Beginnersadvies

  • RE: Beginnersadvies

    Originally posted by Amateur
    netjes opgesteld. Prima handleiding voor de beginner.

    ps
    "Als je geen maan hebt, dan is er maar een 100% veilige mogelijkheid: een stationeringsmissie. "

    Dat zou ik niet 100% veilig willen noemen.
    Ik denk dat jij ook wel weet dat je het moment van terugroepen kunt phalanxen.
    Natuurlijk doe je dat alleen als de verdedigende vloot echt interessant genoeg is om 2,8M deut ervoor te willen investeren.


    Alleen weet hij dat een teruggeroepen missie onzichtbaar is op een phalanx, en jij blijkbaar niet :rolleyes:

    "When everything is all right, there's nothing left," -Su Majestad Rey Nemaattori el Primer, 1e .nl'er met 2,5mil score.
    Forum regels | Spel regels | IRC Regels | AGV| Mail | PM
  • RE: Beginnersadvies

    Originally posted by rey nemaattori
    Originally posted by Amateur
    netjes opgesteld. Prima handleiding voor de beginner.

    ps
    "Als je geen maan hebt, dan is er maar een 100% veilige mogelijkheid: een stationeringsmissie. "

    Dat zou ik niet 100% veilig willen noemen.
    Ik denk dat jij ook wel weet dat je het moment van terugroepen kunt phalanxen.
    Natuurlijk doe je dat alleen als de verdedigende vloot echt interessant genoeg is om 2,8M deut ervoor te willen investeren.


    Alleen weet hij dat een teruggeroepen missie onzichtbaar is op een phalanx, en jij blijkbaar niet :rolleyes:


    alleen weet ik wel hoe je die "onzichtbare" vloot kunt pakken en jij blijkbaar niet. :rolleyes:
    edit: als je de moeite neemt mijn post te lezen, daar zeg ik dat je het moment van terugroepen wel kunt phalanxen

    The post was edited 1 time, last by Amateur ().

  • RE: Beginnersadvies

    Han is gwoon een pro ik speel dit spel nog geen dag(en heeft me al op verschillende vragen een andwoord gegeven(7 ofzo)) en ksnap er nog heel weinig van kheb et al geleze dus knsap toch al iets :P
    der zijn veel termen die ik niet begrijp maar dat zal nog wel komen in de loop van mijn O-game jaren

    beste en leerzaamste post ooit!

    iemand nog tips voor beginner gwoon PM sture alvast bedankt

    The post was edited 1 time, last by UberNoob ().

  • Mooie uitleg!
    Ik vul ff het fleetsave gedeelte aan (ik kopieer ff mijn reply van een andere post), vond het wel passend...

    Fleetsaven is het belangrijkste onderdeel van het spel, als het uni juist begonnen is kun je fleetsaven van planeet naar puin, maar als het uni reeds wat manen bevat die actief in gebruik zijn moet je fleetsaven op plaatsing.

    Hoe? - Simpel.

    Je maakt 2 kolonies in hetzelfde stelsel. Zorgt dat je genoeg kv/gv. hebt om je resources mee te nemen en je fleetsaved naar de andere kolonie in je stelsel.

    De duur pas je aan (Percentages van snelheid vloot aanpassen) om ongeveer een kwartier aan te komen nadat je terug online komt op ogame.
    Als iemand je aanvalt op die plaatsing (door phalanx = (iemand met een maan die de aankomsttijd en je vlootaantallen kan zien) dan moet je gewoon terugtrekken, dan duurt het weliswaar een eind voordat je vloot terug is, maar dan ben je tenminste niet gecrashed.

    (Ff extra aanvullen. Het is goed om je planeten overal wat rond verspreid te hebben in de 3 eerste melkwegen. Echter houd in gedachte dat je steeds goed moet kunnen fleetsaven, daarom heb ik nog wat andere manieren op geschreven.)

    Fleetsaven is het belangrijkste aspect in dit spel. En zonder fleetsaven ga je niet ver komen!

    Ook is er nog een manier,sommigen maken gigantische defence aan, effectief fleetsaven kun je dan doen door het fleetsaven naar puin en je vloot opdelen in verschillende redelijke delen.
    Hoe groter je defence, hoe minder je je vloot moet opsplitsen.
    Om ongeveer te schatten wat ideaal is voor deze methode moet je speedsim erbij pakken en enkele fictieve vloten ingeven op je defence + aankomende vloot.
    Je kijkt naar het puin en je kijkt naar de losses. Als de aanvaller minder dan 100 k. winst heeft (resources + puin) dan gaat hij het alvast niet doen.
    De vloten die je aanvallen moet je ong. schatten, maar als je het verkeerd schat en je vloot is leuk genoeg ga je nog steeds de dupe zijn.

    en manier nr. 3
    Sommigen proberen zo vlug mogelijk een maan te regelen, dit kan je doen door 1667 lg's achter te laten op je planeet (Als 1667 lg's gecrashed worden geef dit een 20% maankans (de grootste kans dus), ook kan je 112 ss achterlaten.
    Anderen ruilen maankansen en ruimen erna elkaars puin op (melden aan de go als je dit doet, want zo puin oprapen wordt gezien als bashing, als het echter gemeld wordt aan GO en aangezien beiden evenveel puin hebben (= evenveel verlies, evenveel winst, is er geen probleem, want geen van beiden heeft er echt voordeel uit.)
    Een maan regelen kan een langdurige en dure bezigheid zijn. Soms moet je wel 7 maankansen krijgen voor je maan te hebben (7 x 1667 lg's)...
    Maar als je fleetsaved vanop je maan naar puin, kan je niet gephalanxed worden.

    Echter belangrijk is nog steeds dat je fleetsave komt nadat je online komt!
    Soms kan je wat later online komen dan je dacht. smile maar dat gebeurt nu soms eenmaal.

    Ik hoop dat je er iets aan had. Want dit is een redelijk goeie uitleg over hoe je efficient kan fleetsaven.