Expo Tut'je

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ben al druk aan het zoeken naar info op het net en uiteraard zelf ingame stekproefen houden.
      Wat ik nu wel al voorzichtig durf te zeggen is dat de grote van grondstof vondsten een beetje tegen vallen.
      Daar in tegen merk ik wel een toename in vloot vondsten maar uiteraard kan dit toeval zijn.
      Mzzl jeckyll :paniek:
    • JeCkYlL wrote:

      Ben al druk aan het zoeken naar info op het net en uiteraard zelf ingame stekproefen houden.
      Wat ik nu wel al voorzichtig durf te zeggen is dat de grote van grondstof vondsten een beetje tegen vallen.
      Daar in tegen merk ik wel een toename in vloot vondsten maar uiteraard kan dit toeval zijn.
      Mzzl jeckyll :paniek:


      ja klopt, vandaag rond de 10 expos gedaan met wel 7-8 vlootvondsten en de rest diertjes
    • het is idd waar dat je meer vloot tegen komt,
      ik heb nu examens en doe ook zoiets van een 12 expo's of meer per dag,
      en wel wat vloot maar ook gs, hier wel niet zo grote aantallen maar soms haal ik er wel 1milj+ per dag mee op
      vloot krijg je wel wat meer van,

      vb
      p een enorm ruimtekerkhof vinden we duizenden schepen. Enkele technici gaan op onderzoek uit, zo`n groot kerkhof heeft vast wel een paar bruikbare schepen.

      De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
      Spionagesonde 218
      Vernietiger 4
      Kruiser 10

      Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.

      Onverwachts kwamen we de resten tegen van een oude verloren gegane expeditie. Onze technici weten niet wat er precies gebeurd is, en proberen de schepen weer op te starten.

      De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
      Klein vrachtschip 59
      Zwaar gevechtsschip 4

      Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.

      Onverwachts kwamen we de resten tegen van een oude verloren gegane expeditie. Onze technici weten niet wat er precies gebeurd is, en proberen de schepen weer op te starten.

      De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
      Licht gevechtsschip 28
      Slagschip 1
      Zwaar gevechtsschip 4
      Klein vrachtschip 1

      Logboek van de communicatieofficier: Deze sector lijkt nog niet eerder verkend te zijn.
    • Ok dan doe ik het zelf wel...

      Baggerupdate van GF weer... Zit ik met mijn ZG, had dit trouwens nergens gelezen ^^

      Expopunten

      recycler 16 80
      Kolonieship 30 150
      Ster Des Doods 9.000 45.000
      Spionagesat 1 5
      Kleine vracht 12 20
      Lichte Gevecht 12 20
      Grote vracht 47 60
      Zware gevecht 110 50
      Kruiser 47 135
      Slagschip 160 300
      Interceptor 70 350
      Bombenwerper 75 375
      Vernietiger 110 550


      Het expo tutje kan ik niet meer op reageren, dus dan maar hier ^^

      Expopunten / structuurpunten / expo t.o.v. structuurpunten
      recycler 80/16/ 5
      Colonyship 150 / 30 / 5
      Rip 45.000 / 9000 / 5
      Spionagesat 5 / 1 / 5
      Kleinen vracht 20/ 4 / 5
      Lichte Gevecht 20 / 4 / 5
      Grote vracht 60 / 12 / 5
      Zware gevecht 50 / 10 / 5
      Kruiser 135 / 27 / 5
      Slagschip 300 / 60 / 5
      Interceptor 350 / 70 / 5
      Bomb 375 / 75 / 5
      Vernietiger 550 / 110 /5


      Ahh crap, dus eigenlijk heeft geen enkel schip echt voordeel meer met expo's :P Dat wordt dus GV bouwen XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~

      The post was edited 1 time, last by swami_dude ().

    • Dit brengt de discussie naar voren, hoop hebben vast al gemerkt dat het vaak efficienter is om vaker voor 1u te vliegen ipv. zeg 2x per dag voor 9u. In welk geval de vlucht tijd ook werkelijk relevant is, dit brengt ons dus bij het punt dat het beter zou kunnen zijn om met KV te vliegen dan GV.
      Of heb ik het hier nou mis?

      The post was edited 3 times, last by Zenas ().

    • Klopt het dat je nu gewoon amper nog grondstoffen vind?

      Ik stuur 24/7 expo vloten (3 per ronde)

      243 Grote vrachtschepen
      1 spionagesonde
      1 vernietiger
      39 lichte gevechtsschepen

      Dit werkte voor 2012 erg goed, zo goed zelfs dat ik op een normale dag 2 miljoen aan GS vond (in tijd van 24 uur)
      Maar nu heb ik soms dagen dat ik niet hoger kom dan 200.000 per dag :s

      Iemand die hier iets meer over weet toevallig?
      Andro- Rip kills: 19
    • Er was met v3 wel een bug dat expeditie veel minder gaf, namelijk ~10% van wat 't moest zijn. Dit is inmiddels een tijdje terug alweer gefixed however.

      Als je je vloten voor 1u stuurt, zou je meer dan 200k gs moeten vinden volgens mij. Dus wat de exacte oorzaak is zou ik helaas niet weten.
    • het kan zijn dat ze inderdaad de kans verlaagt hebben, ik heb de fix ook nergens in de patch notes terug gelezen. heck, ik zie helft van de updates niet eens in de notes. Laatste patch notes was 3.1, we zitten inmiddels 3.1.3, dus ze updaten de minor notes niet. Erg jammer, en best vervelend eigenlijk.

      In ieder geval, 200k als je netjes aan 9k expo punten komt, is volgens mij wel tikje laag. 2mil was dan ook wel erg hoog, moet ik zeggen.
    • Ik denk dat iedereen daar wel een andere mening over heeft.
      Maar wat mij geleerd is is dit:

      Bij 1ste rang Minder dan 5.000.000 punten (9.000 expo punten)
      - Grote vrachtschepen: 113
      - Zware gevechtsschepen: 60
      - spionagesonde: 1
      - Vernietiger: 1

      Bij 1ste rang Hoger dan 5.000.000 punten (12.000 expo punten)
      -Grote Vrachtschepen: 243
      - Lichte gevechtsschepen: 39
      - Vernietiger: 1
      - Spionagesonde: 1
      Andro- Rip kills: 19

      The post was edited 1 time, last by merno ().