RE: Waarom wordt er niets gedaan tegen cheaters/botters/gebruik van "illegale" tools

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • RE: Waarom wordt er niets gedaan tegen cheaters/botters/gebruik van "illegale" tools

    Hysteria wrote:

    Als er niks word gedaan waarom noem je dan 65/70% van welke worden aangegeven worden geband, lijkt mij een best goed resultaat. Zeker met de huidige bezetting van het team.

    Voor mijzelf is dat getal alsnog te weinig, ik baal ervan dat we niet de bezetting hebben en dat we het niet voor elkaar krijgen zoals we graag zouden zien. Het is voor mij ook heel makkelijk om naar GF te wijzen. En voor een gedeelte ga ik dat ook doen. Dat betreft de hoogte en de lengte van de straffen. Die moeten wij echt hanteren volgens GF en daar hebben we zelfs al aan gesleuteld en zijn wij echt aan de grenzen gekomen wat we daarmee kunnen. Ook wil ik wijzen naar GF en hun beleid in de omgang met vrijwilligers en hoe wij dit mogen benaderen. Ik zou heel graag willen uitleggen waarom er op bepaalde manieren word gehandeld maar dat mag ik niet. Wij doen dit omdat we om het spel geven, omdat we het leuk vinden mensen te helpen en dat we graag zien dat alles vlotjes verloopt, maar het enige wat wij er uit krijgen zijn anonieme klagers die de ballen niet hebben om gewoon naar mij toe komen en hier een gesprek over te voeren.

    Nu weet ik dat dat geen probleem is van de spelers en dat het ook niet zou moeten zijn. Het is mijn probleem, ik ben de admin, en ik weet ook dat niemand er wat aan heeft als ik met excuses kom dat ik ook een baan heb, dat ik ook een gezin heb en de andere mensen in het team dat ook hebben. Maar het is wel de waarheid. Wij doen echt ons best, maar we kunnen niet alles. Dus misschien is het idee van Discordia niet eens zo gek. Als het je niet zint, kom er dan wat aan doen.

    Je vind het team niet goed, je verdenkt ons van vriendjes politiek, dat mag, maar dan verwijs ik je in het geval van een GO door naar mij, en in het geval je mij ervan verdenkt dan verwijs ik je naar de coma.

    Dit gaat dan verder daarom ook geen draadje worden om het team te bashen, of om andere dingen te bespreken die niet zijn toegestaan.

    Het vorige topic had niet als bedoeling om te bashen op de GO's...
    Wel net zo fijn dat jij dit zo ziet @Hysteria.

    Ik heb al enkele keren gezien dat bij het minste 'kritiek' (als we het zo mogen noemen) direct een thread geclosed wordt.
    Waarom wordt er eens niet geluisterd naar de community op een publieklijk vlak?
    Alles moet steeds in "een donker kamertje", ik dacht net dat de bedoeling van een forum is om te communiceren.

    Die 65-70% is enkel op basis van punten, neit op basis van verdere logs die jullie ter bschikking hebben.
    Ter verduidelijking, 65-70% wordt gebanned van de spelers die ik kan vinden.
    Ik vermoed dat met dergelijke tools, en verdere uitbreiding ervan jullie ban-ratio omhoog gaat.

    Dit zijn tools die van GF zouden moeten komen.
    De tool die ik net maakte is puur educatief voor mezelf en om wat stats te hebben van deze community en het probleem te kunnen aankaarten.
    Als GF geen tools aanbiedt, en jullie het zouden moeten doen met zelfgemaakte tools, too bad.
    Daar wordt ik geen GO voor.
    Kort door de bocht ga ik geen tijd en resources steken in iets wat tot de taken van GF hoort.
    Ik wil gerust GO worden, als de juiste tools beschikbaar zijn en er ook daadwerkelijk publiekelijk gesproken mag worden over zoveel zaken die jullie verborgen houden.
    (ik bedoel hiermee niet bans, werking teamler ... )
    Eerder opbouwend naar wat beter kan.
    Nu wordt er steeds een vrij aggressieve toon geslagen waardoor menig spelers zelfs niet veel van het GO-schap moeten hebben.

    Doe daar wat aan en ik stel me maar al te graag voor als GO

    O.
  • Mooi onderwerp om eens met zijn allen er over hebben. Want dit bederft inderdaad het spel en zorgt voor een versnelde leden terugloop in mijn opinie. Thanks voor het aanmaken!


    Precies wat Hadjo zegt en vraagt, wij hebben het intern vaak over dit onderwerp gehad omdat het ons ook ongelofelijk stoorde.

    Ik ben erg benieuwd naar de ratio van hoe lang gebruik van bot en lengte van de ban.

    Wij in Tarazed hebben last gehad van botters. Na een groot aantal tickets is er wat aan gedaan. Echter was de winst tav de bans mediocre.
    Tarazed dominantie
  • Tjah, ik vermoed ook dat de sancties vermoedelijk vastliggen door GF. Ik ben admin op een online voetbalmanager en daar werkt het toch op die manier.

    Helaas zijn het volgens mij ook degene die geld in het laadje brengen die cheaten (alle legale en illegale manieren om maar de beste te zijn maw).

    Maar als faire player is het wel balen dat je moet zien dat er maanden cheaters actief zijn (het er vingerdik op ligt) en de sanctie ochere een maandje ban is. Dat is zoiets als 100M illegaal bijwinnen en door je ban slechts 20M mislopen.

    Ofte, faire player is gefrustreerd door de pussy gevolgen voor cheaters, de GO is vermoedelijk gefrustreerd door gebrek aan slagkracht (tools, sancties die gegeven mogen worden) en GF ligt er niet wakker van gezien hun euro's binnenstromen. Maar we spelen toch maar voort. En zo draait het wiel verder ...
  • Dit onderwerp is voor velen, waaronder ik, een groot hekelpunt. Ik hoop dat je je bevindingen deelt met een GO/Admin en een GO-schap overweegt. Al is het maar om te proberen (er zit een kleine beloning aan vast).

    Voor nu gaat dit topic dicht en graag verder via de ticket tool of PM.

    Graag geen ander topic openen.

    ex-MODDER: Gemini, Quantum, Account trade & Space tavern.