Hoe trekt men spelers, actief, aan?

    • Hoe trekt men spelers, actief, aan?

      Al jaren zie ik een leegloop van OGame NL.
      Nieuwe versies en functies zijn leuk, maar als niemand het weet....

      Ik vraag mij af, wat wordt er gedaan om OGame NL actief te promoten?
      Hoe gaat GameForge de playerbase van OGame NL nieuw leven inblazen?(ook voor eigen gewin! #caching)
      NL - Virgo
      EN - Halley
    • Mylife wrote:

      Ze hebben het zelf verneukt, door niet op de hype te springen van mobiel via apps. Doe hierbij nog een beetje het Pay To Win gehalte en je hebt helemaal een dood spel.
      Ik heb niet het idee dat het P2W gehalte hoger is dan bij andere games.
      Wel ben ik het met je eens dat de Mobiele app een beetje mosterd na de maaltijd is.
      Maar de app kan ook weer veel spelers aantrekken als deze goed wordt uitgevoerd.
      NL - Virgo
      EN - Halley
    • Wat ook een ding is voor VEEL spelers is dat bij elke merge heb je 3 waardeloze kut keuzes. Dan ben je lekker een jaartje druk om je account op te bouwen en dan heb je de keuze uit uni 3, zag en deim.

      Nou top, merge wssn einde dit jaar dan duiken de laatste actieve van Spica, Tara enz ook in v mod want je begint niks tegen die miljarden P2W accountjes.

      Oplossing : Maak voor einde van dit jaar gewoon een nieuwe 4e optie.

      Spica, Tara, Uriel, Virgo, Wezen in een groep.

      Non AGS
      Def naar puin 50%
      Vloot naar puin 60/70%
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
    • Piraat wrote:

      wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
      Ja oké dat Non AGS is omdat ik dan idd chill kan doorspelen xD... Dat geef ik zonder moeite toe.

      En ik weet megod niet hoe de standen zijn in wezen en virgo en uriel tara enz.. Zal toch wel een beetje als Spica zijn in de top 5 bij alle unis :)


      Punten bij paaltje... : Zelf @Piraat is het met mij eens een 4e optie nou als wij het ergens over eens zijn dan moet het wel waar zijn. :bye: :bye:
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • smurf wrote:

      Piraat wrote:

      wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
      Ja oké dat Non AGS is omdat ik dan idd chill kan doorspelen xD... Dat geef ik zonder moeite toe.
      En ik weet megod niet hoe de standen zijn in wezen en virgo en uriel tara enz.. Zal toch wel een beetje als Spica zijn in de top 5 bij alle unis :)


      Punten bij paaltje... : Zelf @Piraat is het met mij eens een 4e optie nou als wij het ergens over eens zijn dan moet het wel waar zijn. :bye: :bye:
      uriel rang 2 (ik zelf )

      42mil puntjes , dus die staan ver achter op spica of tara ...
    • Piraat wrote:

      smurf wrote:

      Piraat wrote:

      wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
      Ja oké dat Non AGS is omdat ik dan idd chill kan doorspelen xD... Dat geef ik zonder moeite toe.En ik weet megod niet hoe de standen zijn in wezen en virgo en uriel tara enz.. Zal toch wel een beetje als Spica zijn in de top 5 bij alle unis :)


      Punten bij paaltje... : Zelf @Piraat is het met mij eens een 4e optie nou als wij het ergens over eens zijn dan moet het wel waar zijn. :bye: :bye:
      uriel rang 2 (ik zelf )
      42mil puntjes , dus die staan ver achter op spica of tara ...
      Valt mee.. Ik spica nr 1 zit denk ik rond de 58 mil punten
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • smurf wrote:

      Piraat wrote:

      smurf wrote:

      Piraat wrote:

      wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
      Ja oké dat Non AGS is omdat ik dan idd chill kan doorspelen xD... Dat geef ik zonder moeite toe.En ik weet megod niet hoe de standen zijn in wezen en virgo en uriel tara enz.. Zal toch wel een beetje als Spica zijn in de top 5 bij alle unis :)

      Punten bij paaltje... : Zelf @Piraat is het met mij eens een 4e optie nou als wij het ergens over eens zijn dan moet het wel waar zijn. :bye: :bye:
      uriel rang 2 (ik zelf )42mil puntjes , dus die staan ver achter op spica of tara ...
      Valt mee.. Ik spica nr 1 zit denk ik rond de 58 mil punten
      ja en mijn kater die blaft .....
    • Piraat wrote:

      smurf wrote:

      Piraat wrote:

      smurf wrote:

      Piraat wrote:

      wat heeft wezn te doen tegen een acc als dat van jou
      klopt ook langs geen meter wat je heir verteld

      tara , spica , virgo die 3 samen mergen
      dat zou veel beter zijn dat is idd een leuke 4de optie

      non ags haha!!! jij wilt gwn niet saven omdat je deut er dan snel aan gaat .....
      je moet voor ogame denken en niet voor jezelf vriendje <3


      zo zou ik het in ieder geval doen , maja ik ben maar speler 852147 :saint:
      Ja oké dat Non AGS is omdat ik dan idd chill kan doorspelen xD... Dat geef ik zonder moeite toe.En ik weet megod niet hoe de standen zijn in wezen en virgo en uriel tara enz.. Zal toch wel een beetje als Spica zijn in de top 5 bij alle unis :)
      Punten bij paaltje... : Zelf @Piraat is het met mij eens een 4e optie nou als wij het ergens over eens zijn dan moet het wel waar zijn. :bye: :bye:
      uriel rang 2 (ik zelf )42mil puntjes , dus die staan ver achter op spica of tara ...
      Valt mee.. Ik spica nr 1 zit denk ik rond de 58 mil punten
      ja en mijn kater die blaft .....
      whoop whoop :paniek: :paniek: :paniek:
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • Misschien is ons soort mens wel een uitstervend ras. De tijden van slimme behendige spelletjes waarbij je excel sheetjes en rekenen moet gebruiken. Tegenwoordig is het tik tok, en in de sportschool aan je abs werken.

      Overigens zei ik net in discord dit tegen @Vogel


      Hance — vandaag om 19:30
      dat is ook een beetje het ogame probleem. Ik poker ook heel veel, en dat heeft hetzelfde probleem. Op een gegeven moment zijn de vaste spelers van een niveau dat het voor nieuwe onervaren jongens die het spelletje best leuk vinden niet meer leuk is om mee te doen omdat ze geen kans maken en het verspilde moeite en geld is.

      The post was edited 1 time, last by rcthans ().

    • rcthans wrote:

      Misschien is ons soort mens wel een uitstervend ras. De tijden van slimme behendige spelletjes waarbij je excel sheetjes en rekenen moet gebruiken. Tegenwoordig is het tik tok, en in de sportschool aan je abs werken.

      Overigens zei ik net in discord dit tegen @Vogel

      Hance — vandaag om 19:30
      dat is ook een beetje het ogame probleem. Ik poker ook heel veel, en dat heeft hetzelfde probleem. Op een gegeven moment zijn de vaste spelers van een niveau dat het voor nieuwe onervaren jongens die het spelletje best leuk vinden niet meer leuk is om mee te doen omdat ze geen kans maken en het verspilde moeite en geld is.

      @Vogel reageer dan ouwe klusser :sw2:
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • smurf wrote:

      rcthans wrote:

      Misschien is ons soort mens wel een uitstervend ras. De tijden van slimme behendige spelletjes waarbij je excel sheetjes en rekenen moet gebruiken. Tegenwoordig is het tik tok, en in de sportschool aan je abs werken.

      Overigens zei ik net in discord dit tegen @Vogel

      Hance — vandaag om 19:30
      dat is ook een beetje het ogame probleem. Ik poker ook heel veel, en dat heeft hetzelfde probleem. Op een gegeven moment zijn de vaste spelers van een niveau dat het voor nieuwe onervaren jongens die het spelletje best leuk vinden niet meer leuk is om mee te doen omdat ze geen kans maken en het verspilde moeite en geld is.

      @Vogel reageer dan ouwe klusser :sw2:
      Nou. er zit natuurlijk waarheid in..
      Maar daar ga je toch uit van het ideale beeld.

      spelers die lang spele komen in zn uni ongeacht dm of niet hoog te staan.
      De reden waarom veel mensen niet lang of veel spelen, heeft toch meer te maken dat er elke maand een nieuwe uni openend, je bouw 2 weken iets op je vlootje gaat kapot de groter worden groter... dus begint de nieuwe uni weer.

      En dat is zeker niet erg, zo is het altijd gegaan, met vallen leer je.. alleen het tempo is veranderd.
      Een spel wat eigenlijk niet helemaal meer van deze tijd is( door oa geen goede app).
      De standaard 50 (ish) spelers die in elke uni hun stempel drukken.

      Het DM gebruik is daar nog niet eens het grootste in..
      Tuurlijk zijn er spelers die er bergen geld/dm in stoppen en dan mag dat is het spel. ieder ander spel heeft dat ook.
      Maar de meerderheid van de spelers die roepen ,van het is niet eerlijk hun zijn groot en ik ben klein.
      Heeft 0 spelkennis. Speel je eerste uni zonder dm. maak fouten, leer van je crashes..
      Be Better.. kort gezegd bestaat niet meer. het moet nu en alles. en Ogame is niet dat soort spel..
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Overigs lees ik hier delen van mergers

      Spica #1 58m
      Uriel #2 42m

      De 4 Virgo heeft al meer dan 100m punte.

      Merges maken het leuk voor 2 a 3 maanden.
      Dan wacht je weer een jaar of ander half voor de volgende.
      Enige wat je met merges bereikt is dat veel meer mensen stoppen omdat ze vaak een keuze voor een uni hebben gemaakt om de specs.
      Ook lijkt mij daar zeker verbetering in te zitten.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Vogel wrote:

      smurf wrote:

      rcthans wrote:

      Misschien is ons soort mens wel een uitstervend ras. De tijden van slimme behendige spelletjes waarbij je excel sheetjes en rekenen moet gebruiken. Tegenwoordig is het tik tok, en in de sportschool aan je abs werken.

      Overigens zei ik net in discord dit tegen @Vogel

      Hance — vandaag om 19:30
      dat is ook een beetje het ogame probleem. Ik poker ook heel veel, en dat heeft hetzelfde probleem. Op een gegeven moment zijn de vaste spelers van een niveau dat het voor nieuwe onervaren jongens die het spelletje best leuk vinden niet meer leuk is om mee te doen omdat ze geen kans maken en het verspilde moeite en geld is.

      @Vogel reageer dan ouwe klusser :sw2:
      Nou. er zit natuurlijk waarheid in..Maar daar ga je toch uit van het ideale beeld.

      spelers die lang spele komen in zn uni ongeacht dm of niet hoog te staan.
      De reden waarom veel mensen niet lang of veel spelen, heeft toch meer te maken dat er elke maand een nieuwe uni openend, je bouw 2 weken iets op je vlootje gaat kapot de groter worden groter... dus begint de nieuwe uni weer.

      En dat is zeker niet erg, zo is het altijd gegaan, met vallen leer je.. alleen het tempo is veranderd.
      Een spel wat eigenlijk niet helemaal meer van deze tijd is( door oa geen goede app).
      De standaard 50 (ish) spelers die in elke uni hun stempel drukken.

      Het DM gebruik is daar nog niet eens het grootste in..
      Tuurlijk zijn er spelers die er bergen geld/dm in stoppen en dan mag dat is het spel. ieder ander spel heeft dat ook.
      Maar de meerderheid van de spelers die roepen ,van het is niet eerlijk hun zijn groot en ik ben klein.
      Heeft 0 spelkennis. Speel je eerste uni zonder dm. maak fouten, leer van je crashes..
      Be Better.. kort gezegd bestaat niet meer. het moet nu en alles. en Ogame is niet dat soort spel..
      Sinds dat jij GO of Mod of whatever bent geworden ben je zo volwassen in geschrift geworden.

      Maar ik geef je gelijk, mensen die in de top spelen zijn vaak eikels :love: Maarja als je ogame wilt leren kennen ( toevallig had ik net iemand hier op de bank zitten die gaat het vanavond voor het eerst proberen ) PM gewoon iemand uit de top 3 van joow stuur me ff 10 mil dan kan je lekker opbouwen en dat is wel leuk!

      Vogel wrote:

      Overigs lees ik hier delen van mergers

      Spica #1 58m
      Uriel #2 42m

      De 4 Virgo heeft al meer dan 100m punte.

      Merges maken het leuk voor 2 a 3 maanden.
      Dan wacht je weer een jaar of ander half voor de volgende.
      Enige wat je met merges bereikt is dat veel meer mensen stoppen omdat ze vaak een keuze voor een uni hebben gemaakt om de specs.
      Ook lijkt mij daar zeker verbetering in te zitten.
      Ja spica is kut man.. nouja ondertussen zit ik als nr 1 op 58,2 mil punten al! :love:
      Ik zal altijd de koning van Spica blijven vergis je niet. :thumbup:

      Spica top 10 : 9
      Spica experts : 56
      Bellatrix top 10 : 2
    • Het schijnt dat als je een kleutertje een account op het forum geeft, dat er veel oud gedienden een account aanmaken in de desbetreffende uni van die kleuter.
      Helaas zal deze activiteitboost niet zolang duren en zal ook deze uni weer langzaam leeglopen.

      Maar even serieus, denk ik niet dat ogame.nl nog gered gaat worden.
      Mogelijk dat de levensvormen update spelers nog even kunnen lokken, maar voor nieuwe spelers zal dit te ingewikkeld/ niet aantrekkelijk zijn ben ik bang.
      Langzaam maar zeker zal .nl samengaan met een andere community tot ook dat uitsterft.
      :thumbsup:
    • Men wat hebben jullie der een bende van gemaakt(zoals ik had verwacht) Zeker geen Solution Designer Aan Boord? Oke het probleem van Ogame is dat Sterke Spelers iedereen de Uni uitknallen dus waarom daar niet een Balancing Factor toevoegen dat ze niet 5000 sterren kunnen sturen naar een speler met maar 50% van de nr 1. Dus de factor is dus 2 keer zwakker kan je ze tenminste niet de uni uit gravitoneren... En dan probleem 2: De preciese vliegtijden maken het spel wel erg makkelijk zeker als je hoofdrekent of een tool gebruikt. Niet te min sta je zo vast in een ninja. Dus ik dacht van Random Flight Events. Kleine Random Vertragingen of Versnellingen. Niet te veel en niet te weinig. Je vloot krijgt een slinger van een passerende ster aankomst 5/9 secs eerdere aankomst. Of je vloot moest een andere koers zetten in verband met een astroide storm of degelijke hazards... Anyway die precisie factors moeten weg. En de mogelijkheid om 10 keer sterker te zijn dan de nr2 in vloot sterkte een max vloot cap gebasseerd op de hele top 100. Hmm nah laat maar zitten. Soms sterven dingen uit :/ . Wel leuke tijd gehad.

      De snelle link van Ogniter Trolololen.ogniter.eu/