Herziening (v)-mode deel II

  • odlaw wrote:

    Er is niets zo irritant als een spel spelen met mensen die het spel niet spelen... dat frustreert en zorgt er voor dat minder mensen enthousiast gaan mee spelen... dat merk ik beroepshalve, maar dus ook hier in Ogame-land.
    Eigenlijk wil ik je podium niet nog groter maken maar....als je leven al zo irritant is en zo gefrustreerd bent, geniet er nog even van.
    Je geeft rekenles als leraar, maar je kunt niet rekenen... dan rekent er niemand op dat het hout snijd..
    Denk aan je hart !!
  • Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Er is niets zo irritant als een spel spelen met mensen die het spel niet spelen... dat frustreert en zorgt er voor dat minder mensen enthousiast gaan mee spelen... dat merk ik beroepshalve, maar dus ook hier in Ogame-land.
    Eigenlijk wil ik je podium niet nog groter maken maar....als je leven al zo irritant is en zo gefrustreerd bent, geniet er nog even van.Je geeft rekenles als leraar, maar je kunt niet rekenen... dan rekent er niemand op dat het hout snijd..
    Denk aan je hart !!
    Langzaam aan begint het steeds duidelijker te worden wat jouw 'omstandigheden' zijn, dus ik heb maar besloten om je, verder dan dit, gewoon te gaan negeren.

    Als er mensen nog willen reageren op de discussie over de (v)-mode dan graag.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ik zou dan een aanvalsblock voor beide kanten op 6 uur zetten (uiteraard niet afhankelijk vd speed van de uni). Zo is het verrassingseffect over het algemeen eraf. Is het gedoe met het vmode hoppen waar men last van heeft (kort eruit en er weer in zonder targets) voorbij.

    Daarnaast kunnen mensen met weinig tijd dan ook alsnog eens eruit komen als ze wat willen doen.


    Bovendien zit er dan geen beperking op voor spelers die toch om wat voor reden dan ook weer in vmode moeten. Kan namelijk wel inzien dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.

    Maak je het ook niet aantrekkelijk voor miners aangezien je nog steeds minimaal 48 uur erin zit.


    @odlaw Kijk in een UK/US/DE server. Zijn er zat met op elk moment 100+ actieve spelers online!
    Zo’n aantal zit er in NL niet meer in zolang er niet in een goede app en juiste marketing geïnvesteerd wordt. En laten we eerlijk zijn, dat gaat nooit gebeuren met GF aan het roer. Ook al zijn dit soort games met micro buy mogelijkheden enorme cashcows.
  • @odlaw, chapeau hoe je de tijd nog hebt genomen om overal serieus op in te gaan.

    Vanzelf vmode er weer van af ben ik geen voorstander van, mijn eigen account heeft ook een aantal jaar in vmode gestaan. Als deze tussentijds was verlopen was ik waarschijnlijk niet eens weer begonnen.

    Een korte cooldown op het opnieuw aanzetten lijkt mij wel een prima optie, maar zeker niet te lang. Wanneer er zich een noodsituatie voorkomt en ik in v-mode 'moet' vind ik het al ruk genoeg dat je moet wachten tot je vloten terug zijn (begrijp me niet verkeerd, dat je daar op moet wachten moet gewoon zo blijven ;p). Met een cooldown van 4 tot 8 uur schrik je misschien al spelers af die slechts tijd willen/kunnen maken voor slechts 1 spio ronde / crash.

    Verder ben ik het met paul-maximilianus eens dat het wel simpel moet blijven. Een productie opstart periode in het leven roepen klinkt al redelijk complex, al zie ik hier wel mooie mogelijkheden indien v-mode hoppen 'officieel' (ik weet zo 123 geen beter woord) omarmd zal worden als speelwijze. Nieuw onderzoekje erbij die de cooldowns zal versnellen etc, maar dat is voor een ander topic :P.

    Als je het echte hoppen (vmode->uurtje rondklikken->repeat) wil tegenwerken zou er misschien iets kunnen komen dat de verplichte vmode tijd verlengt als er een korte periode tussen je vorige vmode en nu zit. Dit kleurt denk ik nog redelijk binnen de lijntjes qua complexiteit, zeker als de waarschuwings-popup gewoon netjes de tijd aangeeft dat je account verplicht in vmode zal zitten.

    Hoe klinkt iets als dit:
    *vmode aan* (2 dagen verplicht vmode)
    *vmode uit* (4 uur verplicht actief)

    *vmode binnen 5u weer aan* (7 dagen verplicht vmode)
    *vmode binnen 6u weer aan* (6 dagen verplicht vmode)
    *vmode binnen 12u weer aan* (5 dagen verplicht vmode)
    *vmode binnen 24u weer aan* (4 dagen verplicht vmode)
    *vmode binnen 48u weer aan* (3 dagen verplicht vmode)

    Hierdoor loont het om dus in ieder geval net zo lang weer actief te zijn als de minimale vmode tijd.
    De precieze verdeling van de uren kan uiteraard aan gesleuteld worden.

    The post was edited 1 time, last by Gotyn ().

  • Gotyn wrote:

    Als je het echte hoppen (vmode->uurtje rondklikken->repeat) wil tegenwerken zou er misschien iets kunnen komen dat de verplichte vmode tijd verlengt als er een korte periode tussen je vorige vmode en nu zit. Dit kleurt denk ik nog redelijk binnen de lijntjes qua complexiteit, zeker als de waarschuwings-popup gewoon netjes de tijd aangeeft dat je account verplicht in vmode zal zitten.
    Dit betekent echter wel dat het voor derden lastig wordt om bij te houden wanneer iemand uit vmodes kan komen. Voorheen was dat gewoon "48u" dit wordt dan ineen "uhh hoelang is die uit vmodes geweest?"

    :love: Thanks Syrabi
  • Mooi hoeveel zelfmedelijden die v-hoppers hebben. Het zal wel nat zijn op jullie bureau van al die tranen.

    Je hoeft helemaal niet veel te doen om de v-hoppers goed aan te pakken. Een aanvalsblokkade van 6u werkt perfect. Zelfs met 2u heb je 90% van het verrassingseffect verholpen.
    Je kan e.v.t. ook iets instellen dat het aanvals block pas ingaat wanneer de vmodes in een jaar 2-3x is gebruikt. Zo kun je bij een enkele vakantie er direct uitkomen en aan de slag gaan. Maar ga je vaker op 'vakantie' dan ondervind je er nadeel van :)

    Onze slimmerikken in Duitsland zijn wel heel slim, maar zijn volgens mij onderbezet en overwerkt. Dus iets simpels invoeren heeft de voorkeur: aanvalsblock
  • Dag allemaal,

    Ik snap iedereen zijn stampunt wel. Voor VK-hoppers is hun argument: ‘ik heb geen tijd om te veel te spelen’ en voor de mensen die normaal spelen is het frustrerend omdat er geen couter-play is.

    Laten we eerst kijken naar hoe vakantie mode word omschreven: ‘Vantiemode is ontworpen om je te beschermen tijdens langere afwezigheid van het spel.’
    De eerste zin zegt het al, VK-mode is ontworpen bij langere afwezigheid. In de jaren dat Ogame bestaat is het gebruik van VK-mode veranderd naar wat de bedoeling is naar wat het nu is. Snel uit VK-mode komen een slag slaan en snel terug trekken in je blauwe schild. Dit is uiteraard frustrerend voor de spelers die het spel normaal spelen. Actieve spelers moeten de hele tijd op hun hoede zijn voor als iemand uit vk mode komt om aan te vallen. Terwijl de spelers in vk mode rustig aan biertje op het terras kan drinken. Dit zorgt voor een grote ongelijk in stress en het spelen van het spel, zo erg zelfs dat ik bijna zou zeggen dat de VK-hop stijl spel bederft, is.

    Nu de vraag hoe kunnen we dit oplossen? Kunnen we er van uit gaan dat GF passend gaat optreden en dit probleem gaat oplossen zoals ze bij de expo puin en de handelaars bug hebben gedaan? Nee de kans is groter dat iedere Ogamer de lotto wint :P.

