Defense vooruitgangs rapportage op .nl

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      Nou ik heb mijn verdediging wat beter gemaakt sinds mijn vorige bericht.
      Toen had ik 1000 Rk, 1000 KL, 500GL, 100 Gaus, 100 Ion.
      en nu heb 2500 Rk, 2000 KL, 500 GL, 200 Gaus, 200 Ion.
      Hebben jullie nog opmerkingen over mijn samenstelling van verdediging? Zeg het maar want dan leer ik nog iets.

      MVG
      Eragon1

      The post was edited 1 time, last by Eragon1 ().

    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      Eragon1 schreef
      Nou ik heb mijn verdediging wat beter gemaakt sinds mijn vorige bericht.
      Toen had ik 1000 Rk, 1000 KL, 500GL, 100 Gaus, 100 Ion.
      en nu heb 2500 Rk, 2000 KL, 500 GL, 200 Gaus, 200 Ion.
      Hebben jullie nog opmerkingen over mijn samenstelling van verdediging? Zeg het maar want dan leer ik nog iets.

      MVG
      Eragon1


      plasma's ;p
      Ennuh... Geen rk's bouwen. ZO'n gast had 100k RL, en dan komt schildpad met 30k kruisers ><. Dan zijn al die RL's neer in 2 rondes. NEe lichte lasers houden beter tegen en zijn economisch evenwichtiger in kosten :P
    • RE: Defense vooruitgangs rapportage

      Eragon1 schreef
      Oke dan zal ik mijn rk nu met rustlaten en is flink Kl gaan maken. Bedankt voor de tip.


      Vergeet niet, dat alleen Kleine Lasers zwak zijn tegen Vernietigers.
      Ik zou van beide een aantal hebben staan, maar misschien iets meer Kleine Lasers.

      3-5 Raket Lanceerders op 5-7 Kleine Lasers is een mooie verhouding.
      't Ligt er een beetje aan wanneer je welke van de tussenliggende verhoudingen moet gebruiken. In een (zeer) laat stadium is 1 - 1 handig (5-5 ^^).
    • Ja maar vernietigers zijn duurder dan kruisers, en ze hebben maar een snelvuur van 2. Kruiser heeft snelvuur van 10. KL zijn trouwens sterker, en zijn makkelijker te veroorloven, omdat ze niet gelijk al je metaal nemen :P. Verder maakt het weinig uit. een bommenwerper of RIP heeft evenweinig moeite met beide:P
    • moet je gewoon een groot aantal kleine lasers hebben met een OMG aantal plasma's, is miskien wel duur, maar ook de beste in verhouding...
      als je veel raketten hebt, pleit ik voor gauss, want die zijn het beste in verhouding tegen kruisers (minder duur dan plasma's maar schieten kruisers in 1 schot neer)

      mijn defje nog steeds hetzelfde als 1 jaar geleden :rolleyes:

      20.000 raketlanceerders
      30.000 kleine lasers
      4.000 grote lasers
      1.500 gauss kanonnen
      2.000 ionen kanonnen
      700 plasma's
      beide koepels
      70 ab's
    • Demonfreak schreef
      Iedereen maar wegkruipen achter z'n eigen schildje en dan mekaar tot in de oneindeloosheid aanloeren.... :\

      Grote defences zijn wel handig, maar wel ubersaai.. :(


      You should know, niet, DF?
      Was er niet ooit een Ogame-werkwoord naar jou vernoemd dat iets te maken had met turtlen, en je vloot verstoppen achter die defense? :P
    • Demonfreaken = Demonfreaken komt van een Nederlandse speler genaamd Demonfreak die een enorme hoeveelheid verdediging had gebouwd op één van zijn planeten. Hij werd echter door een tweetal spelers massaal aangevallen met interplanetaire raketten, wat tot gevolg had dat zijn gehele defensie aan flarden werd geschoten en hij vrij eenvoudig 'geraid' kon worden. Dit gebeurde keer op keer, want het was een oorlog. Ze bleven hem volgen
      Sindsdien is de term 'Demonfreaken' in gebruik genomen: het in zeer korte tijd STEEDS weer verliezen van een ENORME hoeveelheid defensie door het gebruik van interplanetaire raketten.
      Komt rechtstreeks uit het Ogame Woordenboek :)
    • mwa heb een bescheiden def in een unie op 20.de

      Raket lanceerder ( 89.180 beschikbaar )
      Kleine laser ( 52.117 beschikbaar )
      Grote laser ( 2.257 beschikbaar )
      Gauss kanon ( 4.071 beschikbaar )
      Ion kanon ( 7.135 beschikbaar )
      Plasma kanon ( 1.306 beschikbaar )
      beide koepels en 80 abr
      en mobiele def: 40 ripjes
      houd het meeste wel buiten de deur zeker omdat op 6 van de 9 planeten manen zijn met poorten (a) en een bescheiden vlootje xD

      gepost voor mijn broer, die geen forum acc heeft

      The post was edited 2 times, last by DangerH3art ().

    • DangerH3art schreef
      mwa heb een bescheiden def in een unie op 20.de

      Raket lanceerder ( 89.180 beschikbaar )
      Kleine laser ( 52.117 beschikbaar )
      Grote laser ( 2.257 beschikbaar )
      Gauss kanon ( 4.071 beschikbaar )
      Ion kanon ( 7.135 beschikbaar )
      Plasma kanon ( 1.306 beschikbaar )
      beide koepels en 80 abr
      en mobiele def: 40 ripjes
      houd het meeste wel buiten de deur zeker omdat op 6 van de 9 planeten manen zijn met poorten (a) en een bescheiden vlootje xD

      gepost voor mijn broer, die geen forum acc heeft


      Heerlijk hoor, vooral die RIPjes erachter
    • ik heb ook iets

      Uni 12 20K punten dus valt mee

      20 ipr op mijn kolonie geen defence meer had nog geen anti balistiche raketen ik weet het erg dom dus had geen verdedeging meer.

      2 Week later.....

      Kleine lasers 116
      Gaus kannonen 110
      ion kannonnen 10
      ABR s 40

      wel redelijk toch?
    • Je def moet eigenlijk in verhouding zijn met de aanwezige/schuilhoudende vloot die nooit saved, en de gs die je daaro houd. Als ik dan naar mijzelf kijk, is niemand zo gek om uit te varen om mijn 10 gv's neer te halen. En dan die gemiddelde 100k aan gezamelijke gs die je dan mee neemt...
      Gewoon in verhouding houden. Tot op heden ben ik 1 maal aangevallen, en dat was puur alleen omdat iemand mijn energie voorziening omzeep wou helpen. (kleine planeet met alleen sats voor energie)
    • kheb wel eens 15M gs op mijn planeet liggen waarmee ik dan geen mijn aan kan zetten, maar toch alle gs heb verscheept, maar wil ik die 15M veiligstellen, moet ik bijna alle gs uitgeven aan def, heeft dan ook geen zin :rolleyes:

      alleen mijn vloot staat goed beschermt, rest niet meer dan 20 plasma's en 1000 kleine lasers voor de kleine raids
    • DangerH3art schreef
      mwa heb een bescheiden def in een unie op 20.de

      Raket lanceerder ( 89.180 beschikbaar )
      Kleine laser ( 52.117 beschikbaar )
      Grote laser ( 2.257 beschikbaar )
      Gauss kanon ( 4.071 beschikbaar )
      Ion kanon ( 7.135 beschikbaar )
      Plasma kanon ( 1.306 beschikbaar )
      beide koepels en 80 abr
      en mobiele def: 40 ripjes
      houd het meeste wel buiten de deur zeker omdat op 6 van de 9 planeten manen zijn met poorten (a) en een bescheiden vlootje xD

      gepost voor mijn broer, die geen forum acc heeft


      Lijkt me erg knap aangezien uni20.de geen RIPS én manen heeft..


      Universum 20 ist ein Jubiläumsuni und hat kein AKS, Monde, Noobschutz, Todessterne, Lager, Raketen, Bomber oder Rapidfire, Bashen ist hier erlaubt.


      Vrije vertaling:
      Geen AGS, Geen Manen, Geen Beginnersbescherming, Geen RIPs,Geen Opslagplaatsen, Geen Raketten(ipr/abrs), Geen bommenwerpers óf snelvuur, en je mag bashen.

      Leuk dat je broer dat heeft, maar in uni20 lijkt me stug :P