Pinned Handigheidjes in Wbb3 ? heb jij ze al gevonden?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Handigheidjes in Wbb3 ? heb jij ze al gevonden?



      Handigheidjes? zijn die er dan ?

      HA! écht wel!

      Heb jij ook leuke aanvullingen op deze lijst ? spam ze gerust hier :)

      Laat ik eens van wal steken...

      • Als je in een forum staat heb je linksbovenin een geel mapje staan. Dubbelklikken zorgt ervoor dat alle topics als gelezen gemarkeerd worden en je dus niets mist van nieuwe posts
      • Hetzelfde geldt voor de hoofdpagina... als je op de hoofdpagina staat dan staan er overal iconen ( )
        Als je hierop dubbelklikt dan worden alle posts van dat forum als gelezen gemarkeerd en krijg je dat ook meteen te zien ( )
      • Onderaan het forum stond eerst een lijst met "breadcrumbs" naar een hoger liggend niveau terwijl je in een thread zat. Deze is nu verdwenen maar! nog steeds makkelijk te doen!
        Er staat nu namelijk een lijst met alle forums in beeld. één klik op het groene pijltje ernaast brengt je terug naar het vorige forum en eventuele hogerliggende forums kan je makkelijk en snel terugvinden door even het lijstje te openen en het forum te selecteren.
      • Aantal smilies op je scherm... 5 pagina's, kan dat niet minder ? JA! dat kan. In je forumprofiel kan je het aantal weergegeven smilies instellen! Klik hier om er meteen naartoe te gaan.
      • Waar kan ik zoeken ? dat veld rechtsbovenin werkt niet goed voor mij!
        Ha! klik maar eens op het plaatje aan de linkerkant van dat invoerveld en kies eens Advanced search. Als je ook nog eens het vinkje bij Forums aanzet en erna het vinkje bij "Show results as threads" krijg je je resultaten te zien alsof je op een forum aan het bladeren bent.
      • Die editor hier vind ik niet echt handig, ik typ liever met BB-code en al uit.
        Probeer je bericht eens te typen op het tabblad Sourcecode!
      • Wist je dat je rechtsonderin het veld waar je aan het typen bent een driehoekje hebt staan wat naar rechtsonder wijst? Klik deze eens met je linkermuisknop aan en sleep het veld van je post-editor zo groot als je hem wilt hebben! Ja, hij onthoudt de grootte ook nog eens!
      • Rechtsboven iedere post staat een omkaderd nummertje. Klik hierop om een rechtstreekse link naar die post te krijgen en zo rond te spammen op IRC of binnen je alliantie!
      • Aan de linker-kant van iedere post staat de naam van de gebruiker. Daaronder staat het post-aantal. Door erop te klikken worden meteen alle posts van die persoon getoond
      • Onderaan de pagina staat een linkje naar "Add to favourites". Als je hierop klikt krijg je bij iedere post in die thread een forumPM of e-mail, afhankelijk van je instellingen. Deze instellingen kan je vinden op deze pagina: board.ogame.nl/index.php?form=…ry=settings.communication . Het onderste vinkje zorgt voor een e-mail als je nieuwe replies in je favorieten hebt
      • Als je een post maakt kan je bij Settings ook "Enable Subscription" aanzetten. Hiermee komen replies op die post meteen zichtbaar in je e-mail of forum PM (afhankelijk van de instelling hierboven)
      • Via je profiel kan je ook een andere skin kiezen. Dit kan je hier vinden: board.ogame.nl/index.php?form=…category=settings.display
      • Quoten, je kan nu achtereenvolgens meerdere posts quoten door de multi-quote optie te gebruiken. Deze vind je bij iedere post als je op de quote-knop klikt
      • Tekst quoten: je kan delen van posts quoten. Selecteer hiervoor eerst de tekst die je wilt quoten en klik daarna op de knop "Quote" en in het menu op "Quote text"
      • Multi-tekst quoten... combineer de 2 functies hierboven maar, het kan en is reuze gemakkelijk !!
      • Nog makkelijker een ticket maken! Alleen maar even op de Support-knop bovenin het forum klikken en je zit op het ticket-systeem!
      • Als je gaat zoeken naar leden van het forum (via board.ogame.nl/index.php?form=MembersSearch) dan hoef je maar deel van de naam in te typen en de rest wordt automagisch aangevuld!
      • Rechtsonderin de hoofdpagina staat een link "Mark all forums read". Als je hierop klikt wordt alles als gelezen gemarkeerd en bij een volgend bezoek zie je alleen de nieuwe posts met het grijze icoon erbij
      • Als je langer dan een kwartier weggeweest bent krijg je bovenin éénmalig een balk met daarin "Welcome back, [jouw naam]! Show new posts since your last visit". Door hierop te klikken krijg je meteen de hele lijst met alle nieuwe posts te zien die gemaakt zijn sinds de laatste keer dat je het forum bezocht
      • In het geval dat je iemand echt niet mag is er een ignore functie, je ziet zijn/haar posts niet meer en je kan geen PM's van hem/haar ontvangen. Te vinden onder: My Profile --> Management --> Ignore list (of via deze link board.ogame.nl/index.php?form=BlackListEdit )



      JAAAAAAAAAAA natuurlijk heb jij nu zoiets van Griff... , heb je dit nog niet genoemd ? je slaat dit over man!
      klopt!
      Vuur jouw handigheidjes maar af! ben benieuwd straks ^^

      Naast deze handigheidjes heeft Kokx een mod gemaakt voor het forum om de stijl iets te veranderen zodat het forum er wat anders uitziet, meer zoals ons vorige (wbb2) forum was. Hieronder kan je zijn mod vinden met beschrijving hoe deze te gebruiken. Bedankt voor je input kokx :thumbup:
    • Nog iets toe te voegen wat ook (vooral nu) erg handig is.

      De absence mode (wss wordt dat vertaald naar vakantie modus of absentie modus)

      Als je weggaat, kun je hier zeggen dat je weggaat. Je kunt de exacte tijdstippen (tot in minuten) dat je wegbent invullen (je kunt ook zeggen, ik ben weg van 10 okt tot 2 sept, dus van tevoren invullen is ook mogleijk).

      Wat gebeurdt hiermee: (ik weet het niet, nog niet getest)

      1 ding weet ik zeker, een ander ding lijkt me zeer waarschijnlijk.

      • ik weet zeker dat zodra je een PM krijgt, er automatisch een PM wordt teruggestuurd die je zelf van tevoren kunt typen. (van: Hoi, ik ben nu even op vakantie, dus ik kan je niet beantwoorden. ofzoiets)
      • wss is op je profiel/posts te zien dat je wegbent.
    • Ik mis nog steeds het onderaan de pagina teruggaan naar vorige het vorige subgedeelte. En dat je kan zien of je al in een bepaalde thread hebt gepost mis ik ook. Ook heb liever dat je direct bij het forumdeel kan zoeken maar dat is niet de ondergang van de wereld :P

      Verder raak ik gewend aan het forum.
    • PolarBear wrote:

      Ik mis nog steeds het onderaan de pagina teruggaan naar vorige het vorige subgedeelte. En dat je kan zien of je al in een bepaalde thread hebt gepost mis ik ook. Ook heb liever dat je direct bij het forumdeel kan zoeken maar dat is niet de ondergang van de wereld :P

      Verder raak ik gewend aan het forum.



      dat kan allebei..

      zie:
      board.nl.ogame.gameforge.com/i…823a4c01106f4548316b80f23
      als je daar op het groene pijltje klikt, kom je automatisch in het forum erboven uit.
      ik gebruik vaker backspace though..


      en het zoeken,

      als je in een forum zit, en je vult wat in in het zoekveld, zoekt hij alleen in het forum war je op dat moment zit
      geld ook voor categorieën & threads

      of via advanced search, vink aan Search in Forums en dan kan je kiezen in welke fora je wilt zoeken (2 style)
    • is er ook een handigheidje waar je de boodschap:"Welcome back, Nitesh! Show new posts since your last visit "uit kan zetten??
      iedere x als ik op het forum kom krijg je die irritante lichtblauwe boodschap... is er een mogelijkheid om dat uit te zetten?
    • Ik vind de boodschap nog niet zo erg, maar die vreselijke opvallende blauwe kleur brrrrrrr :ill:

      Kijk voor een melding van de Mods zoals "wij zoeken..bla bla" kan ik me dat nog wel indenken...maar voor de rest... nope...heel jammer dat je dat niet kan aanpassen.

      Thnx voor de supersnelle reactie Griffyon chapeau :thumbup:
    • Attention: The last reply to this post was 179 days ago. The thread may already be out of date. Please consider creating a new thread.

      (A)

      toch maar FF posten.. leuke feat gevonden in de img tag

      je kan plaatjes laten uitlijnen op deze manier:

      even een flinke lap tekst plaatsen zodat jullie zien wat het doet.
      zoals jullie kunnen zien word de tekst langs het plaatje gegooit, ipv dat je het plaatje met 1 regel tekst op 1 lijn krijgt, en de rest van de tekst helemaal onder het plaatje komt te staan..
      dit kan je doen door de volgende code te gebruiken:

      Source Code

      1. [img=http://board.ogame.nl/wcf/images/ogameOldDesign/logo.png,left][/img]
      2. je kan ipv left ook right pasten om te zorgen dat het rechts uitlijnt.
      3. [img=URL,left|right][/img] (afsluiten moet wel, er hoeft niks tussen de tags te staan)


      dit is onder de left float:


      even een flinke lap tekst plaatsen zodat jullie zien wat het doet.
      zoals jullie kunnen zien word de tekst langs het plaatje gegooit, ipv dat je het plaatje met 1 regel tekst op 1 lijn krijgt, en de rest van de tekst helemaal onder het plaatje komt te staan..

      The post was edited 2 times, last by werring ().

    • geen zin in al die universums waar je toch niet speelt? Of andere boarddelen die je eigenlijk helemaal niet wilt zien?

      - ga naar edit profile
      - kies management
      - daar staat forums on / off
      - kies welke forums je aan wil hebben en welke niet
      - klik op save instellingen helemaal onder aan
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk