Announcement De bescherming van je account

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • De bescherming van je account

      De veiligheid van je account


      Het komt vrij regelmatig voor dat een speler op het forum of op IRC roept "mijn account is gehacked!!!"
      Tot nu toe is er nog nooit daadwerkelijk sprake geweest van een échte hack, maar is de diefstal van een account in 99% van de gevallen het gevolg geweest van het feit dat iemand anders dan de speler zelf op de hoogte was van het wachtwoord.
      Of een speler gebruikt de functie "wachtwoord onthouden", iemand anders zit op zijn pc, logt even in en verandert het dynamische mailadres.

      Daarom een paar adviezen.
      • Hou je wachtwoord geheim,
        Geef nooit, maar dan ook nooit je échte wachtwoord aan iemand anders hoeveel je de ander ook vertrouwd!
      • Zorg ervoor dat je wachtwoord moeilijk te raden is.
        Wachtwoord en nickname horen nooit hetzelfde te zijn!
        Maar er zijn nog meer makkelijke wachtwoorden: als je inlognaam "Darth Vader" is, maak dan aub niet je wachtwoord "starwars".
        Gebruik ook niet je eigen naam als wachtwoord, of de naam van je school.
        En gebruik ook geen wachtwoorden als "1234567890" of "qwertyuiop"
        Als je op zoek bent naar een goed wachtwoord is deze site misschien wel handig: pctools.com/guides/password/
      • Wees voorzichtig met de "onthoud wachtwoord-functie".
        De "onthoud wachtwoord-functie" is natuurlijk erg handig, maar je neemt daarbij wel een risico. Iedereen die op die pc inlogt, kan bij je ogame-account.
        Je loopt daarbij het risico dat iemand even inlogt vanaf je eigen pc, beledigende berichten verstuurd vanaf je account (waarvoor je een ban zult krijgen), of die persoon kan andere vervelende dingen uithalen met je account.
      • Voer je nickname en je wachtwoord nooit ergens anders in, dan op de officiele portal van OGame. (eventueel de officiële emergency login).
        Veiligheid op andere pagina's kan niet worden gegarandeerd, mogelijk heb je te maken met een phishingsite die met aantrekkelijke aanbiedingen je speeluni, nickname en wachtwoord achterhaalt. Als je daar je nickname en je wachtwoord invoert, is de kans groot dat je OGame-account in gevaar komt.
      • Geef nooit je wachtwoord aan een sitter
        In principe hoef je dit ook nooit te doen, daar via de nieuwe Lobby je met behulp van een zogeheten token je zonder wachtwoord uitwisseling iemand tijdelijk op je account kan laten passen. Wij raden dan ook ten zeerste aan deze mogelijkheid altijd te gebruiken indien nodig.
      • Geef nooit je echte wachtwoord aan wie dan ook
        Het kan niet vaak genoegd gezegd worden. Hou je wachtwoord geheim.
      • Gebruik aub geen "ongebruikt junkmail-adres" voor de registratie van je OGame-account.
        Je hoeft niet bang te zijn voor een toename van de hoeveelheid spammails door je registratie bij OGame, en je kunt hier dus gerust je normale mailadres voor gebruiken.
        Als de dynamische mail van je account wordt gewijzigd, stuurt GameForge automatisch een mail naar het mailadres waarop je account geregistreerd staat.
        Als je je account hebt geregistreerd op een mailadres dat je nooit leest, is de kans dat je dat mailtje zult lezen (nadat iemand je dynamische mail heeft aangepast) dus nihil.
        Na 7 dagen wordt de dynamische mail het permanente mailadres van je account. En de eigenaar van de permanente mail is voor Gameforge de officiële eigenaar van het account.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Even een bumpje voor dit topic.
      Het valt ons op dat het regelmatig voorkomt dat spelers contact opnemen met een GO vanaf een ander email-adres dan het permanente mailadres van hun account.
      Volgens de AGV is de eigenaar van de permanente mail van een account de eigenaar van het account. Een GO mag normaal gesproken alleen corresponderen met dat mailadres.
      Zorg daarom dat je permanente mail een actueel mail adres is. Voorkom dat je account op een verlopen mailadres blijft staan, of (wanneer je een account hebt overgenomen) op het mailadres van de vorige eigenaar van een account.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Bumpje

      Beste users we bumpen dit berichtje maar weer eens aangezien er een phisher actief is.
      nogmaals trap hier niet in en vul nooit je gegevens ergens anders in gf zal nooit zomaar om je inlog gegevens vragen.

      Mvg het Adminteam


    • Opnieuw krijgen we van GameForge het verzoek om jullie te vragen "sterke wachtwoorden" te kiezen voor je account.
      Wachtwoorden als "ogame", "123456", "geheim", "jupiler", "wachtwoord" zijn gewoon te makkelijk te raden voor mensen met minder eerzame bedoelingen.

      Eventueel kun je pctools.com/guides/password/ als hulp gebruiken voor het samenstellen van een sterk wachtwoord.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk