Herziening (v)-mode deel II

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Gewoon simpele standaard regels voorstellen.
    Niet rare zaken dat na 6 dagen vakmode je mijnproductie van 23% per 46 minuten 1,2% extra gaat geven en naar verwachting na 8,34 dagen weer op 80% zit waarna je cooldown ook weer 3,63% afgenomen is.
    +++
    De huidige vakmode hoppers draaien met genoegen op mijnproductie 0% want ze komen even kijken voor een crash maken en zo niet: dan tot over 2 dagen.
    ===
    Hou het simpel.
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • Zo tussen al de onderlinge haat doorgelezen te hebben lijkt mij dat er aan de huidige settings niks verandert moet worden. Alleen een toevoeging

    Cooldown op vmode is niet haalbaar. Soms komt er gewoon iets tussen waardoor je vmode moet.

    enige wat ik kan verzinnen is dat je in de eerste uren (2, 4, 6) gewoon een aanvalsblok op je account krijgt. (2 kanten op, zoals eerder benoemd)

    Mensen die puur spelen op het paar uur online zijn, mensen crashen en vmode duiken pak je hier dan mee. Terwijl mensen die af en toe eens iets willen doen nog wel expedities kunnen sturen, kunnen transporteren etc en pas na x uur echt kunnen aanvallen.

    eens een addict, ALTIJD een addict
    Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
  • gezien sommige hun reactie over v-hoppen en het misbruiken ervan ...
    en dat v-hoppers niet pakbaar zouden zijn ^^

    dus als ik echt sh*t uren heb op het werk en besluit in v-mode te gaan wegens gebrek aan speeltijd
    moet ik nog gestraft worden ook van zodra ik dan eens een namiddag tijd heb om iets uit te spoken???

    En dat een v-hopper niet pakbaar is lol heb bolder al verschillende keren kunnen knippen in gemini :-p
    dus onmogelijk is het niet

    en eind van de rit is het allemaal puur geluk
    ligt er iets COOL
    ligt er niks dikke pech
    speel je nu actief of v-hopper is toch zelfde is toch niet dat er plots meer zal tevoorschijn komen

    en als je dan perse die handeling wilt veranderen
    zou ik eerder volgende voor stellen dan de straftijd langer uit v-mode blijven, wel in plaats van 2 dagen word het dan 3 enzo verder naar gelang het gebruik ervan vb to 10 verplicht v-mode
    maar hoe dan ook een v-hopper kan je daar niet mee straffen
    en straf je hem met verplicht actief te spelen dan zal OGAME NL wel zeer vlug dood bloeden dan (niet dat er nog veel van overschiet maar tja ^^)
    het leven is een strijd

    maar de één ze dood is de ander ze brood
  • part animals wrote:

    dus als ik echt sh*t uren heb op het werk en besluit in v-mode te gaan wegens gebrek aan speeltijd
    moet ik nog gestraft worden ook van zodra ik dan eens een namiddag tijd heb om iets uit te spoken???


    Dit is toch geen valide argument?! We hebben allemaal wel eens minder tijd... nou, dan save je langer, óf je gaat in (v)-mode, maar daar zit, bij beide keuzes, een consequentie aan vast. Maar dát maakt het nou juist leuk, Ogame spelen... Dat je keuzes moet maken om om te gaan met meevallers en tegenslagen.
    Je gaat bij ganzenborden toch ook niet de 3 van de dobbelstenen halen, omdat het even niet uitkomt?


    Het idee van Ogame, daarom loopt het ook 24/7 door, is juist dat je plant en organiseert. Het is een spel voor mensen met de lange adem, niet voor de mensen die in de eerste 10 dagen even €20 stuk gooien, dan 3 weken op 1 staan en dan in (v) gaan en nooit meer terug komen.


    En dat je daar soms even tussenuit moet kunnen, daar heb ik alle begrip voor. Dus ik ben niet tégen de vakantiemodus, ik ben tégen het misbruiken er van en dát wil ik er dus uit hebben.


    En dat een v-hopper niet pakbaar is lol heb bolder al verschillende keren kunnen knippen in gemini :-p
    dus onmogelijk is het niet

    en eind van de rit is het allemaal puur geluk
    ligt er iets COOL
    ligt er niks dikke pech
    speel je nu actief of v-hopper is toch zelfde is toch niet dat er plots meer zal tevoorschijn komen
    Ik heb ook nooit gezegd dat Bolder een goede speler is. Die maakt ook fouten en die kun je afstraffen. Alleen is de kans dat ik in 3 maanden Ogame spelen een fout maak vele malen groter, omdat ik 3 maanden online en actief ben. Bolder staat 91 dagen in (v) en 1 niet. En dan heb je gelijk... het is puur geluk. Maar de kans dat bij mij het foutje afgestraft wordt is wel 90x zo groot.
    en als je dan perse die handeling wilt veranderen
    zou ik eerder volgende voor stellen dan de straftijd langer uit v-mode blijven, wel in plaats van 2 dagen word het dan 3 enzo verder naar gelang het gebruik ervan vb to 10 verplicht v-mode
    maar hoe dan ook een v-hopper kan je daar niet mee straffen
    en straf je hem met verplicht actief te spelen dan zal OGAME NL wel zeer vlug dood bloeden dan (niet dat er nog veel van overschiet maar tja ^^)
    Ik denk dat het met het doodbloeden wel mee zal vallen... Je bent in ieder geval wel snel af van die laffe accountes die aan het begin van de uni opgestart worden, ergens in de top-10 belanden en dan vervolgens blauw wegzakken in de ranking... daar heb je ook geen ruk aan... dus prima.

    En die vervelende (v)-hoppers mogen wat mij betreft dus ook uit het spel verdwijnen...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    Dit is toch geen valide argument?! We hebben allemaal wel eens minder tijd... nou, dan save je langer, óf je gaat in (v)-mode, maar daar zit, bij beide keuzes, een consequentie aan vast. Maar dát maakt het nou juist leuk, Ogame spelen... Dat je keuzes moet maken om om te gaan met meevallers en tegenslagen.
    Je gaat bij ganzenborden toch ook niet de 3 van de dobbelstenen halen, omdat het even niet uitkomt?


    Het idee van Ogame, daarom loopt het ook 24/7 door, is juist dat je plant en organiseert. Het is een spel voor mensen met de lange adem, niet voor de mensen die in de eerste 10 dagen even €20 stuk gooien, dan 3 weken op 1 staan en dan in (v) gaan en nooit meer terug komen.
    ok ik mag dus geen ogame spelen van je omdat ik soms weken 8op 8 af moet werken
    dus of ik moet saven ^^ hoe ik dat ga doen geen idee maar als er amper tijd is om te slapen / eten en terug naar me werk te gaan
    ik heb/had het over het punt soms heeft eens mens letterlijk vier vijf dagen geen tijd om zelfs ook maar te kijken naar de pc voor een spelletje te kunnen spelen
    dus ja ik begrijp het v-hoppen
    en ja is beu en soms vervelend als je zulke tegen je krijgt
    anderzijds het is idem voor de v-hoppers
    is niet dat ze niet willen spelen he is kwestie van tijd

    en dat van in begin van een uni naar de top 10 boosten en dan smurf zijn tja is dat zo erg??
    ogame verdient eraan dus.....
    kan je DM ook verbieden want je kan stuff afkopen ^^
    kan ook gezien worden als unfair
    het leven is een strijd

    maar de één ze dood is de ander ze brood
  • Je kunt toch gewoon saven als je 8-op-8-af moet werken? En als dat even niet kunt, kun je toch gewoon in (v) gaan?
    En soms komt dat ongelukkig uit, maar dáár zit toch juist de uitdaging in?

    Als ik moet saven, dan komen de aankomsttijden voor mij soms ook niet uit, dus dan komt mijn vloot 1 á 2 uur te vroeg binnen, óf ik moet er voor kiezen om langer te saven... dat heeft toch niets met je shifts te maken?

    Ik save eigenlijk iedere dag 2x voor 8u ongeveer... en als ik voorzie dat dit niet genoeg is, ga ik voor 16u of langer... En als dat óók nog niet uitkomt, pak ik de (v). Ik maak een snelle kosten/baten-analyse en baseer daar de keuze op (nou ja, ik laat die door Mau of Jelle maken, want dat kan ik niet zelf).

    Ik had voor mijn vakantie mijn mainvloot voor ruim een week gesaved, zónder zeker te weten of ik wel online kon zijn bij thuiskomst (had weer te maken met een afspraak die wel of niet door zou gaan). Tsja... maar dat vind ik dus juist wel leuk, dat risico... om rl niet af te gaan laten hangen van Ogame, maar toch wel je vloot heel willen houden.

    Dus nee, ik snap dat (v)-hoppen niet en vind het dus een laffe manier van spelen.
    Als er dan ook nog mensen voordeel uit gaan halen door mij te crashen en weer laf in (v) te gaan zitten (want dat heeft dan écht niets met tijd te maken), dan baal ik daar enorm van.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    Dit is toch geen valide argument?! We hebben allemaal wel eens minder tijd... nou, dan save je langer, óf je gaat in (v)-mode, maar daar zit, bij beide keuzes, een consequentie aan vast. Maar dát maakt het nou juist leuk, Ogame spelen... Dat je keuzes moet maken om om te gaan met meevallers en tegenslagen.
    Je gaat bij ganzenborden toch ook niet de 3 van de dobbelstenen halen, omdat het even niet uitkomt?
    Volgens mij is ogame voor jou niet meer leuk als ik alles lees :)
    Maar wat is een valide argument om volgens jou het vmode gedrag te rechtvaardige ?
    Als je bij simac werkt en het kassa systeem bij een jumbo valt uit, ff wachten eerst moet mijn vloot terug zijn want anders ben ik die mss kwijt !
    Ik denk dat je dan de rest van het jaar veel tijd overhoud om te gamen.
    En zeg nu niet, dan moet je dat spel niet spelen !
    Als ik bij een stoplicht sta met een Hyundai langs een bmw dan weet ik al: doe geen moeite...
    Maar dat je door een speler net als ik geraid bent geeft al aan dat je dus door alle spelers geraid kunt worden!!!Dat heeft dus niets met vmode te maken.
    Fout van jezelf.. ( en lol voor mij)
    Maar je kunt die speler dan niet terug pakken... wraak, depressie, terneergeslagen, suicidaal..dus probeer je de rest maar te overtuigen dat ze weg moeten. laf zijn, hier niet thuis horen.. en het spel hervormen dat zulke spelers geen kans meer krijgen om te spelen.. is dat racistisch??
  • Bolder wrote:

    Maar wat is een valide argument om volgens jou het vmode gedrag te rechtvaardige ?
    Ik ben zelf van mening, dat als je alleen maar een enkel paar uurtjes op een dag kan spelen, ogame niet het spel is voor jou.

    Je gaat toch ook niet aan een voetbal competitie (of iets dergelijks) mee doen, om na een kwartier je goal om te draaien en te roepen "oh ik ben morgen weer terug jongens, ga gerust door met je balletje trappen" :/


    Bolder wrote:

    Maar je kunt die speler dan niet terug pakken... wraak, depressie, terneergeslagen, suicidaal..dus probeer je de rest maar te overtuigen dat ze weg moeten. laf zijn, hier niet thuis horen.. en het spel hervormen dat zulke spelers geen kans meer krijgen om te spelen.. is dat racistisch??
    Hoe meer ik van dit soort opmerkingen zie, hoe meer ik je niet serieus kan nemen.

    Er wordt nergens gezegd dat een bepaald ras speler "weg moet" er wordt gezegd dat de speelstijl minder aantrekkelijk gemaakt moet worden. 8|

    :love: Thanks Syrabi
  • Jillian wrote:

    Ik ben zelf van mening, dat als je alleen maar een enkel paar uurtjes op een dag kan spelen, ogame niet het spel is voor jou.

    Je gaat toch ook niet aan een voetbal competitie (of iets dergelijks) mee doen, om na een kwartier je goal om te draaien en te roepen "oh ik ben morgen weer terug jongens, ga gerust door met je balletje trappen"


    Hoe meer ik van dit soort opmerkingen zie, hoe meer ik je niet serieus kan nemen.

    Er wordt nergens gezegd dat een bepaald ras speler "weg moet" er wordt gezegd dat de speelstijl minder aantrekkelijk gemaakt moet worden.
    En moet ik jou dan wel serieus nemen met zulke uitlatingen??
    Een voetbalwedstrijd duurt altijd 2x 3 kwartier en speel je met een vast team.. kun je dat niet... dan ga je niet voetballen dus een argument van een kleuter.

    Je moet de hele tekst eens lezen en dan terug komen en zeggen dat vmode niet spelers uit het spel moeten !!( klopt deels, niet door iedereen idd )
    Het spel bied de mogelijkheden om voor iedereen te kunnen spelen, hoe je die mogelijkheden gebruikt of interpreteer is aan de speler zelf en daar heeft NIEMAND iets mee te maken.
    Dat je er niet mee kunt leven is die speler zijn probleem en niet het MIJNE.
    Dat je de regels graag wilt veranderen kan ik begrijpen als je anders er niet mee kunt leven :)
    Maar dat jij hier nu de populaire jongen uit wil hangen en zeggen dat je mij niet serieus neemt, prima, maar dan krijg je dat terug.
    Verander de regels, ga demonstreren, doe iets! maar zeik niet !
  • Bolder wrote:

    Je moet de hele tekst eens lezen en dan terug komen en zeggen dat vmode niet spelers uit het spel moeten !!( klopt deels, niet door iedereen idd )
    wat?


    Bolder wrote:

    Het spel bied de mogelijkheden om voor iedereen te kunnen spelen, hoe je die mogelijkheden gebruikt of interpreteer is aan de speler zelf en daar heeft NIEMAND iets mee te maken.
    Dat je er niet mee kunt leven is die speler zijn probleem en niet het MIJNE.
    Maar dat is dus relatief, als vakantiemodus aanpast; is die mogelijkheid er nog steeds voor je; maar met nieuwe beperkingen.

    Wat probeer je hier eigenlijk mee te zeggen? het is toch van de gekke dat je in een oorlogsspel als ogame de optie hebt om als guerilla te vechten; wat mogelijk gemaakt wordt via een functie die er niet voor bedoelt is?


    Bolder wrote:

    Dat je de regels graag wilt veranderen kan ik begrijpen als je anders er niet mee kunt leven
    Maar dat jij hier nu de populaire jongen uit wil hangen en zeggen dat je mij niet serieus neemt, prima, maar dan krijg je dat terug.
    Verander de regels, ga demonstreren, doe iets! maar zeik niet !
    We leven er al jaren mee, als het niet verandert zou je mij er ook niet over horen; menig speler heeft zich er al tijden geleden bij neergelegd dat "dit het moderne ogame" is.
    Neemt niet weg dat als er mensen over klagen, het opnieuw iets is waar gewoon over gesproken mag worden. Er wordt niet gezeken, er wordt gesproken over wat er gedaan kan worden.

    Als je een beetje opgelet heb, ben ik ook niet voor een vakantiemodus die "enorm beperkt is in gebruik";

    Je bent vrij om deel te nemen aan deze discussie, echter het enige wat je tot nu toe gedaan hebt is geschreeuwd over hoe oneerlijk iedereen tegen jouw is;

    Dit gaat niet over jou, dit gaat over de vakantiemodus.

    :love: Thanks Syrabi
  • odlaw wrote:

    En die vervelende (v)-hoppers mogen wat mij betreft dus ook uit het spel verdwijnen...
    Dat dus.
    Maar, als je leest, ook ik leg mij neer bij de regels.
    Dus verander ze dan !!
    Als het spel het toelaat speel ik het.
    Als het spel mijn speelstijl niet meer toelaat dan stop ik, simpel.
    En nee, het gaat zeker niet over mij, er zijn veel meer vhoppers, maar de naam Bolder word wel veel gebruikt in dit topic.
    En schreeuwen tegen iedereen ??
    Over hoe oneerlijk iedereen tegen mij is ??
    Probeer eens begrijpend te leren lezen...
  • Courage wrote:

    Een afkoelperiode van 24uur zou volgens mij wel een passende oplossing zijn.
    24uur niet kunnen aanvallen of aangevallen worden.
    24uur niet opnieuw in v modus kunnen.

    Het misbruiken van de optie (uit v modus>aanvallen>in v modus) is dan in ieder geval beperkt.
    dat is te lang. Dan zouden mensen serieus vmode kunnen hoppen als miner.

    1 dag minimaal vmode? Dan 1 dag veilig, weer vmode.

    De balans moet ergens gevonden worden, vandaar ook mijn voorstel van een aantal uur. 4 uur oid.

    eens een addict, ALTIJD een addict
    Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
  • Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Dit is toch geen valide argument?! We hebben allemaal wel eens minder tijd... nou, dan save je langer, óf je gaat in (v)-mode, maar daar zit, bij beide keuzes, een consequentie aan vast. Maar dát maakt het nou juist leuk, Ogame spelen... Dat je keuzes moet maken om om te gaan met meevallers en tegenslagen.
    Je gaat bij ganzenborden toch ook niet de 3 van de dobbelstenen halen, omdat het even niet uitkomt?
    Volgens mij is ogame voor jou niet meer leuk als ik alles lees :)
    Als je nog even terug gaat naar pagina 1, dan kun je lezen dat jij helemaal niet (alleen) de aanleiding bent. Het gaat mij ook om de meute spelers die heel misschien nog wel weer eens een keertje willen gaan overwegen om eventueel als het zo uitkomt nog weer eens te gaan spelen. Die 'doelwitten' kan ik niet aanvallen, ze komen zelden nog weer terug, dus die mogen weg. En ja... ik baal er van dat ze iedere keer weer een account aanmaken, omdat ik iedere keer de ijdele hoop heb dat ze wél actief blijven, wat het spel weer heel leuk zou maken... meer dan 200 actieve spelers in een uni... oh... Daarnaast zijn spelers met jouw speelstijl mij inderdaad een doorn in het oog, omdat ik ook niet alle tijd van de wereld heb, maar wél de uitdaging aan ga, om dat vanuit een actief account aan te gaan en daar maak ik dus ook 'fouten' in. Als mijn tegenstander dan weer als een laffe hond zijn hok is ingekropen, waar ik niet bij kan komen, dan verpest dat mijn spel, inderdaad... te meer daar er gebruik gemaakt wordt van een functie die daarvoor niet de juiste naam draagt.Maar wat is een valide argument om volgens jou het vmode gedrag te rechtvaardige ?
    Als jij nu eens al mijn tekst zou lezen... ik heb het namelijk al een aantal keren uitgelegd, hoe ik over de (v)-mode denk. Maar jij hebt zo'n vreselijke last van how-to-make-this-about-me-ism, dat je daar op de een of andere manier niet aan wilt...

    De vakantie-modus is voor 'vakanties'. Of dat dan daadwerkelijk vrijaf, op de camping/in een hotel/aan het strand/of wat dan ook is, maakt mij niet uit... mag ook een zakenreis of schoolreis zijn... gewoon... dat je even geen tijd wilt maken voor Ogame. Dus ook weekendjes weg vallen daar onder... 2 dagen weg, 2 weken weg... whatever.
    Als je bij simac werkt en het kassa systeem bij een jumbo valt uit, ff wachten eerst moet mijn vloot terug zijn want anders ben ik die mss kwijt !
    Mooi... een daadwerkelijke casus...


    Goed... als je dus bij Simac werkt en je wordt opgeroepen, dan is dat mooi k#t... dan moet je dus een risico gaan nemen. Klopt! Gaaf, hè?! Spannend, ook! Gelukkig hebben we een mobiele telefoon, dus terwijl jij de servers van de kassa's weer opnieuw op laat starten, zeg je tegen je klant/collega "Ik mot ff schijtuh... ben zo terug" en op het toilet kijk je snel even of je vloot nog leeft... Zo ja... opgelucht ademhalen, je reet afvegen en weer aan het werk. Zo niet? Tsja... dat hoort dus bij het spel! Dan ga je opnieuw opbouwen... vergeet overigens ook dan niet om je billen af te vegen...

    Ik denk dat je dan de rest van het jaar veel tijd overhoud om te gamen.
    Ik snap niet wat je met deze zin bedoelt...

    En zeg nu niet, dan moet je dat spel niet spelen !
    Als je je vloot niet wilt verspelen, dan moet je inderdaad niet beginnen met dit spel... dat is een beetje het hele idee er van, eigenlijk...

    Als ik bij een stoplicht sta met een Hyundai langs een bmw dan weet ik al: doe geen moeite...
    Ik red het met mijn familie-Renault anders nog best aardig tussen alle BMS's en Mercedessen... er zijn ondertussen zelfs een Ferrari en een Lambourghini bij gekomen en die zijn me weliswaar voorbij gekomen, maar hebben me nog geen deuk opgeleverd. Sterker nog! Ik rijd ze er zelfs wel eens uit en houd er winst aan over!

    Maar dat je door een speler net als ik geraid bent geeft al aan dat je dus door alle spelers geraid kunt worden!!!
    Ja... dat zei ik dus zelf eerder ook al. Dat hoort bij het spel.

    Dat heeft dus niets met vmode te maken.
    Klopt... gelukkig kom je hier zelf zo ook nog op terug.

    Fout van jezelf.. Ach... fout... ( en lol voor mij) Als je op een dergelijk infantiel niveau humor hebt, dan zal dat wel.
    Maar je kunt die speler dan niet terug pakken...
    Klopt... want die verdwijnt in (v), totdat hij de tijd heeft om zijn laffe vlootje weer in veiligheid te brengen... En ik kan niet zo maar risicoloos mijn vloot er op af sturen, want iemand in (v) kan ik niet meer spioneren (en/of lanxen), dus ik zie niet waar ik uiteindelijk op af vlieg...

    wraak, depressie, terneergeslagen, suicidaal.. Man man man...
    dus probeer je de rest maar te overtuigen dat ze weg moeten.
    Nee, je hoeft niet weg. Je mag zelfs in (v) blijven springen. Alleen maak ik de risico's voor jou wel net zo groot als dat ze voor mij zijn. En dan kan ik nog steeds te laat zijn, hoor... tegen de tijd dat ik online kom, zie dat jij mij aangevallen hebt, kan het zo maar zijn dat je 24/48 uur verplicht actief zijn al weer voorbij zijn en je weer weg mag duiken in je veilige, blauwe holletje... Een RIP vliegt er nu eenmaal heel lang over om bij een maan te komen...

    laf zijn, hier niet thuis horen.. en het spel hervormen dat zulke spelers geen kans meer krijgen om te spelen..
    Spelers die misbruik maken van regels, die anders bedoeld zijn? Ja... die hoeven van mij geen kans meer te krijgen om te spelen... Op een, in mijn ogen, laffe manier voordeel behalen t.o.v. andere spelers en er nog trots op zijn ook... daar heb ik geen goed woord voor over.

    is dat racistisch??
    Racistisch? O... M... F... G... Oh... wacht! Ja! Nu weet ik wat er zo nog gaat komen!


    "We leve in un diktatie!!!!11!!! We moge niks meer segguh!!!111 ! Zu pakku onse freihijt af!!!1!!! DoE jU eIgUh RiEsuRtSJ!!!!1!!"

    Racistisch... zoals je merkt kan ik hier echt niets (semi)serieus van maken...

    Nou... volgens mij heb ik het toch netjes verwoord, weer... maar toch duidelijk laten blijken hoe ik er over denk.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ik zou geen aanvalsblokkades toevoegen, dat tast enkel het spelplezier aan van spelers. Als je tenslotte uit de modus komt dan wil je spelen en niet eerst de halve dag wachten voordat je eindelijk wat kan doen :P

    Als je enkel een cooldown plaatst op het opnieuw activeren van de vakantiemodus, dan is het probleem opgelost zonder het aantasten van iemands spelplezier. Enkel de "abusers" die vakantiemodus gebruiken om er na 30 minuten weer in te duiken, kunnen dat dan niet meer doen.
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • odlaw wrote:

    Nou... volgens mij heb ik het toch netjes verwoord, weer... maar toch duidelijk laten blijken hoe ik er over denk.
    Hoe jij er over denkt.
    Netjes verwoord? Het zou zo uit een stripboek kunnen komen :) vooal dat laatste.
    Feit: we hebben vmode.
    Feit: jij en enkele andere zijn het er niet mee eens.
    Feit: je haalt alles uit de kast om hier aan te tonen dat jij gelijk hebt.
    Feit : het is een spel wat door GF word gepresenteerd.
    Waar moet je dan zijn ??
    Juist...
    Je kunt vast de email van diegene vinden die er over gaat, anders is er wel iemand die je kan helpen want ik zie je alleen maar roder worden.
    IK hoor het wel.
    ps.
    Een merge... iets voor jou?
  • Het is jammer dat je gewoon echt niet zo heel goed leest en dat ik mij laat verleiden tot een meer persoonlijke reply jouw kant op... dat is dom, moet ik niet doen, maar dat is ook een beetje de aard van het beestje... ik heb nu eenmaal een allergie voor mensen die op jouw manier argumenteren... of eigenlijk vergeet ik het woordje 'niet' er nu bij te zetten...

    Volgens mij probeer ik toch vooral van een ieder een mening/idee te krijgen hoe we een voorstel op tafel kunnen krijgen dat a) uitvoerbaar is, maar vooral b) de 'vakantie'-modus kunnen laten werken, daar waar hij voor bedoeld is.

    Dus zou je kunnen stoppen met het iedere keer over jou of mij te laten gaan? Je mag van harte je mening geven, maar geef daar dan wel iets meer uitleg bij dan alleen maar jammeren over jezelf of over mij.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • Ik vind het heel interessant dat de spelers die vinden dat vakantiemode niet bedoeld is om in te gaan. Waar is hij dan voor bedoeld? Ik dacht altijd om je spel heel te laten indien je niet kan spelen. En zo geeft het de mensen met minder tijd en die het kassasysteem van de Jumbo opnieuw moeten starten en de cassieres die het kassasysteem laten vastlopen ook de gelegenheid om te spelen.

    Om te zeggen als je geen tijd hebt moet je niet spelen vind ik te kort door de bocht. Het is een functie die er is en geen bug en kan dus geen misbruik van gemaakt worden en het word gebruikt waar het voor is bedoelt.

    Een langere tijd erin zou ik best mee kunnen leven, maar andere dingen ga je iemand straffen. Maar opties om makkelijker te kunnen spelen zouden wat mij betreft nog altijd een beter idee zijn.
  • Hysteria wrote:

    Ik vind het heel interessant dat de spelers die vinden dat vakantiemode niet bedoeld is om in te gaan. Waar is hij dan voor bedoeld? Ik dacht altijd om je spel heel te laten indien je niet kan spelen. En zo geeft het de mensen met minder tijd en die het kassasysteem van de Jumbo opnieuw moeten starten en de cassieres die het kassasysteem laten vastlopen ook de gelegenheid om te spelen.


    De eerste zin is wat krom, maar ik denk dat ik 'm wel ontcijfert heb....


    Ik zeg toch helemaal niet dat je er niet in mag gaan? Ik zag alleen dat de vakantie-modus niet voor niets vakantie-modus heet... anders hadden ze 'm wel 'werk-modus' genoemd. Dan kon je er iedere keer in gaan als je moest werken...
    Volgens mij is het idee van een 24/7-doorlopend spel, dat het 24/7 door loopt. En ik moet ook werken en slapen en een gezinsleven onderhouden... dus het is ook niet zo dat ik 24/7 kan spelen. Daarom save ik mijn vloot en bouw ik soms wat verdediging.
    En als ik nou écht een tijdje niet kan spelen... of beter... echt een tijdje niet wíl spelen, dán is daar de vakantie-modus! Om even vrijaf te nemen van Ogame...


    Om te zeggen als je geen tijd hebt moet je niet spelen vind ik te kort door de bocht. Het is een functie die er is en geen bug en kan dus geen misbruik van gemaakt worden en het word gebruikt waar het voor is bedoelt.


    Ook dat heb ik niet gezegd... niemand heeft dat gezegd, overigens... wat er wel gezegd wordt, is dat als je zó weinig tijd hebt, dat saven niet lukt en dat je daarom continu 'vrijaf van Ogame' moet nemen, dat het dan misschien niet zo'n geschikt spel is voor je...
    Maar dat is hetzelfde als dat ik zeg dat reizen met het OV goed is, maar voor mensen die veel mee moeten nemen naar hun werk het misschien minder geschikt is... Daar zit geen waarde-oordeel achter... maar dat zou voor mij de overweging zijn...

    Een langere tijd erin zou ik best mee kunnen leven, maar andere dingen ga je iemand straffen. Maar opties om makkelijker te kunnen spelen zouden wat mij betreft nog altijd een beter idee zijn.
    En in die zin is het dus ook niet 'willen straffen'...

    Maar wat er nu gebeurt, is dat er spelers zijn die in (v) zitten, er uit komen, kijken of ze iemand zijn vloot kunnen crashen en direct daarna weer in (v) gaan om zichzelf te beschermen. En dáár is de (v)-modus, volgens mij, niet voor bedoeld...

    Daarnaast, met de mogelijkheid om min of meer oneindig in (v) te mogen blijven, staat op een goed moment de halve uni in (v) en is er dus voor de actieve spelers ook geen ruk meer aan... laat dan de (v) automatisch aflopen na een bepaalde periode, want dan worden die spelers gedwongen om mee te spelen.

    Er is niets zo irritant als een spel spelen met mensen die het spel niet spelen... dat frustreert en zorgt er voor dat minder mensen enthousiast gaan mee spelen... dat merk ik beroepshalve, maar dus ook hier in Ogame-land.
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...