Beste spelers,
Zoals het topic al verraadt, is de timing klote maar ik ga stoppen met mijn CoMa werk. Ik doe dit werk nu effectief bijna anderhalf jaar en zal per 1-11-2007 stoppen met mijn werk voor Gameforge. De reden hiervoor is niet het gedoe van de laatste dagen, als ik zou stoppen om gedoe dan zou ik al veel eerder opgestapt zijn. Natuurlijk spelen al die zaken die er geweest zijn wel mee in het plezier dat ik gehad heb in mijn werk en de lust om door te gaan, maar tijdgebrek is 80% van de reden. Het gebrek aan plezier is de andere 20%.
Eerst een uitleg over het gebrek aan tijd:
Echter, als ik GameForge echt fantastisch vond dan had ik geen JD functie begeerd en gewoon doorgegaan. Echter zijn er absoluut zaken die me het plezier soms ontnemen en de beslissing lieten nemen te stoppen. Waarschijnlijk noem ik hier dingen waar men zich aangesproken voelen, als je denkt dat iets over jouw gaat zal dat vast zo zijn ;). Doe er mee wat je er mee doen wilt, ik post dit niet om iemand zwart te maken en al helemaal niet om iemand de schuld te geven van mijn stoppen. Het zijn veel zaken samen geweest en zeker niet 1 persoon ofzo:
Dan komen we direct op de opvolging, hir zijn naar mijn idee 3 opties in volgorde van voorkeur:
Dus, ik ben per 1-11-2007 weer een gewone speler in Nederland en zal netjes GoalUnited (GF game) blijven spelen ;). Ik denk dat niet veel echt heel verrast hierover zijn, maar als dat wel zo is zie ik de vragen vanzelf wel.
Ik zal me niet actief in het publieke gebied van de GF spellen begeven, ik wil niet in de weg lopen van het team en doe dit per defenitie als ik actief blijf / weer wordt. Als ex-admin en zeker ex-CoMa is er bijna geen manier waarop je een mening kunt geven zonder het team dat er dan zit vreselijk in de weg te zitten.
Wil je me in RL tegenkomen: bezoek een JD meeting (zie de website) als ik ook kom (mijn e-mailadres staat, ook nu al, op de website van de JD).
Vriendelijke groet,
Cobis Taba
Zoals het topic al verraadt, is de timing klote maar ik ga stoppen met mijn CoMa werk. Ik doe dit werk nu effectief bijna anderhalf jaar en zal per 1-11-2007 stoppen met mijn werk voor Gameforge. De reden hiervoor is niet het gedoe van de laatste dagen, als ik zou stoppen om gedoe dan zou ik al veel eerder opgestapt zijn. Natuurlijk spelen al die zaken die er geweest zijn wel mee in het plezier dat ik gehad heb in mijn werk en de lust om door te gaan, maar tijdgebrek is 80% van de reden. Het gebrek aan plezier is de andere 20%.
Eerst een uitleg over het gebrek aan tijd:
- Ik ben gestart aan een nieuwe opleiding zoals jullie natuurlijk wel weten en die kost overdag veel tijd waardoor ik wel op MSN en ICQ kan zijn maar IRC al veel moet missen. Maakt werk voor GF er niet makkelijker op.
- Op 1 November hoop ik verkozen te zijn als Secretaris Organisatie van de JongeDemocraten. Dit is een functie in ons LandelijkBestuur en je kunt wel inschatten dat ik hier wat tijd in moet gaan stoppen.
Echter, als ik GameForge echt fantastisch vond dan had ik geen JD functie begeerd en gewoon doorgegaan. Echter zijn er absoluut zaken die me het plezier soms ontnemen en de beslissing lieten nemen te stoppen. Waarschijnlijk noem ik hier dingen waar men zich aangesproken voelen, als je denkt dat iets over jouw gaat zal dat vast zo zijn ;). Doe er mee wat je er mee doen wilt, ik post dit niet om iemand zwart te maken en al helemaal niet om iemand de schuld te geven van mijn stoppen. Het zijn veel zaken samen geweest en zeker niet 1 persoon ofzo:
- Ten eerste zoek ik gewoon een nieuwe uitdaging en kan die vinden bij de JD. Ik wil ervaring opdoen met het aansturen van een team / verreniging in Real-Life, face-to-face. Dit is toch iets dat me soms opbreekt in Gameforge teams.
