Ogame, Lifeforms en toebehoren.

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ogame, Lifeforms en toebehoren.

      Spel:

      Een duidelijke guide/ tutorial. (er staat er een op het forum, maar die is alles behalve duidelijk).
      Het blijft voor de nieuwe speler toch in het meeste gissen over wat te doen. (Al vind ik dat van de meeste guides die nu te vinden zijn. outdated of lack the info.)

      We roepen allemaal dat Ogame dood is, maar de nieuwe speler heeft ook totaal geen kans.
      Spelers die lang spelen (waaronder ik) gebruiken deze vaak om te farmen/raiden om er zelf maar beter van te worden.
      Waar ooit een prima guide was is die er nu niet meer.
      In het doolhof waar de meeste het forum niet eens vinden moet je dan nog zoeken na de juiste dingen die dan al vaak outdated zijn.
      Die guides die vroeger geschreven zijn door spelers voor spelers. (iedereen kent ze wel)
      Is nu totaal niet meer aan de orde.
      Is hier überhaupt nog animo voor om dit met meerdere spelers (of teamlers) opnieuw in het kort toch te kunnen gaan doen?
      De ingame tutorial is enigszins aangepast voor de lifeforms, maar laat ook te veel achterwegen.

      Lifeforms:
      Ik speel sinds Dorado met Lifeforms.
      Maar nooit echt de tijd genomen om erin te spelen, in de lezen of na om te kijken.
      Sinds dien toch aardig wat tijd in gestoken te hebben.

      Toch mis ik enkele dingen :

      Hierbij vind dat de nieuwe spel optie te veel verwarring brengt om toch een duidelijke simplistische kleine guide voor te maken.
      Ook hier vind ik dat spelers voor spelers (of team) enkele korten dingen zouden kunnen beschrijven.. al is het maar hun ondervindingen van de speelstyle/ tijd die hun in de lifeforms hebben gestoken..



      Lifeform boosters:

      Waarom staan deze nog niet in Import/export of veilingen?
      Waarom kan je de boosters nog niet vinden in expedities in de events?
      Je kan ze alleen kopen? is dit de volgende stap in pay2win of een serieuze manier om terug wat spelplezier in het spel te brengen?




      Conclusie:
      Ogame is voor nieuwe spelers altijd al een te hoge drempel geweest omdat de oude garde het spel kent, gebruikt maakt van iedereen die een fout maakt.
      Maar ondertussen roepen we allemaal om mergers (dan al niet community merger) wat 4 weken leuk is erna na het zelfde terug valt.
      Realistisch gezien zal hoeveel moeite je er ook in steek het spel nooit beter worden dan dat het nu is in jou uni.

      Geld, basis ogame knowhow en tijd.
      De 3 reden waarom de top10 in elke uni het zelfde is.
      De reden dan nieuwe spelers niet blijven hangen zolang er niets verandert.
      Of dit met de spelerbase is die we nu hebben of aan GF ligt maakt geen verschil.

      Maar waar ooit de spelers van NL zelf veel touwtjes in handen namen is dat totaal niet meer van de orde
      Zelfde geld voor de teamlers, ze doen hun best (daar geloof ik heilig in) maar aan een dood paard is niet te trekken.




      Neem mij vooral niet te serieus.. Ik ben Vogel.
      Mijn gedachtes, zoals ik het spel geen jaren meer vooruit zie gaan.

      Wat spijtig is, want Ocrack is na (20) jaar nog steeds een van mijn favoriete bezigheden.


      <3
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.
    • Goed stuk Vogel, iets om over na te denken voor enkele.
      Maar wat dacht je van de communicatie naar spelers toe door de leiding?
      Niet of nauwelijks, lang wachten op een antwoord.
      De hierachie is traag en lang.
      Met de belastingdienst heb je een betere verstandhouding als hier met de leiding.
      Neem Discord, daar zou je als beginnend speler vaak info moeten of kunnen krijgen over het spel!
      Ja, over pokemon wel !
      De begeleiding van spelers is niet meer wat het is geweest, als ik denk aan vroeger met bv Lu dan had je het gevoel dat je als speler mee telde.
      Nu word je de wet voorgeschreven en er is geen inspraak en ben je het er niet mee eens : mond dicht en anders krijg je een ban.
      Kliek vorming en vriendjes politiek heerst.
      Gelukkig draait het leven niet om Ogame als zou je dat bij meerdere personen anders vermoeden.
    • Bolder wrote:

