3.0.1

    • Binnenkort (exact moment is nog niet bekend) zal update 3.0.1 uitkomen. Deze update heeft vooral een aantal bugfixes:


      [Feature] mogelijkheid om deelnemers toe te voegen aan AGS door middel van een dubbelklik.
      [Feature] je eigen activiteit zichtbaar in melkwegoverzicht
      [Bugfix] te kleine expeditieresultaten (grondstoffen & schepen)
      [Bugfix] fout in topic van spionagebericht
      [Bugfix] geen gevecht in in AGS als de startvloot teruggeroepen wordt
      [Bugfix] go- accounts opgenomen in ranglijst
      [Bugfix] foutieve grondstofberekening bij terugkeer van transport of plaatsing
      [Bugfix] activiteits ster weergave niet juist (terugkeer transport & plaatsing)
      [Bugfix] IE: weergaveprobleem met de tooltip van de maan in koninkrijksoverzicht

      Daarnaast wil Gameforge laten weten dat ze jullie feedback nog steeds volgen en overwegen om enkele aanpassingen aan te brengen aan de beginnersbescherming. Denk daarbij aan zaken als:

      - 75% grondstoffen voor eervolle doelen bij aanval (ags en/of solo)
      - geen erepunten voor ipr aanvallen
      - minder of geen erepunten voor verdediging
      - andere voordelen voor behaalde erepunten/keizers
      - erepunten verbinden aan gestolen grondstoffen/puinveld

      Tijdens de zoektocht naar de beste opties kan het zijn dat er tijdens de komende updates soms iets wordt uitgetest. Gameforge zal de feedback op die tests verwerken in hun verdere ontwikkeling van OGame.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Als alles volgens planning verloopt, zal vandaag de update naar 3.0.1 komen.
      Behalve het hierboven genoemde, is er nog een wijziging met deze update

      Zo zal voortaan bij ieder eervol gevecht 75% grondstoffen buit gemaakt worden (tot nu toe alleen bij AGS).

      De volgende versie zal 3.1 zijn (tijd van invoer nog niet bekend). Vanaf dan zal alleen werkelijk vernietigde verdediging (die dus niet na de aanval gerebuild wordt) meetellen voor erepunten. Ook zulllen er geen erepunten meer verkregen kunnen worden met IPR.
      Ook zal met 3.1 de formule voor wat je kunt vinden met expedities aangepast worden. Op dit moment hangt de hoeveelheid te vinden grondstoffen enkel af van het feit of de nummer 1 van de uni meer of minder dan 5.000.000 punten heeft.
      Daar komen nu een aantal tussenstappen bij.
      Nu wordt er gekeken of de nummer 1 van het universum meer of minder dan
      - 10k
      - 100k
      - 1000k
      - 5000k
      punten heeft. In beginnende universums hoop Gameforge hierdoor de balans beter te behouden omdat er met expedities niet buitenproportioneel veel meer te verdienen is.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • (voorlopig?) changelog voor 3.1, moment van invoering is nog niet bekend.
      Wel zal 3.1 morgen al ingevoerd worden op de testuni.

      [Feature] titel & bandieten status zichtbaar in headline
      [Feature] Status van speler & rank zichtbaar in: spionagerapport, gevechtsrapport en vloot menu.
      [Feature] nieuwe wijze van spelersactiviteit op de maan van de planeet (nu gescheiden getoond; rood = onder 15mins, geel = tussen 15 en 60mins)
      [Feature] geen eerpunten meer voor aanvallen met IPR
      [Feature] positie-parameter toegevoegd aan highscore
      [Feature] geoptimaliseerde prestaties door geoptimaliseerde gewijzigde scripts (bijvoorbeeld het verwijderen van oude berichten)
      [Feature] Hoeveelheid verplaatsingen die gratis zijn na merge is veranderd naar 5 i.pv 3
      [Feature] geoptimaliseerde toewijzing van planeten tijdens het samenvoegen
      [Feature] gekleurde onderwerp van spionagerapport (groen = eigen, rood =vijand)
      [Feature] Hoeveelheid van schepen in de militaire higscore
      [Feature] eerpunten voor volledig vernietigde verdediging (niet voor gerepareerde eenheden)
      [Bugfix] autofocus voor speler in de ranglijst functioneerde niet
      [Bugfix] vreemd vloot gedrag na maanvernietiging
      [Bugfix] stats van portal Gameforge.com niet up 2 date
      [Bugfix] foute positie van sommige knoppen in de stats
      [Bugfix] hoeveelheid grondstoffen na gebruik van de handelaar is soms niet correct
      [Bugfix] invloed van defensie op hoeveelheid eerpunten gedeeltelijk onjuist
      [Bugfix] regeleinde in koninrijk overzicht
      [Bugfix] "ruimte" in de statistieken
      [Bugfix] geblokkeerde spelers zichtbaar in de statistieken
      [Bugfix] Mogelijkheid om je te registeren tijdens exodus fase van een universum
      [Bugfix] planeet zonder naam te hebben
      [Bugfix] Oneervol gevecht in AGS met jezelf
      [Bugfix] Probleem met vriendenlijst
      [Bugfix] ontbrekende leesteken
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • nieuwe update voor de testserver:

      [Feature Request] status / icon wordt getoond in spionagerapport
      [Bugfix] regeleinde in topic
      [Bugfix] foutmelding tijdens rapporteren van bericht
      [Bugfix] pagina selectie verloren als je wisselt van subsectie
      [Bugfix] dubbel html id: spelersnaam
      [Bugfix] titel icoon niet altijd getoond in vlootmenu
      [Bugfix] eigen titelicoon niet getoond in melkwegoverzicht
      [Bugfix] markering van het zoekresultaat ontbreekt
      [Bugfix] BBCode [ b ] werkt niet correct
      [Bugfix] eigen activiteit wordt niet getoond als actieve planeet/maan
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk