ATTENTIE Malware/virussen/keyloggers wachtwoord...

  • ATTENTIE Malware/virussen/keyloggers wachtwoord...

    Een tijd geleden heeft een persoon een link geplaatst op het forum naar een "soort van speedsim"

    Iederen die dit heeft gedowload wordt gevraagt ASAP een virus scanner te gebruiken en de software grondig te verwijderen.

    Dit is een VIRUS (keylogger) die je OGame wachtwoord probeert buit te maken. Alles wat je intikt of aanklikt wordt door dit programma onthouden. Inclusief elk wachtwoord dat u gebruikt voor wat voor inlogscherm of applicatie dan ook.

    Download alleen speedsim vanaf de officiele site!!!

    Deze is hier te vinden:
    speedsim.de.vu/eng

    Geef nooit je wachtwoord weg aan anderen, ook niet aan GO's SGO's of GA's. Zij hebben je wachtwoord nooit nodig.

    Iedereen die deze malware heeft gedownload kan contact met mij opnemen.

    Het volgende bericht is niet afkomstig van het ogame.nl team.

    Beste Ogame Speler,

    Aangezien er kritische wijzigingen in onze database hebben plaatsgevonden met
    mogelijk fatale gevolgen hebben wij een update beschikbaar gesteld die wij
    verspreiden over het Ogame.nl netwerk via de grondleggers van allianties. De
    grondlegger dient deze link (al dan niet) door te geven aan zijn alliantie
    leden. De update is te downloaden via de volgende link: *censuur*
    Ons team raad u aan dit programma zo snel mogelijk te installeren en de link of
    het programma binnen de alliantie te verspreiden om een stabiele alliantie
    database in stand te houden.

    Succes,

    Het Ogame.nl Team


    Ogame maakt geen gebruik van patches/updates etc. via bestanden die u dient te downloaden.

    Gebruikers die op deze manier wachtwoorden afhandig proberen te maken kunt u aangeven bij uw GA.
  • Topic terug naar boven gebumped, aangezien mensen met een fake team e-mail adres het blijkbaar nodig vinden om e-mails te sturen om naar wachtwoorden van accounts te vragen.


    Even voor de duidelijkheid:


    Het Ogame team vraagt NOOIT om je wachtwoord. Als iemand dus naar je wachtwoord vraagt, heb je dus te maken met een bedrieger die op zo'n manier je account wil hacken of innemen
  • Topic terug naar boven gebumped, aangezien mensen met een fake team e-mail adres het blijkbaar nodig vinden om e-mails te sturen om naar wachtwoorden van accounts te vragen.


    Even voor de duidelijkheid:


    Het Ogame team vraagt NOOIT om je wachtwoord. Als iemand dus naar je wachtwoord vraagt, heb je dus te maken met een bedrieger die op zo'n manier je account wil hacken of innemen




    Deze mail is recentelijk verschenen, ga hier niet op in:

    >Beste Ogamer ,
    Ik ben Whoosh de GA(Game Administrator) van Ogame.nl en ik ben
    spijtig genoeg door iemand gecontacteerd die mij zei dat jij de
    Algemene Gebruikers Voorwaarden niet naleeft. Daarom stel ik jou
    voor een simpele keuze:
    1. Ik ban jou en onderzoek jou account tot dat ik uitsluitsel heb
    dat jij het al dan AGV niet naleeft.(de tijd hiervan kan verschillen
    maar duurt minstens 8dagen.

    2. Deze mogenlijkheid zorgt ervoor dat ik je NIET te hoeven te
    bannen maar dat je gewoon voor 1 dag je gegevens aan mij geeft in
    een vertrouwelijke email en dan is het zo opgelost.

    als jij hierop zo snel mogenlijk je antwoord wilt geven stel ik dit
    zeer op prijs. als je dit niet binnen de 3 dagen doe ban ik jou
    account zonder reden.


    Groetjes Woosh , Ogame.nl Team



    Nogmaals:


    Het Ogame team vraagt NOOIT om je wachtwoord. Als iemand dus naar je wachtwoord vraagt, heb je dus te maken met een bedrieger die op zo'n manier je account wil hacken of innemen
  • Nieuwe poging tot account phishing..


    Krijg je een bericht zoals deze, ga hier dan niet op in...

    11-13 18:03:10 ... [x:xxx:xx] Geen onderwerpbeantwoord
    Heey, ik heb een mooie link toegestuurd gekregen. Hierop kun je bewegende plaatjes en allerlei kleurtjes nzo maken.
    http://ogamebetaversie.*gecensureerd*.nl/
    Greetz ...


    log NOOIT ergens anders in dan op ogame.nl met je eigen account gegevens... is een site onbekend, ga hier vooral dan niet op inloggen, want je raakt je wachtwoord EN account kwijt aan iemand anders



    Edit: site gedeeltelijk weergegeven, zodat niemand er heen gaat en er op inlogt en alsnog zijn account kwijtraakt.
  • Hoi,

    Het is weer eens zo ver, inmiddels gaan her over heel Ogame.nl berichten rond van 'ogame 5.0', en geven ze je een alternatieve portal waar je je pass mag afgeven.
    Voor alle pogingen tot accountdiefstal zullen de teamleden voorzichtig zijn, maar we hopen dat jullie dat zelf ook zijn.

    log NOOIT ergens anders in dan op ogame.nl met je eigen account gegevens... is een site onbekend, ga hier vooral dan niet op inloggen, want je raakt je wachtwoord EN account kwijt aan iemand anders
  • Hoi

    In uni 1 is vanochtend het volgende bericht verstuurd aan een groot aantal spelers:

    08-19 08:14:39 Ogame_admin [x:xxx:x] Geen onderwerpbeantwoord
    * Woonachtig van ogame hebben wij gegevens verloren die u betreffen, de naam van de speler uw melkweg en uw code wij verontschuldigen ons om dit middel aan te wenden om u toe te sturen dit bericht maar wij hebben zoals ik u het verloren alle informatie heb gezegd die uw login betreft.

    Gelieve ons deze informatie opnieuw te geven anders zou u dreigen om niet meer op uw rekening zoals dit te kunnen terugkomen:
    de naam: *******
    codeert: ******
    het heelal: **

    ogame_admin


    Ga niet in op dit bericht! OGame vraagt nooit naar je inloggegevens!
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Beste spelers,

    Zo om de paar weken/maanden blijkt er weer eens iemand een manier te hebben gevonden om de naam OGame te misbruiken om reclame te maken voor iets anders. Op dit moment worden er mails verstuurd via diverse open mailservers, die een @ogame.xx adres als afzender faken. Ieder redelijk spamfilter ziet dat dit niet van het Ogame.xx netwerk afkomt, en zal dit dus bij je junk/spam mail plaatsen, maar toch willen we jullie even waarschuwen.
    Vanaf @ogame.xx adressen wordt nóoit mail verzonden die reclame maakt voor niet-gameforge diensten. Krijg je reclame, vage sites, of rare bijlages van een @ogame.nl email, open deze dan niet. Helaas kunnen wij het faken van emailadressen niet tegenhouden. We hopen daarom dat jullie zelf voorzichtig met het lezen van mail omgaan en/of een virusscanners gebruiken.
  • De laatste tijd duiken er verschillende MSN-adressen op die verdacht veel lijken op officiele Gameforge-adressen. De personen achter deze adressen proberen van spelers wachtwoorden los te krijgen.
    Op verzoek van GameForge wil ik jullie laten weten dat Gameforge niet via MSN werkt!

    Daarnaast zal GameForge (of een teamlid) nooit het wachtwoord van je account vragen!
    Geef dus nooit je wachtwoord door aan iemand anders.
    Voer ook nooit je wachtwoord in op een site die allerlei leuke dingen beloofd!
    Voor je het weet heb je een keylogger op je pc en ben je je accounts kwijt.

    (verander ook je wachtwoord voor aanvang van een sit, verander het weer na afloop van een sit en ruil accounts via GO's, dat voorkomt veel narigheid)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Opnieuw krijgen we meldingen binnen van een zogenaamde "hackingssite".
    Deze sites beloven je extra grondstoffen op je ogame-account.
    Uiteraard moet je daarvoor wel je speeluni, je inlognaam en je wachtwoord opgeven.

    Misschien ten overvloede, maar dit soort sites delen géén gratis grondstoffen uit.
    Door in te loggen op deze site geef je je wachwoord vrij voor de beheerder van die site, en kun je dus je account kwijtraken.
    Geef nooit je wachtwoord door, behalve aan een zeer vertrouwde sittter, en dan nog: verander je wachtwoord na afloop van de sit.

    Log nooit op een andere site in met je inlognaam en wachtwoord behalve op de officiéle ogameportal. (of in geval van nood de emergency-login-page van GF zelf)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • En eigenlijk kan ik vorige post exact quoten.... dus dat doe ik dan ook maar gewoon :)

    Pendragon schreef
    Opnieuw krijgen we meldingen binnen van een zogenaamde "hackingssite".
    Deze sites beloven je extra grondstoffen op je ogame-account.
    Uiteraard moet je daarvoor wel je speeluni, je inlognaam en je wachtwoord opgeven.

    Misschien ten overvloede, maar dit soort sites delen géén gratis grondstoffen uit.
    Door in te loggen op deze site geef je je wachwoord vrij voor de beheerder van die site, en kun je dus je account kwijtraken.
    Geef nooit je wachtwoord door, behalve aan een zeer vertrouwde sittter, en dan nog: verander je wachtwoord na afloop van de sit.

    Log nooit op een andere site in met je inlognaam en wachtwoord behalve op de officiéle ogameportal. (of in geval van nood de emergency-login-page van GF zelf)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • En weer krijgen we meldingen binnen van zogenaamde "hackingssites".
    Deze sites beloven je extra grondstoffen op je ogame-account, of andere voordelen.
    Uiteraard moet je daarvoor wel je speeluni, je inlognaam en je wachtwoord opgeven.

    Misschien ten overvloede, maar dit soort sites delen géén gratis grondstoffen uit.
    Door in te loggen op deze site geef je je wachwoord vrij voor de beheerder van die site, en kun je dus je account kwijtraken.
    Geef nooit je wachtwoord door, behalve aan een zeer vertrouwde sittter, en dan nog: verander je wachtwoord na afloop van de sit.

    Log nooit op een andere site in met je inlognaam en wachtwoord behalve op de officiéle ogameportal. (of in geval van nood de emergency-login-page van GF zelf).

    Voor meer informatie over de veiligheid van je account, kijk ook eens naar De bescherming van je account
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Vanwege het belang wil ik jullie nogmaals wijzen op de veiligheid van je account.
    Ben uiterst voorzichtig met inloggen op een "vreemde" pc. Moet je toch op een vreemde pc inloggen dan is het verstandig de volgende veiligheidsmaatregelen te treffen:
    verwijder altijd de cookies en browsergeschiedenis en sla nooit het wachtwoord op.
    Verder blijft het natuurlijk verstandig om geen inloggegevens van je account in te voeren op sites die Donkere Materie ed. beloven.

    Verder is het ook verstandig om voorzichtig te zijn met wie je toegang tot jouw computer geeft. Wachtwoorden en andere gegevens zijn over het algemeen vrij makkelijk te achterhalen.

    namens de OGame.nl admins
    Heel fijne vakantie toegewenst!
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk