Expo Tut'je

    • even opgezocht, ik zat er nog verder naast dan meneer wickedmen, ook al dank ik hem wel voor het nogmaals aankaarten van dit handige tutje.

      Necro-bumpen is niet toegestaan: na 14 dagen antwoordden in een inactief onderwerp waarbij het antwoord geen belangrijke toegevoegde waarde heeft.

      en nu ben ik dus een echte backseater
    • Hoi,
      Heb ik toch een vraag.
      Het is een superhandleiding. Maar dan ben ik nu nog even opzoek naar een manual hoe je daatwerkelijk een exp. stuurt.
      Ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan het niet echt vinden.

      misschien iemand een hintje?
    • JeCkYlL wrote:

      Spionagesat.
      Deze stuur je mee op te kijken of er activiteit in die sector is,dit lees je dan terug in je rapport.
      Hoe minder activiteit in de sector hoe hoger de kans op resultaat is.
      Een slot reset zichzelf na ongeveer 3 uur.

      :arrow: 3-Vlootsloten
      Ja das simpel heb je recht op 3 expedities dan ben je ook 3 vlootsloten kwijt als je dit Full Time gaat doen.

      Er zijn toch en paar dingen die ik niet helemaal snap.. Als je een spio stuurt dan weet je of er activiteit is geweest. Maar hier heb je toch niks meer aan. Je vloot is al op expeditie geweest, dat je dan weet dat er activiteit is geweest terwijl jij daar ook was veranderd niks meer aan de uitkomst.

      "Het sturen van vloot in waves geeft geen nadelig effect of activiteit in die sector."

      Als ik twee expo's direct na elkaar stuur, heb ik dan met de tweede expo wel of niet minder kans op iets leuks? Op dit moment stuur ik mijn twee expo vlootjes naar twee verschillende melkweg stelsels omdat ik dacht dat als je binnen drie uur weer in dezelfde melkweg een expo doet dat dit een negatief effect heeft.
    • ik heb dat ook opgezocht, maar kon het hier op het forum niet (meer) vinden
      dus ben ik ergens anders gaan kijken, zoals op Owiki.de
      daar vond ik dit:

      je hebt een kleinere kans om iets goeds te vinden als er meer dan 10 expedities in hetzelfde gebied zijn geweest per dag
      als er meer dan 10 zijn geweest krijg je ook een ander bericht over de verkenning

      het is allemaal in het duits, dus ik weet niet hoe de berichten precies zijn in het nederlands
      0-10: Deze sector lijkt nog iet eerder verkend te zijn
      11-25: "het lijkt er op dat niemand eerder in dit deel van de melkweg is geweest" - vrije vertaling
      26+: "er zijn aanwijzingen gevonden van de aanwezigheid van andere expeditievloten" - vrije vertaling
      nog meer expedities: "als we onzeker zijn, kunnen we met alle andere expeditievloten die hier rondvliegen samen zoeken" - ook dit is een vrije vertaling

      de Duitse versie rechtstreeks van Owiki:
      Display Spoiler
      Aktivität und Inaktivität

      Wenn man eine Spionagesonde in der Expeditionsflotte mitschickt, so erhält man Informationen darüber, wie häufig diese Position zuletzt angeflogen wurde. Diese Infos sind dabei inhaltlich verwirrend: Trotz mehrerer Expeditionen innerhalb weniger Minuten erhält man die Nachricht, man sei der Erste in diesem Sektor. Wenn man Anzeichen anderer Expeditionen bekommt, kann man aber sicher sein, dass auf dieser Position wirklich viel los ist und man sollte überlegen, woanders sein Glück zu suchen.
      Die Tägliche Erholungsrate eines Expeditionsgebietes liegt bei ca. 10 Expeditionen. Wurden mehr Expeditionen an einen Tag geflogen wird ein Teil der Belastung mit in den nächsten Tag und gegebenen Falls in weitere Tage übernommen.

