    Slechte zaak dat voorstel. Ieder heeft recht op zijn eigen mening, ook al heb je ongelijk...
    Het begint echt een hetze te worden tegen vmode. Nou... nee, zo is het niet bedoeld. Op zich is er niets mis met de mogelijkheid om een moment écht je hoofd leeg te maken van Ogame (misschien wel heel goed, zelfs...).
    Andere zaken waarvoor deze bedoelt zijn!! bepaal jij dat?? Ik ben redelijk taalvaardig... dus als er staat 'vakantiemodus', dan staat daar eigenlijk (of gewoon zonder het woordje "eigenlijk"): Hoedanigheid/toestand voor vakantie. Ik maak daar zelf dan van 'Hoedanigheid/toestand voor een periode vrijaf', omdat dit beter de lading dekt en nog iets meer ruimte geeft dan dat je strikt op vakantie zou moeten gaan/zijn om er gebruik van te mogen maken. Dus ik bepaal dat niet, ik leid dit af uit het woord.
    Wanneer besef jij nu eens dat ogame niet alleen om jou draait !! Zoals je merkt, doe ik ernstig mijn best om netjes jouw stellingname tegen mijn voorstel te weerleggen... hier weet ik echter geen andere reactie op dan: Kijk even lekker naar jezelf...
    Accepteer nu eens regels !!En anders blijf je toch lekker in of op je wintersport.. Ik accepteer de regels, want ik speel het spel. Echter... ik denk dat er verbeteringen mogelijk zijn, dus geef ik aan waar dat m.i. mogelijk is.
    Helaas vragen de kosten van wintersport inzet elders om dit te kunnen financiëren. Dit weerhoudt mij er, oprecht, van om daar voor eeuwig te verblijven.


    Afgewezen ! Er was ooit eens een forumgebruiker (niet echt een speler, namelijk) die mij toebeet: "BEPAAL JIJ DAT???"
    Als er nog andere mensen zijn die een reactie willen geven, dan zal ik hen net zo netjes (nog netter waarschijnlijk) te woord staan...


    Kamikaze wrote:

    Stel voor, ik ga met het gezin 2 weken op vakantie, ik ga in v mode en na 2 weken ben ik weer thuis en kom ik uit V. Na 4, 7, of 10 dagen ga ik met vrienden een weekend weg en wil ik in v mode. Maar nee dat kan nu niet meer.

    V mode hoppers zijn ook niet mijn ding, maar dit voorstel is bagger. Misschien dat je beter zou kunnen zeggen: "Ik ben het niet met dit voorstel eens". Ook dan heb je ongelijk, maar in ieder geval in iets fatsoenlijkere taal.
    Regels zijn natuurlijk nooit op ieder individu toegespitst. Aan de andere kant zou je ook gewoon kunnen stellen dat een fleetsave van 3-4 dagen nog best reëel is. Een save van 2 weken is dat echt niet meer...
    En, laten we even heel eerlijk zijn, hoe vaak ga jij 2 weken op vakantie en net niet aansluitend nog weer een weekend weg? Ik niet heel vaak... en bovendien kan ik er dan ook voor kiezen om niet uit (v) te komen. Is een kwestie van planning en keuzes maken.

    Nu zie ik gewoon te vaak dat de (v)-mode te makkelijk aan- en uitgezet kan worden, waardoor het écht minder leuk is om te spelen.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Jij vindt het een verbetering, dat mag dus net als een eigen mening hebben.
    Alleen wat mij stoort is dat jij het letterlijk opvat, VAKANTIE modus.
    Er zijn meerdere redenen om dit anders op te vatten als alleen vakantie, gelukkig dus.
    Er is een aantal jaren ook al een openbaar, via discord, stukje discussie gevoerd met oa rood draakje.
    Toen ook al verworpen.
    Vakantie modus kan om meerdere redenen gebruikt worden.
    Maar als het minder leuk is om te spelen.. wat let je ??
  • Ik ben het gedeeltelijk eens.

    Ik denk alleen niet dat vm onaantrekkelijker gemaakt moet worden, ik denk dat de bedoeling is dat als je geen gelegenheid om te spelen deze kan aanzetten, maar eruit blijven aantrekkelijker gemaakt moet worden. Er moet fatsoenlijke app komen om mee te beginnen, welke makkelijk te bedienen is, mobiel spelen is gewoon een drama, al kan dat misschien ook aan mijn worsten vingertjes liggen. Waarschijnlijk zijn er zo nog meer zaken die verbeterd kunnen worden om uit de vm te blijven.

