Pinned Toekomst van het board

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Toekomst van het board

      Wat is de toekomst van het OGame.nl board? 45
      1.  
        Een nieuw OGame.nl board. (34) 76%
      2.  
        Merge met OGame.org board. (11) 24%
      Beste board gebruikers,

      Meermalen hebben we een board upgrade aangekondigd (Board upgrade - 8 juli 2019), helaas zonder resultaat. Veel andere boards zijn wel door de upgrade gekomen, maar het OGame.nl board is blijkbaar bijzonder en het lukt niet om de upgrade af te ronden. Inmiddels betekend dat ook dat het board verouderd is en we over moeten naar iets anders. Hier is door GF een sterke voorkeur uitgesproken om OGame.nl board te mergen met het OGame.org board. Vanuit het team is de voorkeur uitgesproken om een nieuw OGame.nl board te maken. We mogen daarom aan de community vragen wat de voorkeur heeft. Beide opties betekenen een "nieuw begin", doorgaan op het huidige board is geen optie.

      De enquête loopt tot 22 oktober, daarna zullen we de uitslag terugkoppelen naar GF. Er is geen tijdlijn waarbinnen een overgang plaats zou moeten vinden, dus daar kunnen we geen verdere informatie over geven.
      In dit topic mag ook discussie gevoerd worden over de voorkeur.

      Om verwarring te voorkomen, toch nog benadrukken dat het enkel over het board gaat, er is geen discussie over een merge van het spel!

      Met vriendelijke groet,
      Het OGame.nl team

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • dit lijkt mij toch zo klaar als een klontje, geen spel merge is een eigen board houden. Maar eigenlijk zit de goede optie er dus niet bij ;)

      Overigens bedoel ik met een spel merge alleen geen nieuwe NL uni's meer openen. Alles bij ons langzaam in elkaar. En nieuwe server's verwijzen naar .org
    • Jillian wrote:

      Natuurlijk willen we onze Nederlandsche nationaliteit behouden, maar verwacht we in de nabije toekomst niet veel keuze meer zullen hebben 8S
      Vergeet die 'enkele' Belgen dat hier ronddwalen ook niet. :)

      Eigen .nl board dus!

      Het is voor sommigen al moeilijk genoeg deftig Nederlands te spreken. Wat denk je dat er gaat gebeuren op het .org board?
      Wordt er niks meer gepost door de .nl community.
    • @Lord
      Wat ik vooral mis is wat een overstap zou betekenen. worden we dan gedwongen om Engels te ouwehoeren, of krijgen we dan een Nederlandse sectie binnen .org?
      Mij maakt het geen bal uit, I speak English as easy as Dutch, maar er zullen er genoeg zijn die hier niet zo vaardig in zijn.

      Samen met .org zou wel betekenen dat er minder moderatie nodig zou zijn, waardoor het team minder belast zou worden. Als (een deel van) het team mee zou gaan that is.

      Voor mij zijn er dus nog teveel vragen om die poll in te kunnen vullen.
      - Gaat het team mee en krijgen ze op 'onze' sectie modrechten?
      - Wat zal de voertaal zijn? (Edit 08:00: Voor wat ik nu zie spreken de Denen er gewoon Deens, dus ik verwacht dat we er Nederlands kunnen blijven gebruiken)
      - Zijn er andere wijzigingen waar we rekening mee dienen te houden?


      Furthermore...
      Ik zou wel heel graag zien dat er duidelijke en heldere communicatie is over wat we kunnen verwachten.
      - Wordt er iets gemigreerd (gezien je bewoordingen verwacht ik van niet, daar zijn vervolgvragen op gebaseerd)?
      - Komt er een duale periode waarin er twee boards actief zijn, zodat je bijvoorbeeld je profiel erheen kunt copy/pasten als je dat wilt?
      - zijn er mogelijkheden om bepaalde topics naar het nieuwe board te copy/pasten en/of migreren? Ik denk vooral aan de infotopics, waarin heel veel spelinformatie staat.

      Update 08:00
      Voor zover ik nu zie is het simpelweg een verzameling van boards in één board. Je kunt gewoon een bookmark gebruiken om rechtstreeks naar 'onze' sectie te gaan, dus eindeloos scrollen / zoeken is niet echt nodig. Onze sectie zal dan weer nagenoeg de structuur kennen, zoals we die hier kennen als ik snel even de boel bekijk daar.
      Voor de onderhoudbaarheid zal het voor GF weer een klein beetje eenvoudiger worden, je ziet nu al dat veel boards hebben hier en daar tot issues bij bijvoorbeeld upgrades leidt (dit board).
      En wat ik dus al aanhaalde, de hoeveelheid werk voor de teamlers zal vermoedelijk (?) wat verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: de community.

      Vooralsnog zie ik maar een heel beperkt aantal nadelen, zoals wat nationalistisch patriottische opmerkingen hierboven. Maar dat weegt voor mij niet zo heel zwaar.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III

      The post was edited 1 time, last by Freakertje ().

    • Freakertje wrote:

      En wat ik dus al aanhaalde, de hoeveelheid werk voor de teamlers zal vermoedelijk (?) wat verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: de community.

      Forum mods hebben niet met het spel te maken, dus qua werk scheelt het niet echt.

      Een groot board is onoverzichtelijk, de wat handigere Harries en Jetties zullen er wel uit komen om wat ze niet willen zien te verbergen, maar het gros niet. Dit maakt dat de community "versplinterd" gezien een gedeelde gewoon niet meer naar het board zal komen, of blijft hangen op het .org onderdeel (gezien die bovenaan zit)


      Niet dat er tegenwoordig nog veel zijn die naar het board komen, maar toch..

      :love: Thanks Syrabi
    • Freakertje wrote:

      @Lord
      Wat ik vooral mis is wat een overstap zou betekenen. worden we dan gedwongen om Engels te ouwehoeren, of krijgen we dan een Nederlandse sectie binnen .org?
      Mij maakt het geen bal uit, I speak English as easy as Dutch, maar er zullen er genoeg zijn die hier niet zo vaardig in zijn.

      Samen met .org zou wel betekenen dat er minder moderatie nodig zou zijn, waardoor het team minder belast zou worden. Als (een deel van) het team mee zou gaan that is.

      Voor mij zijn er dus nog teveel vragen om die poll in te kunnen vullen.
      - Gaat het team mee en krijgen ze op 'onze' sectie modrechten?
      - Wat zal de voertaal zijn? (Edit 08:00: Voor wat ik nu zie spreken de Denen er gewoon Deens, dus ik verwacht dat we er Nederlands kunnen blijven gebruiken)
      - Zijn er andere wijzigingen waar we rekening mee dienen te houden?


      Furthermore...
      Ik zou wel heel graag zien dat er duidelijke en heldere communicatie is over wat we kunnen verwachten.
      - Wordt er iets gemigreerd (gezien je bewoordingen verwacht ik van niet, daar zijn vervolgvragen op gebaseerd)?
      - Komt er een duale periode waarin er twee boards actief zijn, zodat je bijvoorbeeld je profiel erheen kunt copy/pasten als je dat wilt?
      - zijn er mogelijkheden om bepaalde topics naar het nieuwe board te copy/pasten en/of migreren? Ik denk vooral aan de infotopics, waarin heel veel spelinformatie staat.

      Update 08:00
      Voor zover ik nu zie is het simpelweg een verzameling van boards in één board. Je kunt gewoon een bookmark gebruiken om rechtstreeks naar 'onze' sectie te gaan, dus eindeloos scrollen / zoeken is niet echt nodig. Onze sectie zal dan weer nagenoeg de structuur kennen, zoals we die hier kennen als ik snel even de boel bekijk daar.
      Voor de onderhoudbaarheid zal het voor GF weer een klein beetje eenvoudiger worden, je ziet nu al dat veel boards hebben hier en daar tot issues bij bijvoorbeeld upgrades leidt (dit board).
      En wat ik dus al aanhaalde, de hoeveelheid werk voor de teamlers zal vermoedelijk (?) wat verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op wat echt belangrijk is: de community.

      Vooralsnog zie ik maar een heel beperkt aantal nadelen, zoals wat nationalistisch patriottische opmerkingen hierboven. Maar dat weegt voor mij niet zo heel zwaar.
      Bij een overstap naar het org board zouden we een eigen gedeelte krijgen waar je gewoon Nederlands kunt tikken. Hoe dat zit met mod-team weet ik niet. Omdat we een apart mod-team hebben zal het niet in werk schelen.

      De bedoeling is juist ook , naast dat het huidige board is verouderd, dat het opgeruimd word en zo voor ieder makkelijker info te vinden en voor ons makkelijker om de info op de juiste plaatsen bij te houden.
      Er word hoe dan ook niets gemigreerd als in zo overgezet. Dat is waar vorige pogingen om het board over te zetten faalde. We starten fris. Uiteraard krijgt iedereen de gelegenheid om waar men zelf waarde aan hecht te bewaren, we gaan niet van de een op andere dag over, maar wat precies de mogelijkheden gaan zijn moeten we dan zien. En guides en uitleg dingen gaan we uiteraard voor zorgen dat ook op een nieuw board geplaatst word. en zo zullen er nog meer dingen vast wel worden meegenomen naar een nieuw board neem ik aan :)
    • dan toch gestemd, voor .org
      - oude info gaat sowieso verloren bij een keuze
      - .org gaat het uiteindelijk toch wel worden, beter nu door de zure appel dan meerdere keren door zure appels. bij een toekomstige overstap zouden weer de gegevens verloren gaan van de eerdere overstap naar een nieuw nl board
      - klopt dat we gewoon in het nederlands kunnen lullen
      - voor de mods maakt het dus ook niet uit. er moet nog steeds gemodereerd worden; kunnen ook mooi meekijken met en leren van andere mods (en andersom)
      - voor mij als gebruiker scheelt het weer een accountje, heb er ook een op .org
      - de informatie voor de gebruikers is sowieso altijd eerder beschikbaar op .org,
      - vanaf je landaccount in ogame.nl kom je met de klik op forum (rechstonder in je scherm) direct op het NL gedeelte van het .org board (getest vanaf mijn cz-account), dus de overzichtelijkheid is er wel
      - denk ook dat het de mods wat tijd bespaart die ze kunnen inzetten op de community (eerder punt van Freaky), minder vertalen en kopieren van .org. Verwijzen volstaat en kost minder tijd. We kunnen meer bouwen op de .org capaciteiten. Mods kunnen meer tijd vrij maken voor wat leeft in de community (meer inhoud, minder techniek)
      "My ambition is handicapped by laziness"
      — Charles Bukowski (Factotum)

      The post was edited 4 times, last by bassie36 ().