- Soms merk ik dat er door mij op een andere manier gedacht wordt over "open bestuur" en "luisteren naar anderen" dan door andere mensen. Zowel teamleden als spelers vinden soms dat dit betekent dat Admins / ikzelf moeten doen wat zij willen, terwijl ik vind dat Admins de leiding zijn en dat zij (nadat zij alle meningen plus argumentatie hebben overwogen) zelf een keuze moeten maken. Leiding zit er omdat die de verantwoording hebben en daardoor keuzes mogen en zelfs moeten maken.
Als een speler of teamlid een andere visie heeft moet deze hem uiten en kan hij of zij verwachten dat er serieus geluisterd wordt. Het betekent echter niet dat er altijd gedaan wordt wat deze personen willen, al is het maar omdat mogelijk de meerderheid wat anders wil of de Admin zichzelf niet verantwoordelijk wil maken voor die beslissing (immers, wie kijkt men aan als het fout gaat? Juist, de Admin...). - Het is bekend dat Gameforge acties en beleid heeft dat niet altijd ten goede komt van spelers of het team. Hoewel in commerciele redaties prima kan begrijpen zou ik toch liever een iets gewichtiger beleid zien. Een beleid waarin spelers en teamleden niet volledig de dupe worden van commercie en hier dus een eerlijke, evenredige afweging gemaakt wordt. Het feit dat ik hier weinig tn kan inbrengen op de punten dat het er echt toe doet maakt mij niet altijd even nuttig, dat frusttreerd.
- Echter, ik vind spelers (en soms teamleden, maar vooral spelers) die maar blijven zeuren over dingen als Officers en darkmatter echt niet logish. Dit geeft ZOveel inkomsten voor een bedrijf als Gameforge - dat echt niet de grote speler in de markt is en dus snel moet groeien willen ze hun hoofd boven water houden - dat het niet te voorkomen is. Gevallen zoals rond het sterretje vond ik wel het schreeuwen waard overigens, ik erger me gewoon af en toe aan het inlevingsvermogen.
- Door dit alles is mijn werk uitgedraaid op een aantal dingen: trouble-shooten in “issues”, administratief werk (rechten zetten, DSE’s goedkeuren en mailaddies maken) en continu GF schoppen voor van alles en nog wat. Dit werk is best leuk, maar niet de uitdaging meer die ik zoek.
- Het feit dat ik betaald krijg als CoMa (hoewel maar 400 euro, het is 400 euro meer dan teamleden) betekend dat wat minder doen geen optie is. Dit heb ik de afgelopen periode al gedaan en dan moet stoppen. Jullie hebben recht op een aanwezige CoMa.
Dan komen we direct op de opvolging, hir zijn naar mijn idee 3 opties in volgorde van voorkeur:
- Luxx
Obvious? Doet nu al een groot deel van mijn werk aangezien ik er niet meer de tijd voor heb en zou dit ook in het officiele jasje moeten doen. - Transfixer
Een Nederlandse external-CoMa. Niet of nauwelijks bekend in de meeste NL communities maar wel een zeer goede kracht. Zeker in staat jullie goed te helpen - Een interne CoMa
Die zijn er minder, spreken geen Nederlands en maken dus effectief de Admins de hoogste instantie.
Dus, ik ben per 1-11-2007 weer een gewone speler in Nederland en zal netjes GoalUnited (GF game) blijven spelen ;). Ik denk dat niet veel echt heel verrast hierover zijn, maar als dat wel zo is zie ik de vragen vanzelf wel.
Ik zal me niet actief in het publieke gebied van de GF spellen begeven, ik wil niet in de weg lopen van het team en doe dit per defenitie als ik actief blijf / weer wordt. Als ex-admin en zeker ex-CoMa is er bijna geen manier waarop je een mening kunt geven zonder het team dat er dan zit vreselijk in de weg te zitten.
Wil je me in RL tegenkomen: bezoek een JD meeting (zie de website) als ik ook kom (mijn e-mailadres staat, ook nu al, op de website van de JD).
Vriendelijke groet,
Cobis Taba