Pinned Nieuwe AGS winstverdeler

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Nieuwe AGS winstverdeler

      Hallo allemaal,

      Waarschijnlijk zijn de meeste spelers wel op de hoogte van de AGS winstverdeler die te vinden is op het forum of doorgaans kan worden verkregen bij teamleden.
      Het betreffende Excel bestand blijkt echter nogal wat problemen te geven voor diverse spelers.
      Waar moet nou wat ingevuld worden?
      Wat moet ik überhaupt invullen?
      Ik kan overal op klikken en zie door de bomen het bos niet meer.
      Wat is Excel?

      Vervolgens is het voor de GO's die de verdelingen na moeten kijken erg lastig om de versies die vreemd zijn ingevuld na te kijken. Zo wordt een makkelijke routine check ineens een klus van uren, waarbij ook de speler benadeeld wordt. GO's komen niet uit de verdeling, vragen verduidelijking wat natuurlijk tijd kost, de speler snapt het mogelijk niet en ga zo maar door.
      Al met al heb ik besloten dan toch maar een nieuwe versie te maken van de AGS winstverdeling.

      Omdat ik helemaal met een leeg blad ben begonnen is de indeling en dergelijke tamelijk veranderd. Enkel in te vullen velden zijn te selecteren. Tevens zijn zaken aanwezig die pas zichtbaar zijn wanneer de juiste velden zijn ingevuld. Wordt iets niet zichtbaar, dan zal het niet nodig zijn het zichtbaar te maken.

      Wanneer deze verdeler duidelijker blijkt te zijn en ik weer tijd heb, zal ik eens kijken of ik een verdeler kan maken waarin ninja's verwerkt kunnen worden met def, sats en rebuild van def erbij. Voor nu is het dit (zie bijlage) en hoor ik graag wat men ervan vind.

      Toevoeging op 16-04-2013
      Ik heb lang zitten aanhikken tegen het plaatsen van een nieuwe versie, omdat ik niet enkel kleine kinderziektjes wilde aanpakken, maar meteen grote wijzigingen wilde doorvoeren.

      Om dit te verwezenlijken ben ik even bezig geweest en heb de volgende aanpassingen:
      - Ruimere cellen
      - Niet passende tekst, wordt passend gemaakt
      - Lettertype van Calibri naar Arial gezet, zodat problemen met andere programma's dan Excel worden geminimaliseerd
      - Vriendelijker overzicht van getallen door toevoeging van rode kleur bij negatieve getallen en toevoeging van de "duizendtal notatie"
      - Toevoeging van een verdeling voor ninja's

      Deze laatste toevoeging is een die ik graag wilde toevoegen en wat deze winstverdeler een enorme bonus geeft boven de oude. Features:
      - Toevoeging van Zonne-energiesatellieten
      - Toevoeging van verdediging
      - Toevoeging van het gebruik van de Ingenieur (of niet)
      - Reparatie van verdediging wordt berekend
      - Totalen van def en vloot afzonderlijk en cumulatief
      - Zoveel mogelijk gelijke indeling als de aanvallende verdeling

      Voor liefhebbers laat ik de oude versie (2012) staan, de 2 attachment is de 2013 versie, zie ook de naam.

      Aanpassing op 28-04-2013
      In verband met een fout in de verdeling bij een verdeling bij een ninja heb ik met spoed het bestand aangepast.
      Het foutieve bestand is verwijderd en het geupdate bestand is toegevoegd. Excuses voor het ongemak.


      Aanpassing op 09-03-2017
      In verband met de boardupgrade zijn alle attachments verloren gegaan, inclusief de AGS verdeler. Gezien de attachments niet op korte termijn beschikbaar zullen zijn, kan de verdeler via onderstaande link gedownload worden vanaf DropBox. Excuses voor het ongemak in ieder geval.

      Aanpassing op 08-12-2019
      - Toevoeging van Hein
      - Toevoeging van Padvinder
      - Toevoeging van Kruiper
      - Nieuwe file in nieuwe dropbox (2019)


      AGS Verdeler 2013
      AGS Winstverdeler 2019


      ~ Potentiel00s [12-08-12 20.30] Sticky'd.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][

      The post was edited 2 times, last by Wish2Die ().

    • Bedankt voor de tijd die je erin heb gestoken om dit te maken.
      Ik zelf heb geen excel op me pc staan dus ik heb er niks aan tenzij ik het het van het internet afhaal en installeer, maar mijn iligale dingen even terzijde, hier was ik wel een keer naar opzoek hoe winst verdeeld moet worden dus nogmaals, bedankt!
    • Shinjite wrote:

      Bedankt voor de tijd die je erin heb gestoken om dit te maken.
      Ik zelf heb geen excel op me pc staan dus ik heb er niks aan tenzij ik het het van het internet afhaal en installeer, maar mijn iligale dingen even terzijde, hier was ik wel een keer naar opzoek hoe winst verdeeld moet worden dus nogmaals, bedankt!

      google docs is je vriend, hoef je ook geen excel of office te piraten.
    • Hoi allemaal,

      Ben helemaal new in dit spel.
      Wil graag wat leren en meer doen.
      Zou een van jullie een voorbeeld kunnen opzetten hoe dit te gebruiken,
      of een link is ook wel goed.

      En werkt dit voor elke Universe?

      al vast bedankt,

      The post was edited 1 time, last by CYCLONE2009 ().

    • Dit is zwaar... net een mooi slagje kunnen maken, komt de GO om de hoek kijken met winstverdeler, en idd .... er is zon ding maar ik heb wel een stuk of 140 ipr erop gevuurd en de netto winst was 8 miljoen kristal voor ons samen, maar voor mij ist een verlies doordat ik een kleinere vloot had.

      hoe zit dit nou?
      kan de IPR ook worden toegevoegd (in een nieuwe versie) of is dit gewoon zon stom regeltje waardoor ipr geen onderdeel van je aanval is :/
    • ziet er aardig uit, alleen buit van de hoofdslag lijkt te ontbreken / buit naraids kan beter een andere naam krijgen (totale geraide gs oid).. buit van de hoofdslag is namelijk niet per definitie eerlijk verdeeld.
    • @Waffelboy:

      Spelregels wrote:

      Vergoeding Phalanxgebruik en IPR
      Phalanxkosten en IPR-kosten mogen niet vergoed worden!
      Daarom heb ik IPR niet toegevoegd. Je kan misschien wel met de betreffende GO in overleg een verdeling hiervoor maken naast de winstverdeling zelf. Als je de winst 50/50 deelt, deel je de kosten van IPR ook zo. Verdeel je op vlootverhouding, dan staat deze verhouding gegeven en kan je met een eenvoudige berekening deze verdeling bepalen. Daar dit dus het best in overleg met je GO kan, kan deze je daar misschien bij helpen als je daar niet uit komt.

      @Vrmaster:
      De verdeling van de hoofdslag heb ik er bewust niet bij geplaatst. In de meeste gevallen zal de hoofdslag reeds op vlootverhouding worden verdeeld. Wanneer de opslag van beide vloten het toelaat zal de lading op vlootverhouding worden verdeeld. Wanneer een van de aanvallers aanzienlijk meer capaciteit heeft zal de verdeling mogelijk schommelen (denk aan het toevoegen van x gv/kv waardoor de volledige buit wordt meegenomen waar het anders niet zou gebeuren. In dergelijke gevallen kan de hoofdraid natuurlijk bij naraids worden ingevuld. Uit ervaring weet ik echter dat het niet of nauwelijks verschild deze buit mee te nemen in de verdeling. Nogmaals, je kan dus gewoon de hoofdraid invullen bij naraids.

      @CYCLONE2009:
      Deze verdeling werkt voor ieder universum, maar (nog) niet voor ninja's. Verdediging is voor alsnog niet verwerkt.
      Ik zal eens kijken of ik een leuk voorbeeld kan maken voor het gebruik.

      Voor het voorbeeld heb ik deze slag ingevuld: Een AGS top 10 uit Draco met 5 aanvallers. Alle info komt uit de slag zoals deze op het forum staat, puin heb ik op volgorde maar ingevuld, het gaat om het idee.









      Mochten er nog meer vragen zijn, stel ze gerust.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Zojuist heb ik een nieuwe versie van de AGS winstverdeler toegevoegd aan de beginpost. Daar staan ook de changelogs.

      Wederom is feedback welkom. Als een nieuwe handleiding gewenst is, dan kan dat natuurlijk ook weer geregeld worden.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • En ik zie dit nu pas??? Ik was een van die kneuzen die totaal niet overweg kon met de vorige winstverdeler...Jammer dat ik al een tijdje gestopt ben met fleeten, ik zou er haast eens een agsslagje voor gaan maken, puur om te kijken of ik dit wel snap. En als ik dit snap heb je een monsterprestatie geleverd Lord en kun je bij mij de sticker ophalen "digibeetproof!!!"


      flawlezz wrote:

      Je laat je toch niet pakken door mauriceopfiets??!!
    • Hallo,

      Ik heb er een vraag over:

      Moet er ook de deutverbruik in vermeld worden? Ik vul enkel bij het puinruimen het deutverbruik in.

      En ik heb een berekening waarin beide spelers daarna beide een positief resultaat bij de deutuitkomst hebben.
      Wat is dan de verdeling als beide plus hebben? Moet je dan het verschil nemem, en dat in het voordeel van degene die het meeste recht op deut had?
      Empty your mind... Be formles, Shapeless. Like water...
      Now you put water in a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle it becomes the bottle, you put it in a teapot it becomes the teapot.
      Now water can flow, or it can crash.
      Be water my friends... ;)

      May the force be with U!

      IRC: Obi12try
    • De uitkomst moet voor iemand negatief zijn, als de uitkomst positief is voor iedereen is er niets te krijgen van iemand. Deutkosten kun je invullen als negatieve raid inkomsten (of kosten van de raid aftrekken als de kosten gedekt worden). Controleer of overal werkelijk de juiste waarden zijn ingevuld.

      Mocht je denken dat alles juist is ingevuld, dan zul je de GO van je universum om hulp moeten vragen. Komt je er met de GO niet uit, dan via de SGO omhoog werken. Ik heb het bestand gemaakt, maar voor ik ernaar ga kijken wil ik graag dat het via GO/SGO wordt bekeken. Ik ben tenslotte ook nog een speler en ik wil niet graag dat achteraf vraagtekens komen bij een eventuele uitspraak.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][