Beschrijving handleiding ploffer.

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Jongens het gaat niet over planeet verplaatsing. Het gaat over een Ploffer. Dus een kolonie die je zonder maan gebruikt om enkel op een kolonie missie met of zonder je vloot verlegt om dicht innerstelsel bij je targets te leggen. Laten we daar deze topic aan wijden.

      Ik weet hoe ik een planeet kan verplaatsen en wat de na- en voordelen zijn.

      Ik wil weten hoe ik het beste in de huidige uni's een ploffer kan gebruiken.
      Ik denk dat ik er al een beetje achter ben:

      In ver gevorderderde uni's heeft het denk ik niet zoveel zin, maar in een jonge uni net als Nekkar denk ik dat hij wel van pas kan komen.
      Met een jonge vloot enkel wat Zg en wat xx, kun je flink wat GS verzamelen op die manier.
      Je bent een ninja vaak voor., denk ik zo.
      Empty your mind... Be formles, Shapeless. Like water...
      Now you put water in a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle it becomes the bottle, you put it in a teapot it becomes the teapot.
      Now water can flow, or it can crash.
      Be water my friends... ;)

      May the force be with U!

      IRC: Obi12try
    • obi12try wrote:

      Jongens het gaat niet over planeet verplaatsing. Het gaat over een Ploffer. Dus een kolonie die je zonder maan gebruikt om enkel op een kolonie missie met of zonder je vloot verlegt om dicht innerstelsel bij je targets te leggen. Laten we daar deze topic aan wijden.

      Ik weet hoe ik een planeet kan verplaatsen en wat de na- en voordelen zijn.

      Ik wil weten hoe ik het beste in de huidige uni's een ploffer kan gebruiken.
      Ik denk dat ik er al een beetje achter ben:

      In ver gevorderderde uni's heeft het denk ik niet zoveel zin, maar in een jonge uni net als Nekkar denk ik dat hij wel van pas kan komen.
      Met een jonge vloot enkel wat Zg en wat xx, kun je flink wat GS verzamelen op die manier.
      Je bent een ninja vaak voor., denk ik zo.


      Als 1e wil ik even mijn verbazing uitspreken. Je bent GO en je mist deze essentiele basis kennis en vaardigheden van het spel? :WS:

      Om dat probleem meteen op te lossen (als het over deze vraag gaat), hier ook meteen het antwoordt.

      ____________________________

      Een ploffer gebruik je in principe om je vliegtijden drastisch te verkorten, om je tegenstander te kunnen verrassen tussen zijn checks door bijvoorbeeld.

      Voorbeeld 1:
      Een speler ligt altijd op een maan te "idle" en checkt bijvoorbeeld elk half uur. Met normale vloot vlieg je 35-40 minuten en haal je dit dus nooit. Door innerstelsel te gaan liggen en je vloot daarheen te plaatsen, wordt je vliegtijd verkort naar 15-20 minuten en kan je dus, als je goed timed, tussen zijn checks door vliegen.

      Voorbeeld 2:
      Er ligt een vreselijke turtle in de buurt die je met je rips wat kleiner wilt maken zodat je er met je speedvloot (dezelfde dag/nacht) winst op kan maken. Je legt je ploffer neer en vliegt zo razendsnel met je rips op en neer.

      Extreme nadelen waar je rekening mee moet houden als je gaat ploffen:

      - Je bent vanaf een ploffer extreem kwetsbaar als je met langzame vloot vliegt. Andere fleeters kunnen je op de lanx zien en je counteren. Dit geld niet enkel voor je gevechtsvloot maar zeker ook voor recs. Het is niet altijd verstandig om die ook naar je ploffer te sturen.

      - Ploffen doe je in principe enkel voor grote targets, kleinere targets is het vaak de moeite echt niet voor. Bovendien kan je met een goede spreiding de meeste melkwegen al vanaf je vaste manen bereiken.

      - Meer dan 1 ploffer is in de meeste gevallen grote onzin. Aangezien je meestal zal moeten plaatsen van je vaste maan naar je ploffer heeft meerdere ploffers geen zin.

      Hopelijk kan je hier iets mee...
      Jupiter #1 (Gestopt)
      Top 10 slagen: 21
    • 1 ploffer hebben is alleen maar die te kunnen gebruiken voor 1 gerichte (meestal grote) actie en dan terugvaren naar je vaste manen/planeten.

      Als rondtrekkende reiziger heb je wel minimaal 2 en bij voorkeur 3 ploffers nodig.
      In een def naar puin uni is dat juist handig omdat je daar juist wel vele kleinere targets zo kunt leegtrekken.
      reccjes kun je in pakketjes sturen dus 3 x 100 ipv 300 ineens wat aantrekkelijk kan zijn voor de lanxers om je heen. 3 x 100 laten ze lopen maar met 1 x300 worden ze wakker.

      (al ken ik topspelers in IO die 11 recjes komen killen met 500 xers....)
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • soms stellen andere spelers vragen die ietwat afwijken van de hoofdvraag van de TS , maar waarvan je weet dat meer spelers het antwoord willen weten
      dan kiest men soms om een al bestaand thread te gebruiken dat actief gelezen wordt ipv een geheel nieuw onderwerp te maken