Herziening (v)-mode deel II

  • Aan de vmode zit al nadeel zat geen inkomsten enz,dus dat lijkt me meer dan genoeg.
    En in de geest van het spel,ja zo kan ik er wel meer in de geest van het spel is ook niet wie het meeste uitgeeft staat het hoogst,
    In de geest van het spel is ook niet alle grote fleeters in 1 allie en dat zijn maar 2 voorbeelden de me onder het typen al te binnen schieten dus zullen er vast veel meer zijn.
    Maar goed ik kan nog wel uni's waar ik rustig op vakantie ging zonder internet en niet in de v-mode ging,maar dat hoeft van mij niet iedereen te doen ieder zijn eigen speelstijl.
    Helaas is de tijd dat we met meer dan 5k spelers speelden al lang voorbij dus wees blij met elke speler die er nog is.
  • discordia wrote:

    Aan de vmode zit al nadeel zat geen inkomsten enz,dus dat lijkt me meer dan genoeg.
    En in de geest van het spel,ja zo kan ik er wel meer in de geest van het spel is ook niet wie het meeste uitgeeft staat het hoogst,
    In de geest van het spel is ook niet alle grote fleeters in 1 allie en dat zijn maar 2 voorbeelden de me onder het typen al te binnen schieten dus zullen er vast veel meer zijn.
    Maar goed ik kan nog wel uni's waar ik rustig op vakantie ging zonder internet en niet in de v-mode ging,maar dat hoeft van mij niet iedereen te doen ieder zijn eigen speelstijl.
    Helaas is de tijd dat we met meer dan 5k spelers speelden al lang voorbij dus wees blij met elke speler die er nog is.
    Okee... nu komt er een speler die iedere regel aan zijn laars lapt, zonder DM toch alle voordelen weet te krijgen en te gebruiken... absolute cheat... Maar, hé! Het is een speler, dus we zijn er blij mee! Hou toch op... wat een kul-argument.

    Ik ben ook niet pro-DM, maar gebruik het ook. Niet met 100-en euri, maar wel een beetje...
    Ik heb ook een hekel aan allies die de top-10 vullen... lijkt me gewoon niets aan, als al je concurrenten je 'vriendjes' zijn...

    Die inkomsten vanuit de mijnen zijn tegenwoordig, met de expo's, helemaal niet zo interessant meer, overigens... daar speelt een v-hopper ook niet voor...
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • odlaw wrote:

    discordia wrote:

    Aan de vmode zit al nadeel zat geen inkomsten enz,dus dat lijkt me meer dan genoeg.
    En in de geest van het spel,ja zo kan ik er wel meer in de geest van het spel is ook niet wie het meeste uitgeeft staat het hoogst,
    In de geest van het spel is ook niet alle grote fleeters in 1 allie en dat zijn maar 2 voorbeelden de me onder het typen al te binnen schieten dus zullen er vast veel meer zijn.
    Maar goed ik kan nog wel uni's waar ik rustig op vakantie ging zonder internet en niet in de v-mode ging,maar dat hoeft van mij niet iedereen te doen ieder zijn eigen speelstijl.
    Helaas is de tijd dat we met meer dan 5k spelers speelden al lang voorbij dus wees blij met elke speler die er nog is.
    Okee... nu komt er een speler die iedere regel aan zijn laars lapt, zonder DM toch alle voordelen weet te krijgen en te gebruiken... absolute cheat... Maar, hé! Het is een speler, dus we zijn er blij mee! Hou toch op... wat een kul-argument.
    Cheaters moeten nog steeds een ban krijgen is ook mijn mening maar zolang alles binnen de regels valt moet we blij zijn met elke speler.
    Dan moet je maar een andere manier verzinnen om de v-mode hoppers te pakken,je kan er vast wel een of meer verzinnen.
  • discordia wrote:

    Die vergelijking gaat helaas niet op,de regels zeggen nl dat doelpunten in de rust niet tellen dus heb je er niets aan.
    En de regels voor v-mode gelden wel dus probeer het eens opnieuw.
    En odlaw je doet nu net of saven zo heel moeilijk is,als dat zo zou zijn moeten ze niet zo veel vloot kopen
    Er is niet een-op-een-vergelijking omdat Ogame een vrij uniek spel is. Daarbij met onredelijke argumenten komen dat het niet 100% vergelijkbaar is door reden ABC, is spijkers op laag water zoeken. Het gaat niet om de technische termen of dat het 100% accuraat is. Het gaat om de intentie van het verhaal. Het is lastig om aan iemand een probleem uit te leggen die het zelf niet ervaart.

    De frustratie en machteloosheid die je voelt, is enorm. Technisch gezien houden deze spelers zich aan de regels. Ze doen niks fout in het wetboek van Ogame. Dat betekent niet dat spelers misbruik maken van de regels of loopholes proberen te vinden om een voordeel te krijgen. Regels en wetten worden in het echte leven continu aangepast omdat de wereld veranderd. Bepaalde regels, wetten, normen en waarden zijn nu eenmaal niet meer van toepassing omdat de samenleving aan het veranderen.

    Hetzelfde gebeurd nu met Ogame. Oude regels die gemaakt zijn toen Ogame nog eco x 1 en speed x 1 was. Ondertussen is er enorm veel veranderd aan het spel. Het is meer dan logies dat de regels zich aanpassen aan de problemen van nu.

    Daarbij laten we niet met DM abuse komen of andere problemen. Maak daar een aparte thread voor.


    discordia wrote:

    Aan de vmode zit al nadeel zat geen inkomsten enz,dus dat lijkt me meer dan genoeg.
    En in de geest van het spel,ja zo kan ik er wel meer in de geest van het spel is ook niet wie het meeste uitgeeft staat het hoogst,
    In de geest van het spel is ook niet alle grote fleeters in 1 allie en dat zijn maar 2 voorbeelden de me onder het typen al te binnen schieten dus zullen er vast veel meer zijn.
    Maar goed ik kan nog wel uni's waar ik rustig op vakantie ging zonder internet en niet in de v-mode ging,maar dat hoeft van mij niet iedereen te doen ieder zijn eigen speelstijl.
    Helaas is de tijd dat we met meer dan 5k spelers speelden al lang voorbij dus wees blij met elke speler die er nog is.
    Het spel is zo veranderd in de laatste 20 jaar dat het nadeel geen inkomen hebben. niet meer sterk genoeg is. Zoals eerst, Ogame is geen eco x 1 of speed x 1 spel meer.

    Ogame is een 24/7 oorlog spel waarbij elkaar probeert te pakken. Een functie zoals vakantie mode gebruiken om mega winst zonder dat de ander ook maar iets terug kan doen, omdat het twee uur in de nacht gebeurd is spel bedervend.
  • odlaw wrote:

    Ik ben ook niet pro-DM, maar gebruik het ook. Niet met 100-en euri, maar wel een beetje...
    Hypocriet dus.
    Ik ben eigenlijk ook niet pro vmode, maar gebruik het iets meer als gemiddeld.
    Oke, laten we de vakantie modes omdopen naar rust modes ?

    Ogame is een 24/7 oorlog spel waarbij elkaar probeert te pakken. Een functie zoals vakantie mode gebruiken om mega winst zonder dat de ander ook maar iets terug kan doen, omdat het twee uur in de nacht gebeurd is spel bedervend.

    Pardon? hoe kun je een mega winst halen ?
    Saven!!!
    En twee uur in de nacht is spelbederf??
    Wow, dan zijn er veel spelbedervers !!
    Dus... als je tot 2 uur in de nacht speelt hoef je daarna je vloot niet te saven want die gaat niet aangevallen worden want dat zou spelbederf zijn !!
    Er speelt dus niemand meer dan....
    De meeste commentaren zijn wss ooit gepakt door een zgn vhopper
    Als je gecracht bent, heb je een fout gemaakt !!
    Of dat nu door een vhopper is of, volgens jullie, een niet laffe speler, je bent GECRASCHT !!
    Dat je vervolgens de crasher niet terug kunt pakken omdat hij in vmode zit... tja... dat neemt niet weg dat je zelf schuld hebt!

    ReWinD wrote:

    De frustratie en machteloosheid die je voelt, is enorm. Technisch gezien houden deze spelers zich aan de regels
    Echt?? :) :)
  • discordia wrote:

    Vroegâh was alles betâh
    Maar goed ik zou zeggen verander de regels nog meer en raak nog meer spelers kwijt,nouja veel meer kan niet
    Door VK hop speel wijze raak je spelers kwijt. In 2018 zijn de regels veranderd rondom spel bederf. De regel aanpassingen hebben een positief effect op Ogame om de spelers te behouden.

    Ik ben er van overtuigd dat mijn voorstel het zelfde effect gaat hebben. Juist omdat meerdere spelers dit ervaren als frustratie punt in meerdere communies.

    En ja vroegah was alles beter:P
  • rond u 9 zijn de eerste echte spelregels gaan veranderen,weet je nog.
    schroothandel voor spys die geen laadruimte meer hadden daarna introductie van ic's(iedereen had zijn vloot opgebouwd met ssers kon ze dumpen,puinverhouding was ineens ruk enz,u12 kwamen de eerste officieren enz enz .Maar gelukkig zijn we van ruim 5k (geen idee meer hoeveel meer)naar ik zie net in tarazed dan speler 223 maar 0 punten heeft dus we zijn er wel lekker op vooruit gegaan :)
  • discordia wrote:

    rond u 9 zijn de eerste echte spelregels gaan veranderen,weet je nog.
    ik snap deze zin niet zo goed.

    discordia wrote:

    schroothandel voor spys die geen laadruimte meer hadden daarna introductie van ic's(iedereen had zijn vloot opgebouwd met ssers kon ze dumpen,puinverhouding was ineens ruk enz,u12 kwamen de eerste officieren enz enz .Maar gelukkig zijn we van ruim 5k (geen idee meer hoeveel meer)naar ik zie net in tarazed dan speler 223 maar 0 punten heeft dus we zijn er wel lekker op vooruit gegaan
    Dit zijn updates vanuit GF zelf. Deze updates/veranderen zijn niet gekomen omdat spelers deze zelf wouden.
  • discordia wrote:

    mauricovic wrote:

    Als je een voetbalvergelijking zou willen maken dan komt het v-mode-hoppen nog het meest overheen dat de tegenstander in de rust stiekum het veld opkomt om ff snel 3x te scoren om vervolgens weer snel de kleedkamer in te duiken.
    En ook deze vergelijking gaat uiteraard mank want je kan/mag niet tijdens de rust scoren.

    Dus elke vergelijking gaat mank omdat v-mode-hoppen niet tegen de regels is.
    Die vergelijking gaat helaas niet op,de regels zeggen nl dat doelpunten in de rust niet tellen dus heb je er niets aan.En de regels voor v-mode gelden wel dus probeer het eens opnieuw.
    Als je dit zo terugleest....dan baal je toch ook gewoon van jezelf?
    Even bijdehand gaan doen met "dus probeer het eens opnieuw" blijkt echter dat het er gewoon al stond maar dat jij zelf niet kan lezen...probeer jij anders groep 3 nog even opnieuw...

    Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen waar we een idee kunnen indienen, kan een van de teamlers dit misschien vertellen?


    flawlezz wrote:

    Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
  • Bolder wrote:

    odlaw wrote:

    Ik ben ook niet pro-DM, maar gebruik het ook. Niet met 100-en euri, maar wel een beetje...
    Hypocriet dus.Ik ben eigenlijk ook niet pro vmode, maar gebruik het iets meer als gemiddeld.
    Oke, laten we de vakantie modes omdopen naar rust modes ?

    Ogame is een 24/7 oorlog spel waarbij elkaar probeert te pakken. Een functie zoals vakantie mode gebruiken om mega winst zonder dat de ander ook maar iets terug kan doen, omdat het twee uur in de nacht gebeurd is spel bedervend.

    Pardon? hoe kun je een mega winst halen ?
    Saven!!!
    En twee uur in de nacht is spelbederf??
    Wow, dan zijn er veel spelbedervers !!
    Dus... als je tot 2 uur in de nacht speelt hoef je daarna je vloot niet te saven want die gaat niet aangevallen worden want dat zou spelbederf zijn !!
    Er speelt dus niemand meer dan....
    De meeste commentaren zijn wss ooit gepakt door een zgn vhopper
    Als je gecracht bent, heb je een fout gemaakt !!
    Of dat nu door een vhopper is of, volgens jullie, een niet laffe speler, je bent GECRASCHT !!
    Dat je vervolgens de crasher niet terug kunt pakken omdat hij in vmode zit... tja... dat neemt niet weg dat je zelf schuld hebt!

    ReWinD wrote:

    De frustratie en machteloosheid die je voelt, is enorm. Technisch gezien houden deze spelers zich aan de regels
    Echt?? :) :)
    Wat is er hypocriet aan, Bolder?
    Ik ben ook voor een beter milieu, maar ik rijd toch ook met mijn auto naar mijn werk.

    Als jij nu ook gewoon eens zou toegeven dat je op een laffe manier winst maakt, in plaats van blijven ontkennen dat je voordeel haalt uit je v-hoppen... Je hebt in dit topic zelf al een keer mijn slag op jou en jouw slag op mij gepost. Dat was, tegen elkaar afgezet toch wel een hele dikke klapper...
    Ik kon niet beter, omdat jij online was en je zooitje savede... en toen ik je later aan wilde vallen, omdat je offline was, kon dat niet, omdat je in v-mode stond. Jij loopt dus gewoon minder risico en dat voordeel haal je uit je laffe speelstijl.
    Ik ontken ook nergens dat het mijn eigen fout was, maar dat ik niet de kans krijg om je op een gelijkwaardige manier terug te pakken, omdat jij te laf bent om ook maar ergens een window te geven. Niet door goed te saven, maar door misbruik te maken van regels die overduidelijk op een andere manier bedoeld zijn.

    Dus... doe nu gewoon even wat je eerder beloofde: Stop met spelen... hoi hoi! En doei!
    Omdat opbouwen toch gewoon leuk is...
  • mauricovic wrote:

    discordia wrote:

    mauricovic wrote:

    Als je een voetbalvergelijking zou willen maken dan komt het v-mode-hoppen nog het meest overheen dat de tegenstander in de rust stiekum het veld opkomt om ff snel 3x te scoren om vervolgens weer snel de kleedkamer in te duiken.
    En ook deze vergelijking gaat uiteraard mank want je kan/mag niet tijdens de rust scoren.

    Dus elke vergelijking gaat mank omdat v-mode-hoppen niet tegen de regels is.
    Die vergelijking gaat helaas niet op,de regels zeggen nl dat doelpunten in de rust niet tellen dus heb je er niets aan.En de regels voor v-mode gelden wel dus probeer het eens opnieuw.
    Als je dit zo terugleest....dan baal je toch ook gewoon van jezelf?Even bijdehand gaan doen met "dus probeer het eens opnieuw" blijkt echter dat het er gewoon al stond maar dat jij zelf niet kan lezen...probeer jij anders groep 3 nog even opnieuw...

    Ik heb helaas nog geen antwoord gekregen waar we een idee kunnen indienen, kan een van de teamlers dit misschien vertellen?
    Hier is de plaats om ideeën in te dienen. Wij communiceren door wat er leeft in onze community en dat word weer verder door gecommuniceerd met hogerop.
  • Ah, tnx Hysteria. We kunnen dus zelf niets maar jullie lezen mee en mocht een idee breed gedragen zijn kunnen jullie dit naar GF toe doorspelen.

    Dan zouden jullie bijv. een Poll aan kunnen maken met diverse opties? En aan de hand van die uitkomsten iets door kunnen geven aan GF? Of hebben jullie ook contact met andere communitys?


    flawlezz wrote:

    Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
  • Vroeger was er het Origin board voor uitgedachte plannen;

    zal eens kijken of dat nog bestaat.

    //edit laatste post october vorig jaar en bijna alles staat op slot voor nieuwe posts.


    Dan blijft Hysteria's weg zoals hierboven beschreven een optie,

    eventueel is het suggestie forum op board.en.ogame.gameforge.com/i…hp?board/653-suggestions/ te gebruiken, dit is de "officiele" vervanger van het origin board.

    :love: Thanks Syrabi
  • Hysteria wrote:

    Hier is de plaats om ideeën in te dienen. Wij communiceren door wat er leeft in onze community en dat word weer verder door gecommuniceerd met hogerop.
    Welke versie van de ideeën word opgestuurd?
    De versie dat GF een functie moet impliceren of versie dat het een soort uitbreiding kan worden op het spel bederf regel.

    Jillian wrote:

    Dan blijft Hysteria's weg zoals hierboven beschreven een optie,
    Mogen we het besluit van GF weten als jullie met een voorstel komen? bedoel anders hebben we deze discussie weer over een half jaar op het forum :P.