Bekende klachten en Bugs
in de spelregels (Spelregels ) staat het volgende:
IX Bugusing
1 - Een bug bewust gebruiken om voordeel mee te behalen of het bewust niet rapporteren van een bug is streng verboden.
2 - Een programma gebruiken als interface tussen de speler en het spel is verboden.
3 - Elke andere vorm van automatisch gegenereerde informatie voor een groep spelers om voordeel mee te behalen is ook verboden.
2 - Een programma gebruiken als interface tussen de speler en het spel is verboden.
3 - Elke andere vorm van automatisch gegenereerde informatie voor een groep spelers om voordeel mee te behalen is ook verboden.
Sommige bugs zijn geen echte bugs, maar eerder een feature. Andere bugs zijn lastig. En de meeste bugs zijn tijdelijk.
Bugabuse is strafbaar. In dit draadje proberen we de bekende bugs te verzamelen.
Als je een bug vindt die (nog) niet vermeld staat in dit topic, willen we je vragen om die te mailen naar admin@ogame.nl
Inlogproblemen
-- Kijk voor problemen bij het inloggen in dit topic:
inlogproblemen
-- activatiemail komt niet aan
Hotmailaccounts (maar ook @live.be en @live.nl) hebben vaak een probleem met het ontvangen van de activatiemail. We raden je aan om je account te registreren op een ander mailadres.
Mocht dit niet mogelijk zijn, neem dan contact op met de go van je uni, om alsnog de activatie rond te krijgen.
Actuele bugs
--ik kan geen vloot versturen/de sprongpoort niet gebruiken/de phalanx doet het niet.
OGame is overgeschakeld op redesign, maar deze problemen treden soms op. Het legen van je cache helpt in bijna alle gevallen.
Ook kun je op de desbetreffende pagina op ctrl-F5 klikken, en de kans is groot dat het probleem is opgelost.
--het hernoemen van missies gaat mis
Als je missies hernoemt voor AGS, lijken alle missies dezelfde naamte krijgen.
bij vlootbeweging: federatie klikken en hernoemen van 1 missie zorgt voor het hernoemen van alle missies waardoor ze in dat venster allemaal dezelfde naam hebben
echter, als je gaat toevoegen heeft er slechts 1 de nieuwe naam en de anderen nog hun cijfercode van voor het hernoemen
-- ik kan in vakantiemode, terwijl mijn werfrij nog loopt
Dit is een geval van bugabuse dat zwaar bestraft wordt, met zelfs het risico van een permaban.
-- Ik kan een verwijderde planeet aanvallen?
Een planeet of maan die door een speler wordt verwijderd kan je inderdaad nog 24-48 uur aanvallen. Omdat deze planeten/manen echter zijn verwijderd is dit níet de bedoeling. Het aanvallen van deze planeten/manen is immers niet eerlijk, ze kunnen zichzelf niet normaal verdedigen; vandaar dat eventueel behaalde winsten moeten worden afgegeven aan een spelbeheerder.
-- Onmogelijk maken fleetsave dmv (spionage) aanvallen.
Door een speler aan te (laten) vallen met sondes (of andere vloot) die aankomen nét voordat je main-vloot aan komt, kan de verdedigende speler niet fleetsaven, een vloot die in gevecht is kan geen opdrachten ontvangen. Hiermee kan je een slecht-getimede (phalanx) aanval dus tóch succesvol maken. Dit is echter niet de bedoeling van het spel, en daarom ook verboden en kan bestraft worden met een permaban.
-- Ik word gebasht! - Of heb een andere klacht over speler xxx!
Klachten over spelers etc horen hier sowieso al niet. Controleer eerst even de sticky's in Vragen > Spel om er zeker van te zijn dat je ergens over kan klagen en neem dan contact op met de GO van je universum.
updated: 13 januari 2013
Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers
ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk