Defense vooruitgangs rapportage op .nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • waarom maken ze die plasma's nou zo duur :cry: duurt het zo lang om die ook op een fatsoenlijk niveau te krijgen:

      Rocket Launcher (15.000 available)
      Light Laser (10.000 available)
      Heavy Laser (7.500 available)
      Gauss Cannon (5.000 available) :D
      Ion Cannon (3.500 available)
      Plasma Turret (770 available)
    • Rocket Launcher (25.000 available)
      Light Laser (10.000 available)
      Heavy Laser (7.500 available)
      Gauss Cannon (5.000 available)
      Ion Cannon (3.500 available)
      Plasma Turret (1.000 available)

      Plasma project even op pauze gezet, eerst de kristal mijntjes allemaal naar 29 (A) gaat t wat sneller :P

      Ben ik trouwens de enige die niet bij de laatste pagina komt als je op laatste pagina drukt? Erg irritant, moet k telkens in de adresbalk handmatig het paginanummer in gaan zitten voeren :P
    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      tolkien schreef
      In tegenstelling tot de topic,, meeste defense ,, waar de opzet is dat je alleen kan posten als je defense hoger is dan de laatste post, kan je hier je defense progressie posten en praten over alles wat met defense te maken heeft. Ik ben benieuwd wat sommige van jullie inmiddels hebben opgebouwd.
      Ik zal het spits afbijten,

      Raket lanceerder ( 100.000 beschikbaar )
      Kleine laser ( 200.000 beschikbaar )
      Grote laser ( 10.000 beschikbaar )
      Gauss kanon ( 2000 beschikbaar )
      Ion kanon ( 4000 beschikbaar )
      Plasma kanon ( 3000 beschikbaar )
      Kleine planetaire schildkoepel ( 1 beschikbaar )
      Grote planetaire schildkoepel ( 1 beschikbaar )
      Anti-ballistische raket ( 70 beschikbaar )

      Mobiele defense niet mee gerekend uit veiligheids overwegingen


      lol mooie def maar er klopt volgens mij nix van !! waar slaat het op om 200.000 kl en 100.000 raketjes te bouwen,, die schieten nog geen duif uit de lucht,, ik vind dat je veel meer gauss en plama's bouwen.. wat ik had gedaan in jou geval (met dat aantal kl en raket) was 25000 gauss gebouwd en zo'n 15000 plasma's dan schiet je tenminste nog wat sterretjes uit de lucht!! verder had ik ook meer gl gebouwd (50000)
      en ik zou hebben gezorgt voor wat meer anti-ballistische (90/100).

      grtz vizion
    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      Originally posted by Viz1on
      tolkien schreef
      In tegenstelling tot de topic,, meeste defense ,, waar de opzet is dat je alleen kan posten als je defense hoger is dan de laatste post, kan je hier je defense progressie posten en praten over alles wat met defense te maken heeft. Ik ben benieuwd wat sommige van jullie inmiddels hebben opgebouwd.
      Ik zal het spits afbijten,

      Raket lanceerder ( 100.000 beschikbaar )
      Kleine laser ( 200.000 beschikbaar )
      Grote laser ( 10.000 beschikbaar )
      Gauss kanon ( 2000 beschikbaar )
      Ion kanon ( 4000 beschikbaar )
      Plasma kanon ( 3000 beschikbaar )
      Kleine planetaire schildkoepel ( 1 beschikbaar )
      Grote planetaire schildkoepel ( 1 beschikbaar )
      Anti-ballistische raket ( 70 beschikbaar )

      Mobiele defense niet mee gerekend uit veiligheids overwegingen


      lol mooie def maar er klopt volgens mij nix van !! waar slaat het op om 200.000 kl en 100.000 raketjes te bouwen,, die schieten nog geen duif uit de lucht,, ik vind dat je veel meer gauss en plama's bouwen.. wat ik had gedaan in jou geval (met dat aantal kl en raket) was 25000 gauss gebouwd en zo'n 15000 plasma's dan schiet je tenminste nog wat sterretjes uit de lucht!! verder had ik ook meer gl gebouwd (50000)
      en ik zou hebben gezorgt voor wat meer anti-ballistische (90/100).

      grtz vizion


      vizion, jij hebt het dus duidelijk niet begrepen.
      waarschijnlijk heb je hier wel wat aan: Beginnershandleiding

      OT:

      eindelijk de 400k gepasseerd
      Raketlanceerder ( 400.487 beschikbaar )

      :P
    • Originally posted by tolkien
      Heerlijk dat fodder van jou Bloemkolen, op naar de half miljoen.

