Waarom wordt er niets gedaan tegen cheaters/botters/gebruik van "illegale" tools

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Waarom wordt er niets gedaan tegen cheaters/botters/gebruik van "illegale" tools

    De titel is duidelijk, ik geef nog wat extra mee.

    Eerst stel ik me even voor onder dit throw-away accountje (lijkt me goed voor mijn eigen veiligheid).
    Laten we me O. noemen, jonge man met Belgische roots.
    Uni3, Uni 9, uni Electra, uni Zagadra, uni Uriel en nog wel enkele die ik zo even vergeet. (als werkelijke speler).
    Ik was een fervente OGame speler die het best wel goed deed, soms wat gebruik van DM zoals iedereen denk ik wel.

    Toen kwam de plaag van botters die ongestraft (of minimaal) hun gang kunnen gaan en er grote praat aan overhouden.
    Dit moet anders kunnen dacht ik bij mezelf.
    Met een een job als data-scientist kan ik overweg met patronen en 'big data'.
    Al enige maanden volg ik patronen, voornamelijk punten stijgingen/dalingen, en wat "verdacht" opgemerkt kan worden.
    De data wordt gecrosst met alle data van NL en DE servers om zo een "realistische" cureve eruit te kunnen halen en te kijken of de verwachten puntenstijging binnen een afwijking ligt.

    Als extra reference heb ik wat bot accounts opgezet die me maandelijks wat geld kosten (ha! ik beken gewoon even dat ik bots heb ;) ).
    Mijn script merkt duidelijk op dat ik weken aan een stuk op de rand zit van maximaal aantal punten per dag -> verdachte flag gaat omhoog.
    Spelers die bij mij geflagged worden, halen meestal ook een ban na enige tijd heb ik gemerkt. (65-70%)
    Dat geeft me wel enige voldoening dat ik de juiste weg op ben.

    Ik heb ook een basis klaar om verder te kunnen uitwerken op basis van logs die de GO's ter beschikking hebben.
    Deze zou verdachte vlootbewegingen kunnen monitoren.
    Wat wordt als verdacht gezien:
    -vloten die alle dagen tussen een bepaald tijdstip actief worden, met een interval tussen elk vlootslot dat "niet menselijk" lijkt.
    -vloten die de laatste seconden een plaatsingsmissie starten bij een aanval
    -activiteit door een berichtje "ik ben online" (of andere context) bij het registreren van een vijandige aanval
    -vaste farms die dagenlang geraid worden die niet in verhouding staan tot het aantal punten van de speler (de meeste farms zijn ook inactief)
    -expo vloten die verdachte aantallen hebben van schepen (geen mooie verdeling van de KV/GV, geen rekening gehouden met de maximale vloot ... )
    -transporten naar planeten met vreemde aantallen schepen (laat ons eerlijk zijn, niemand stuurt 186 GV, iedereen stuurt 200GV dan...)
    -...

    Er wordt geen rekening gehouden met levensvormen, daar ik er zelf nog niet uit ben hoe dat allemaal exact werkt.
    Er is wel nog wat werk aan met de nodige verbetering op basis van "real" info.

    Ik stel me wel de vraag, hoe kan een ex-speler met een full-time job erin slagen om een betere bot-hunter te maken dan de mensen bij GF?
    Idem voor de GO's, waarom zijn bans zo kort en laag?
    Het valt zelfs op dat er "favorietjes" zijn en dat jullie gewoon slecht zijn in jullie werk.
    Volgende uni's hebben bots van mij:
    -Spica (1x)
    -Uni 3 (2x)
    -Tarazed (1x)
    -Virgo (1x)
    -Xanthus (1x)

    O. Out!

    ][Lord][ [17-11-22 Rond 16:25 uur] Ban op het account ivm multi.
  • Zeer opmerkelijk !
    Als je een spel speelt, wat voor een spel ook, en je moet winnen met valsspelen... dan ben je het laagste wat weer terug moet onder de steen waar je( het ) vandaan komt.
    DM gebruik, afkopen, dat faciliteert GF zelf, dus dat is uber gebruik... maar valsspelen??
    Laffe spelers met een heel klein......
  • Wat een opmerkelijk bericht,ik denk dat er veel spelers zijn die dit niet verwacht hadden :saint:
    Ik zie dat je zelf 6 bots hebt draaien en je ben niet gepakt,betekend dus gewoon dat het goed werkt :)
    Her zou dus prettig zijn als dat in het vervolg met of zonder hulp van O wel zo zou zijn.
    Helaas is het zo dat er nog steeds gecheat word om de beste te zijn van ongeveer max 50 andere spelers.
    Misschien wat voor jou O, Nieuwe GO's gezocht!
  • Als er niks word gedaan waarom noem je dan 65/70% van welke worden aangegeven worden geband, lijkt mij een best goed resultaat. Zeker met de huidige bezetting van het team.

    Voor mijzelf is dat getal alsnog te weinig, ik baal ervan dat we niet de bezetting hebben en dat we het niet voor elkaar krijgen zoals we graag zouden zien. Het is voor mij ook heel makkelijk om naar GF te wijzen. En voor een gedeelte ga ik dat ook doen. Dat betreft de hoogte en de lengte van de straffen. Die moeten wij echt hanteren volgens GF en daar hebben we zelfs al aan gesleuteld en zijn wij echt aan de grenzen gekomen wat we daarmee kunnen. Ook wil ik wijzen naar GF en hun beleid in de omgang met vrijwilligers en hoe wij dit mogen benaderen. Ik zou heel graag willen uitleggen waarom er op bepaalde manieren word gehandeld maar dat mag ik niet. Wij doen dit omdat we om het spel geven, omdat we het leuk vinden mensen te helpen en dat we graag zien dat alles vlotjes verloopt, maar het enige wat wij er uit krijgen zijn anonieme klagers die de ballen niet hebben om gewoon naar mij toe komen en hier een gesprek over te voeren.

    Nu weet ik dat dat geen probleem is van de spelers en dat het ook niet zou moeten zijn. Het is mijn probleem, ik ben de admin, en ik weet ook dat niemand er wat aan heeft als ik met excuses kom dat ik ook een baan heb, dat ik ook een gezin heb en de andere mensen in het team dat ook hebben. Maar het is wel de waarheid. Wij doen echt ons best, maar we kunnen niet alles. Dus misschien is het idee van Discordia niet eens zo gek. Als het je niet zint, kom er dan wat aan doen.

    Je vind het team niet goed, je verdenkt ons van vriendjes politiek, dat mag, maar dan verwijs ik je in het geval van een GO door naar mij, en in het geval je mij ervan verdenkt dan verwijs ik je naar de coma.

    Dit gaat dan verder daarom ook geen draadje worden om het team te bashen, of om andere dingen te bespreken die niet zijn toegestaan.