      Goed stuk Vogel, iets om over na te denken voor enkele.
      Maar wat dacht je van de communicatie naar spelers toe door de leiding?
      Niet of nauwelijks, lang wachten op een antwoord.
      De hierachie is traag en lang.
      Met de belastingdienst heb je een betere verstandhouding als hier met de leiding.
      Neem Discord, daar zou je als beginnend speler vaak info moeten of kunnen krijgen over het spel!
      Ja, over pokemon wel !
      De begeleiding van spelers is niet meer wat het is geweest, als ik denk aan vroeger met bv Lu dan had je het gevoel dat je als speler mee telde.
      Nu word je de wet voorgeschreven en er is geen inspraak en ben je het er niet mee eens : mond dicht en anders krijg je een ban.
      Kliek vorming en vriendjes politiek heerst.
      Gelukkig draait het leven niet om Ogame als zou je dat bij meerdere personen anders vermoeden.
      vogel heeft een punt zoiezo

      maar jij bolder jou punt is zelfs te bewijzen , zeker dat punt mondje dicht of je krijgt een ban
      de coma , die draait hoe de wind gaat ..... (duurd weken voor een antwoord)

      gelukkig hebben we @Kamikaze hij staat nog in zijn schoenen tenminste
    • @Vogel

      Helemaal mee eens.

      Om eerlijk te zijn, ben ik hier mee bezig geweest. Echter is er voor ons lange tijd ook heel onduidelijk geweest ( en nog steeds) wat er ging gebeuren met ons board. Er is sprake geweest van een nieuwe, er is sprake geweest van mergen met .org.
      Ook nu kan ik niet met zekerheid zeggen wat er gebeurt en of dit zo blijft.

      Ik denk ook dat het niet uitmaakt en er inderdaad nieuwe handleidingen en dergelijke gemaakt kunnen gaan worden.
      Ik wil daar in elk geval graag aan meewerken en misschien kunnen een aantal spelers ermee helpen en kunnen we groepje vormen dit samen op te pakken.
    • Hysteria wrote:

      Ik denk ook dat het niet uitmaakt en er inderdaad nieuwe handleidingen en dergelijke gemaakt kunnen gaan worden.
      Ik wil daar in elk geval graag aan meewerken en misschien kunnen een aantal spelers ermee helpen en kunnen we groepje vormen dit samen op te pakken.
      haha , dit isbest grappig
      jullie zoeken volk in het team , maar het mag niet
      jullie willen samen werken voor iets, maar het zou niet mogen

      merge maar naar .org is dit gezever gedaan
      ][Lord][ [11-06-23 rond 23:15 uur] Waarschuwing voor off-topic.
    • Hysteria wrote:

      Ik denk ook dat het niet uitmaakt en er inderdaad nieuwe handleidingen en dergelijke gemaakt kunnen gaan worden.
      Ik wil daar in elk geval graag aan meewerken en misschien kunnen een aantal spelers ermee helpen en kunnen we groepje vormen dit samen op te pakken.
      Je denkt dat het niet uitmaakt!!
      Maar.... je wil er wel aan meewerken !!
      Wederom een groepje vormen??
      Nieuwe, maar ook oude spelers moeten kunnen vertrouwen op een normaal beleid !
      Maar vooral een eerlijk beleid.
      Liever geen beleid ( team) dan een groepjes ( team) beleid!

      Vogel wrote:

      Neem mij vooral niet te serieus.. Ik ben Vogel.
      Mijn gedachtes, zoals ik het spel geen jaren meer vooruit zie gaan.
      Niet alleen het spel, het hele beleid als ik dat zeggen mag...
      Maar ja, ik ben Bolder :)
      ][Lord][ [11-06-23 rond 23:15 uur] Waarschuwing voor off-topic.
    • Ik denk dat je een aantal valide punten hebt, maar ik denk ook dat we als spelers hier ook zelf een hand in eigen boezen moeten steken.

      Ik denk dat een groot probleem is dat alles tegenwoordig snel, sneller, snelst moet. Niet alleen met de vloot snelheden maar ook met de eco snelheden. Ik zie nu al in de eerste (2) week (weken) van een uni maantjes opgeblazen worden, iets wat ik in mijn uni10 en andro dagen me niet voor kon stellen. het spel is gewoon niet echt gebalanceerd voor deze hoge snelheden, dit is leuk voor de hele actieve speler, maar de lol is ook er snel weer vanaf omdat je zodra je de 20miljard punten voorbij gaat eigenlijk gewoon niets meer dan doen om je te verdedigen.

      Met de oude graveyard regels was de enige manier om nog een beetje mee te komen na een jaar als de uni open ging voor de rest van NL, ik denk dat het met de nieuwe graveyard regels niet echt meer nodig is. Daarnaast heeft een hoge eco snelheid het effect dat het (zeker met levensvormen) voordeliger is voor ontdekker (en dus de activere speler) en dat het de beginnersbescherming zo goed als nutteloos maakt. Ik denk dat je hier in ieder geval het "tijd" aspect enigzins wat "gelijker" dan trekken.

      Ook zie ik wel een patroon met "top10 in elke uni het zelfde is", opnieuw, steek je hand in eigen boezem. Ga de volgende uni spelen zoals de andere 90%, geen pakketjes, geen expo boosters, geen astro's afkopen en probeer niet onnodig op die paar spelers die nog wel spelen te "fixeren" want dan kan je het ze ook niet echt kwalijk nemen dat ze snel de stekker eruit trekken.

      Wat betreft het geld aspect, (bijna) niemand vind het leuk, maar we (als collectief) werken hier aan mee om het voor Gameforge aantrekkelijk te maken om het huidige verdienmodel door te zeggen (lees de pakketjes en in mindere zin de boosters). Echter denk ik ook dat we hier als nederlandse community weinig aan kunnen veranderen gezien het geld wat er in bijvoorbeeld org/de/fr/pl om gaat.

      Ik moet ook wel zeggen dat spelers tegenwoordig snel opgeven, werkt GF dit in de hand door snel nieuwe uni's uit te rollen? Absoluut, werkt het? ja zeker.

      Wat betreft de levensvormen, voel je geroepen? Op de ogame discord gaat best veel informatie en zijn er zeker een aantal spelers die je graag helpen of verwijzen naar waar je de informatie kan vinden als je echt van het minmaxen bent. Al denk ik ook wel dat als je de rest van het spel "maar een beetje aan het aankloten bent" dat de levensvormen weinig verschil gaat maken. Ik denk dat het ook gewoon belangrijk is dat je het spelletje kan spelen op de manier die leuk is voor jou en niet alleen maar proberen op #1 te komen.

      Ik zou graag willen voorstellen om in het vervolg het geen regel meer te maken om hoge eco en vlootsnelheid uni's meer uit te rollen, ik denk dat uni's dan een stuk langer speelbaar zijn en een stuk "vergevenlijker" en misschien dat het "uni hoppen" dan ook wat minder interessant wordt. Maar ergens in me achterhoofd denk ik dat het geen groot succes gaat worden omdat iedereen tegenwoordig een beetje "puntengeil" is...

      Verder wil ik nog even benadrukken dat ik hiermee geen personen of speelstijlen wil aanvallen of bekritiseren, of andere probeer te verdedigen. Het is echter alleen wel zo dat andere natuurlijk niet verplicht zijn om door te spelen om het spelletje voor de aggressievere spelers leuk te maken.
    • Vogel wrote:

      Ogame is voor nieuwe spelers altijd al een te hoge drempel geweest omdat de oude garde het spel kent, gebruikt maakt van iedereen die een fout maakt.
      Dit is zeker waar; al helemaal omdat tegenwoordig alles voorgekauwd wordt. Een tutorial is vaak aan de hand, en zelf uitvogelen hoeft eigenlijk niet meer.
      Ogame heeft geen tutorial. Je hand wordt niet vastgehouden tijdens het spelen, en alles moet je zelf uitzoeken.
      (dit schrikt veel (voornamelijk) jongere spelers af.

      De guides die er nog zijn, zijn achterhaald en gedateerd. (en hebben een flinke zoektocht nodig om te vinden)
      Het langdurige spelletje zoals het vroeger was, is er niet meer. (en eerlijk, ik ga ook echt niet meer serieus spelen in een x1 eco uni).

      Het kopen van GS zoals tegenwoordig kan, zorgt ervoor dat het early game compleet uit balans is.
      Gamerforge moet een verdienmodel vinden dat niet zo zwaar pay 2 win is.
      Vroeger was het verdienmodel commander. Toen kwamen de offí's die een pay2win factor brachten, toen begonnen ze met GS kopen; (wat toen, echt holy shit duur was ivh tot nu)


      Levensvormen zijn de nieuwe feature waar aan gewerkt wordt; dit brengt redelijk wat te doen voor oudere universums (ik vind levensvormen, nagenoeg nutteloos in de eerste paar dagen (ligt er natuurlijk hoeveel €'s je erin gooit hoelang precies))

      Het "oorlogje spelen"(PvP) is wel over in ogame, er moet gekeken worden naar "PvE" activiteiten, misschien in groepsverband, misschien met een toernooi.. etc, er zijn opties genoeg.
      Als er een "PvE" toernooi is waarin vloot nodig is, en de beloningen hierin de moeite waard zijn; dan zullen er vanzelf meer vloten zijn; wat dus betekend dat er ook meer "PvP" zal zijn.
      Voorheen hadden we "Combat Expo" wat voor veel mensen het spel toch wat spannender/leuker maakten; en ook zorgden dat er meer vloot in omgang was. Nou was dit natuurlijk geen "gebalanceerde" oplossing...


      PS. Bolder kan je aub je konijnenhol uit komen waar je in gevallen bent? qAnon kan je niet meer vinden zo diep ben je gevallen.

      :love: Thanks Syrabi
    • Volgens mij kan je beter een ingame helpchat laten aanmaken per universum. Stop er wat ervaren spelers in die vragen van de nieuwe aanwas beantwoorden en je hebt waarschijnlijk meer resultaat. Veel nieuwelingen zijn niet eens bekend met het forum, of gaan niet de tijd nemen om een boekwerk van een handleiding door te nemen.

      Neemt niet weg dat dit spel wat je ook doet een gigantisch hoge drempel heeft om nieuwe spelers te behouden.
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • n00b wrote:

      Ik moet ook wel zeggen dat spelers tegenwoordig snel opgeven, werkt GF dit in de hand door snel nieuwe uni's uit te rollen? Absoluut, werkt het? ja zeker.

      Wat betreft de levensvormen, voel je geroepen? Op de ogame discord gaat best veel informatie en zijn er zeker een aantal spelers die je graag helpen of verwijzen naar waar je de informatie kan vinden als je echt van het minmaxen bent.
      Spelers Geven natuurlijk ook aardig snel op omdat niemand ze wil helpen met hoe het wel te doen.
      Ogame kan Leuk en uitdagend zijn, mocht je een beetje leren hoe en wat.

      En Idd, er zwerft hier en daar wat Info rond op Discord, een oude uitleg post hier op het forum, maar dan moeten ze daar wel kunnen komen.
      Een Discord dat weg gestopt is in 1 post op het forum, hoe is die te vinden voor spelers die niet eens weten dat er een forum is. (ingame link erna zoals het forum zou al helpen)


      Lange Giraffe wrote:

      Volgens mij kan je beter een ingame helpchat laten aanmaken per universum. Stop er wat ervaren spelers in die vragen van de nieuwe aanwas beantwoorden en je hebt waarschijnlijk meer resultaat. Veel nieuwelingen zijn niet eens bekend met het forum, of gaan niet de tijd nemen om een boekwerk van een handleiding door te nemen.

      Neemt niet weg dat dit spel wat je ook doet een gigantisch hoge drempel heeft om nieuwe spelers te behouden.
      Prima idee maar ook weer iets wat GF niet zelf zal doen..
      In Dorado heb ik dagelijks een handje vol spelers die voor het eerst spelen en vragen hebben.
      In mindere maten is wat vragen beantwoorden natuurlijk geen probleem, help ik ze graag.
      Maar als dat dagelijks een uur is, valt dat wel wat buiten mijn taak beschrijving als speler.
      Every Superhero needs it foe.

      I'll be the big bad, if you wanna play superhero.