IRC problemen

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• IRC problemen

Zoals velen van jullie wel gemerkt hebben is er een probleem met een aantal IRC servers waardoor ogamenet niet goed bereikbaar is.

Zover bekend is is er een Ddos aanval bezig op jabsng.ogamenet.net wat ook effect heeft op de normale IRC servers.

Als je op IRC gaat en je krijgt een timeout, typ even het volgende commando:
      /server ogame1.ogamenet.net

hierna kan je normaal op IRC wat je gewend bent. Dit commando werkt in ieder geval in Mirc en op JavaChat, mogelijk ook andere programma's.

Met JavaChat moet je overigens soms deze opdracht 2x uitvoeren om goed verbinding te krijgen.
    • Helaas, waarschijnlijk heeft de DDOS-aanval nu ook de laatste IRC-servers van ogame te pakken gekregen.
      Op dit moment zijn alle servers down, en is verbinding onmogelijk. Helaas heb ik geen idee hoelang het zal duren voor de problemen zijn opgelost.
      Tot die tijd zal het team alleen maar te bereiken zijn via mail en tickettool.
      mailadressen van de teamleden zijn te vinden op Ogame.nl-team
      het adres van de tickettool is: nlsupport.community-management.net/

Aanvulling Griffyon:
      Mocht je toch willen proberen om op IRC te komen kan dat met de volgende opdrachten. Ik heb het geluk dat ik erop kon komen en blijf zitten....

/server ogn1.OGameNet.net
      /server OGame1.OGameNet.net
      /server Ogame2.OGameNet.net
      /server noradim.OGameNet.net
      /server irc.onlinegamesnet.net
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Even een update aan het front.

De Ddos aanval gaat helaas nog door op alle servers.
      Hierdoor is het netwerk nu in twee delen gesplitst.
      Het ene deel is "afgesloten" van de buitenwereld, wie erop zit kan erop blijven maar nieuwe mensen kunnen er niet meer bij.
      Dit zijn de servers OGN1.ogamenet.net en Devnull.ogamenet.net

Het 2e deel van het netwerk is wel bereikbaar voor nieuwe aanmeldingen.
      Dit bevat onder andere de servers jabsng.ogamenet.net, ogame2.ogamenet.net en noradim.ogamenet.net
      Hier zullen de meeste mensen te vinden zijn op dit moment.

kan je niet verbinden, krijg je een foutmelding "Connection refused", "Ping timeout" of "Network timeout", probeer dan even /server ogame2.ogamenet.net (of één van de andere genoemde servers) om verbinding te krijgen.