    Ik ben ook een vm plakker, en ik vind het heerlijk !

    odlaw wrote:

    Nu zie ik gewoon te vaak dat de (v)-mode te makkelijk aan- en uitgezet kan worden, waardoor het écht minder leuk is om te spelen.
    Het is minder leuk omdat er minder targets zijn om aan te vallen of te raiden neem ik aan? Vm lastiger maken gaat daar niks aan helpen want dat stoppen mensen gewoon helemaal. Zelfde effect.
  • Toen de speeduni's kwamen ging de v-modus mee. 2x speed uni was 1 dag vm.. Dat is gelukkig hersteld.

    Ik vind het eerste deel van het voorstel wel goed, ter ontmoediging van v-hopping, en ook de voorgestelde 7 dagen. Het 2e deel (cool down) zou ik beperken tot 24 uur.
    "My ambition is handicapped by laziness"
    — Charles Bukowski (Factotum)
  • Ik ben dus een week niet of nauwelijks online geweest. Heb mijn hoofdvloot gewoon voor 9 dagen op pad gestuurd (kostte een vermogen aan deut, maar ik vond saven op puin-, halt- of kolo-missie net even te riskant). Ik behield gewoon al mijn inkomsten, moest noodgedwongen nog wat vrachtschepen mobiel versturen (is inderdaad een drama), maar ben daar niets mee verloren verder.

    Ik snap ook niet zo goed waarom je continu in (v)-mode moet duiken... als je netjes/goed savet, is dat helemaal niet nodig. En dan ben je eens een keer een maan kwijt, sjit heppens, hoort bij het spel.

    Cooldown-periode van 24u stelt niets voor. Het zou juist langer moeten (allebei) om het interessanter te maken om (goed) lang te moeten saven, in plaats van in (v) te gaan.

    Overigens denk ik dat het minder frustrerend is om in een leger universum rond te dwalen, dan dat je de hele tijd tegen die (v)-tjes aan zit te kijken... en al helemaal als ze dan op een goed moment (v i) achter hun naam hebben staan.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ja dat kon omdat jij de enige daar bent die niet in vm zit. Ik was een uur offline en mijn bootjes waren in de recs van iemand beland. Als ik een week niets doe, ook al zou ik lang saven zou ik een farm worden, ook niet heel veel trek in.

    Maar ik heb ook geen zin om een kwartier te zitten tobben om alles voor elkaar te krijgen als je al maar een kwartier pauze heb op het werk. Dus als ik geen vm zou hebben zou ik stoppen. Dan zou ik sowieso in niemand zijn recs terecht komen...
  • Hysteria wrote:

    Ja dat kon omdat jij de enige daar bent die niet in vm zit. Ik was een uur offline en mijn bootjes waren in de recs van iemand beland. Als ik een week niets doe, ook al zou ik lang saven zou ik een farm worden, ook niet heel veel trek in.

    Maar ik heb ook geen zin om een kwartier te zitten tobben om alles voor elkaar te krijgen als je al maar een kwartier pauze heb op het werk. Dus als ik geen vm zou hebben zou ik stoppen. Dan zou ik sowieso in niemand zijn recs terecht komen...
    Daar heb je in Polaris geen last van... overigens na de stormachtige start, nu in Tarazed ook niet meer, hoor... Ik lig ziek op bed en val soms gewoon een half uur tot 45 minuten in slaap en dan is er ook nog niets aan de hand... ;)

    Maar het voordeel van Ogame is wel dat je een uni kan kiezen die dan beter bij je mogelijkheden aansluit, 1x speed, geen def naar puin... er zijn zat manieren om toch te spelen en ook nog wel competatief (als je tenminste die smerige uni-hoppers niet zou hebben).
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    Hysteria wrote:

    Ja dat kon omdat jij de enige daar bent die niet in vm zit. Ik was een uur offline en mijn bootjes waren in de recs van iemand beland. Als ik een week niets doe, ook al zou ik lang saven zou ik een farm worden, ook niet heel veel trek in.

    Maar ik heb ook geen zin om een kwartier te zitten tobben om alles voor elkaar te krijgen als je al maar een kwartier pauze heb op het werk. Dus als ik geen vm zou hebben zou ik stoppen. Dan zou ik sowieso in niemand zijn recs terecht komen...
    Daar heb je in Polaris geen last van... overigens na de stormachtige start, nu in Tarazed ook niet meer, hoor... Ik lig ziek op bed en val soms gewoon een half uur tot 45 minuten in slaap en dan is er ook nog niets aan de hand... ;)
    Maar het voordeel van Ogame is wel dat je een uni kan kiezen die dan beter bij je mogelijkheden aansluit, 1x speed, geen def naar puin... er zijn zat manieren om toch te spelen en ook nog wel competatief (als je tenminste die smerige uni-hoppers niet zou hebben).
    Ik ben dan ook vele malen aantrekkelijker dan jij dat scheelt misschien ook:P

    Het valt ook niet mee, vm-hoppers, uni-hoppers....

    Ik speel niet competatief, dat kan ik niet. Ik ben er wel voor om het aantrekkelijker te maken om niet in de vm te moeten, een werkende app zou voor mij werken.

    Beterschap overigens!
  • Het moet natuurlijk wel functioneel blijven; een weekendje weg zou gewoon nog mogelijk moeten zijn met vakantiemodus bijvoorbeeld.

    Is het nu ideaal? zeker niet; maar ik zie niet hoe de vakantiemodus aangepast zou kunnen worden om het misbruik te voorkomen, en alsnog functioneel te blijven.


    Hoe ouder een universum is, hoe aantrekkelijker het is om in vakantiemodus te duiken als "save". Het is ook wel duidelijk dat in jonge universum de "vmode-playstyle" veel minder van toepassing is.

    De enige manier die ik snel kan bedenken is betere scaling van mines en expeditie op latere niveau's. Dit maakt vakantiemodus "duurder" om in te gaan, en dus minder lucratief als "schuilmiddel"


    Maar of dit iets is waar gf voor open staat, twijfelachtig.

    :love: Thanks Syrabi
  • odlaw wrote:

    Maar het voordeel van Ogame is wel dat je een uni kan kiezen die dan beter bij je mogelijkheden aansluit, 1x speed, geen def naar puin... er zijn zat manieren om toch te spelen en ook nog wel competatief (als je tenminste die smerige uni-hoppers niet zou hebben).
    Je hebt het inlevingsvermogen van een biljartbal en daarbij ook nog eens het taalgebruik van een debiel
    .En het is trouwens competitief !!

    Kami @ 14-03 17.10 | Dit hoeft nou weer net niet, warn voor belediging.

    The post was edited 1 time, last by Kamikaze ().

  • Okee... dit is een spel, dat snap ik, dus de nu volgende vergelijking slaat wel een tikkeltje door, maar toch...

    Het is ook een spel waarbij je oorlogje speelt, waarbij je aanvalt en aangevallen wordt. Ik denk dat er heel wat mensen in de wereld zijn die op dit moment liever even in (v)-mode zouden willen duiken, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ook niet voor een weekendje weg met de vrienden...
    En als ik dit vergelijk doortrek met de (v)-mode-hoppers, dan is het nog vele malen tergender...

    Het idee van het spel is toch dat je, onder alle omstandigheden je vloot/grondstoffen bewaakt/veilig houdt? En omdat het een spel is, krijg je een uitvlucht voor momenten dat je 'vakantie van Ogame' (nodig) hebt.
    Bovendien levert het nu een redelijk groot voordeel op, doordat je nog redelijk functioneel met je account bent en je dus online kunt komen als dat een ander minder goed uitkomt.

    Als je zoveel (v)-mode nodig hebt, zou je ook kunnen concluderen dat dit spel niet past bij jouw situatie...


    Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Maar het voordeel van Ogame is wel dat je een uni kan kiezen die dan beter bij je mogelijkheden aansluit, 1x speed, geen def naar puin... er zijn zat manieren om toch te spelen en ook nog wel competatief (als je tenminste die smerige uni-hoppers niet zou hebben).
    Je hebt het inlevingsvermogen van een biljartbal en daarbij ook nog eens het taalgebruik van een debiel.En het is trouwens competitief !!
    Excuus voor de schrijffout. Wat is er verder mis met mijn taalgebruik?

    Er is weinig mis met mijn inlevingsvermogen, overigens hoor... ik vind alleen dat de geboden middelen misbruikt worden en dat hier verandering in moet komen.

    ~ Hier stond wat flauws... moet ik niet doen ~
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...

    The post was edited 1 time, last by odlaw ().

  • Bolder wrote:

    Vmode is al onaantrekkelijk, je kunt niet raiden, niet aanvallen, en je hebt geen inkomsten uit je mijnen.
    Als ik minder in vmode kon zitten had ik wss zeker een beter account.
    Dus aantrekkelijk is het zeker niet !
    In het grijze verleden dat ik nog speelde, kwamen v-mode hoppers uit v-mode als ze tijd hadden voor het spel. Dan een rondje raiden, misschien een crash en eer de slachtoffers online waren, stonden ze alweer in v-mode. Voor mij was dat gewoon spelbederf. Tevens vraag ik me af wat je met de winst doet, als je continu in v-mode zit kun je het ook niet echt uitgeven? Maar het voornaamste is de, in mijn ogen, laffe manier van spelen terwijl je online bent en de v-mode aanklikken voor het uitloggen, blijkbaar aantrekkelijk genoeg.

    Dat gezegd hebbende, is men in het verleden ook met verschillende voorstellen gekomen om de v-mode aan te pakken en we zitten nog altijd in dezelfde situatie als toen, dus ik kan wel een gokje wagen of er iets gaat veranderen. Anderzijds, niet geschoten is sowieso niet raak. Ik zie nog altijd meeste in een opstart periode bij het uit v-mode komen. Productie die x uren nodig heeft om op 100% te komen, vlootsloten die pas na x uur beschikbaar zijn (of bepaalde missies) en deze tijd zou je kunnen verlengen naarmate de v-mode vaker gebruikt word. De v-mode dient wel altijd beschikbaar te zijn, omdat we nu eenmaal niet altijd het leven perfect in de hand hebben en dus zomaar de mode nodig hebben.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    In het grijze verleden dat ik nog speelde, kwamen v-mode hoppers uit v-mode als ze tijd hadden voor het spel. Dan een rondje raiden, misschien een crash en eer de slachtoffers online waren, stonden ze alweer in v-mode. Voor mij was dat gewoon spelbederf. Tevens vraag ik me af wat je met de winst doet, als je continu in v-mode zit kun je het ook niet echt uitgeven? Maar het voornaamste is de, in mijn ogen, laffe manier van spelen terwijl je online bent en de v-mode aanklikken voor het uitloggen, blijkbaar aantrekkelijk genoeg.
    Dan moet ik jou onder de zelfde noemer zetten als waldo : geen enkel inlevingsvermogen.
    De rest laat ik maar anders volgt er nog een warn :)
    Zeker voor een teamler die termen als spelbederf en laf gebruikt zonder te weten waar hij over praat.
    Past je niet Lord!!
  • Bolder wrote:

    Lord wrote:

    In het grijze verleden dat ik nog speelde, kwamen v-mode hoppers uit v-mode als ze tijd hadden voor het spel. Dan een rondje raiden, misschien een crash en eer de slachtoffers online waren, stonden ze alweer in v-mode. Voor mij was dat gewoon spelbederf. Tevens vraag ik me af wat je met de winst doet, als je continu in v-mode zit kun je het ook niet echt uitgeven? Maar het voornaamste is de, in mijn ogen, laffe manier van spelen terwijl je online bent en de v-mode aanklikken voor het uitloggen, blijkbaar aantrekkelijk genoeg.
    Dan moet ik jou onder de zelfde noemer zetten als waldo : geen enkel inlevingsvermogen.De rest laat ik maar anders volgt er nog een warn :)
    Zeker voor een teamler die termen als spelbederf en laf gebruikt zonder te weten waar hij over praat.
    Past je niet Lord!!
    Begin nou niet weer te jammeren over inlevingsvermogen... Ik wil met alle omstandigheden rekening houden, maar niet voor een spelletje, waar je ook kunt kiezen om het NIET te spelen... Jij houdt net zo min rekening met mijn omstandigheden (die vragen om een vrijbrief om je volledig af te kraken op het forum, op dit moment, maar ik zou lief blijven in dit draadje...).

    Het is toch te gek voor woorden dat iedereen maar vóór het misbruiken van een functie moet zijn, omdat jij 'omstandigheden' hebt? Doe ff lekker normaal... Mogen we geen mening meer hebben en/of uiten omdat jij 'omstandigheden' hebt?

    Zoals eerder al aangegeven, kun je bij Ogame een uni kiezen waarbij het helemaal niet nodig is om in (v) te gaan voor een paar dagen, of zelf concluderen dat jouw 'omstandigheden' er voor zorgen dat je het spel niet kunt spelen...

    En zolang je niets verklaart of uitlegt over 'jouw omstandigheden' hoef ik er ook geen rekening mee te houden. Ik weet immers niet waar ik rekening mee moet houden... zo dadelijk roep ik te vaak het woord 'rood'... blijk je last te hebben van vereenzelviging met stieren... Tsja... kut voor je, maar hoe had ik dat moeten weten???
    Dat heeft dus helemaal niets met gebrek aan inlevingsvermogen te maken, maar met onwetendheid die jij zelf in stand houdt.

    edit: Verwacht overigens ook niet al te veel medeleven als je wél gaat vertellen waar ik rekening mee moet houden, want dan geldt nog altijd dat jij zelf keuzes maakt, bijvoorbeeld Ogame spelen. Andere spelers hoeven daar geen rekening mee te houden... Je zou bijna denken dat ik VVD stem, maar verre van dat.
    Je kunt niet verwachten dat de hele wereld zich maar naar jouw 'omstandigheden' gaat schikken... bizar dat je denkt dat iedereen dat wel zo maar eventjes doet.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...

    The post was edited 1 time, last by odlaw: vanwege de edit ().