Herziening (v)-mode deel II

  • odlaw wrote:

    Het is toch te gek voor woorden dat iedereen maar vóór het misbruiken van een functie moet zijn, omdat jij 'omstandigheden' hebt? Doe ff lekker normaal...
    Als je dit nu leest! begrijp je dan wat je schrijft??
    Hoe kun je legaal een functie misbruiken ?
    Omdat het jou niet past is het misbruiken????
    Pleur op met je pvv principes.
    Vmode is een voorziening om te gebruiken en jij bepaalt niet hoe!!
    De meest stomme redenering die ik ooit heb gelezen.. je bent rijp voor de politiek :)
  • Bolder, we begrijpen dat je vermoedelijk niet de tijd hebt om standaard te spelen, maar dat zorgt er nog niet voor dat het regelmatig in vakantiemodus duiken de bedoelde (lees, het idee van de ontwikkelaars) speelstijl is van ogame.
    Waar ik mij aan erger is dat je een vhopper quasi niet kan terugpakken, hij zal immers bijna nooit offline zijn en niet tegelijk in vmode zitten. Een minimumtijd uit v-mode moeten gaan (en enkel dat) zou volgens mij al veel ergernis oplossen, zelfs al is dit maar 24u.

    En verder volg ik Lord, ik vrees dat de kans op aanpassen van de vakantiemodus minimaal is, idem als het niet toepassen van de snelheid van het universum in de buit van expedities (enkel dit toepassen zou de onbalans van de klasses al quasi volledig rechttrekken)

    @mods, hoe raken dergelijke ideeen bij GF?
  • Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Het is toch te gek voor woorden dat iedereen maar vóór het misbruiken van een functie moet zijn, omdat jij 'omstandigheden' hebt? Doe ff lekker normaal...
    Als je dit nu leest! begrijp je dan wat je schrijft??Hoe kun je legaal een functie misbruiken ?
    Omdat het jou niet past is het misbruiken????
    Pleur op met je pvv principes.
    Vmode is een voorziening om te gebruiken en jij bepaalt niet hoe!!
    De meest stomme redenering die ik ooit heb gelezen.. je bent rijp voor de politiek :)
    Ik verval in herhalingen... waarom, denk jij, heet het een 'vakantie-modus'???

    En waarom, denk jij, dat er nog altijd mensen zijn die zich om en langs regels weten te wurmen en dan roepen "Ja, maar ik heb niets illegaals gedaan?!"
    Goedbedoelde regels zijn, helaas, niet altijd goede regels... de makers van het spel wilden spelers de kans geven om op vakantie te gaan en bedachten daarvoor de, ja wel, 'vakantie-modus'.
    Niet de "ik-crash-je-lekker-stiekem-en-verdwijn-dan-weer-in-v-modus-modus"...

    edit: Ennuh... PVV-principes? Ik rijp voor politiek? Dat zijn pas domme redeneringen... (voorbij stom, inderdaad).
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Waarom niet gewoon de verplichting om na V-mode 48 uur eruit blijven? Dat geeft tegenstanders een mogelijkheid om te handelen en zal het evenwicht in een uni zeker ten goede komen.

    Zo kunnen mensen als bolder (en nog vele anderen in veel uni’s) nog steeds veelvuldig in vmode blijven en als ze dan eens echt de tijd hebben eruit komen. En kan t niet meer als een manier van saven gebruikt worden. En zo maak je saven ook weer een belangrijker deel van het spel!

    Hiermee ga je het ook tegen dat iemand “ff 30 min een spiorondje zonder resultaat” weer op blauw springt nadat hij/zij eruit is. En kan die zn eventuele winsten spenderen (win-win?)

    Wel moet dan het probleem van direct uit vmode komen nadat je gemerged bent naar een andere/oude uni na 60 dagen inactiviteit opgelost zijn. Als dat al een probleem is.

    Verder lekker on topic blijven, snap niet dat jullie allemaal eeuwig zeveren op elkaar. Begint facebook wel te lijken. Iedereen zn mening is duidelijk en laten we die respecteren ook al deel je hem niet. Meesten van jullie zijn neem ik aan onderhand wel een keer (soort van) volwassen…

    The post was edited 2 times, last by Scaapiee ().

  • Nou ja... zoals ik zojuist ook al zei: Ik heb best begrip voor een vakantie-modus, zolang deze ook gebruikt wordt voor vakantie.
    En het gaat mij, al lijkt dat wellicht anders, niet eens alleen om Bolder. Het gaat mij ook om de grote groep die een account aan maakt, eerst heel enthousiast speelt en dan voor 3 weken en langer in (v) gaat...

    Ik vond de optie die ojelle aangaf, na x-aantal dagen verplicht er uit, in combinatie met een verlengde duur van weer er in kunnen springen, wel een aardige...
    Even gerelateerd naar een werkelijke situatie: Bolder komt uit (v) en ik val hem aan. Kansloos, dat wist ik ook wel. Vervolgens komt Bolder even later weer uit (v) en raid mij voor een paar miljoen. Tegen de tijd dat ik weer aan wil vallen, is Bolder a) online, of b) weer in (v) gedoken... Als hij 48u uit (v) moet blijven, dan kan ik er tenminste voor kiezen om in die 2 dagen al zijn manen aan gort te schieten en daarna zijn hele def weg te ipr-en... Nu heb ik geen enkele mogelijkheid tot wraak. En dat is laf...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ik zou het prima vinden als voor jonge uni's (tot bv 1 jaar bestaantijd) de vakmode 2 dagen zou blijven maar dat voor oudere unis de vakmode naar 5 dagen zou gaan.

    En ja dat Scaapiee idee dat je daarna uit vakmode gekomen verplicht minimaal 48 uur niet terug in vakmode mag lijkt me een leuk idee al zou ik het bij de intro op 24 uur zetten en dan eens kijken of het idee werkt of averechts werkt.
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • Scaapiee wrote:

    Verder lekker on topic blijven, snap niet dat jullie allemaal eeuwig zeveren op elkaar. Begint facebook wel te lijken. Iedereen zn mening is duidelijk en laten we die respecteren ook al deel je hem niet. Meesten van jullie zijn neem ik aan onderhand wel een keer (soort van) volwassen…



    Amen! :pray:

    Ideeën zat zie ik, maar ik vraag me af of het gaat veranderen.
    ex-MODDER: Gemini, Quantum, Account trade & Space tavern.
  • V-mode


    * Minimale duur van de v-mode is 5 dagen.
    * Speler kan maximaal 62 dagen aaneengesloten in v-mode zitten. Waarvan 31 dagen zonder online te hoeven komen.
    * Hoe langer de speler in v-mode zit, hoe langer er een cooldown-periode geldt, tot een maximum van 5 dagen.
    * Na uit v-mode gekomen te zijn, geldt een aanvalsblokkade van 1 tot 3 dagen (gelijk de opbouw van de cooldown).
    * De v-mode is niet beschikbaar tot 24u na de laatste aanvallende actie van de speler.
    * Productie van mijnen staat tijdens v-mode stil en neemt, voor het opstarten na de v-mode) af met 10% per dag (dus bij 5 dagen v-mode starten de mijnen op met 50% van hun capaciteit). Na de v-mode zal deze capaciteit met 20% per dag weer toenemen, tot de 100% weer bereikt is.
    * Ontwikkelingen van gebouwen en onderzoeken staan, net als in de huidige regeling, stil tijdens de v-mode


    Toelichting:


    Display Spoiler
    Maximale v-mode-tijd:
    Spelers die 62 dagen niet uit v-mode gekomen zijn, voegen weinig toe aan het spel. Door de v-mode automatisch op te heffen, voorkom je dat een account helemaal zinloos verdwijnt en kunnen de andere spelers hier nog de vruchten (grondstoffen) van plukken. Bovendien heeft de speler zelf alle mogelijkheden om dit te voorkomen. In deze tijd van mobiel internet dat vrijwel overal ter wereld beschikbaar is, moet het zelfs mogelijk zijn om (als je dan écht zo gehecht bent aan je account) ergens een keer online te komen (hoeft niet uit v-mode te komen, alleen een keer inloggen!).

