IRC team

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Spelers en Gebruikers

Voor een goed onderhoud op het IRC-kanaal, kunnen we altijd goede mensen gebruiken. Iedereen die geinteresseerd is in een rol in het irc-team kan een mailtje sturen.

Natuurlijk verwachten we wel serieuse aanmeldingen. Aan een mailtje met daarin alleen; "ik wil teamlid worden" hebben we natuurlijk niets :)

Dus vertel in het mailtje wat over je zelf, en vooral ook waarom je denkt geschikt te zijn.
      Vermeld aub ook de tijden die je over het algemeen genomen online denkt te kunnen zijn

Verder zijn er een aantal vereisten.
      1) Je moet het liefst 18+ zijn (minimaal 16), dit omdat er een zogenaamde DSE getekend moet worden
      2) Wel wat gevoel voor iRC hebben
      3) toch wel eens online zijn, enz

email: vampiria@ogame.nl

[18-05-07 Luxx: edit nieuwe situatie IRC-team]
    • Het IRC team

Beste spelers,

Het IRC team heeft weer leiding en structuur nodig, dat mag duidelijk zijn. Daarom heb ik de afgelopen geprobeerd een vervanger voor Djago te vinden die voldoet aan alla capaciteiten die een IA nu nodig heeft. Daarnaast heb ik met de andere admins gesproken over het beleid dat we op IRC gevoerd willen zien en het is dan best praktisch als de IA die ik kies dit beleid ook als het beste ziet. Dan kunnen we er gezamenlijk compleet naast zitten, maar een compromis is bij voorbaad gedoemd te mislukken. Want daar was iedereen het over eens, de roep om 1 duidelijk beleid waaraan alle teamleden zich houden was erg sterk.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om geen IA te benoemen maar in de plaats daarvan een extra SM te kiezen in de vorm van EE en over een week of 2 een 3e te kiezen. Deze krijgen een belangrijke rol binnen het IRC team. Op dit moment is de SM functie een tussenfunctie die niet goed uit de verf komt. 3 rollen binnen dit team is eigenlijk gewoon teveel. Echter, er moet wel een Admin verantwoordelijk zijn en een actieve rol nemen om in de komende (2?) weken dit team perfect te laten draaien. Ikzelf zal deze rol op mij nemen en tijd vrijmaken in de taken die ik dan maar even niet meer doe voor Gameforge.

Ik zal, met hulp van Luxx en Sunbow, het IRC kanaal weer op de rails zetten. We zullen daarvoor in grote lijnen de volgende dingen gaan doen:

• Kortere, minder specifieke maar wel duidelijke regels. De IRC regels moeten duidelijk verwoorden wat we bedoelen zonder expliciet te beschrijven wat mag en wat niet. Dus wel zeggen dat spammen en schelden niet mag maar niet gaan beschrijven wat dan wel of niet schelden / spammen is. De IRC ops moeten de sfeer goed houden en de ene keer kan exact dezelfde uitspraak vervelender zijn dan een andere keer.
      • Dat betekend niet dat iedere IRC op maar raak banned. Het betekend dat we per geval en situatie beoordelen wat kan en wat niet. We doen dit als 1 team met 1 gelijkwaardige mening en 1 beleid. Echter niet een exact zelfde keuze als de dag er voor omdat ieder geval apart is. IRC ops zouden prima in staat moeten zijn te bepalen wat wel en niet kan.
      • De Support managers krijgen een belangrijke taak als het gaat om iedereen op 1 lijn krijgen. Zij waken er samen voor dat de lijn die we trekken wel steeds gelijkwaardig is. Als zij zien dat een IRC op strenger is dan we als team hebben afgesproken wordt die er op aangesproken, met als resultaat dat het als het goed is niet nodig is en iedereen dezelfde lijn volgt ^^. Overigens moet iedereen (team en spelers) accepteren dat Ops gewoon mensen zijn en ieder mens uniek, exact hetzelfde handelen gebeurd niet, zal niet gebeurd en is ook vroeger nooit gebeurd. Dat is niet erg maar moeten we allemaal gewoon accepteren.
      • We bannen veel minder, geen bans voor ligt schelden (voorbeeld: fuck mijn vloot is gecrashed) of een beetje spammen (voorbeeld: wat hugs) zolang niemand er last van heeft en de sfeer gezellig is. Echter, als iemand vervelend blijft, de grenzen op zoekt of niet luistert naar een vriendelijk verzoek te stoppen krijgen we een gesprek. Speler <-> op, speler <-> SM of speler <-> mijzelf. Ik ga er iig vanuit dat we na 1 of 2 gesprekken beide tot elkaar gekomen zijn en de speler zich weer gewoon netjes opstelt.
      • Echter, mocht dit niet gebeuren dan zijn er inderdaad bans uit te delen. Deze groep mensen is vaak vervelend. We weten welk type spelers ik bedoel. Niet de mensen die eens een geintje maken, wel de mensen die ofwel echt geen respect tonen voor het team en daarom doorgaan ofwel omdat ze puberaal proberen stoer te doen. Die groepen kunnen een lange ban verwachten. Als je dan echt niet wilt luisteren en we hebben meerdere gesprekken gehad dan heb ik er geen behoefte meer aan met bans van een uur je toch te overtuigen. En hoewel bans van een uur vast voor zullen komen denk ik eerder aan een dag of week voor de hardleerse spelers J.

Dus, ben jij normaal gewoon netjes, snap je welk gedrag wel kan en wat niet en heb je er geen zin in uit te zoeken waar onze grenzen liggen? Vrees niet, met jouw hebben we geen enkel probleem J.

Vriendelijke groeten,
      Cobis Taba