Pinned Bekende klachten & bugs

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Bekende klachten & bugs

    Bekende klachten en Bugs


    in de spelregels (Spelregels ) staat het volgende:
    IX Bugusing
    Display Spoiler
    1 - Een bug bewust gebruiken om voordeel mee te behalen of het bewust niet rapporteren van een bug is streng verboden.
    2 - Een programma gebruiken als interface tussen de speler en het spel is verboden.
    3 - Elke andere vorm van automatisch gegenereerde informatie voor een groep spelers om voordeel mee te behalen is ook verboden.


    Sommige bugs zijn geen echte bugs, maar eerder een feature. Andere bugs zijn lastig. En de meeste bugs zijn tijdelijk.
    Bugabuse is strafbaar. In dit draadje proberen we de bekende bugs te verzamelen.
    Als je een bug vindt die (nog) niet vermeld staat in dit topic, willen we je vragen om die te mailen naar admin@ogame.nl


    Inlogproblemen

    -- Kijk voor problemen bij het inloggen in dit topic:
    inlogproblemen

    -- activatiemail komt niet aan
    Hotmailaccounts (maar ook @live.be en @live.nl) hebben vaak een probleem met het ontvangen van de activatiemail. We raden je aan om je account te registreren op een ander mailadres.
    Mocht dit niet mogelijk zijn, neem dan contact op met de go van je uni, om alsnog de activatie rond te krijgen.


    Actuele bugs


    --ik kan geen vloot versturen/de sprongpoort niet gebruiken/de phalanx doet het niet.
    OGame is overgeschakeld op redesign, maar deze problemen treden soms op. Het legen van je cache helpt in bijna alle gevallen.
    Ook kun je op de desbetreffende pagina op ctrl-F5 klikken, en de kans is groot dat het probleem is opgelost.

    --het hernoemen van missies gaat mis
    Als je missies hernoemt voor AGS, lijken alle missies dezelfde naamte krijgen.
    bij vlootbeweging: federatie klikken en hernoemen van 1 missie zorgt voor het hernoemen van alle missies waardoor ze in dat venster allemaal dezelfde naam hebben
    echter, als je gaat toevoegen heeft er slechts 1 de nieuwe naam en de anderen nog hun cijfercode van voor het hernoemen


    -- ik kan in vakantiemode, terwijl mijn werfrij nog loopt
    Dit is een geval van bugabuse dat zwaar bestraft wordt, met zelfs het risico van een permaban.

    -- Ik kan een verwijderde planeet aanvallen?
    Een planeet of maan die door een speler wordt verwijderd kan je inderdaad nog 24-48 uur aanvallen. Omdat deze planeten/manen echter zijn verwijderd is dit níet de bedoeling. Het aanvallen van deze planeten/manen is immers niet eerlijk, ze kunnen zichzelf niet normaal verdedigen; vandaar dat eventueel behaalde winsten moeten worden afgegeven aan een spelbeheerder.

    -- Onmogelijk maken fleetsave dmv (spionage) aanvallen.
    Door een speler aan te (laten) vallen met sondes (of andere vloot) die aankomen nét voordat je main-vloot aan komt, kan de verdedigende speler niet fleetsaven, een vloot die in gevecht is kan geen opdrachten ontvangen. Hiermee kan je een slecht-getimede (phalanx) aanval dus tóch succesvol maken. Dit is echter niet de bedoeling van het spel, en daarom ook verboden en kan bestraft worden met een permaban.

    -- Ik word gebasht! - Of heb een andere klacht over speler xxx!
    Klachten over spelers etc horen hier sowieso al niet. Controleer eerst even de sticky's in Vragen > Spel om er zeker van te zijn dat je ergens over kan klagen en neem dan contact op met de GO van je universum.

    updated: 13 januari 2013
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Planeten, manen, melkwegoverzicht

    Planeten, manen, melkwegoverzicht


    -- Ik heb net een nieuw account aangemaakt. Het account heeft 0,0,0 grondstoffen en 0 /#2 velden.
    Dit gebeurt helaas soms. Kies onder opties verwijder account en zet het account in vakantie modus, maak vervolgens een nieuw account aan.

    -- Er is een planeet zomaar ineens verdwenen
    Als een speler via opties zijn account op verwijderen heeft gezet, wordt dit account én de bijbehorende planeten na 7 dagen verwijderd.
    Zonder die verwijderingsmode, worden accounts die langer dan 35 dagen niet zijn bespeeld (en geen betaalde donkere materie hebben) verwijderd.
    Let op: vloten die onderweg waren naar deze planeet of het puinveld bij de planeet, keren direct om.

    -- Coördinaten klikken niet door, en zo heb ik meer problemen in het overzicht
    Kijk bij: Handleiding: Browser Cache leegmaken.
  • gebouwen en werf

    Gebouwen / werf


    -- Ik kan een bepaald object niet maken.
    Wanneer je een bepaald object niet kunt maken heb je onvoldoende grondstoffen om dit object te maken.

    -- Ik kan geen gebouwen meer maken of afbreken op een kolonie, bij het gebouw staat: klaar ga verder EN 0:00:00 Annuleren
    Wacht enkele minuten, het kan zijn dat de server traag is. Klik na enkele minuten op de grondstof bereken knop. 99/100 keer is het probleem nu opgelost. Blijft het probleem zich voordoen controleer of er op de planeet een negatieve hoeveelheid grondstoffen aanwezig is. Zo, ja dan valt het probleem op te lossen door grondstoffen naar de planeet te sturen zodanig dat de negatieve waarde weer positief is. Het systeem lost uw probleem automatisch op om 1:30 in de nacht.
    Mocht het ook na de nacht niet opgelost zijn, neem dan contact op met team via support.ogame.nl

    -- Ik was een gebouw aan het bouwen. Maar nu ben ik Commander geworden, en is hij gestopt!
    Wanneer je Commander neemt tijdens het maken van een gebouw kun je tegen een weergavefout aanlopen: Je ziet dit gebouw niet direct in de buildingqueue, maar je kunt ook niet meteen beginnen met een ander gebouw.
    Je gebouw loopt echter nog steeds gewoon door en dit zie je ook in je koninkrijkoverzicht: Het niveau dat gebouwd wordt staat er in het roze achter. (Let op: Daarop klikken = annuleren!)
  • Vloot(missies)


    -- Ik kan niet meer spioneren via melkwegoverzicht
    Waarschijnlijk staat bij opties het standaardaantal te versturen sondes op 0.
    Pas het aantal sondes aan.


    -- Ik krijg een foutmelding als ik mijn vloot wil verzenden
    De laatste aanvraag kon niet worden voltooid, probeer nogmaals
    Deze melding kan optreden:
    1. als de server de pagina nog niet volledig geladen heeft. Oplossing: wacht tot de pagina uitgeladen is en dan weer klikken.
    2. bij vlootverzending: daar is de melding op dit moment niet te vermijden


    -- Ik heb expeditietechniek level 2, maar kan toch geen 2 expedities sturen.
    Het aantal expedities dat je kunt versturen, is de vierkantswortel van je expeditietechniek. Bijvoorbeeld:
    Level 1 = 1 expeditie
    Level 4 = 2 expedities
    Level 9 = 3 expedities
    Expeditieniveau laat wel zien hoe lang een vloot op expeditie kan zijn.
    Per level expeditietechniek kun je een uur op expeditie gaan.

