Valse beschuldiging

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Valse beschuldiging

    Best forum,

    Toen een vriend vroeg om weer Ogame te gaan spelen hapte ik direct toe. Na even zoeken en ontdekken dat de ontdekker class bestond (En dat veel beter was dan verzamelaar) begon ik te groeien en echt te genieten van het spelletje. Helaas had ik nog geen maan en waren mijn fleetsaves Phalanxbaar. Gistermiddag ontdekte de speler Vice Universe dit en plaatste een aanval 2 seconden achter mijn terugkomende fleet. Speler fietsketting joinde de aanval. Part of the game en dit maakt het spelletje juist zo leuk. Vervolgens fleetsafe ik mijn vloot doormiddel van de fleetsafe knop in de Ogame app. En wat daarna gebeurd slaat echt werkelijk waar nergens op. Vice Universe begint mij te betichten van het spelen met een script. Na lang vooral kinderachtig gepraat vanuit zijn kant heeft hij het gesprek dood laten vallen. Tot mijn grote verbazing zijn er vanmorgen meer dan 500 raketten op mijn planeet, zonder gescout te zijn, gedumpt. Door een andere speler en van een andere clan. Hij had al gezegd 'bekende spelers' te hebben gesproken. Met alle respect, maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn van dit spelletje?
    Hij dreigde dat ik mijn vlootje maar moest laten crashen, want ik zou toch wel een ban krijgen. Ronduit kinderachtig, maar wilde het erbij laten. Na die random raketten en de helft mijn def weg maakte het mij toch erg pissig.
    Wat is jullie mening hierin?

    Met vriendelijke groet,
    Dragoncrusher
  • Je kan hem negeren, dat beetje verloren def heb je zo weer neergezet, of je gaat hem irriteren. Beetje satjes slopen en rond bashen tot hij er een keer klaar mee is. Veel meer kan je niet doen met dit " type" speler. Je kunt beter tegen je huisdier gaan praten daar zit al snel meer IQ :P !
    Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

    In een inter universele relatie met Love Goat

  • mij vragen voor een halt :)

    help je graag aan een maan

    Lange Giraffe wrote:

    Je kan hem negeren, dat beetje verloren def heb je zo weer neergezet, of je gaat hem irriteren. Beetje satjes slopen en rond bashen tot hij er een keer klaar mee is. Veel meer kan je niet doen met dit " type" speler. Je kunt beter tegen je huisdier gaan praten daar zit al snel meer IQ :P !
    ik zeg zoveel tegen men huis dier ...
    hij gaat er van zitten,liggen,rollen,blaffen

    The post was edited 1 time, last by Kamikaze ().

  • StewieGriffin wrote:

    Ik speel al heel wat jaren ogame. Maar iemand in 2 seconden zien weg saven is iets wat ik nog niet heb meegemaakt. Dus ja die beschuldigen snap ik. Je zit met server lag met terugkerende vloot etc. Heb het nooit iemand legaal zien doen.
    Logische gedachte, echter zijn er tegenwoordig ‘widgets’ die je aan een planeet kunt toevoegen waaronder een ‘fleetsave’ configuratie.
  • Bitburgerr wrote:

    StewieGriffin wrote:

    Ik speel al heel wat jaren ogame. Maar iemand in 2 seconden zien weg saven is iets wat ik nog niet heb meegemaakt. Dus ja die beschuldigen snap ik. Je zit met server lag met terugkerende vloot etc. Heb het nooit iemand legaal zien doen.
    Logische gedachte, echter zijn er tegenwoordig ‘widgets’ die je aan een planeet kunt toevoegen waaronder een ‘fleetsave’ configuratie.

    Nogmaals je zit met een server lag, waarin je vloot terugkeert en je het dan moet wegsturen. En dat je kan klikken in 1seconden om het versturen met meerdere kliks. Gewoon nee. Mag je laten zien dan.
  • En toch kan het via de app. Ik weet niet hoe die server lag precies werkt, maar mijn mobiel update alles super snel. Het lukte mij via die widget (die dus iedereen gewoon kan gebruiken) tot 2 maal toe in die 2 seconde. Ik kan er niet veel anders van maken mannen. Gelukkig inmiddels uitgepraat met Vice Universe

    @mods maybe dat een mod hier antwoord op kan geven? Ik heb niks 'illegaals' gedaan, alles dus via die legale widget.
  • Klote widget app die de game oneerlijk maakt.
    Snap je het dan zelf niet dat dit helemaal geen leuk spelen zo is?
    Soms moet je AI niet gebruiken om een eerlijk gevoel te behouden.
    Best kans dat ik je ook tot i tje toe ge-ipprd had.

    Ik ben het absoluut helemaal met StewieGriffin eens.

    Aanvallers moeten dan maar op 1 seconde gaan zitten en anders een andere game zoeken als ze aanvaller willen spelen. Widget cheaters moeten gebanned worden for live.

    Bij Monopoly zeker ook altijd even een handje in de bank gestoken als je maat een biertje voor je ging halen...
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
  • Een ban voor het gebruik van een script word niet zomaar gezet, dat word grondig onderzocht en gaat via support.

    Het is inderdaad mogelijk om heel snel te saven vanuit de app. Twee klikken op een knop en je vloot is weg.
    De optie word geboden in de app, dus het kan door iedereen gebruikt worden.

    Dat iemand andere spelers vraagt om raketten te sturen en verdediging te slopen, dat is wel onderdeel van het spel zolang het volgens de regels gaat.

    Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
  • paul-maximilianus wrote:

    Klote widget app die de game oneerlijk maakt.
    Snap je het dan zelf niet dat dit helemaal geen leuk spelen zo is?
    Soms moet je AI niet gebruiken om een eerlijk gevoel te behouden.
    Best kans dat ik je ook tot i tje toe ge-ipprd had.

    Ik ben het absoluut helemaal met StewieGriffin eens.

    Aanvallers moeten dan maar op 1 seconde gaan zitten en anders een andere game zoeken als ze aanvaller willen spelen. Widget cheaters moeten gebanned worden for live.

    Bij Monopoly zeker ook altijd even een handje in de bank gestoken als je maat een biertje voor je ging halen...
    Eens dat het voor aanvallend ingestelde types lastiger wordt gemaakt zo. Echter ‘widget cheaters’, zoals hoe jij ernaar refereert, zijn mensen die gewoon gebruik maken van een ingebouwde app-functionaliteit die nu onderdeel is van het spel. Onnodig om dit te betichten als ‘valsspelen’ en al helemaal om een ban ervoor te eisen.
  • StewieGriffin wrote:

    Ik speel al heel wat jaren ogame. Maar iemand in 2 seconden zien weg saven is iets wat ik nog niet heb meegemaakt. Dus ja die beschuldigen snap ik. Je zit met server lag met terugkerende vloot etc. Heb het nooit iemand legaal zien doen.
    Je hebt verstand van ogame of je bent een noob :)

    paul-maximilianus wrote:

    Bij Monopoly zeker ook altijd even een handje in de bank gestoken als je maat een biertje voor je ging halen...
    Dus... even je excuus maken ?

    Courage wrote:

    man man man.. welke gek heeft dat nou weer bedacht.
    afschaffen die optie
    Is ogame nog leuk voor jullie ??
    Vraag het aan jillian... die weet alles !!!

    Lekker doorgaan Dragon :)
  • Nee Bolder, ik ga geen inhoudelijk excuus maken. Het gaat mij om het zelfrespect dat spelers moeten hebben om bepaalde zaken niet te doen terwijl er wel de mogelijkheid toe geboden wordt.

    Ogame/GF is een spelletjes ontwerper, maar is zelf niet erg bedreven in het spelen ervan.
    Spelers moeten aangeven of bepaalde nieuwe features, zoals nu die widgets wel of niet leuk, eerlijk, of een spelverbetering etc. zijn.

    Net als destijds de marktplaats weer is weggehaald door GF zou wat mij betreft deze App-widgets ook weer moeten worden weggehaald.

    En ja, ik vind dat spelers ook zelfbeheersing moeten hebben en tonen door zaken niet te gebruiken.

    Courage beschrijft het in veel nettere woorden, deze keer schiet ik wat uit mijn slof, heb je toch iets van een excuus zonder op de inhoud terug te komen.
    Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!