    Hier is dus mijn oplossing voor dit probleem en de kern waarde waar we ons aan moeten houden:
    - VK-mode moet altijd beschikbaar blijven zoals het nu is
    - Het mag geen impact hebben op de spelers die VK-mode gebruiken waar voor het is, bedoelt.

    Nieuwe regel voor stel:
    - Eenmaal uit VK-mode mag de speler de volgende missies voor twaalf uur niet uitvoeren: recycle, spioneren, halt, aanvallen federatie aanval en vernietigen.
    Toevoeging – word de speler die net uit VK mode komt door een andere speler bespioneerd dan gelden bovenstaande regels niet voor die speler.
    Voorbeeld: Stel speler A komt uit vk mode en speler B bespioneerd speler A. Dan gelden de regels voor speler A niet meer op speler B. Speler A mag speler B aanvallen. Speler A mag dan niet gelijk speler C,D,E,F etc etc etc aanvallen.

    Op deze manier zorg je er voor dat spelers die Vk mode gebruiken zoals het hoort er amper last van hebben, en de VK-hop stijl word minder winst gevend. Het beste is dat GF niet iets extra hoeft te coderen of functie hoeft te maken. GF hoeft aan goedkeuring te geven voor een extra regel.

    Iedere Ogame community kan met toestemming van GF zijn regels aanpassen of extra regels er bij hebben. Een goed voorbeeld hiervan ons spelbederf regel wat in geen enkele andere community is dan de Nederlandse. Als een community iets wilt veranderen aan hun regels kunnen ze vragen een GF die dan ja of nee zegt. Lekker simpel toch :D ?


    Regel invoering en handhaven:
    Hierbij kunnen we hetzelfde beleid invoeren als bij bashing. De speler maakt zelf er een melding van via het ticket systeem. Als er geen melding word gemaakt word er ook niet naar gekeken. De meeste spelers die VK hopppen zijn actief op het forum waarbij ze snel geïnformeerd zouden worden over de regel change.


    @admin team: wat vinden jullie van dit idee? En wat is jullie perspectief op VK-mode en hoe het wordt gebruikt.


    Edit 1: Toevoeging van de nieuwe regel duidelijker gemaakt
    Edit 2: handhavining sectie toevoegen

    The post was edited 5 times, last by ReWinD ().

  • Kamikaze wrote:

    Toevoeging – word de speler die net ui VK mode komt door een andere speler bespioneerd dan gelden bovenstaande regels niet voor die speler.

    Dat is toch zeer makkelijk te omzeilen? Laat een vriend je spioneren en je kan je gang weer gaan...
    Dat geld alleen voor die speler.

    Stel speler A komt uit vk mode en speler B bespioneerd speler A. Dan gelden de regels voor speler A niet meer op speler B. Speler A mag speler B aanvallen. Speler A mag dan niet gelijk speler C,D,E,F etc etc etc aanvallen.
  • ReWinD wrote:




    Iedere Ogame community kan met toestemming van GF zijn regels aanpassen of extra regels er bij hebben. Een goed voorbeeld hiervan ons spelbederf regel wat in geen enkele andere community is dan de Nederlandse. Als een community iets wilt veranderen aan hun regels kunnen ze vragen een GF die dan ja of nee zegt. Lekker simpel toch :D ?

    @admin team: wat vinden jullie van dit idee? En wat is jullie perspectief op VK-mode en hoe het wordt gebruikt.
    Dit is niet waar. In principe zijn er wel regels die anders zijn dan andere community's, die per hoge uitzondering een andere invulling hebben dan andere community's. Dat betekend niet dat we zomaar regels kunnen en mogen veranderen omdat wij dat een goed idee vinden. Tevens zou dit een regelinvoering zijn die slecht is te handhaven en wijkt te veel af van hoe het nu is.
  • Hysteria wrote:

    ReWinD wrote:

    Iedere Ogame community kan met toestemming van GF zijn regels aanpassen of extra regels er bij hebben. Een goed voorbeeld hiervan ons spelbederf regel wat in geen enkele andere community is dan de Nederlandse. Als een community iets wilt veranderen aan hun regels kunnen ze vragen een GF die dan ja of nee zegt. Lekker simpel toch :D ?

    @admin team: wat vinden jullie van dit idee? En wat is jullie perspectief op VK-mode en hoe het wordt gebruikt.
    Dit is niet waar. In principe zijn er wel regels die anders zijn dan andere community's, die per hoge uitzondering een andere invulling hebben dan andere community's. Dat betekend niet dat we zomaar regels kunnen en mogen veranderen omdat wij dat een goed idee vinden. Tevens zou dit een regelinvoering zijn die slecht is te handhaven en wijkt te veel af van hoe het nu is.
    Er is een hoge uitzondering wat gemaakt kan worden om deze regel te implementeren? (Als team het daar over eens is uiteraard).
    Daarbij kan dit alleen als GF ook toestemming geeft. Onze regels van spelbederf werden ook ingevoerd met uitzondering. Waarom dit niet?


    Regel invoering en handhaven:
    Hierbij kunnen we hetzelfde beleid invoeren als bij bashing. De speler maakt zelf er een melding van via het ticket systeem. Als er geen melding word gemaakt word er ook niet naar gekeken. De meeste spelers die VK hopppen zijn actief op het forum waarbij ze snel geïnformeerd zouden worden over de regel change.

    The post was edited 1 time, last by ReWinD ().

  • Hysteria wrote:

    Onze spelbederf regel is anders hoe?

    Het in voeren van zo een regel is niet een regel per hoge uitzondering aanpassen omdat er onduidelijkheid is vanuit hoe een regel geïnterpreteerd word. Dit is een complete verandering van het spel. Dus nee dat kunnen wij niet wijzigen als we willen, zo werkt het niet.
    Het spelbederf regel bestaat in geen enkele andere community (tot mijn kennis).

    Spelbederf is een complete verandering van het spel. Waarom? Omdat je spelers niet mag aanvallen omdat ze je overbieden in de veiling of I'tjes reden. Je moet een legitieme reden hebben om iemand aan te vallen. Heb je die niet dan krijg je een ban.

    Spel bederf is een complete verandering van het spel hoe je er ook naar kijkt.

    Ik zeg niet dat jullie (go-team) een regel kunnen veranderen. GF kan alleen regels aanpassen, toevoegen of verwijderen. Het enige wat het GO team kan doen is met een voorstel komen. Wat is gebeurd bij casus van spelbederf.
  • Hysteria wrote:

    Nee hoor spelbederf is anders zoals jij het kort omschrijft en is in elke community. Het is alleen een case gebonden beoordeling.

    Dit is een compleet nieuwe regel invoeren, dat kunnen wij niet. Zou wel mooi zijn, dan kunnen we elke keer als een speler iets niet bevalt een regel invoeren of wijzigen.
    Hier in geef ik je gelijk. Spelbederf staat in in AGV dus geld het voor iedere community (er van uit gaan dat ze dezelfde AGV hebben), deze heb ik net doorgelezen (is geen pretje).

    Spelbederf of op legale termen 'spelervaring' staat in onze AGV op sectie 8.2 B
    - Er zijn actuele omstandigheden die aantonen dat zijn gedrag een aanzienlijk negatieve inpakt heeft op de spelervaring van andere gebruikers,
    Open spoiler om het volledige stuk te lezen. Ik heb een link van de AGV er in gedaan zodat iedereen het zelf kan lezen.
    Display Spoiler

    8
    Contractuele termijn; verwijdering van gebruikersaccounts
    8.1
    Tenzij expliciet anders vermeldt gedurende het registratieproces, zal de overeenkomst voor het gebruik van de ‪Gameforge‬ Diensten afgesloten worden voor een onbepaalde tijd. Aangezien geen vaste termijn overeengekomen is, zijn beide partijen gemachtigd om de overeenkomst op elk moment te beëindigen voor het gemak met een waarschuwingsperiode van twee weken. Als een vaste termijn is overeengekomen kan de overeenkomst voor het gemak enkel beëindigd worden op het verlopen van de termijn. Als er geen beëindiging werd uitgevaardigd zal de vaste termijn overeenkomst automatisch verlengd worden tot de origineel afgesproken termijn.
    8.2
    Elke partij heeft het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder waarschuwing indien er een gegronde reden bestaat. Een gegronde reden is van toepassing als
    a) de gebruiker in gebreke blijft bij betaling van vergoedingen en niet betaalt ondanks een herinnering ontvangen te hebben of als de gebruiker ongeoorloofd gebruik maakt van betalende ‪Gameforge‬ Diensten,
    b) er zijn actuele omstandigheden die aantonen dat zijn gedrag een aanzienlijk negatieve inpakt heeft op de spelervaring van andere gebruikers,
    c) de gebruiker wezenlijke inbreuken pleegt op wetten, de voorwaarden in Secties 3, 4 of 5 van deze Gebruiksvoorwaarden, aanvullende toepasselijke voorwaarden en/of Regels, tenzij hij niet verantwoordelijk is voor de overtreding.
    agbserver.gameforge.com/nlNL-Terms-2014-OGame.html



    Ik denk dat we met ze alle er van uit kunnen gaan dat de VK-hop stijl een negatieve ervaring heeft op de speelervaring van andere spelers. Met name omdat deze speelstijl vaker is aangekaart op het forum als frustrerend (aka slechte speelervaring).

    Spelbederf/spelers ervaring is case gebonden, maar zijn er wel duidelijke voorbeelden van wat wel, en wat niet door de beugel kan. Vroeger stond niet de regels van spelbederf dat je niet spelers mag aanvallen omdat ze I'tjes raiden of overbieden in de veilig. De regel is aangepast omdat hoge spelers die tacktiek gebruikte wat andere spelers ervaarde als negatieve spelervaring. Na een interne overleg en een voorstel aan de coma/GF mocht je niet meer spelers aanvallen omdat ze je overbieden of I'tjes aan het raiden waren.

    Is het geen idee om de VK-hop stijl daar aan toe te voegen?

    Mochten spelers zijn die de spel bedef regels willen lezen, here you go: Klik op spelbederf om deze regels te lezen: Spelbederf

    The post was edited 3 times, last by ReWinD ().

  • ReWinD wrote:

    k denk dat we met ze alle er van uit kunnen gaan dat de VK-hop stijl een negatieve ervaring heeft op de speelervaring van andere spelers. Met name omdat deze speelstijl vaker is aangekaart op het forum als frustrerend (aka slechte speelervaring).
    Ik vind eigenlijk dat saven een meer negatieve ervaring,erg irritant als je iemand wil aanvallen en hij net voor aankomst saved.
    Hetzelfde met dm grootgebruikers,ook erg irritant voor de gemiddelde speler ook regelmatig aangekaart op het forum :) gaan ze ook niets aan doen.
    En om eerlijk te zijn ben ik nooit tegen het hoppen geweest,je hebt nl mensen met veel tijd en mensen met weinig tijd.
  • discordia wrote:

    Ik vind eigenlijk dat saven een meer negatieve ervaring,erg irritant als je iemand wil aanvallen en hij net voor aankomst saved.
    Hetzelfde met dm grootgebruikers,ook erg irritant voor de gemiddelde speler ook regelmatig aangekaart op het forum gaan ze ook niets aan doen.
    En om eerlijk te zijn ben ik nooit tegen het hoppen geweest,je hebt nl mensen met veel tijd en mensen met weinig tijd.
    Ik snap het punt wat je wilt maken (met wat humor). Voor de normale minder die standaard zijn vloot in saved heeft, is een VK hopper geen probleem.
    Spelers die geld tegen het spel aan gooien zul je altijd blijven behouden want GF gaat nooit nee zeggen tegen centjes :P.


    Het VK hoppen is meer dat mensen die weinig tijd hebben (of dat claimen te hebben). Het spel kunnen bederven van spelers die veel actief zijn. Dit kan leiden tot dat actieve spelers inactieve spelers worden. We weten allemaal dat er een leegloop binnen de Nederlandse Ogame community, en laten we eerlijk zijn, iedereen heeft juist baat bij een actievere spelers basis ;) .