    -- Mijn expeditie verbruikt teveel deuterium?
    Een vloot op expeditie sturen kost niet alleen de deuterium benodigd voor de vlucht, maar ook de deut die noodzakelijk is om de vloot tijdens de expeditie-uren te laten halten. Dit deuteriumverbruik wordt niet weergegeven in het vlootscherm.

    Ik heb level 2 van astrotechniek en kan geen 2'de kolonie koloniseren.(alleen de volledige redesign uni's)
    Het aantal kolonie's is gekoppelt aan je astrotechniek.
    level 1 = 1 kolonie
    level 3 = 2 kolonie's
    level 5 = 3 kolonie's
    level 7 = 4 kolonie's
    Astrotechniek laat wel zien hoe lang een vloot op expeditie kan zijn.
    Per level Astrotechniek kun je een uur op expeditie gaan.

    -- Mijn expeditie verbruikt teveel deuterium?
    Een vloot op expeditie sturen kost niet alleen de deuterium benodigd voor de vlucht, maar ook de deut die noodzakelijk is om de vloot tijdens de expeditie-uren te laten halten. Dit deuteriumverbruik wordt niet weergegeven in het vlootscherm.



    -- Mijn vloot is onder overzicht niet meer te zien.
    Waarschijnlijk heb je een vloot met de missie plaatsing teruggeroepen, deze staat niet meer onder overzicht maar nog wel onder het vloot menu. Dit heeft als voordeel dat een sensor phalanx je vloot niet meer kan detecteren.

    -- Mijn vloot is totaal verdwenen!
    Je vloot was onderweg naar een kolonie of astroïde die door het systeem is verwijderd i.v.m. inactiviteit of omdat een speler zijn account op verwijderen heeft ingesteld. Je vloot viel een maan aan die vernietigd is of was onderweg naar een puinveld die door het systeem is verwijderd.
    Je vloot komt ALTIJD terug. De vloot probeert de vlucht naar de coördinaten in kwestie te voltooien en keert dan huiswaarts. Je vloot is echter wel onzichtbaar geworden en van de 'radar' verdwenen.

    -- Ik krijg het bericht: "Een van je vloten () keert terug van #2 naar #3. #4".
    Dit is een zeldzaam "spookbericht", Treed op als vloot word vernietigd of terugkeer verhinderd is. Maar de gebeurtenis al gestart is.
    oorzaak: De gebeurtenissen-verwerker heeft net gelunched en is te fanatiek aan het werk.

    Features recyclers problemen


    -- Recyclers versturen vanaf het melkweg overzicht lukt niet.
    Dit is geen bug, recyclers vanuit het melkwegoverzicht vesturen is alleen mogelijk met een Commander abonnement.

    -- Ik probeer puin te ruimen maar krijg het bericht: "Vloot kan niet worden verstuurd; onbewoonde planeet."

    Controleer eerst of er daadwerkelijk puin ligt. Het kan zijn dat iemand je net voor is met puin ruimen. Daarnaast worden alle puinvelden met minder dan 3 eenheden die niet aangevlogen zijn eenmaal per week verwijderd in de nacht van zondag op maandag om circa 1:30 met +- 15 minuten speling.

    -- Mijn fleetsave is te vroeg teruggekeerd
    Als je saved op een planeet die verdwijnt (bijv doordat de speler iI is, en verwijderd wordt uit de database) heeft je fleetsave geen doel meer, en zal omkeren.
    Aangeraden wordt dan ook om niet te saven op (iI)

    Features aanvallen of grondstoffen stelen.


    -- Ik neem minder dan 50% van de grondstoffen mee maar had wel voldoende laadcapaciteit.
    Dit probleem komt voor bij een zeer onregelmatige verdeling van grondstoffen op een planeet. Schepen worden namelijk vollgeladen volgens het volgende principe:
    1. 1/3 van de ruimte wordt gevuld met metaal
    2. 1/2 deel van de overgebleven ruimte wordt gevuld met kristal
    3. de rest wordt gevuld met deuterium
    4. als er nog ruimte over is, vul het voor de helft met metaal
    5. Vul de rest van de ruimte met kristal
    Met een kleine overcapaciteit in laadruimte is het probleem opgelost:
    Benodigde capaciteit = 3*( Meeste aanwezige grondstof /2)

    -- Mijn vloot steelt niet alle grondstoffen op een planeet.
    Zelfs bij voldoende laadruimte wordt er maximaal maar 50% van de grondstoffen op een planeet gestolen, met gelijke verdeling over de beschikbare grondstoffen. Als er onvoldoende laadruimte is word er minder metaal meegenomen.

    -- Ik kan een verwijderde planeet aanvallen?
    Een planeet of maan die door een speler wordt verwijderd kan je inderdaad nog 24-48 uur aanvallen. Omdat deze planeten/manen echter zijn verwijderd is dit níet de bedoeling. Het aanvallen van deze planeten/manen is immers niet eerlijk, ze kunnen zichzelf niet normaal verdedigen; vandaar dat eventueel behaalde winsten moeten worden afgegeven aan een spelbeheerder.
  • Onderzoek


    -- Mislukt onderzoek, upgrade lab
    Er kan maar één onderzoek per keer gedaan worden. Er kan geen onderzoek gedaan worden wanneer een onderzoekslab aan het upgraden is. Wanneer je tijdens het upgraden van je lab toch een onderzoek start, verdwijnen de grondstoffen, het onderzoek begint pas nadat de upgrade van het onderzoekslab is voltooid.
  • grondstoffen

    Grondstoffen


    -- Mijn deuterium verdwijnt op raadselachtige wijze.
    Elke keer als je naar het Melkweg menu gaat, en elke keer dat je een volgend melkweg bekijkt verlies je 10 deuterium.

    -- Grondstoffen verdwijnen tijdens vakantiemode
    klik voor je in vakantiemode gaat bij iedere planeet op 2 keer [berekenen], op deze manier berekent iedere planeet het aantal grondstoffen voor je in vakantiemode gaat.
    Als je de grondstoffen kwijt bent geraakt door de vakantiemode behorend bij een ban, is er niets aan te doen. In ieder geval heeft de vakantiemode je vloot beschermd tijdens de ban.


    -- Ik zie negatieve grondstoffen (op eigen planeet of planeet van iemand anders)
    Negatieve grondstoffen komen voor door afrondingsfouten, en komen voor wanneer een speler 0 of zeer weinig grondstoffen heeft. De negatieve grondstoffen kan men alleen zien wanneer hij gescanned wordt.
    Op planeten waar geen deuteriummijnen staan en negatieve grondstoffen weergegeven worden, zal men eerst wat deuterium heen moeten transporteren omdat er anders geen gebouwen gebouwd kunnen worden.
    In een ander geval ontstaat er een groot negatief aantal grondstoffen, echter gebeurt dit alleen wanneer er een save en een aanval op exact hetzelfde moment plaatvinden. in dat geval kan het negatieve getal alleen opgelost worden door het aanvullen van de grondstoffen door middel van mijnen of transporten.
  • statistiek en opties

    Statistiek en opties


    -- Ik ben gebanned geweest en heb nu maar 0 punten
    Je had hoogstwaarschijnlijk een permanente blokkering die weer is opgeheven. Wanneer je een permanente blokkering krijgt gaat je score naar 0 toe, om te voorkomen dat geblokkeerde spelers lang hoog in de statistieken blijven staan. Wanneer deze blokkering opgeheven wordt krijg je bij de eerstvolgende update van 03.00 uur je punten er weer bij

    -- Iemand is ineens een paar duizend plaatsen gestegen in de rangen!
    Deze persoon had hoogstwaarschijnlijk een permanente blokkering die weer is opgeheven. Wanneer je een permanente blokkering krijgt gaat je score naar 0 toe, om te voorkomen dat geblokkeerde spelers lang hoog in de statistieken blijven staan. Wanneer deze blokkering opgeheven wordt en de speler zijn punten weer erbij krijgt stijgt hij weer een heel aantal rangen. Of iemand geblokkeerd is geweest is te controleren op de schandpaal.

    -- Ik ben zomaar ineens punten kwijt
    het kan gebeuren dat een vloot die onderweg is, of een gebouw/onderzoek dat af is niet helemaal correct meegerekend wordt in de live-statistieken.
    GameForge laat met regelmaat een scriptje lopen, om de puntentelling correct te actualiseren. Dit kan dus voor verschillen zorgen.


    -- Onder overzicht staat dat ik geen punten meer heb. "(Score 0 (rang X of XXXX)"
    Geen paniek. De server is bezig met het uitrekenen van de nieuwe score. De correcte score is zichtbaar na enkele minuten.
    Oorzaak: hoge server belasting tijdens server update.
    Het kan ook zijn dat je geblokkeerd bent geweest. Bij een permanente blokkering gaat je score namelijk naar 0 toe, en dit herstelt zich niet direct als de blokkering wordt opgeheven. Dit komt bij de volgende score-update (0:00 8:00 16:00) vanzelf weer goed.

    -- Een speler zou in beginnersbescherming moeten zitten, maar kan gewoon aangevallen worden
    Spelers die langer dan 7 dagen inactief zijn, verliezen hun status en kunnen aangevallen worden door iedereen. Zodra de speler weer inlogt, hersteld de beginnerbescherming zich.

    -- Ik kan geen vakantie modus instellen.
    Je kunt vakantie modus niet inschakelen als er nog iets gebouwd wordt, onderzocht wordt, of als er nog vlootbeweging plaats vindt van eigen vloten. Aanvallen van vijanden die nog actief zijn gaan gewoon door naar het inschakelen van vakantie-modus. Na het instellen van vakantiemodus kunnen er geen nieuwe aanvallen meer plaatsvinden op planeten.
    Lees ook: Alles over de vakantiemode V1.0

    -- Grondstoffen verdwijnen tijdens vakantiemode
    klik voor je in vakantiemode gaat bij iedere planeet op 2 keer [berekenen], op deze manier berekent iedere planeet het aantal grondstoffen voor je in vakantiemode gaat.
    Als je de grondstoffen kwijt bent geraakt door de vakantiemode behorend bij een ban, is er niets aan te doen. In ieder geval heeft de vakantiemode je vloot beschermd tijdens de ban.

    -- Ik ben niets meer aan het bouwen of aan het onderzoeken en heb geen vloten meer onderweg, toch kom ik niet in vakantiemodus!
    Doublecheck even of je écht nergens mee bezig bent en klik als je daar zeker van bent even bij al je planeten op de "Bereken" knop in het grondstoffenvenster. In de meeste gevallen zal het nu wel moeten lukken.

    -- Het aantal velden op mijn maan / planeet met terravormer verschilt!
    Ook dit is enkel een weergave probleem. Het aantal velden op je maan springt soms naar het maximale toe en het aantal velden op een planeet met terravormer springt soms naar het originele formaat toe. Dit is meestal op te lossen door even op "bereken" te klikken in het grondstofscherm, door een gebouw te bouwen of door even opnieuw in te loggen. Je bent je velden in ieder geval niet kwijt!

    -- De opbrengst van mijn zonne-energie satellieten wisselt tussen xx en 50!
    Ook dit is enkel een weergave probleem. De opbrengst van je satellieten blijft constant: (maximale tempratuur / 4) + 20. Soms leveren ze volgens je grondstoffen-scherm 50, maar in praktijk blijven ze toch dezelfde energie leveren.
  • Berichten


    -- Ik krijg een spionage bericht met de tekst "N;"
    Wordt veroorzaakt door een spookplaneet ofwel door het systeem is verwijderd net na het spioneren. De gebeurtenis is al in gang gezet maar omdat de planeet niet meer bestaat komt er in plaats van de spionage gegevens een N; in het bericht. Spookplaneten ontstaan wanneer iemand het maximum aantal kolonies al bereikt had en dan alsnog een extra kolonie probeert te maken.

    -- Ik probeer een alliantie te bekijken en krijg dit bericht: "Je hebt niet de benodigde toestemming om dat te doen! Niet mogelijk op deze manier"
    Deze boodschap staat er wel vaker of de alliantie nu wel of geen pagina heeft gemaakt. Als een alliantie geen ingame pagina heeft verschijnt alleen deze boodschap.

    -- Ik krijg een multi-alarm!
    Als je dit bericht ontvangt, betekent het dat jij en degene met wie je wilt handelen, wilt aanvallen of wilt bespioneren hetzelfde IP adres hebben. Dit komt voor wanneer je met dezelfde computer, netwerk, of router speelt. In dit soort gevallen is het niet mogelijk of toegestaan om te handelen, aan te vallen, of te bespioneren.
    GOs kunnen je in dit soort gevallen ook verdenken van multi-accounting, wat tot een blokkering kan leiden. Het hebben van twee accounts in een Universum is verboden. Als je geen interacties hebt die leiden tot een multialarm en niet in dezelfde alliantie zit, is het delen van een identiek IP adres niet strafbaar. Zoek contact met een GO om misverstanden te voorkomen.
  • Commander/Donkere Materie

    Commander/Donkere Materie


    Helaas, bij problemen met de betaalde functies kan het OGame.nl-team u niet helpen. U kunt het beste contact opnemen met: support.gamepay.de (in het Engels of Duits)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk

  • Bugs in Redesign


    activatiemail
    1) De activatiemail wordt automatisch verzonden met een welkomstbericht na registratie.
    2) Als de welkomstmail niet ontvangen wordt, klik dan op de rode driehoek linksonder aan bij het linkermenu.
    3) Wacht minstens 1 uur, heb je daarna nog geen activatiemail ontvangen, probeer dan een activatiemail aan te vragen met een gmail.com email account
    4) Als je dan na een uur nog steeds geen activatiemail hebt ontvangen, open dan een ticket voor de GO aan op support.ogame.nl

    Deutverbruik bij bekijken melkweg
    Wanneer een speler in de melkweg niet naar beneden scrollt maar de pijltjestoets gebruikt om onder aan het melkwegoverzicht te komen, springt het overzicht naar een andere melkweg en wordt er dus deut verbruikt.
    Géén pijltjes toetsen gebruiken dus, maar scrollen.


    stap 5 tutorial: alles voltooid, maar wordt niet afgevinkt
    Bij stap 5 moeten een paar dingen gedaan worden: lid worden van een alliantie met meer dan 3 leden, vriendaanvragen en planeet hernoemen.
    Deze dingen moeten in één sessie gedaan worden want eerder genomen stappen worden bij een volgende inlog gereset.

    stap 6 tutorial: handelaar
    In de tutorial kan donkere materie verdiend worden, waarmee je in stap 6 een handelaar moet oproepen. Als men naar het handelaarsscherm gaat, maar geen handelaar oproept verdwijnt de Donkere Materie.
    Ook als men niet meteen handelt, verdwijnt de handelaar.

    stap 7 tutorial: versturen spionagemissies
    Wanneer de spionages via het melkwegoverzicht verstuurd worden, schijnt het niet (altijd?) als voldaan te worden weergegeven.
    Versturen van spionagemissies vanuit het vlootscherm schijnt dit onderdeel wel af te vinken.

    stap 8 tutorial: expeditie
    Pas na een succesvolle expeditie wordt deze stap als voltooid beschouwd.
    Ook wordt als mogelijke oplossing voor het niet afvinken van deze stap genoemd dat de speler online moet zijn op het moment van de expeditie.

    stap 9 tutorial: kolonisatie
    Het schijnt dat de stap alleen afgevinkt wordt als de speler online is op het moment dat de kolonisatiemissie aankomt op de coördinaten

    grondstoftelling klopt niet
    het bijtellen van de grondstoffen gebeurd op basis van een klok op je eigen pc. De live-telling van de grondstoffen is dus een benadering van de werkelijke hoeveelheid.
    Op het moment dat je de pagina refreshed wordt de werkelijke hoeveelheid van de server genomen.

    AGS-aanvallen
    Het lijkt of je voor AGS-aanvallen alleen mensen uit je vriendenlijst kunt uitnodigen, en geen alliantiegenoten.
    Gelukkig is dit niet het geval en kun je via [search users] (weet de vertaling nog niet op dit moment) de naam van je alliantiegenoot toevoegen als ags-partner
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Bugs en workarounds

    Portal/Login pagina
    • Portal: De Teamlijst is erg versnippert
      De lijst met teamleden op de portal pagina is onduidelijk en lastig te begrijpen voor spelers. Het zou beter zijn als de lijst op universum of de naam van het teamlid gesorteerd zou zijn.


    Ingame algemeen
    • Algemeen: Na inloggen via MMOGame werken sommige links niet
      Als er via MMOgame wordt ingelogd, werken de links naar coordinaten die gebruik maken van showGalaxy() niet (zoals in spionage-rapporten).

    • Algemeen: Maan zonder planeet
      Het is mogelijk dat er een maan ontstaat na een gevecht op een vernietigde planeet, deze maan verdwijnt niet als de planeet verwijderd wordt en resulteert in een maan zonder planeet.

    • Algemeen: Wisselend gebruik van lokale tijd en servertijd
      Sinds de update naar versie 2.0 is de oorspronkelijke servertijd (Centraal Europa) vervangen door de lokale tijd van iedere community.
      Bijv. OGame.us gebruikt nu EDT in plaats van CET/CEST (GMT+1/2)


    • Algemeen: Speler kan niet uit vakantiemode (Geen validatie van het spelersaccount)
      Sommige spelers kunnen niet uit vakantiemode en krijgen de melding "Geen account validatie". De speler krijgt dit te zien:
      [spoiler=Image][/spoiler] -> De checkbox om de vakantiemode te verlaten ontbreekt.

      Oplossing 1: De speler moet zijn emailadres wijzigen en kiest om zijn oude emailadres (O) of het nieuwe adres (N) te gebruiken.
      O) Gebruik de herstel-link in de ontvangen email op je oude adres: Als deze link gebruikt wordt, zal het account gevalideerd worden en het oude emailadres wordt hersteld.
      N) Een email met een bevestings/validatie link is naar het nieuwe adres gestuurd: Als deze link gebruikt wordt, zal het account gevalideerd worden en wordt het nieuwe emailadres geactiveerd.

      Oplossing 2: Als het wijzigen van de emailadressen en de nieuwe validatie geen effect hebben, zal een GO het account moeten bannen en unbannen zonder vakantiemode.


    • Planeetverplaating: Special tekens in planeetnamen
      Als een planeetnaam speciale tekens bevat, dan kan de planeet "vast" komen zitten gedurende de verplaatsing.

    • Planeetverplaatsing: Er kunnen geen schepen verstuurd worden
      Na een planeetverplaatsing kan er geen vloot naar die planeet verstuurd worden door een probleem met speciale tekens.

    • Algemeen: Problemen met bevoorraden via alliantiehangar
      Het is niet mogelijk om schepen te bevoorraden via de allantiehangar van de juiste planeet.

    • Algemeen: Weergave probleem in de technologieboom
      Op de technologie pagina van de techboom zijn enkele witte markeringen zichtbaar die er niet moeten zijn.

    • Algemeen: Wisselend uitgelogd worden
      Sommige spelers worden op wisselende momenten uitgelogd en naar de portal-pagina gestuurd, de sessie-id is verloren gegaan en een nieuwe login is nodig.

    • Foutieve bouwlijst van gebouwen bij de werf
      Er is een verschil tussen de bouwlijst voor gebouwen en het zojuist gemaakte schip wordt getoond.



    Overzicht
    • Overzicht: Maximum 127 ongelezen berichten
      Het overzichtscherm toont een maximum van 127 ongelezen berichten, ook als er meer zijn.

    • Overzicht: "X nieuwe berichten" zonder nieuwe berichten
      Als berichten voordat ze gelezen zijn, zijn verwijderd (zowel door de server als door de speler), dan wordt nog steeds getoond dat er ongelezen berichten zijn.
      Verklaring van CoMa: Als berichten verwijderd worden, gaan ze naar de prullebak. Ze zijn dan nog steeds gemarkeerd als niet gelezen en wordt dit dus getoond.

      Oplossing 1: Log in via de Portal ogame.nl in plaats van via MMOgame.

      Oplossing 2: Vraag of iemand je een bericht wil sturen of verstuur vloot en trek deze terug. Selecteer dan de optie "Verwijder alle berichten" in de selectbox (gebruik niet de antigame button !). Hiermee worden zowel de inbox als de prullenbak gereset.

      Oplossing 3: Valideer je account opnieuw (Wijzig je emailadres en herstel je emailadres via de link in de mail die je op je oude adres ontvangt).


    • Overzicht: Ontbrekende waarschuwingsdriehoek bij AGS
      Zeer zelden wordt de waarschuwingsdriehoek niet getoond als iemand aangevallen wordt via een AGS missie.


    Alliantie
    • Berichten: Bericht nieuwe grondlegger
      Als een speler de grondleggerstatus krijgt, dan krijgen alle spelers in die alliantie een bericht dat hij/zij nu de grondlegger van de alliantie is.

    • Member list: Sorteren op activiteit
      De sortering van spelers op activiteit/online status werkt niet goed.


    Opties
    • Opties:Niet-werkende optie "IP controle uitschakelen"
      De IP controle blijft ingeschakeld, ongeacht de instelling.


    Vloot
    • Vloot: Te lage opslagcapaciteit bij spionagesondes wordt niet getoond
      Als de opslagcapaciteit van spionagesondes te laag is wordt dit niet getoond in de 2e vloot-pagina. In plaats van een rood negatief getal, wordt een groene nul getoond. Vervolgens krijg je een foutmelding als je de vloot wil versturen.

    • Vloot: Vlootbewegingen -> Het symbool voor de voortgang van de vloot wordt niet juist getoond
      De driehoek die de voortgang van de vloot weergeeft, wordt niet juist getoond voor een terugkerende vloot. De driehoek springt naar het midden zodra de doelplaneet bereikt is.

    • Expeditie: Overbelading mogelijk als een volgeladen vloot op expeditie wordt gestuurd
      Als een vloot gevuld met grondstoffen op expeditie wordt gestuurd en er worden grondstoffen gevonden, dan zal de vloot overbeladen worden en is het mogelijk om al de gevonden grondstoffen mee terug te nemen.

    • Expeditie: Vloot is vernietigd, maar het vlootslot is nog in gebruik
      Als bij een expeditie je vloot wordt vernietigd, dan wordt deze nog wel bij de vlootbewegingen getoond en blijft het vlootslot in gebruik tot de terugkeertijd van de expeditie.

    • Gevechten: Verbeteringen gevechtstechniek worden niet meegenomen
      Als onderzoeken voor gevechtstechniek voltooid worden tijdens een AGS missie, het nieuwe niveau wordt niet meegenomen in het gevecht. Bij een normale aanval wordt dit wel gedaan en dit zou voor beiden het geval moeten zijn.

    • Vloot menu: Optie "spioneren" wordt getoond als een spiosonde met een kolonisatieschip naar een lege plek wordt gestuurd
      Als er een of meerdere spiosondes met een kolonisatieschip naar een lege plek in een stelsel worden gestuurd, dan is de optie "spioneren" beschikbaar in het vlootscherm. Het is echter niet mogelijk de vloot op die manier te versturen.

    • Vloot menu: Verkeerde expeditietijd in speed unis
      De tijdberekening in het 3e vlootscherm houden geen rekening met de snelheidsfactor van een uni en wordt dus de verkeerde tijd getoond. Dit is een weergave fout, de juiste tijd wordt uiteindelijk wel bepaald.

    • Algemeen: Standaard vloten met IE
      Als Internet Explorer wordt gebruikt en je selecteert een van je standaard vloten, dan kan je niet verder omdat de knop "Volgende" niet groen wordt.

    • Algemeen: Venster voor uitnodigingen bij een AGS wordt niet getoond
      Bij sommige spelers wordt het scherm om een uitnodiging voor een AGS te versturen niet volledig getoond, hierdoor is het lastig om te zoeken naar andere spelers en ze uit te nodigen.


    Melkweg
    • Melkweg: Halt-missie wordt niet getoond bij een alliantiegenoot
      De halt-missie wordt niet in de tooltip getoond bij alliantiegenoten. Dit probleem is er niet met spelers in de vriendenlijst.

    • Melkweg: Problemen met activiteit * op manen
      Een enkele keer wordt er geen activiteitster getoond op een maan, ongeacht welke actie en door wie.

    • Melkweg: Deuteriumverbruik van de phalanx wordt niet getoond
      Als er een planeet gephalanxt wordt, dan wordt het deuteriumverbruik niet getoond. Pas als er in het menu wordt geklikt of waneer het phalanx-scherm wordt gesloten, dan wordt de juiste hoeveelheid getoond.

    • Melkweg: Deuteriumverbruik wordt niet getoond als er door de melkwegen wordt gebladerd
      De juiste hoeveelheid wordt pas getoond als er op het menu wordt geklikt

    • Melkweg: Tooltips bij manen ontbreken bij IE8
      Bij Internet Explorer 8 worden de tooltips bij een maan niet getoond als gevolg van een javascript fout. Deze fout treedt niet op bij een vernietigde maan.

    • Melkweg: Aantal sloten wordt niet bijgewerkt na het verzenden van vloot
      Als je zonder commander spiosondes verstuurd vanuit het melkwegoverzicht, wordt het aantal bezette vlootslots niet bijgewerkt. Met de commander werkt het wel goed.


    RSS
    • RSS: Verkeerde format voor datum en tijd
      Alle RSS regels, behalve die voor voltooide gebouwen, tonen de verkeerde datum en tijd.

    • RSS: Gevechtsrapporten zijn niet leesbaar
      Alle gevechtsrapporten worden in een onleesbaar formaat getoond
      [spoiler=Voorbeeld:]CR|115238|111299|A|a:11:{s:11:"coordinates";a:3:{s:6:"galaxy";s:1:"4";s:6:"system";s:3:"101";s:8:"position";s:1:"4";}

      s:9:"timestamp";i:1274794014;s:14:"attackerFleets";a:1:{i:48166876;a:9:{s:9:"ownerName";s:11:"Caprica

      Six";s:7:"ownerID";s:6:"115238";s:16:"ownerCoordinates";s:8:"4:105:10";s:15:"ownerHomePlanet";s:4:"Mond";s:7:"fleetID";s:8:"48166876";s:15:"armorPercentage";i:180;s:16

      :"weaponPercentage";i:180;s:16:"shieldPercentage";i:180;s:11:"shipDetails";a:2:{i:202;a:3:{s:5:"armor";d:1120;s:6:"weapon";d:14;s:6:"shield";d:28;}i:206;a:3:

      {s:5:"armor";d:7560;s:6:"weapon";d:1120;s:6:"shield";d:140;}}}}s:14:"defenderFleets";a:1:{i:0;a:9:

      {s:9:"ownerName";s:12:"Spiderhoschi";s:7:"ownerID";s:6:"111299";s:16:"ownerCoordinates";s:7:"4:101:4";s:15:"ownerHomePlanet";s:20:"AviculariaVersicolor";s:7:"fleetID";

      i:0;s:15:"armorPercentage";i:170;s:16:"weaponPercentage";i:170;s:16:"shieldPercentage";i:170;s:11:"shipDetails";a:0:{}}}s:6:"rounds";a:1:{i:0;a:5:

      {s:10:"statistics";N;s:14:"attackerLosses";N;s:14:"defenderLosses";N;s:13:"attackerShips";a:1:{i:48166876;a:2:{i:202;i:70;i:206;i:10;}}s:13:"defenderShips";a:1:

      {i:0;a:0:{}}}}s:9:"unitsLost";a:2:{s:8:"attacker";i:0;s:8:"defender";i:0;}s:6:"winner";s:8:"attacker";s:6:"debris";a:3:

      {s:5:"metal";d:0;s:7:"crystal";d:0;s:10:"darkMatter";i:0;}s:9:"plundered";a:3:{s:5:"metal";d:71446;s:7:"crystal";d:45454;s:9:"deuterium";d:24249;}

      s:15:"repairedDefence";a:0:{}s:4:"moon";a:4:{s:7:"genesis";b:0;s:6:"chance";d:0;s:4:"size";i:0;s:6:"exists";i:0;}}[/spoiler]


    • RSS: RSS niet bruikbaar bij spelernamen met spaties of speciale tekens
      Spelers met een spatie of speciale tekens in de spelersnaam kunnen geen gebruik maken van de RSS-feed door technische beperkingen op deze tekens in het htaccess-bestand.

    • RSS: Teksten worden verwisseld bij voltooide gebouwen
      De volgorde van woorden voor voltooide gebouwen klopt niet.
      Bijv. "On your planet 10 the building 'P3 [3:156:7]' on level researchlab has been finished." Zou moeten zijn "On your planet P3 [3:156:7] the building 'researchlab' on level 10 has been finished."


    • RSS: URL wijzigt als je naar "opties" gaat
      Als je ingame naar de menu-optie "Opties" gaat om instellingen te wijzigen/bekijken, wijzigt de link voor de RSS-feed. Hierdoor moet de URL in de RSS-reader bijgewerkt worden om het weer te laten werken. Deze URL zou niet mogen wijzigen.
      Voor: "Je kan je persoonlijke newsfeed benaderen via Electra.ogame.de/feed/show.php…394f9db959a69b48c7a69422c"
      Na: "Je kan je persoonlijke newsfeed benaderen via Electra.ogame.de/feed/show.php…513f448de1e7d3f99d54f2034"


    • RSS: Ingame berichten zijn niet leesbaar
      Ingame berichten worden in het volgende formaat getoond:
      ##§id§##subject##§end§####§info§####§name§##Username##§spanEnd§## ##§date§##date+time##§spanEnd§####§end§####§id§##messagescontent##§end§##.


    Berichten
    • Berichten: Herstellen bericht heeft geen functie
      Er gebeurt niets als er op de herstel-knop wordt geklikt in een geopend bericht in de prullenbak. Het bericht blijft in de prullenbak staan. Berichten kunnen alleen worden hersteld via het berichtenoverzicht.

    • Berichten: Speler heeft de alliantie verlaten
      Spelers ontvangen berichten dat een speler de alliantie heeft verlaten, terwijl ze niet in een alliantie zitten of contact hebben met de speler.
      Bijv. "From Allianz [] To: Syras Subject: Tobias12 has left the allianz. Date: 11.04.2010 15:50:37 The Player Tobias12 has left the allianz."


    • Alliantie: Problemen met '
      In rondgaande post worden alle '-tekens voorafgegaan door een \.

    • Berichten: Zo nu en dan verkeerde berichtgeving over activiteit in spionage-rapporten
      Zo nu en dan klopt de activiteit vermeld in een spionage-rapport niet met wat het zou moeten zijn.
      Bijv. In het eerste rapport om 16:10:21 staat er dat er is de afgelopen 26 minuten geen activiteit is geweest en een tweede rapport om 16:32:12 toont dat activiteit in het laatste uur zo goed als uitgesloten is.


    • Berichten: Bladeren is niet mogelijk na 71 berichten
      Na 71 berichten zijn de nummers in de bladerfunctie bij het bekijken van berichten niet juist. Bij de berichten boven de 71 worden de nummers 1 tot 71 getoond. Als de bladerfunctie dan gebruikt wordt, wordt je teruggestuurd naar het berichtenoverzicht.

    • Berichten: 2 Stappen nodig om berichten te herstellen
      Wanneer een bericht vanuit de prullenbak wordt hersteld, heeft die geen direct effect. Hierdoor is een 2e klik of een refresh noodzakelijk:
      1e klik: Bericht wordt naar de ontvangen berichten verplaatst, maar wordt nog steeds in de prullenbak getoond.
      2e klik (of verversen van de pagina): Bericht is verdwenen in de prullenbak en zichtbaar bij de ontvangen berichten.


    • Berichten: Verkeerde datum bij berichten van GO's
      Berichten verstuurd door Ogame-teamleden hebben een datum van 01-01-1970 (linux start tijd), hierdoor worden ze niet verwijderd door het systeem.

    • Gevechtsrapporten: Verkeerde hoeveelheid puin In het gevechtsrapport
      Zo nu en dan komt het voor dat onderaan het gevechtsrapport niet de juiste hoeveelheid puin wordt vermeld, de juiste hoeveelheid puin staat wel gewoon in het melkweg overzicht.


    Tooltip
    • Tooltip: Annuleren van gebouwen of onderzoeken tonen een verkeerde melding
      De melding voor het annuleren toont: "Annuleer de afbraak". "Annuleer de bouw" zou de juiste melding moeten zijn.

    • Tooltips: Nergens worden tooltips getoond
      In Opera en Google Chrome worden geen tooltips getoond door een probleem met een van de javascripts.

      Voor Opera: Blokkeer toegang tot http://*.ogame.*/game/js/jquery.hoverIntent.js.
      (Menu->Preferences->Advanced->Content->Blocked Content->Add)

      Voor Chrome: Installeer de addon COgame, hierin zit een oplossing voor dit probleem: cogame.timestorm.de/


    • Berichten: "Verwijder dit bericht" wordt niet goed weergegeven
      De tooltip voor de verwijder-knop in een bericht wordt niet goed weergegeven (er wordt bovenaan een leeg blok getoond). Het wordt wel juist weergegeven in het berichtenoverzicht.

    • Berichten: "Dit message opnieuw samenstellen" wordt niet goed weergegeven
      De tooltip voor de herstel-knop in een bericht wordt niet goed weergegeven (er wordt bovenaan een leeg blok getoond). Het wordt wel juist weergegeven in het berichtenoverzicht.

    • Phalanx: Refresh-knop heeft "Spioneren" als tooltip
      De refresh-knop in het phalanx scherm heeft een verkeerde tooltip (spioneren)

    • Onderzoek: Tooltip "Annuleren onderzoek" wordt niet goed weergegeven
      De tooltip bij de button om een onderzoek te annuleren in het onderzoek-scherm wordt niet juist weergegeven (er wordt bovenaan een leeg blok getoond).

    • Onderzoek: Verkeerde tekst grootte van grondstoffenproduktie
      Op de onderzoekspagina, bij de tooltip van de grondstoffenproduktie bovenaan de pagina, wordt de tekst voor de produktie per uur kleiner weergegeven dan op andere pagina's. Dit is alleen het geval als de getallen in het groen worden weergegeven. Bij geen produktie (0) wordt de tekst wel in de juiste grootte getoond.
      [spoiler=Afbeelding][/spoiler]


    Tutorial
    • Tutorial: Missie 6 -> Het gebruik van donkere materie wordt niet goed bijgehouden
      Het gebruik van donkere materie in de 6e missie van de tutorial wordt niet opgeslagen en verloopt. De speler kan de tutorial niet voltooien zonder DM aan te schaffen.


    Statistieken
    • Statistieken: Tijdelijk een leeg veld voor verwijderde allianties
      Verwijderde allianties blijven zichtbaar in de ranglijst en worden als een leeg veld getoond. Een aanvraag voor die alliantie (mogelijk via de knop in de ranklijst) genereert een foutpagina.

    • Statistieken: Geen +/- indicatie in de alliantie-statistieken
      In de ranglijst voor spelers worden de stijgingen en dalingen getoond. De alliantie-statistieken hebben deze indicatie nog niet.

    • Statistieken: Onjuist puntenaantal allianties
      De punten voor een alliantie zijn het totaal van de punten van alle leden. Dit is niet juist. Iedere 1.000 punten van een speler levert 1 alliantie-punt op.
      Een alliantie met 2 spelers die beiden 1.000.000 puten hebben, zou 2.000 punten moeten hebben, op dit moment heeft die alliantie 2.000.000 punten.


    • Statistieken: Punten van IPR worden niet direct verrekend
      Als je IPR's afvuurt, dan wordt je puntentotaal niet direct gecorrigeerd, maar slechts één keer per dag als de scores rond 0:00 uur worden herberekend.


    Losse punten
    • Gebeurtenissenlijst: Expeditie heeft de start-coordinaten als doel (ipv X:X:16)
      Bij een expeditie-missie worden de coordinaten van de start-planeet ook bij als doel getoond. Dit is geen bug, maar dit wordt bewust getoond.

    • Sprongpoort: Activiteit bij het gebruik van de sprongpoort
      Er wordt pas activiteit op de doel-maan getoond bij het gebruik van de sprongpoort als de gebruiker op de "OK" knop klikt in de melding.

    • Koninkrijk Overzicht: Manen worden niet gesorteerd
      De volgorde van planeten in het koninkrijk overzicht is gelijk aan de instelling voor de sortering van planeten. Voor manen wordt deze instelling genegeerd en worden ze getoond in de volgorde waarin ze zijn ontstaan.

    • Gevechtsysteem: Gelijkspel ondanks overwicht
      Heel zelden eindigt een gevecht willekeurig en daardoor in een gelijk spel voor de 6e ronde.


    Onderzoek
    • Onderzoek: Het is niet mogelijk om te zien waar een onderzoek gestart is
      De speler heeft geen mogelijkheid om te achterhalen op welke planeet een onderzoek is gestart. Het kan handig zijn om dit te weten als iemand een onderzoek wil annuleren.

    • Onderzoek: Geen foutmelding als een planeet met een lopend onderzoek wordt verwijderd
      Er wordt geen foutmelding getoond als je een planeet probeert te verwijderen terwijl daar nog een onderzoek op loopt. Dit heeft tot gevolg dat het onderzoek wordt geannuleerd (en de grondstoffen kwijtraakt) zonder dat de speler dat weet. Bij gebouwen wordt wel een foutmelding getoond.


    Schandpaal
    • Schandpaal: De titel gebruikt het nummer ipv de naam
      De titel in de schandpaal laat het nummer van het universum zien in plaats van de naam.
      Bijv. Universum 102 in plaats van Barym


    _______________________________
    Bron: Ogame Origin

    Laatste update: 17 april 2011 door PitA
  • ter info, "geleend"van board.ogame.org (a)


    Bugs in 3.0.1



    Portal pagina
    • [r]Gameforge Portal: Speler rang niet correct[/r] - Fixed in v3.1
      De rang van spelers te zien op de Gameforge protal is niet goed geupdate en dus incorrect



    Ingame Algemeen
    • [r]Handelaar: Grondstoffen niet veranderd na gebruiken van de handelaar[/r] - Fixed in v3.1
      Na het gebruik van de handelaar is de hoeveelheid grondstoffen niet volledig verwerkt (en dus onzichtbaar) totdat je de pagina ververst

    • [r]Lag: Lag op ´het hele uur´ en 15 minuten daarna[/r] - Fixed in v3.1
      Sommige gebruikers hebben last van lag om 00:00 en elke 15 minuten daarna

    • [r]Vakantie Mode: Verkeerd gedrag verwijderde manen[/r]
      Verwijderde manen behoren tot "de ruimte", maar wanneer de speler van die coördinaten in vakantie mode gaat, is de maan beschermd

    • [r]Activiteitsster: Eigen activiteit niet zichtbaar op huidige planeet/maan[/r] - Fixed in v3.1
      In het melkweg overzicht kan je je eigen activiteit zien, maar niet bij de huidige planeet/ maan

    • [r]Menu Icoon: Fleet Secondary Icon niet gedeactiveerd[/r]
      Menuknoppen zonder doel (bv faciliteiten icoon zonder sprongpoort), zijn gedeactiveerd. Maar het vloot icoon terwijl er geen vlootbeweging wordt daarentegen doorgestuurd naar het normale vlootoverzicht

    • [r]BBCode: [ b ] werkt niet correct[/r] - Fixed in v3.1
      Op sommige plaatsen werkt de BBCode voor vette letters niet, bijvoorbeeld op de interne alliantiepagina

    • [r]Algemeen: Planeet/Speler namen met alleen blanco tekens[/r] - Fixed in v3.1
      Het is mogelijk om planeet/speler namen te hebben met alleen blanco tekens.

    • [r]Alliantie: Sorteren op datum in de ledenlijst[/r] - Fixed in v3.1
      In het alliantie menu werkt het sorteren op toetredingsdatum bij de ledenlijst niet correct



    Vloot
    • [r]Maan Vernietiging: Onjuist gedrag vloten[/r] - Fixed in v3.1
      Wanneer een maan is vernietigd, reageren vloten op weg naar en vanaf de vernietigde maan niet op de gewenste manier

    • [r]AGS: Incorrect gedrag voor vertragen van vloten[/r]
      Wanneer je een AGS aanval vertraagt, vertraag je ook de terugkeertijd van elke teruggeroepen vloot van de AGS aanval

    • [r]Algemeen: Ererank mist bij de vlootpagina[/r] - Fixed in v3.1
      Ererang icoon van een speler weg bij vlootverzending 2 & 3



    Melkweg
    • [r]Melkweg: Bug weergave speciale characters[/r] - Fixed in v3.1
      Als een planeetnaam speciale tekens bevat, zoals Arabische, wordt de tijd (laatste activiteit) aan de linkerkant van de planeet weergeven, in plaats van aan de rechterkant
      [spoiler=Afbeelding][/spoiler]

    • [r]Melkweg: Eigen titel badge niet weergeven in het melkweg overzicht[/r] - Fixed in v3.1
      In het melkwegoverzicht kan je je eigen badge van je eretitel niet zien



    RSS
    • [r]RSS Feed: Gevechtsrapport berichten[/r] - Moet nagekeken worden
      Gevechtsrapporten worden niet getoond binnen de RSS Feed, ze zijn blank of je ziet alleen hoeveel grondstoffen je hebt buitgemaakt. Maar welke schepen vechten is niet te zien

    • [r]RSS Feed: GO berichten[/r] - Moet nagekeken worden
      Berichten gestuurd door GOs zijn niet verwijderd van de Feed als je ze ingame of uit de prullenbak verwijderd



    Berichten
    • [r]Berichten: Sporadisch verkeerde activiteit in spionagerapporten[/r]
      Af en toe is de getoonde activiteit in een spionagerapport niet correct.
      Bijv. De eerste spionagemissie is om 16:10:21 en laat zien "activiteit 26 minuten geleden" en de tweede spionagemissie om 16:32:12 en die laat zien "geen activiteit in het laatste uur"


    • [r]Berichten: Naar voren bladeren na 71 berichten niet goed.[/r]
      Na 71 berichten zijn de nummers van de paginafunctie in de berichten onjuist. Ondanks dat het berichtnummer groter is dan 71 laat hij alleen 71 zien. Alle daarop volgende berichten (dus van 72 tot xx) laten de nummers "1 tot 71" zien. Het gebruik van de "volgende" en "vorige" knop brengt je terug naar het berichten overzicht.

    • [r]Berichten: Herstellen van berichten kost 2 stappen[/r]
      Als je op de herstel knop drukt bij een bericht in de prullenbak zie je niet gelijk effect. Hierdoor is een tweede klik of een refresh nodig:
      1. Klik: Bericht is verplaatst naar de inbox maar is nog steeds te zien in de prullenbak
      2. Klik (of ververs de pagina): Bericht is verwijderd uit de prullenbak en in eindelijk zichtbaar in de inbox.


    • [r]Berichten: Verkeerde datum op bericht ontvangen van een GO[/r]
      Berichten ontvangen van Game Personeel hebben de datum 01/01/1970 (Linux "nultijd") dus ze worden niet verwijderd door het systeem

    • [r]berichten: Probleem met RTL tekst voor planeetnamen in berichten[/r]
      Als planeetnamen speciale karakters bevatten, zoals Arabische, verschijnt de planeetnaam aan de verkeerde kant van de coördinaten
      [spoiler=Afbeelding][/spoiler]

    • [r]Gevechtsrapport: Verkeerde grootte van het puinveld getoond in het gevechtsrapport[/r]
      Af en toe is een onjuist puinveld weergeven onderaan een gevechtsrapport, het puinveld is nog wel correct in het melkwegoverzicht (een simpele afrondingsfout)
      Bijv. er wordt 7.699.999 kristal getoond


    • [r]AGS: Meerdere berichten over het veranderen van je ererang na een AGS met jezelf[/r] - Fixed in v3.1
      Wanneer je ererang verandert tijdens een AGS aanval waarbij je met meer dan één vloot(slot) bijdraagt krijg je daar meerdere berichten over



    Statistieken
    • [r]Highscore: Autofocus deels kapot/ incorrect[/r] - Fixed in v3.1
      Bij spelers die bijna onderaan de highscore staan komt de autofocus niet op de juiste plek, jouw rang

    • [r]Highscore: Geblokkeerde spelers zichtbaar in de highscore[/r] - Fixed in v3.1
      Geblokkeerde spelers zijn niet altijd uit de highscore verwijderd

    • [r]Highscore: "De Ruimte" getoond in de highscore[/r] - Fixed in v3.1
      Speler "space" wordt soms getoond in de highscore.

    • [r]Highscore: Pagina selectie gaat verloren wanneer je verandert van subcategorie bij Millitare punten[/r] - Fixed in v3.1
      Wanneer je verandert tussen restcategorieën bij Militaire punten kan de pagina selectie verloren gaan

    • [r]Highscore: Progressie in rang niet juist gevolgd[/r]
      Wanneer je stijgt of daalt in de highscore is de vooruitgang (/achteruitgang) niet correct gevolgd door de pijltjes die naar boven/ beneden wijzen



    Losse punten
    • [r]Sprongpoort: Activiteit bij het gebruik van de sprongpoort[/r]
      Er komt geen activiteit bij de doelmaan bij het gebruik van een sprongpoort.

    • [r]Gevechtssysteem: Gelijkspel ondanks Suprioriteit[/r] - Moet nagekeken worden, waarschijnlijk gefixed
      Heel sporadisch eindigt het gevecht willekeurig in een gelijkspel voordat er 6 ronden gespeeld zijn.

    • [r]URL: URL naam voor de Faciliteiten Pagina[/r]
      Alle pagina's zijn genoemd naar hun Engelse vertaling behalve "Facilities", dat daarentegen is genoemd "Station".

    • [r]AGS Aanval: Missende erepunten regel voor AGS aanvallen met jezelf[/r] - Fixed in v3.1
      Als je een AGS aanval met jezelf hebt dan wordt de "binnen 100 militaire rangen" regel/ eis niet meegeteld, waardoor een speler die eervol getoond is dat niet is wanneer je hem met een AGS hebt aangevallen

    • [r]Ere Punten: Invloed verdediging op erepunten deels incorrect[/r] - Fixed in v3.1
      De hoeveelheid verdediging beïnvloedt de splitsing van erepunten niet juist onder de verdedigers

    • [r]Ere Punten: Alle verdediging wordt meegerekend in de berekening voor erepunten[/r] - Fixed in v3.1
      Alle vernietigde verdediging in een gevecht wordt meegenomen voor de berekening van de erepunten, terwijl alleen volledig vernietigde verdediging meegenomen zou moeten worden

    • [r]Uitnodiging tot Vriendschap: Plaatsing van uitgenodigde vrienden niet super[/r] - Verbeterd in v4.0
      Wanneer je een vriend uitnodigt voor het spel zouden ze dicht bij je eigen planeet geplaatst moeten worden, maar het systeem gaat hier niet erg goed mee om.



    Schandpaal
    • [r]Schandpaal: De titel laat het universumnummer zien ipv de universumnaam[/r]
      De titel in de schandpaal is de server ID ipv de naam van het universum
      Bijv Universe 105 ipv Electra



    _______________________________
    Written by: Kebab
    Last edit: 3rd Jan 2012 - Kebab
    met dank aan Noot voor de vertaling :)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk