Welkom terug op wbb3

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Welkom terug op wbb3

Goedemiddag Community,

Volgende week dinsdag (en mogelijk langer) zal OGame.nl forum worden omgevormd naar een wbb3 forum. Een voorbeeld kunnen jullie al bewonderen op board.ogame.de

Dit houdt in dat we deze dagen een aantal voorbereidende wijzigingen gaan doorvoeren hiervoor en je mogelijk hiervan hinder gaat ondervinden.

Zoals al gezegd, het forum zal offline gaan en enige tijd niet bereikbaar zijn tijdens deze overgang.

We houden jullie op de hoogte met betrekking tot deze overgang, zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn horen jullie hiervan

Met vriendelijke groet,

Namens het OGame.nl-team
      Griffyon
    • RE: Het einde van wbb2, het begin van wbb3

Beste spelers,

Zoals eerder aangekondigd sluit WBB2 dinsdag (16 juni) de deuren om plaats te maken voor zijn grote broer WBB3.
      Wbb2 wordt niet meer ondersteund door Woltlab, en dus is een overstap onvermijdelijk.

De huidige layout van OGame.nl-board, is niet hanteerbaar voor Wbb3, en dan met name de universum-delen.

Dat betekent dat we vandaag de huidige layout van het board wijzigen, zodat het klaar staat voor de upgrade.
      Deze voorbereidingen kunnen gebeuren zonder het board offline te halen, maar de universumdelen zullen tijdens deze klus tijdelijk onzichtbaar zijn.
      Zodra we klaar zijn, zullen jullie deze delen weer kunnen zien, in de nieuwe structuur.

Komende dinsdag gaat het board -zoals al eerder aangegeven- het board wel offline voor de upgrade.
      Een exacte tijdsduur hiervoor kunnen we niet geven, maar jullie moeten rekenen op een tot enkele dagen.

Om eventuele vragen tegemoet te komen heb ik hier alvast wat antwoorden:
      • Alle accounts gaan mee, niemand hoeft opnieuw te registeren
      • Alle avatars en signatures blijven bewaard, echter zullen sommige mensen hun afbeelding kwijt zijn omdat we vanaf wbb3 een maximum grootte van 40 kb in kunnen stellen. Grotere sigs worden dan automatisch niet meer getoond.
      • Posts counts behoren hetzelfde te blijven, maar deze kunnen zakken na de upgrade.
        Reden hier voor is: Als we posts hebben verwijderd kan het voorkomen dat deze niet van je postscount worden afgetrokken. De update zorgt voor een soort her-berekening van alle posts, en daardoor kan het zijn dat je lager uitkomt, maar heb je wel het juiste aantal staan.

Voor verdere vragen of opmerkingen, verwijs ik jullie graag door naar het wbb3 discussietopic

Met vriendelijke groeten,
      namens het adminteam
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Hallo community,

De nieuwe indeling is online, op de 'Spelersintroductie' na welke in de loop van de week zal komen.

Zoals te zien is, staan alle Universum forums nu onder elkaar met daarin alles wat van belang is bij de uni. ( Gevechtsrapporten, diplomatie e.d. )

De eerste keer dat je deze ziet zijn ze ingeklapt, en zie je dus alleen een naam.
      Maar met behulp van --> <-- kan je het board uitklappen, en alle subforums zien die erbij horen.

Veel plezier allemaal !

Groeten,
      Het ogame team

Spruiten zijn lekker.
    • Vandaag is het dan zover......

Ergens in de loop van de dag zal men bij GameForge beginnen aan het overzetten van dit board naar wbb3. De exacte tijd waarop dit zal gebeuren is niet bekend.
      Het overzetten op zich zal enkele uren duren, maar omdat er ook na het overzetten, enorm veel dingen moeten worden gedaan voor het board weer bruikbaar is, zal het board voor onbepaalde tijd niet bereikbaar zijn.
      Uiteraard proberen we het board zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben, maar ondanks onze volledige inzet zullen jullie het board toch enkele dagen moeten missen.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

• Beste spelers,

Eindelijk, eindelijk is het dan zover.
      Board.ogame.nl is terug online! En ja, dat heeft langer geduurd dan jullie, maar ook wijzelf graag gewild hadden.
      Bedankt voor jullie geduld en steun.
      De afgelopen week is er achter de schermen veel gebeurd, er zijn tienduizenden vinkjes gezet om rechten weer goed in te stellen, en te zorgen dat board weer beschikbaar kon komen.

Nee, het is niet perfect. Nee, we zijn nog lang niet klaar.
      We hebben geprobeerd de belangrijkste dingen op te lossen, maar een aantal zaken zal jullie direct opvallen.
      Zo zijn bijvoorbeeld de rankings nog niet goed ingesteld, sommige forumposts hebben nog een bijzondere lay-out, omdat de codes van wbb2 niet helemaal overeenkomen met wbb3.
      Dit soort dingen zullen in de komende tijd worden opgelost.

Ook zullen veel mensen hun avatar missen. Het board heeft geen standaardavatars. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer er weer standaardavatars beschikbaar zullen zijn.

Ook zullen veel mensen zien dat het aantal posts van ze flink is gedaald. Door de upgrade wordt nu het werkelijk aantal posts weergegeven (voorheen was de telling onjuist).
      Voor mensen met waarschuwingen.... het lijkt of ze weg zijn, maar gelukkig hebben we de waarschuwingen opgeslagen voor het board overging naar wbb3. Ze zijn dus niet zichtbaar meer, maar nog wel bewaard gebleven!

Zoals gezegd, we hebben geprobeerd om board zo goed mogelijk terug online te krijgen. Maar er zullen beslist foutjes ingeslopen zijn. Daarvoor hebben we jullie hulp nodig.
      Zouden jullie aub fouten/problemen die je tegenkomt op board duidelijk willen melden in:
      Verzameltopic klachten en problemen wbb3
      Dit topic is niet bedoeld als discussietopic, maar enkel en alleen om de problemen duidelijk te krijgen.

Wie wil discussieren over wbb3 verwijs ik naar:
      wbb3 discussietopic

Vragen? Opmerkingen? mail naar jim@ogame.nl

namens de admins van OGame.nl, welkom terug op board :D