      Mögliche Nachrichten

      Logbuch Nachtrag des Kommunikationsoffiziers:
      geringe Frequentierung mit Expeditionen (bis ca. 10 Expeditionen pro Tag) Dieser Bereich des Universums ist wohl noch nicht erkundet worden.
      mittlere Frequentierung mit Expeditionen (ca. 10 - 25 Expeditionen pro Tag) Es scheint nicht so, als ob jemals ein Mensch in diesem Bereich der Galaxis gewesen wäre.
      hohe Frequentierung mit Expeditionen (mehr als 25 Expeditionen pro Tag) Es wurden Anzeichen für die Präsenz anderer Expeditionsflotten gefunden.
      sehr hohe Frequentierung mit Expeditionen (noch keine Angaben zur Häufigkeit verfügbar) Wenn wir uns zu unsicher fühlen, können wir uns ja mit all den anderen Expeditionen, die hier herum fliegen, zusammen tun.


      EDIT:
      hier is de link die ik heb gebruikt
      kreeg een pm dat iemand die graag wilde hebben, dus post ik het hier ook meteen voor de liefhebber ;)
      owiki.de/index.php?title=Expedition

      The post was edited 1 time, last by krammark1 ().

    • Die laatste heb ik al eens gehad.. Volgens mij was het in het nederlands iets van: We hoeven niet bang te zijn dat we verdwalen, want we kunnen altijd de weg vragen aan de vele andere expeditievloten die hier rondvliegen :P oid weet het niet meer precies was toch alweer een tijdje terug in adromeda ergens :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Soms krijg ik het bericht dat er een diplomaat of een handelaar aan boord is gekomen.. Maar als ik naar het handelaar menu ga dat staat er nog steeds dat ik 3500dm moet betalen? Kun je nu wel een gratis handelaar vinden of niet? en welk bericht krijg je dan?
    • Is het ook nog zo dat als je piraten tegen je krijgt, ze altijd het aantal schepen sturen dat gelijk is aan jouw schepen deelbaar door drie?

      Dus als jij 3 schepen stuurt, zij ook 3 schepen
      als jij 5 schepen stuurt zij 3
      jij 8 schepen, zij 6
      ...
      Geeft je meer kansen op een vruchtbaar gevecht met die mannen (vroeger toch).
    • dat hangt er van af, ze kunnen wel minder sturen maar als je een ZG stuurt hebben zij een Xer
      het hangt meer van de onderzoeken af, als je geluk hebt zijn die lager, als je pech hebt zijn ze 20% hoger

      1 GV + 1 ZG + 1 spio vs. 3 Xer
      dan kunnen de onderzoeken wel -30% per onderzoek zijn, maar dat gaat niet echt helpen
      meestal zijn mijn schepen al in 1 ronde weg...
    • Attention: The last reply to this post was 42 days ago. The thread may already be out of date. Please consider creating a new thread.

      I know.
      Maar dit is een zeer informatieve handleiding over expo's die ik nu bij toeval tegenkwam bij het zoeken naar de meest effectieve expo vloot.
      het is al vaker in dit topic aangekaard en een keer toegekend door rama, maar kan hier niet toch een sticky van worden gemaakt?
      vooral beginnende expo-users kunnen hier een groot voordeel aan hebben in beginnende universa..

      EDIT~ heb even gekeken bij tut voor dummys en dan sectie 4.7 betreffende expos.
      daar staat nergens uitgelegd wat de goedkoopste vloten zijn voor maximaal resultaat.
      vond het al zo vreemd dat mensen met zo weinig vloot zoveel binnen wisten te scheppen...
      had me nooit verdiept in expos.
    • Ik heb toch maar 1 soort expeditievloot gebouwd op advies van allygenootje.

      Resultaat na 34 expedities met:
      253 gv
      1 niet
      1 spio

      Piraten(2):
      0 verliezen

      Aliëns(0)

      Gronstoffen(14):
      Metaal: 1.725.694
      Kristal: 1.261.788
      Deuterium: 95.928

      Vloot(7):
      70 lg;
      7 zg;
      2 ss;
      28 kv;
      4 gv;
      6 bom;
      1 niet;
      231 spio.

      DM((5):
      720

      1x Diertje

      3x Verkeerd gevlogen

      2x Terugkoppeling