Pinned Ingame taal- en spelfoutentopic versie 4

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Weergal00s wrote:

    Moet recycler niet recyclers zijn?

    Helaas, het is niet vast te stellen welke taalkey hoort bij deze recycler. Als ik lukraak wat ga veranderen loop ik het risico dat ik de verkeerde taalkey te pakken heb en er ergens anders juist een meervoudsvorm komt te staan, waar dat niet hoort.

    Vlootslots is aangepast naar vlootsloten, en planeetnamen mogen bij de volgende update bestaan uit hoofdletters en kleine letters en cijfers.
    tnx again :)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Hoe hoger het niveau van computertechniek, des te meer slots je hebt voor je vloot. Elk extra niveau van deze techniek geeft je 1 extra slot.

    Computertechniek wordt gebruikt voor steeds krachtigere gegevensverwerking en om controle-eenheden te maken. Elk niveau verhoogt de verwerkingskracht. Des hoger het niveau, des te meer vlootslots je tegelijkertijd kunt gebruiken. Hoe meer vlootslots een koninkrijk heeft, hoe meer activiteit er plaats kan vinden om meer inkomsten te genereren. Vlootslots worden gebruikt voor militaire vloten, vrachttransport en spionagemanoeuvres. Het is een goed idee om constant onderzoek te doen op dit gebied om voldoende flexibiliteit aan je vloot te geven.


    Pendra ik ben bang dat dit heel veel werk gaat worden voor je! :P

    Max. vloot slots +1

    +1 spionage levels level
    Definitief is niet voor eeuwig

    The post was edited 1 time, last by davyyyh ().

  • davyyyh wrote:

    Pendra ik ben bang dat dit heel veel werk gaat worden voor je!


    als het goed is zijn alle vlootslots nu vervangen door vlootsloten :P (ruim 10 taalkeys aangepast)

    Helaas heeft +1 spionage levels hetzelfde probleem als de recyclers eerder. Ik kan gewoon niet achterhalen welke specifieke key ik moet hebben voor dit stukkie vertaling.
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • kom net nog iets verwarrends tegen

    bij spionagerapporten staat de datum aangeduid als:
    04-09 15:54:17

    terwijl bij gevechtsrapporten de datum zo staat:
    (09.04.2013 16:14:29)
    ^zo staat het ook boven de berichten en als klok, lijkt me dat de andere aangepast moet worden
  • Met de vernietiger betreedt de moeder van alle gevechtsschepen de arena. Zijn multi-phalanx wapen systeem bestaat uit ion-, plasma- en gausskanonen die


    Me dukt dat de meervoudsvorm van 'kanon' echt wel 'kanonnen' is. Deze fout bevindt zich in de tech-info van de Vernietiger. Schrijf dan 'wapensysteem' ook direct aan elkaar. Twee fouten in slechts één zin..

    The post was edited 1 time, last by Amoeba ().

  • Ik heb nog een mogelijke toevoeging aan het spel.
    Zou het niet handig zijn om een overzicht te plaatsen met de te bereiken afstanden van de IPR's bij het onderzoek van de impulsmotor?

    C Source Code

    1. ][Lord][ Dergelijke voorstellen mogen bij de [url='http://board.ogame.nl/board588-ogame-nl/board50-ideas-planet/']Ideas Planet[/url] worden geplaatst, zo blijft dit topic uitsluitend voor ingame spel- en taalfouten
  • Amoeba wrote:

    Met de vernietiger betreedt de moeder van alle gevechtsschepen de arena. Zijn multi-phalanx wapen systeem bestaat uit ion-, plasma- en gausskanonen die


    Nog even een aanvulling op de post van Amoeba, misschien mag het wel maar ik vind het raar staan:

    De vernietiger is de moeder (...).
    Zijn wapensysteem (..).

    Ik zou hier toch echt "Haar wapensysteem" prefereren.
  • erger me ook aan deze:

    Sensor Phalanx 4 wrote:

    "Sensor Phalanx bereik: (niveau phalanx)² - 1
    De Phalanx heeft momenteel een bereik van 16 Systemen".


    4^2 - 1 = 15
    waarom staat er dan 16 systemen?
    als voorbeeld is phalanx 4 genomen, maar die -1 wordt nooit meegerekend
    bij het ene bereik (formule) wordt innerstelsel niet gezien als een systeem, bij de 2e blijkbaar wel
  • jdh009 wrote:

    Maar wanneer ik iemand wil aanvallen krijg ik de de tekst: "Je bent bezig een sterkere speler aan te vallen. Wanneer je dit doet, word je aanvalsbescherming voor 7 dagen opgeschort en kunnen alle spelers je ongestraft aanvallen. Weet je zeker dat je doorvliegen wilt?"
    • 'dagen' ontbreekt
    • 'dat je wil doorvliegen' klinkt beter dan 'dat je doorvliegen wil'
    "Wij hebben geen discussie, ik leg jou iets uit."

    Ex-Moderator
  • Kreeg deze laatst op expeditie:

    Onze expeditie meldt een heel bijzonder eerste contact. Het lijkt een
    soort van energie-wezen te zijn, het noemt zichzelf Legorian, dat door
    het schip heen vloog en een besloot ons onderontwikkelde wezens te
    helpen. Een kist met donkere materie is uit het niets op de brug
    verschenen.
    Er is Donkere Materie 1.217 buitgemaakt.

    Het woordje 'een' mag weggelaten worden.


  • Het gaat hier om de onderste zin.

    ''Je hebt extra planeetsloten voor geactiveerde voorwerpen op deze planeet gekocht. Beide zullen verloren gaan als je de planeet opheft.''

    Voor moet of zijn, en ik denk dat het beiden is ipv beide.

    Daarnaast is wellicht 'planeetvelden' mooier dan planeetsloten, maar ieder zijn voorkeur.

    Ik twijfel een een beetje over 'gekocht'. Extra velden heb je inderdaad gekocht, maar geactiviveerde voorwerpen komen veelal uit je inventaris, hetgeen betekent dat je deze al eerder hebt gekocht. Ik zou niet zo zeer een verbetering weten, tenzij je heel de zin om wil gooien.
  • HaHa wrote:

    ik denk dat het beiden is ipv beide

    Onbepaalde telwoorden als alle, beide, vele, weinige krijgen in het meervoud een -n als ze verwijzen naar personen en zelfstandig gebruikt worden., ik laat dus beide staan in plaats van er beiden van te maken, want het gaat hier niet om personen.
    De tekst aangepast naar: Je hebt extra planeetvelden voor deze planeet gekocht of voorwerpen geactiveerd op deze planeet. Beide zullen verloren gaan als je de planeet opheft.


    Don Oswaldo wrote:

    Het woordje 'een' mag weggelaten worden.

    Done


    Noot wrote:

    'dagen' ontbreekt
    'dat je wil doorvliegen' klinkt beter dan 'dat je doorvliegen wil'


    Done


    krammark1 wrote:

    waarom staat er dan 16 systemen?


    Helaas, hier kan ik niets aan veranderen :S


    Rikje-Suede wrote:

    Ik zou hier toch echt "Haar wapensysteem" prefereren.


    Done :)
    Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

    ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
  • Maanbeving bericht verdedigende linie

    Zwakke bevingen laten blijken dat de maanvernietiging niet gelukt is.
    Plotseling stoppen de bevingen en vindt er een enorme explosie plaats.
    De aanvallende vloot verdwijnt van Plotseling is de vijand verdwenen
    van je radar.
    Voor de aanvaller is het dus goed mis gegaan.

    ___________________

    vb.

    Zwakke bevingen laten blijken dat de maanvernietiging niet gelukt is.
    Plotseling stoppen de bevingen en vindt er een enorme explosie plaats.
    De aanvallende vloot verdwijnt opeens van je radar. Voor de aanvaller is het dus goed mis gegaan.


    ___________________


    Plotseling 2x erin leest niet makkelijk, dus heb er opeens van gemaakt om het wat vloeiender te laten overkomen. Kijk zelf maar of je het wilt gebruiken of gewoon plotseling erin voegt.
  • Deze viel me net op tijdens een expeditie:

    Onverwachts kwamen we de resten tegen van een oude verloren gegane expeditie. Onze technici weten niet wat er precies gebeurd is, en proberen de schepen weer op te starten.

    De volgende schepen zijn nu een deel van de vloot:
    Klein vrachtschip 14
    Interceptor 1
    Zwaar gevechtsschip 3

    Logboek van de communicatieofficier: We vieredn vanavond feest met de bemanning van een andere expeditie. Hoewel we weinig te bespreken hadden, is het tegenkomen van een vriendelijke expeditie altijd reden tot een feestje.



    moet vierden zijn natuurlijk