      ...


      het schiet aardig op

      Raketlanceerder ( 426.557 beschikbaar ) met nog 14K in de werf :)

      nog maar 60k te gaan dus, anderhalf weekje ofzo (a)
    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      Holy konijntjes wat een defense allemaal.
      Ik hoef lang niet zoveel ik word ook geen turtle haha:P
      Maar ik zie sommige defence staan en dan denk ik hoeveel sterren heb je daar wel niet voor nodig of hoe zon grote vloot.
      Ik wens jullie allemaal succes met het nog beter maken van de defence:)
    • pimmm schreef
      @ luna ooit wel, maar als je een def hebt zoals tolkien of bloemkolen met daar een 10 tal rips achter ben je toch wel erg hard te kraken en momenteel is tolkien in iedergeval niet te kraken door niemand hier op .nl



      Helaas...een ags je van 2 accaas in U-10 blaast er zo doorheen hoor.

      500.000 lg
      100.000 zw. gev
      50.000 kruisers
      is ruim genoeg

      bewaren we de bommenwerpers voor het echte werk...
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • luna je moet vaak je gs wegtransporteren of opmaken, en alleen gv en een paar sats achter je def laten liggen, dan komen ze niet zo gauw om te raiden. Vooral jou def met 40 plasma kom je zelfs met vernietigers niet zonder verlies doorheen dus hebben ze niet heel veel voordeel. Btw raketten zijn erg slecht tegen kruisers, je kan beter meteen 500 kleine laser neerzetten, dat is wat betere verhouding bij 40 plasma's. Die staan er nu wel genoeg, en daarna moet je je gs lekker aan betere dingen uitgeven. :)

      Vizion, weet je wat pas dom is? Om raket silo 10 neer te zetten als 8 al genoeg is, het kost je een flink aantal miljoenen, en wat bereik je ermee? dat de tegenstander 20 raketjes extra moet schieten, terwijl ze voor tolkiens defence er toch al gauw 2000 klaar zouden hebben :rolleyes:
    • Originally posted by paul-maximilianus
      pimmm schreef
      @ luna ooit wel, maar als je een def hebt zoals tolkien of bloemkolen met daar een 10 tal rips achter ben je toch wel erg hard te kraken en momenteel is tolkien in iedergeval niet te kraken door niemand hier op .nl



      Helaas...een ags je van 2 accaas in U-10 blaast er zo doorheen hoor.

      500.000 lg
      100.000 zw. gev
      50.000 kruisers
      is ruim genoeg

      bewaren we de bommenwerpers voor het echte werk...


      *KNIP* daarom spelen wij ook niet in uni 10. beetje nutteloos bericht wat je hier achterlaat.

      en om je nog wat meer uit je droom te helpen, met dat vlootje wat je daar noemt maak je geen winst op mijn def (en laat staan op die van tolkien)
      ff gesimd: Al het schroot -487,476,000 Metaal, -167,377,500 Kristal en -6,642,000 Deuterium
      voor de aanvaller dus ;)
      met def naar schroot maak je zelfs nog geen winst:
      Al het schroot -114,570,500 Metaal, -116,829,900 Kristal en -6,698,000 Deuterium

      ohja, en dit is er van uitgaande dat je gelijke techs hebt, 17-16-17 dus ;)

      dus kom maar op met je "het echte werk"...... noodle :P

      rey~matig je taal wil je? Er zijn nu eenmaal verschillen per uni en die mensen daar die pakken je toch ni' Andere uni's vormen geen eerlijk vergelijkingsmateriaal, dus toch vergelijken is net als appels en peren: niet doen en niet op reageren anders sta je sta op de schandpaal ;)

      The post was edited 1 time, last by bloemkolen ().

    • Even mijn Uni12 defje laten zien.

      Raketlanceerder ( 20.000 beschikbaar )
      Kleine laser ( 12.000 beschikbaar )
      Grote laser ( 6.337 beschikbaar )
      Gausskanon ( 1.640 beschikbaar )
      Ionkanon ( 400 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 382 beschikbaar )
      Beide koepeltjes


      Ik ben nu aan het mijnen omhoog schoppen, maar wat moet er aangepast worden?
      (Behalve dat ie vele malen groter moet worden)

      Owja:
      Aantal schepen ( 4.360 aanwezig )
      Dit zijn hoofdzakelijk gevechtschepen.

      Onder welke groep spelers val ik nu? :?
    • Lol Bloemkolen bedoelde je hoop ik maar.

      Ach het ging me erom dat de schrijver pimmm .nl schreef en zich op dit mooie (nutteloze) def werk verkijkt "dattut niet te slopen is" .nl bevat ook gewoon U-10 en dus:
      Vloot komt er met dikke winst doorheen en al helemaal in U-10 natuurlijk.

      En ja in hoef niet eens Bommies mee te nemen dan wordt het wel erg gemakkelijk, nee alleen vloot die ook gebruikt kan worden tegen echte (vloot) spelers verder.

      Ik simde tegen Tolkien zijn def en ja met beide 17-16-17 ( bijna zelfde resultaat als 0-0-0 techjes maar dat wist je toch wel?)

      Puin 631.875.600 ( 80 % ) Metaal, 262.947.900 ( 87 % ) Kristal ~ 44.742 Schoonmaker
      Verliezen Aanvaller 793.192.000 Metaal, 301.433.000 Kristal, 7.342.000 Deuterium
      Verliezen Verdediger 1.313.060.000 Metaal, 575.060.000 Kristal, 125.000.000 Deuterium

      Jaja goed gezien dat het 1e gevecht er geen winst is maar een klein verlies voor de vlootaanvallers.
      Echter is het verlies bij de rakkettenfriek veel groter en die heeft het puin en de rebuild niet.
      Dus aanval 2 tot en met het laatste rakettje zullen de puinwinst opleveren.

      Ach en als de gebruikelijke U-10 vloot van 50.000 ic ook gelijk meedoen maken we de 1e ronde al bijna winst...


      Def bouwers zijn best grappig en worden ook niet aangevallen zolang ze maar niet denken dat er niemand doorheen kan komen.

      @ FrenkelZ... kan nog alle kanten op maar begint al turtle te worden vrees ik. Of heb je 9 planeten opgeteld dan is het gewoon een net anti raid defje.

      Groet,
      Dessa
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • luna schreef
      maar een vraagje nog, mijn alliantie maatje zegt dat defence zonde is om te bouwen omdat als ze je willen pakken er tog doorheen komen(wat zo is),wat is de reden eigelijk voor defence...want uiteindelijk kan je nooit genoeg defence maken voor een vloot vloot>defence hoe dan ook..ik bedoel emt 1rip shiet je zowat mijn hele defence al weg :S


      Hangt van je uni af, uni 10 = puin naar def, en hier zul je dus geen enorme defences vinden. Als je een goede antiraid defence hebt, zullen aanvallers er met minder winst doorheen komen, en dus laten ze je planeet links liggen (in elke uni behalve 10)
    • Originally posted by paul-maximilianus
      Lol Bloemkolen bedoelde je hoop ik maar.

      Ach het ging me erom dat de schrijver pimmm .nl schreef en zich op dit mooie (nutteloze) def werk verkijkt "dattut niet te slopen is" .nl bevat ook gewoon U-10 en dus:
      Vloot komt er met dikke winst doorheen en al helemaal in U-10 natuurlijk.

      .....

      Def bouwers zijn best grappig en worden ook niet aangevallen zolang ze maar niet denken dat er niemand doorheen kan komen.



      ik(en de meesten hier, toch?) zien uni 10 als een uitzondering, speeduni en def naar puin :P daarom vind je daar ook 0 turtle's

      en ik weet ook dat er best door mijn defence heen te komen is, ik heb nooit gezegd dat dat niet mogelijk is, maar er is niet door heen te komen zonder verlies voor de aanvaller.

      OT: 455K raketjes done, nog 45k te gaan :lol:

      mss is gaan nadenken over een volgend projectje...
    • Ik had gelezen over 10 RIP's, maar ik begreep ook wel dat er wel wat meer vloot moet zijn om een acca van deze grootte te handhaven heb je best ook wel een kleine raidvloot nodig en die zal rustig mee-verdedigen. Maar voor het simmen moest ik ook even wat en nam dus alleen de def. In U-1, naja in alle non AGS unies ben je (jullie) niet te slopen meer, zonder grote verliezen bij de aanvaller(s) zelfs als er met YPR mee geholpen wordt.
      Ik ben alleen U-10 gewend maar speel even een (vakantie)maand op een acca in U-14 en verbaas me daar over de relatief grote turtles aldaar.

      Verder no offence hoor, ik had gewoon effe zin wat te simmen en te schrijven, elke week alleen maar schrijven dat je er er weer 15000 van iets er bij hebt is ook zo wat.

      Groet,
      Dessa
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • ik heb nu dit in u35.org

      Rocket Launcher (40.000 available)
      Light Laser (6.862 available)(10.000 gaat ie naartoe)
      Heavy Laser (551 available)
      Gauss Cannon (223 available)
      Ion Cannon (0 available)
      Plasma Turret (102 available)
      Small Shield Dome (1 available)
      Large Shield Dome (1 available)
      Anti-Ballistic Missiles (50 available)
      dalijk eerst rk naar 50k, en dan plasma en gauss omhoog
      is anti-raid defje ;)