Herziening (v)-mode deel II

  • mss beter om dit draadje te sluiten ... gwoon een oeverloze discussie om nix ...
    vmode om te craschen
    vmode om gecrascht te worden te voorkomen
    vmode is bedoeld om ook nog een real life te hebben ...sneu voor degene die 24/7 aan het ogamen zijn ..maar die moeten het maar accepteren..
    dus mijn advies CLOSE deze discussie
    {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}
  • V mode hoppen zou in ieder geval moeten veranderen. 1 van de redenen dat ik ermee gestopt ben.
    Dus eigenlijk maakt het me niet veel meer uit, maar ik wilde toch nog een andere optie voorstellen,
    gezien er met bovenstaande allemaal niet uitkwamen.
    Dus v mode niet veranderen, maar de activiteit belonen.
    De spelers die dus niet in v mode gaan, zoals ik jaren deed, die krijgen er per maand een
    behoorlijke percentage aan procenten bij met hun mines totdat ze in v mode gaan dan springt
    het extra percentage weer op 0% tot je er weer uitkomt en een maand speelt er weer wat procenten bij.
    Dit kan in een jaar dus aardig wat oplopen 12x en zo verder.
    Denk dat je dan wel 10 keer nadenkt voordat je zomaar in v mode hopped.
    Wat de percentages moeten worden laat ik aan de meesters der ogame over.
    mvgr Gambit
    ge
  • gambit wrote:

    V mode hoppen zou in ieder geval moeten veranderen. 1 van de redenen dat ik ermee gestopt ben.
    Dus eigenlijk maakt het me niet veel meer uit, maar ik wilde toch nog een andere optie voorstellen,
    gezien er met bovenstaande allemaal niet uitkwamen.
    Dus v mode niet veranderen, maar de activiteit belonen.
    De spelers die dus niet in v mode gaan, zoals ik jaren deed, die krijgen er per maand een
    behoorlijke percentage aan procenten bij met hun mines totdat ze in v mode gaan dan springt
    het extra percentage weer op 0% tot je er weer uitkomt en een maand speelt er weer wat procenten bij.
    Dit kan in een jaar dus aardig wat oplopen 12x en zo verder.
    Denk dat je dan wel 10 keer nadenkt voordat je zomaar in v mode hopped.
    Wat de percentages moeten worden laat ik aan de meesters der ogame over.
    mvgr Gambit
    ge
    Nog een keer reageren.
    Dit snijd ook niet echt hout als voorstel.
    Dit maakt de noodzaak echt niet minder om zo te spelen, trouwens al de voorstellen worden door GF in de shredder gedaan.
    Alleen DM kan meespelen voor hen !
    Sluit het draadje is een prima advies :)
  • Nou...vooruit...ik zal ook eens reageren nadat ik het draadje al wel heel de tijd gevolgd heb.

    Ik heb zelf eigenlijk maar 1 haalbaar en nuttig voorstel gezien en dat is "Eenmaal uit v-mode kan je er 48 lang niet in terug"

    Alle andere zaken maken het nodeloos ingewikkeld en daardoor onhaalbaar.

    Maar bovenstaande optie is makkelijk uitvoerbaar, zorgt dat de v-mode toch gewoon gebruikt kan worden door diegene die het nodig hebben/willen gebruiken maar maakt die personen toch nog 48 uur "crashbaar/raidbaar/een target"

    Na die 48 uur kan je er gewoon weer in zoals nu.

    Je doet en recht aan het spel (24 uur per dag gaat het door) en je doet recht aan de spelers die toch vaker dan gemiddeld in v-mode willen/moeten


    flawlezz wrote:

    Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
  • ReWinD wrote:

    Het VK hoppen is meer dat mensen die weinig tijd hebben (of dat claimen te hebben). Het spel kunnen bederven van spelers die veel actief zijn. Dit kan leiden tot dat actieve spelers inactieve spelers worden. We weten allemaal dat er een leegloop binnen de Nederlandse Ogame community, en laten we eerlijk zijn, iedereen heeft juist baat bij een actievere spelers basis .
    Hmmmmmmm iedereen heeft baat bij actievere spelers, max 20 in een uni en tevens de spelers die het meest dm kopen.
    Maar om die die selecte groep die ook op het forum het actiefst is nu gelijk overal maar gelijk in te geven gaat me wat ver.
    Ik gok dat er meer spelers stoppen door dat en na een paar weken al een kloof is van milj punten,en we weten allemaal hoe dat komt(laten we het skills noemen :) )
    En laten deze spelers nu het hards roepen dat er een langere v mode moet komen,dus eigenlijk je plaats kopen en dan eisen dat iedereen zich aan jou aanpast,moh klinkt wel logisch als je het snel zegt.
    Maar nadeel van vmode is je hebt geen inkomsten,voordeel is je hoeft niet te saven en voordeel voor de hele uni is dat zelfs de top allie moet moet saven omdat je er elk moment uit kan komen .
    Dus mijn inziens is,laat het lekker zoals het nu is.
  • discordia wrote:

    ReWinD wrote:

    Het VK hoppen is meer dat mensen die weinig tijd hebben (of dat claimen te hebben). Het spel kunnen bederven van spelers die veel actief zijn. Dit kan leiden tot dat actieve spelers inactieve spelers worden. We weten allemaal dat er een leegloop binnen de Nederlandse Ogame community, en laten we eerlijk zijn, iedereen heeft juist baat bij een actievere spelers basis .
    Hmmmmmmm iedereen heeft baat bij actievere spelers, max 20 in een uni en tevens de spelers die het meest dm kopen.Maar om die die selecte groep die ook op het forum het actiefst is nu gelijk overal maar gelijk in te geven gaat me wat ver.
    Ik gok dat er meer spelers stoppen door dat en na een paar weken al een kloof is van milj punten,en we weten allemaal hoe dat komt(laten we het skills noemen :) )
    En laten deze spelers nu het hards roepen dat er een langere v mode moet komen,dus eigenlijk je plaats kopen en dan eisen dat iedereen zich aan jou aanpast,moh klinkt wel logisch als je het snel zegt.
    Maar nadeel van vmode is je hebt geen inkomsten,voordeel is je hoeft niet te saven en voordeel voor de hele uni is dat zelfs de top allie moet moet saven omdat je er elk moment uit kan komen .
    Dus mijn inziens is,laat het lekker zoals het nu is.
    Zo... zie hier een post met een flinke zwik aannames en kromme conclusies... (en bovendien niet heel lekker leesbaar...)

    Ik vind het zo apart dat je als voordeel noemt dat de top ook moet saven, omdat je er ieder moment uit kunt komen (uit de v-mode). Je wekt daarmee de suggestie dat iedereen verder 24/7 de tijd heeft en dat v-hoppen daarmee gerechtvaardigd is.

    Maar ik heb in een eerdere post ook al aangegeven dat ik dat ook niet heb. Het verschil is dat mijn 'foutjes' veel makkelijker afgestraft kunnen worden (door iedereen, niet specief v-hoppers), omdat ik altijd actief ben (niet altijd online, maar mijn account loopt gewoon door). Een v-hopper gebruikt de v-mode als save en kan daar eigenlijk geen fout mee maken, want je staat er in of niet, je komt er uit als je tijd hebt en verdwijnt er weer in als je klaar bent.
    Mijn save komt soms niet lekker uit en dat is een risico. V-mode komt altijd uit, dus dat is geen risico... (en ik noem dat laf.)

    Oneerlijke concurrentie, dus... en ja, ik zou het ook kunnen doen, maar nee... ik zie daar de uitdaging niet in.

    Kunnen we anders niet een uni maken voor de v-hoppers? Kun je lekker fijn van elkaar ervaren hoe leuk jullie het spel maken voor anderen... ;)
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    Zo... zie hier een post met een flinke zwik aannames en kromme conclusies... (en bovendien niet heel lekker leesbaar...)

    Ik vind het zo apart dat je als voordeel noemt dat de top ook moet saven, omdat je er ieder moment uit kunt komen (uit de v-mode). Je wekt daarmee de suggestie dat iedereen verder 24/7 de tijd heeft en dat v-hoppen daarmee gerechtvaardigd is.

    Maar ik heb in een eerdere post ook al aangegeven dat ik dat ook niet heb. Het verschil is dat mijn 'foutjes' veel makkelijker afgestraft kunnen worden (door iedereen, niet specief v-hoppers), omdat ik altijd actief ben (niet altijd online, maar mijn account loopt gewoon door). Een v-hopper gebruikt de v-mode als save en kan daar eigenlijk geen fout mee maken, want je staat er in of niet, je komt er uit als je tijd hebt en verdwijnt er weer in als je klaar bent.
    Mijn save komt soms niet lekker uit en dat is een risico. V-mode komt altijd uit, dus dat is geen risico... (en ik noem dat laf.)

    Oneerlijke concurrentie, dus... en ja, ik zou het ook kunnen doen, maar nee... ik zie daar de uitdaging niet in.

    Kunnen we anders niet een uni maken voor de v-hoppers? Kun je lekker fijn van elkaar ervaren hoe leuk jullie het spel maken voor anderen...
    Vooral dat "niet lekker leesbaar" zeer irritant waldo!!
    Het gaat niet over jou!!
    Jij kiest je speelstijl, daar ben jij zelf verantwoordelijk voor en niet andere spelers.
    En jouw risico voor je save is dan ook JOUW keuze.
    Belast daar de rest van de spelers niet mee
    Kunnen we anders niet een uni maken waar geen vmode in voor komt ? kun je lekker daar spelen..
  • Daar staan we met z'n allen op het veld een potje flessenvoetbal te spelen, waarbij een paar spelers persé willen meevoetballen zonder fles. Zodat ze nooit als verliezer kunnen eindigen, want zonder fles valt er niets te verliezen. Vervolgens komt er een voorstel om ook deze spelers een gevulde fles te geven en dan volgt onderstaande reactie..

    Bolder wrote:

    Vooral dat "niet lekker leesbaar" zeer irritant waldo!!Het gaat niet over jou!!
    Jij kiest je speelstijl, daar ben jij zelf verantwoordelijk voor en niet andere spelers.
    En jouw risico voor je save is dan ook JOUW keuze.
    Belast daar de rest van de spelers niet mee
    Kunnen we anders niet een uni maken waar geen vmode in voor komt ? kun je lekker daar spelen..


    Gewoon zorgen dat er een aanvalsblokkade in wordt gevoerd of dat spelers pas na 48 uur weer in vakantiemodus kunnen duiken. Uiteindelijk is de optie bedoeld om er even tussenuit te gaan en niet om je vloot uit handen te houden van andere spelers. :P
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • Lange Giraffe wrote:

    Daar staan we met z'n allen op het veld een potje flessenvoetbal te spelen, waarbij een paar spelers persé willen meevoetballen zonder fles. Zodat ze nooit als verliezer kunnen eindigen, want zonder fles valt er niets te verliezen. Vervolgens komt er een voorstel om ook deze spelers een gevulde fles te geven en dan volgt onderstaande reactie..
    Dat is nu nog dommer als menig andere reactie..
    Schoonspringen in een zwembad zonder water,
    Voetballen zonder doelen..
    Basisregels van een spel moeten er zijn!
    Dus zonder fles kun je uberhaupt niet aan dat spel deelnemen.
    Lekker door laten lopen en kijken of GF er iets aan kan of wil doen.
  • Lange Giraffe wrote:

    Daar staan we met z'n allen op het veld een potje flessenvoetbal te spelen, waarbij een paar spelers persé willen meevoetballen zonder fles. Zodat ze nooit als verliezer kunnen eindigen, want zonder fles valt er niets te verliezen. Vervolgens komt er een voorstel om ook deze spelers een gevulde fles te geven en dan volgt onderstaande reactie..
    Je hebt het perfect omschreven in een goed voorbeeld.
  • Om te beginnen ben ik zelf geen v mode hopper,daarna dacht ik dat het een oorlogspel was en geen taalspel (ivm leesbaarheid,je doet je best maar een beetje :) )
    Lange Giraffe je punt klopt niet zoals bolder al aangaf er zijn nu eenmaal regels aan fessenvoetbal en een van die regels is dat iedereen een fles heeft.
    Dan over deze discussie als iedereen die in de top 20 staat hier niets meer reageert word het lekker rustig,dus of dit wel de gemiddelde mening is van de spelers ?
  • discordia wrote:

    Om te beginnen ben ik zelf geen v mode hopper,daarna dacht ik dat het een oorlogspel was en geen taalspel (ivm leesbaarheid,je doet je best maar een beetje :) )
    Lange Giraffe je punt klopt niet zoals bolder al aangaf er zijn nu eenmaal regels aan fessenvoetbal en een van die regels is dat iedereen een fles heeft.
    Dan over deze discussie als iedereen die in de top 20 staat hier niets meer reageert word het lekker rustig,dus of dit wel de gemiddelde mening is van de spelers ?
    Ik heb het gevoel dat je het punt van Lange giraffe hebt gemist.


    VK-hoppen is flessenvoetbal zonder fles spelen, omdat je zelf bepaald wanneer je gaat spelen in een 24/7 game. Je verrast/benadeeld een speler die het spel speelt zoals het is bedoeld. Een VK-hopper heeft nu te veel macht en invloed in een server zonder echt mee te spelen. Dat is de reden waarom ik tegen deze speel manier ben, en het zie als spel bederf.
  • discordia wrote:

    Om te beginnen ben ik zelf geen v mode hopper,daarna dacht ik dat het een oorlogspel was en geen taalspel (ivm leesbaarheid,je doet je best maar een beetje :) )
    Lange Giraffe je punt klopt niet zoals bolder al aangaf er zijn nu eenmaal regels aan fessenvoetbal en een van die regels is dat iedereen een fles heeft.
    Dan over deze discussie als iedereen die in de top 20 staat hier niets meer reageert word het lekker rustig,dus of dit wel de gemiddelde mening is van de spelers ?
    Misschien is het voorbeeld beter als een paar spelers wanneer ze maar willen nu de fles op kunnen pakken zodat de fles niet omgeschopt kan worden. Maar dat neemt niet weg dat vakantiemodus nu gebruikt wordt om te saven. Naar mijn mening kan dat nooit de bedoeling geweest zijn van de functie.

    Maar goed als er niets aangedaan wordt hoor je mij ook niet klagen hoor, het is nou niet dat ik er veel last van heb :P
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • ReWinD wrote:

    VK-hoppen is flessenvoetbal zonder fles spelen, omdat je zelf bepaald wanneer je gaat spelen in een 24/7 game. Je verrast/benadeeld een speler die het spel speelt zoals het is bedoeld. Een VK-hopper heeft nu te veel macht en invloed in een server zonder echt mee te spelen. Dat is de reden waarom ik tegen deze speel manier ben, en het zie als spel bederf.
    Snap je nu echt niet wat je zegt??
    Oke, we gaan ogame spelen zonder vloot...
    Verast ? benadelen? hoezo?
    Je vloot is geprakt.. verast?, benadeeld ? eigen schuld, dikke bult. opletten !!
    Nu is de aanvaller gewoon online en heeft zijn vloot gesaved voor 24 uur.. of hij is in vmode..
    Mee spelen ? zonder echt mee te spelen... sorry hoor maar als je uit vmode komt moet je net als andere spelers opletten. en als er niets te doen is ( tenslotte is ogame NL op sterven na dood ) ga je lekker een filmpje kijken en laat alles liggen... dus..
  • Lange Giraffe wrote:

    discordia wrote:

    Om te beginnen ben ik zelf geen v mode hopper,daarna dacht ik dat het een oorlogspel was en geen taalspel (ivm leesbaarheid,je doet je best maar een beetje :) )
    Lange Giraffe je punt klopt niet zoals bolder al aangaf er zijn nu eenmaal regels aan fessenvoetbal en een van die regels is dat iedereen een fles heeft.
    Dan over deze discussie als iedereen die in de top 20 staat hier niets meer reageert word het lekker rustig,dus of dit wel de gemiddelde mening is van de spelers ?
    Misschien is het voorbeeld beter als een paar spelers wanneer ze maar willen nu de fles op kunnen pakken zodat de fles niet omgeschopt kan worden. Maar dat neemt niet weg dat vakantiemodus nu gebruikt wordt om te saven. Naar mijn mening kan dat nooit de bedoeling geweest zijn van de functie.
    Maar goed als er niets aangedaan wordt hoor je mij ook niet klagen hoor, het is nou niet dat ik er veel last van heb :P
    Volgens mij,zijn bij flessenvoetbal de regels dat je een fles hebt en er niet met je handen aan mag zitten dus je punt klopt niet.
    En hier zijn de regels voor v-mode vrij duidelijk en zou niet weten waarom dat niet de bedoeling is geweest.
    Zo heb ik nooit begrepen waarom een laag gerankte speler een maankans mag geven aan een hogere speler zonder dat het pushing is,alleen omdat hij er geen winst(kans op een maan is geen winst ) aan heeft is het antwoord maar de lager gerankte speler heeft er duidelijk wel verlies aan.
    En zo zijn er wel meer regels waar je vraagtekens bij kan zetten
  • Als je een voetbalvergelijking zou willen maken dan komt het v-mode-hoppen nog het meest overheen dat de tegenstander in de rust stiekum het veld opkomt om ff snel 3x te scoren om vervolgens weer snel de kleedkamer in te duiken.
    En ook deze vergelijking gaat uiteraard mank want je kan/mag niet tijdens de rust scoren.

    Dus elke vergelijking gaat mank omdat v-mode-hoppen niet tegen de regels is. Je kunt het denk ik daardoor ook geen spelbederf of misbruik noemen.
    Maar ik voel wel in elke ogamevezel dat dit oorspronkelijk niet de bedoeling van de v-mode knop is geweest. Het maakt iemand (bijna) oncrashbaar en dat haalt nu de lol/spanning/planning enz van het spel af.

    Eigenlijk moet je een soort van bedacht zijn op v-mode-hoppers en kijken of je een ninja kan uitvoeren of een counter kan zetten. Andere opties zijn er bijna niet.
    Maar waar kan je bijv. als idee indienen dat spelers die uit v-mode komen er minstens 48 uur niet in terug kunnen? Want ik denk niet dat er wat gaat veranderen als we alleen in dit topic blijven blaten


    flawlezz wrote:

    Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
  • Bolder wrote:

    ReWinD wrote:

    VK-hoppen is flessenvoetbal zonder fles spelen, omdat je zelf bepaald wanneer je gaat spelen in een 24/7 game. Je verrast/benadeeld een speler die het spel speelt zoals het is bedoeld. Een VK-hopper heeft nu te veel macht en invloed in een server zonder echt mee te spelen. Dat is de reden waarom ik tegen deze speel manier ben, en het zie als spel bederf.
    Snap je nu echt niet wat je zegt??Oke, we gaan ogame spelen zonder vloot...
    Verast ? benadelen? hoezo?
    Je vloot is geprakt.. verast?, benadeeld ? eigen schuld, dikke bult. opletten !!
    Nu is de aanvaller gewoon online en heeft zijn vloot gesaved voor 24 uur.. of hij is in vmode..
    Mee spelen ? zonder echt mee te spelen... sorry hoor maar als je uit vmode komt moet je net als andere spelers opletten. en als er niets te doen is ( tenslotte is ogame NL op sterven na dood ) ga je lekker een filmpje kijken en laat alles liggen... dus..
    Je kunt ook de vergelijking met flessenvoetbal even weg denken... verder is het verhaal namelijk spot-on.

    De kans dat een speler, die 24/7 zijn account open houdt, een fout maakt is nu eenmaal groter dan dat een v-hopper zijn account even uit (v) haalt en even later er weer in stopt. Als je dat verschil niet snapt, dan houdt iedere discussie verder op...
    Hoe langer jij uit (v) blijft, hoe groter de kans wordt dat je een fout maakt. Ik ben, vanaf de start in Polaris, nog geen moment in (v) geweest en jij hebt daar al wel een keer gebruik van kunnen maken. Ik schat zo in dat jouw vloot nog geen maand overleeft zonder (v), maar je bent helaas niet dapper genoeg om die claim te weerleggen.

    Ik kan mij wel vinden in, als eerste poging om van deze laffe speelstijl af te komen, een minimale speeltijd van 48u als je uit (v) komt. Waar dien je een dergelijk voorstel officieel in?
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • mauricovic wrote:

    Als je een voetbalvergelijking zou willen maken dan komt het v-mode-hoppen nog het meest overheen dat de tegenstander in de rust stiekum het veld opkomt om ff snel 3x te scoren om vervolgens weer snel de kleedkamer in te duiken.
    En ook deze vergelijking gaat uiteraard mank want je kan/mag niet tijdens de rust scoren.

    Dus elke vergelijking gaat mank omdat v-mode-hoppen niet tegen de regels is. Je kunt het denk ik daardoor ook geen spelbederf of misbruik noemen.
    Maar ik voel wel in elke ogamevezel dat dit oorspronkelijk niet de bedoeling van de v-mode knop is geweest. Het maakt iemand (bijna) oncrashbaar en dat haalt nu de lol/spanning/planning enz van het spel af.

    Eigenlijk moet je een soort van bedacht zijn op v-mode-hoppers en kijken of je een ninja kan uitvoeren of een counter kan zetten. Andere opties zijn er bijna niet.
    Maar waar kan je bijv. als idee indienen dat spelers die uit v-mode komen er minstens 48 uur niet in terug kunnen? Want ik denk niet dat er wat gaat veranderen als we alleen in dit topic blijven blaten
    Die vergelijking gaat helaas niet op,de regels zeggen nl dat doelpunten in de rust niet tellen dus heb je er niets aan.
    En de regels voor v-mode gelden wel dus probeer het eens opnieuw.
    En odlaw je doet nu net of saven zo heel moeilijk is,als dat zo zou zijn moeten ze niet zo veel vloot kopen :)
  • discordia wrote:

    mauricovic wrote:

    En ook deze vergelijking gaat uiteraard mank want je kan/mag niet tijdens de rust scoren.

    Die vergelijking gaat helaas niet op,de regels zeggen nl dat doelpunten in de rust niet tellen dus heb je er niets aan.
    En de regels voor v-mode gelden wel dus probeer het eens opnieuw.
    Dat stond er dus al... maar je wilde graag een punt scoren?

    Het gaat om spelen van het spel in de geest ván het spel... het ding heet 'vakantie'-modus, maar zo wordt het nu niet gebruikt. Dat is niet tegen de regels, want anders werd er wel tegen op getreden. Dat wil nog niet zeggen dat het goed is...

    En als er nu door voldoende spelers wordt aangegeven dat ze dat niet tof meer vinden, dan kunnen regels aangepast worden. Dat is sneu voor mensen die de (v)-mode daadwerkelijk nodig hebben, zónder deze te misbruiken, maar die moeten dan maar boos worden op mensen die (v)-hoppen gebruiken als speelstijl en het dus voor hen verklooien...


    Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Ik kan mij wel vinden in, als eerste poging om van deze laffe speelstijl af te komen,
    Ik begin het onderhand zielig te vinden.Al deze tirades in dit topic, misschien had je beter wat kunnen raiden of spio's sturen ofzo..
    Als ik stop hier met spelen, kun je er dan vrede mee hebben ?
    Tirades... man man man... Tegen zoveel dommigheid kan ik niet op, dus in dit geval zeg ik wel 'ja'... dan kan jij nog even roepen dat je zo vreselijk zielig bent en dat het mij al die tijd om jou te doen was.
    Als je dan ook nog even alle andere (v)-hoppers mee neemt (let wel: De (v)-hoppers die dit bewust als speelstijl hanteren om anderen te crashen en hun eigen vloot te saven in de (v)-modus), dan ben ik helemaal tevreden.

    Het gaat mij niet om jou. Het gaat mij om de laffe manier van spelen. Dat jij deze toevallig ook hanteert is sneu voor je, maar niet iedereen durft nu eenmaal 24/7 een spel te spelen...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...