    Cooldown-periode:
    Net als bij de sprongpoort, wordt er een cooldowntijd ingesteld voordat je de v-mode weer kunt gebruiken. Deze neemt toe, als de speler langer in v-mode blijft zitten. V-mode aan gehad is per definitie 48u cooldown, 0-20 dagen v-mode = 3 dagen, 20-40 dagen = 4 dagen, 40-62 dagen = 5 dagen cooldown. Hiermee voorkom je dat spelers uit v-mode kunnen komen, vervolgens crashen en raiden en dan weer snel in v-mode kunnen springen. Hoe langer je in v-mode staat, hoe minder er rekening met je gehouden gaat worden. De andere spelers krijgen dus langer de tijd om de hernieuwde aanwezigheid van een speler op te merken en/of te reageren op acties van de speler die uit v-mode is gekomen.

    Aanvalsblokkade:
    Deze maatregel sluit aan bij de cooldown-periode. Hoe langer een speler in v-mode staat, hoe minder rekening er gehouden wordt met een terugkomst. Dit geeft andere spelers de mogelijkheid om de de terugkeer van de speler uit v-mode op te merken.
    Door de v-mode niet beschikbaar te maken binnen 24u na de laatste aanvallende actie van de speler, voorkom je dat de speler de v-mode als een soort fleetsave kunnen gebruiken. Bovendien vraagt het van de speler zelf ook voorbereiding op een periode van afwezigheid en kan de v-mode dus niet 'zo maar' ingezet worden.

    Productie-stop:
    Als machines in een dusdanig koud klimaat stil komen te staan, zal de productiviteit afnemen. Zodra deze weer opgestart worden, neemt de productie al snel weer toe. Gedurende de v-mode staan de machines toch al helemaal stil, dus hoe langer dat duurt, hoe langer het duurt tot de productie weer terug tot 100% is.

    Algemeen:
    Ogame is een strategie-spel. Het idee is om je 'rijk' zo groot mogelijk te maken. Hiervoor worden tal van mogelijkheden geboden in speelstijlen. Het spel gaat altijd door, waardoor het ook zaak is om jouw 'eigendommen' (vloot/grondstoffen) te beschermen, óók wanneer je zelf niet online kunt zijn. Ook hiervoor worden verschillende mogelijkheden geboden (fleetsave/verdediging bouwen). Daarachter zit echter wel altijd het idee dat je op ieder moment aangevallen kunt worden door andere spelers. Dat is ook wat voor de spanning zorgt van het spelen.
    Dat dit nog wel eens zorgt voor bijna-botsingen met het alledaagse leven, heeft iedereen hier vast wel eens ervaren... je saves die terugkomen voordat de vergadering is afgelopen, of de trein die opeens vertraging heeft en je weet dat je aangevallen wordt... Maar dat is de charme van het spel, mijns inziens.
    De huidige vorm van de v-mode levert spelers die daar gebruik van maken een oneerlijk voordeel op. Zij kunnen namelijk iemand aanvallen en zichzelf daarna buiten het spel zetten, zodat zij niet aangevallen kunnen worden, tot het moment dat zij weer tijd hebben/willen vrijmaken. Met andere woorden, zij hoeven hun 'eigendommen' dus niet te beschermen.



    De v-mode zou dus, naar mijn idee, weer moeten gaan voldoen aan waar de naam voor bedacht is: Vakantie!

    Je kunt met bovenstaande regels 31 dagen zorgeloos op vakantie! Weg van alles! Geen Ogame om je zorgen over te maken!!!
    Beter nog! Je vakantie begint al de dag voordat je het account in (v) zet, want die dag zorg je er voor dat je vloten op de goede plek liggen voor als je weer gaat spelen... de laatste transporten worden nog verzonden en de vloot in veiligheid gehouden door een goede save.
    31 dagen op vakantie is overigens echt lang... er zijn niet veel mensen die (in NL) 31 dagen zo maar weg kunnen. Door deze periode zo lang te maken, geef je zelfs de Ogame-spelende docenten de kans om hun zomervakantie goed te benutten en als ze dat echt willen, loggen ze 1x in op de camping in zuid-Frankrijk, waarna ze daadwerkelijk de héle zomervakantie in v-mode kunnen staan.
    Als zij dan terug zijn en na hun eerste week werken een weekend met hun vrienden weg willen, dan kan dat ook, met deze regels.

    Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk suggesties uit dit topic te verwerken (moet ik er wel zelf achter staan, natuurlijk ;) ) in deze regels. Natuurlijk zijn ideeën voor mogelijke aanpassingen welkom! Of als ik ergens niet in voorzien heb, hoor ik dat ook graag!
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    Bolder komt uit (v) en ik val hem aan. Kansloos, dat wist ik ook wel. Vervolgens komt Bolder even later weer uit (v) en raid mij voor een paar miljoen. Tegen de tijd dat ik weer aan wil vallen, is Bolder a) online, of b) weer in (v) gedoken... Als hij 48u uit (v) moet blijven, dan kan ik er tenminste voor kiezen om in die 2 dagen al zijn manen aan gort te schieten en daarna zijn hele def weg te ipr-en... Nu heb ik geen enkele mogelijkheid tot wraak. En dat is laf...
    O, dus het gaat om wraak, dat je dus zelf een fout maakt om je te laten raiden door mij, voorafgaande dat jij mij aanviel en dat idd kansloos was en ook nog omdat ik je een bericht stuurde.. maar je bleef doorvliegen
    aanvaller: (Meester): 0
    Grondstoffen: 65, buit: 75%
    Puinveld (nieuw) 0
    Vervolgens denk ik : doorvliegen nadat je een berichtje hebt gehad dat ik online was, wat laf dus ik ga kijken of ik iets kan bij jou :)
    En? yes
    aanvaller: (xxxxxx): 5,888M
    Grondstoffen: 32,912M, buit: 75%
    Puinveld (nieuw) 1,998M
    Probeer het bij GF te veranderen dan ben jij en ik van dat bezeten gedrag van jou af en als het voor mij niet goed uitpakt dan stop ik, simpel.
    Succes!!
  • En dan word je boos als ik (en anderen) je laf noem?

    Logisch, want na dat raidje was je direct weer in (v)-modus...

    Maar vertel nou eens... hoe noem jij zelf die manier van spelen van je? Hoe zie jij nu eigenlijk dat spel? Ik heb het net vrij uitgebreid toegelicht binnen mijn idee van Ogame, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw verklaring van je eigen laffe gedrag. En dan niet gaan lopen jammeren over 'jouw omstandigheden', he?! Die ken ik niet, dus hoef ik er geen rekening mee te houden...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Kunnen discussieren wat we willen,

    dat de "vmode hop" speelstijl mag, is duidelijk; het is echter niet de bedoelde functie van de vakantie modus.


    De werking van de vakantiemodus functie moet anders, echter moet het wel toegankelijk blijven;


    In de ideeën van odlaw zitten wel wat goede punten, echter vind ik ze vrij overdreven;
    Het idee van minimaal 2 a 3 dagen vmodes, en minimaal 2 a 3 dagen eruit vind ik wel aantrekkelijk, als dat iets is waar je niet mee kan leven, dan is ogame niet iets wat voor jou wegelegd is in mijn mening;

    overigens wil ik vragen of jullie het netjes kunnen houden. We hebben het hier over de vakantiemodus in het algemeen, niet de "vendetta van Bolder en Odlaw".

    :love: Thanks Syrabi
  • Ik hoop dat mijn inzet vanaf het begin van dit draadje gezien wordt... ik doe echt mijn best... héél hard zelfs...

    Jillian wrote:

    Kunnen discussieren wat we willen,

    dat de "vmode hop" speelstijl mag, is duidelijk; het is echter niet de bedoelde functie van de vakantie modus.


    De werking van de vakantiemodus functie moet anders, echter moet het wel toegankelijk blijven;


    In de ideeën van odlaw zitten wel wat goede punten, echter vind ik ze vrij overdreven;
    Het idee van minimaal 2 a 3 dagen vmodes, en minimaal 2 a 3 dagen eruit vind ik wel aantrekkelijk, als dat iets is waar je niet mee kan leven, dan is ogame niet iets wat voor jou wegelegd is in mijn mening;
    Wat is er overdreven aan, @Jillian? Ik sta namelijk best open voor argumentatie en wil ook mijn idee nog aanpassen, hoor... Het is bedoeld als een soort werkdocument... dus met goede input, kan er nog van alles aan bijgeschaafd worden. (En er later weer bij geplaatst, als blijkt dat 'men' dat beter vindt.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...

    The post was edited 1 time, last by odlaw ().

  • odlaw wrote:

    Wat is er overdreven aan, @Jillian? Ik sta namelijk best open voor argumentatie en wil ook mijn idee nog aanpassen, hoor... Het is bedoeld als een soort werkdocument... dus met goede input, kan er nog van alles aan bijgeschaafd worden. (En er later weer bij geplaatst, als blijkt dat 'men' dat beter vindt.
    De minimale tijd van 5 dagen maakt dat een weekendje weg eigenlijk niet meer een optie is om voor in vmodes te gaan;

    Een aanvalsblokkade zou in mijn ogen nooit eenzijdig mogen zijn,

    Verlaagde mineproductie voor X dagen na uit vmodes te komen...

    Het zijn allemaal "straffen" en maken de functie ontoegankelijk.

    :love: Thanks Syrabi
  • Jillian wrote:

    odlaw wrote:

    Wat is er overdreven aan, @Jillian? Ik sta namelijk best open voor argumentatie en wil ook mijn idee nog aanpassen, hoor... Het is bedoeld als een soort werkdocument... dus met goede input, kan er nog van alles aan bijgeschaafd worden. (En er later weer bij geplaatst, als blijkt dat 'men' dat beter vindt.
    De minimale tijd van 5 dagen maakt dat een weekendje weg eigenlijk niet meer een optie is om voor in vmodes te gaan;
    Een aanvalsblokkade zou in mijn ogen nooit eenzijdig mogen zijn,

    Verlaagde mineproductie voor X dagen na uit vmodes te komen...

    Het zijn allemaal "straffen" en maken de functie ontoegankelijk.
    Okee... kan ik mij wel in vinden, al moet het m.i. wel een beloning zijn om zo veel mogelijk uit (v)-modus te blijven...

    ik wil wel mee gaan met de volgende punten:
    * Minimale tijd in (v) is 3 dagen.
    * aanvalsblokkade geldt 2 kanten op na uit (v) komen.
    * de verlaagde mijnproductie heeft te maken met de kou in de ruimte... daar kan ik niets aan veranderen, he?!
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    . ik doe echt mijn best... héél hard zelfs...
    Demonisering van Vmode, zo zie ik het.
    Met inloggen zou ik haast denken aan grensoverschrijdend gedrag..
    Nou, echt niet, ik doe mijn best om mijn speelwijze te handhaven, heel hard zelfs.
    Een optie sta ik wel achter:
    Maak er een DM optie van, hoe ? eerder in vmode dan 24 uur, betalen !
    Verder zal GF toch niet gaan.
    Succes met je Missie
  • Even praktisch. Wie gaat/gaan er over het eventueel veranderen van de V-modus?
    Wellicht eens vragen aan hun wat hun mening/ideeen zijn?

    Btw, Ik ben zelf ook wel een voorstander van het veranderen van de V-mode.


    Scaapiee wrote:

    Verder lekker on topic blijven, snap niet dat jullie allemaal eeuwig zeveren op elkaar. Begint facebook wel te lijken. Iedereen zn mening is duidelijk en laten we die respecteren ook al deel je hem niet. Meesten van jullie zijn neem ik aan onderhand wel een keer (soort van) volwassen…
    En.. helemaal mee eens :D
    Tarazed dominantie
  • veteraan wrote:

    Even praktisch. Wie gaat/gaan er over het eventueel veranderen van de V-modus?
    Wellicht eens vragen aan hun wat hun mening/ideeen zijn?

    Btw, Ik ben zelf ook wel een voorstander van het veranderen van de V-mode.


    Scaapiee wrote:

    Verder lekker on topic blijven, snap niet dat jullie allemaal eeuwig zeveren op elkaar. Begint facebook wel te lijken. Iedereen zn mening is duidelijk en laten we die respecteren ook al deel je hem niet. Meesten van jullie zijn neem ik aan onderhand wel een keer (soort van) volwassen…
    En.. helemaal mee eens :D
    Fijn dat jij ook wel voorstander bent, maar hier heb ik ook niet zo heel veel aan...

    Dit is de ideeën sectie, dus als je ideeën hebt, dan kun je ze hier uiten en ik hoop dat ik met de hulp van anderen een scherp en haalbaar voorstel kan maken. Daarvoor is het dus van belang dat jij ook aangeeft wát je veranderd zou willen zien...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    veteraan wrote:

    Even praktisch. Wie gaat/gaan er over het eventueel veranderen van de V-modus?
    Wellicht eens vragen aan hun wat hun mening/ideeen zijn?

    Btw, Ik ben zelf ook wel een voorstander van het veranderen van de V-mode.


    Scaapiee wrote:

    Verder lekker on topic blijven, snap niet dat jullie allemaal eeuwig zeveren op elkaar. Begint facebook wel te lijken. Iedereen zn mening is duidelijk en laten we die respecteren ook al deel je hem niet. Meesten van jullie zijn neem ik aan onderhand wel een keer (soort van) volwassen…
    En.. helemaal mee eens :D
    Fijn dat jij ook wel voorstander bent, maar hier heb ik ook niet zo heel veel aan...
    Dit is de ideeën sectie, dus als je ideeën hebt, dan kun je ze hier uiten en ik hoop dat ik met de hulp van anderen een scherp en haalbaar voorstel kan maken. Daarvoor is het dus van belang dat jij ook aangeeft wát je veranderd zou willen zien...

    Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je naar zoekt. Ik probeer mee te denken naar hoe je dit kan realiseren dus de persoon(en) die hier over gaan bij het gesprek te betrekken.

    Verder mn input:
    - Cooldown periode van minimaal 48 uur.
    - V modus verlengen dus niet minimaal 48 uur maar 1 week. (Ofzo)
    - Aantal v-modes per jaar/maand?
    - Aantrekkelijker maken om goed(koper) te saven? out of the box.
    - V-modes kopen met GS?

    Ik kan zo nog wel even door gaan met ideeetjes :sleeping:
    Tarazed dominantie
  • Ik vind het idee dat ik bij Scaapiee las wel interessant en het lijkt me ook wel haalbaar om in te voeren. Waneer je uit vakantiemodus komt, krijg je een cooldown van 24/48 uur voordat je weer opnieuw vakantiemodus kan aanklikken. Dan heb je het doel al bereikt om te voorkomen dat spelers enkel uit vakantiemodus komen voor een spiorondje en na 5 minuten weer terugkeren in vakantiemodus. Ga je veel meer eraan sleutelen, dan wordt de kans groter dat personen die weinig tijd hebben ermee stoppen. Met als gevolg nog legere universums :P
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat