Discussie topic - Lifeforms

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Precies wat Piraat zegt. Bij de eerste reacties hier kreeg ik gelijk een gevoel van... 'Wat een autisten hier :w00t: '
      Introduceren ze iets nieuws wat het spel levend houdt, weer niet goed.

      Ik heb het een tijdje mogen spelen op de testserver. Als je als nieuwe speler begint in een nieuwe uni geeft het nog niet direct veel meerwaarde.
      Maar wat later in het spel, zeg eens als je op de 5-10 miljoen punten komt, begint het echt wel meerwaarde te geven. Er is meer om in te investeren, meer keuzes om te maken, meer om te onderzoeken en meer om je mee bezig te houden. Voor de types die ergens een vloot op willen gooien en dan de tegenstander helemaal kapot willen zien gaan, zal dit ongetwijfeld een beetje overweldigend zijn. Maar de spelers die wat meer diepgang zoeken, kunnen hier veel plezier aan gaan krijgen.

      Ik ben nu een paar maand bezig, niet full time maar wel met wat activiteit en ik merk dat ik nog lang niet alles ontdekt of uitgespeeld heb. En dan heb ik geen alliantie(genoten), maar wel bakken met (gratis) DM. Dit houdt het spel veel langer interessant voor de niet fleeters, en daarmee ook meer targets voor de fleeters.

      Ik hoop van harte dat dit ook in de oudere uni's geïntroduceerd gaat worden, technisch moet dat zeker in te passen zijn, omdat het een echte add-on is.

      Over de balans van alle bonussen via de onderzoeken en gebouwen zal vast nog wel iets gediscussieerd kunnen worden, maar het is niet zo dat je hiermee (snel) een 'enorm voordeel' krijgt. Eerder vind ik het momenteel nog wat te slapjes wat je aan extra's krijgt, maar ik ben dan ook nog niet zover dat ik alles al tot in den treuren uitgedokterd heb. Allicht is het daarvoor zelfs wel een beetje te complex geworden, om goed te bepalen wat 'the next best thing is' om in te investeren. Maar dat geeft ook meer discussies i.p.v. een allang vastgesteld pad te volgen, wat naar mijn idee de interactie en dus de fun zal verhogen.

      Zie ik dan helemaal geen nadelen? Jawel, want zeker in het begin zullen add-ons en calculators naar de klote zijn. Alleen je WSP techs invullen in de battlesims zal niet meer voldoende zijn, er komen veel meer parameters. Kostencalculators zullen verkeerde bedragen laten zien (te hoog), doordat je van een aantal gebouwen de kosten en bouwtijd kunt verminderen. En de add-ons in je browser zullen ook bijgewerkt moeten gaan worden. Het is maar te hopen dat GF hier API's voor beschikbaar stelt, maar hun reputatie daarin is niet al te best. Dus het valt nog maar te bezien hoe dit gaat uitpakken.

      Toch blijf ik positief, want in de kern blijft dit naar mijn smaak een goede ad-on op het basisspel, net zoals de klasses een nieuwe dimensie hebben toegevoegd. Sommigen zullen het haten, maar je kunt nooit iedereen blij maken.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Freakertje wrote:

      , maar wel bakken met (gratis) DM.
      das alleen voor de testserver, dat zal op de officiële niet gebeuren.



      Ik vind het idee van ontwikkeling niet verkeerd; echter weet ik fniet of dit een update is die goed voor het spel is. De uitbreiding is "ingewikkeld" en "onoverzichtelijk".

      Het brengt ook "onzichtbare" variabelen mee voor aanvallers e.d. die niet echt te zien zijn. (in ieder geval in het begin van de beta, heb er niet meer naar gekeken)


      Voor mijn gevoel buigt het het spel steeds verder af naar "PvE" waar de kern van het spel toch echt "PvP" was. (niet dat ik dit erg boeiend vind, geef mij de oude combat expeditie maar weer terug, dat was nog beetje interessant)

      Buiten dat, alles wat je in lifeforms investeerd, komt niet terug in de overal puntentelling, wat beetje krom is gezien de kern voor waar mensen spelen toch vaak ranking is.

      :love: Thanks Syrabi
    • In het begin zal het wel leuk puzzelen zijn voor de ideale combinaties als dit wordt toegevoegd.

      Maar niet bepaald een toevoeging waarbij er iets verandert in het spel. Uiteindelijk beginnen beginnende spelers met een nog grotere achterstand en zorgt het enkel voor een kleine verhoging van de mijninkomsten.
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Bolder wrote:

      Freakertje wrote:

      Toch blijf ik positief, want in de kern blijft dit naar mijn smaak een goede ad-on op het basisspel, net zoals de klasses een nieuwe dimensie hebben toegevoegd
      Als je dit gaat implementeren in alle uni's dan zeg maar dag met het handje want 75 % gaat afhaken.....
      Je hebt dit iedereen persoonlijk gevraagd of een representatieve poll gehouden? Of ben je nu je eigen mening aan het onderbouwen met ongefundeerde 'feiten'?
      Volgens mij is de test server en de nieuwe server niet voor niets zo belachelijk gevuld met spelers. Velen zijn op zijn minst nieuwsgierig naar de veranderingen.
      En afhaken is helemaal niet nodig, je kunt gewoon op de oude manier doorspelen en de levensvormen links laten liggen. Je mist alleen wat kleine bonussen.

      Jillian wrote:

      Freakertje wrote:

      , maar wel bakken met (gratis) DM.
      das alleen voor de testserver, dat zal op de officiële niet gebeuren.

      .....

      Het brengt ook "onzichtbare" variabelen mee voor aanvallers e.d. die niet echt te zien zijn. (in ieder geval in het begin van de beta, heb er niet meer naar gekeken)

      ......


      Buiten dat, alles wat je in lifeforms investeerd, komt niet terug in de overal puntentelling, wat beetje krom is gezien de kern voor waar mensen spelen toch vaak ranking is.
      De vermelding van DM was alleen bedoeld om te schetsen wat mijn situatie daar op de testserver is, allicht had ik dat beter kunnen verwoorden ja :)

      Die onzichtbare variabelen zullen vermoedelijk vooral in het begin een ding zijn. Als de API's er zijn en de sims aangepast, kunnen ze gewoon meegenomen worden in je sims. Nadeel is zoals ik noemde, dat het allicht even zal duren voordat het beschikbaar is.

      Die ranking kan ik nog wel een keer naar kijken of dat nog steeds zo is. Als ik eraan denk. Heb momenteel veel te veel gebouwen in aanbouw momenteel :rolleyes:
      Moet de boel even tot rust laten komen en dan kijken of er nog invloed vanuit gaat, of dat je nog steeds gelijk hebt, dan kan ik wel een feedback melding maken over je punt.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Jillian wrote:


      Buiten dat, alles wat je in lifeforms investeerd, komt niet terug in de overal puntentelling, wat beetje krom is gezien de kern voor waar mensen spelen toch vaak ranking is.
      Rock'tal Runeforge 5 gebouwd.

      Lifeform economie.
      Voor: 165.990
      Na: 166.400

      Lifeform generiek.
      Voor: 241.231
      Na: 241.641

      Generiek totaal.
      Voor: 4.819.680
      Na: 4.820.090

      En weer een onwaarheid de wereld uit geholpen :bye:
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III