Maanvernietiging bescherming

  • Eclipse wrote:

    Ik ben net gecrashed door een grote speler via maansvernietiging waarbij de aanvaller maar 6 waves van 10 sterren stuurde en na de eerste was de maan al vernietigd.

    Ook al lagen er 500 ionkanonnen en 200 plasma's. Gameforge moet echt iets doen aan het feit dat 10 sterren genoeg zijn om een grote maan van meer dan 8500 km te vernietigen.
    Spelers worden alsmaar groter en kleine spelers moeten zich kunnen beschermen tegen maansvernietigingen. Dus ze zouden de kans moeten verkleinen dat een ster daadwerkelijk een maan kan vernietigen.

    Nu hebben 10 sterren ongeveer 30 % kans om een maan te vernietigen, dit zou 10 keer zoveel moeten zijn zodat grotere spelers ook veel harder hun best moeten doen voor winst te maken.

    Je voelt je als kleinere speler namelijk machteloos en enkel op plaatsing saven zou niet altijd de oplossing mogen zijn, want dan kun je niet exact bepalen wanneer een vloot aankomt.

    Ik wil niet dat iets veranderd omdat ik gecrashed ben, maar wel omdat het niet zo makkelijk zou mogen om een maan te vernietigen. De aanvaller heeft eerlijk gewonnen en ik hoop dat hij veel plezier beleeft aan de meer dan miljard grondstoffen die hij kreeg.
    Ik gok dat de verdediging hier weg geschoten is met ipr; een maan van 8500 is overigens ook niet een "grote maan".

    Verder dat die maan op de eerste wave pakte, dom geluk.

    Als er meer manieren zouden zijn om veilig te saven wordt het spel onmogelijk gemaakt voor fleeters.

    :love: Thanks Syrabi
  • Jillian wrote:

    Eclipse wrote:

    Ik ben net gecrashed door een grote speler via maansvernietiging waarbij de aanvaller maar 6 waves van 10 sterren stuurde en na de eerste was de maan al vernietigd.

    Ook al lagen er 500 ionkanonnen en 200 plasma's. Gameforge moet echt iets doen aan het feit dat 10 sterren genoeg zijn om een grote maan van meer dan 8500 km te vernietigen.
    Spelers worden alsmaar groter en kleine spelers moeten zich kunnen beschermen tegen maansvernietigingen. Dus ze zouden de kans moeten verkleinen dat een ster daadwerkelijk een maan kan vernietigen.

    Nu hebben 10 sterren ongeveer 30 % kans om een maan te vernietigen, dit zou 10 keer zoveel moeten zijn zodat grotere spelers ook veel harder hun best moeten doen voor winst te maken.

    Je voelt je als kleinere speler namelijk machteloos en enkel op plaatsing saven zou niet altijd de oplossing mogen zijn, want dan kun je niet exact bepalen wanneer een vloot aankomt.

    Ik wil niet dat iets veranderd omdat ik gecrashed ben, maar wel omdat het niet zo makkelijk zou mogen om een maan te vernietigen. De aanvaller heeft eerlijk gewonnen en ik hoop dat hij veel plezier beleeft aan de meer dan miljard grondstoffen die hij kreeg.
    Ik gok dat de verdediging hier weg geschoten is met ipr; een maan van 8500 is overigens ook niet een "grote maan".
    Verder dat die maan op de eerste wave pakte, dom geluk.

    Als er meer manieren zouden zijn om veilig te saven wordt het spel onmogelijk gemaakt voor fleeters.
    Door het moeilijker te maken en er meer sterren nodig zijn om een maan te vernietigen, moeten fleeters gewoon meer moeite doen. Sommige hebben 2000 + sterren en dan is 100 rips niet zo moeilijk om een maan op te blazen. Door de kans te verhogen wordt het gewoon moeilijker, maar niet onmogelijk. Wat zijn 10 RIPS nu voor de grote fleeters in de NL-server, sommige hebben hier bijna 2 miljard punten. Een speler van 50 miljoen punten kan hier niet van winnen ...
  • Eclipse wrote:

    Wat zijn 10 RIPS nu voor de grote fleeters in de NL-server, sommige hebben hier bijna 2 miljard punten. Een speler van 50 miljoen punten kan hier niet van winnen .
    Kortom; activiteit wordt niet meer beloond maar gestraft?

    Ik ben opzich niet tegen dat het opblazen van manen "wat" lastiger gemaakt wordt, het idee dat je effectief zo'n 500 miljoen (dure) gs moet risken voor een 30% maan vernietigingskans is beetje overdreven. Al helemaal als er gewoon een "veilige" manier is om te saven voor de verdediger.

    je moet niet denken dat je altijd op 1 plek veilig kan liggen als je dirty wilt saven. het is een oorlogspel; je kan altijd gepakt worden.

    :love: Thanks Syrabi
  • Independence wrote:

    Meh. Ik was die domme geluksvogel ^^

    Ging om 600mio (6x10 Rips..)
    Heeft me wel die eerste 10 gekost dus 100mio weg.
    Affin, netto 1,4 miljard is dikke prima.
    En ter verdediging van de fleeter, je zat altijd op dezelfde maan met dezelfde ritme etc. Easy peasy lemon sqeezzzie!
    Je had meermaals al gevlogen op mij en kon mij nooit pakken omdat ik altijd online was. En dan blaas je mijn maan en haal 1,3 miljard winst op. Das wel heel makkelijk en snel verdiend
    En je verliest maar 100 miljoen tegen een speler met enkel vrachters die 10x kleiner is dan jou.

    Dan vraag ik echt af waarom het voor een grotere speler zo makkelijk is om een maan op te blazen. Want laten we nu eerlijk zijn, wat zijn voor jou nu 10 rips? Die grondstoffen ervoor haal je waarschijnlijk in een dag op.

    En @alle anderen, zoals ik al zei gaat het mij niet om de crash, maar om maanvernietigingsmissies die zo simpel uit te voeren zijn met zo weinig sterren. Nu kan een grote spelers al mijn manen opblazen voor de fun en kan ik er niks tegen doen. Want wat weerhoudt iemand ervan om mij es liggen te hebben en al mijn manen op te blazen omdat het kan?

    The post was edited 2 times, last by Eclipse ().

  • Volgens mij snap je het niet..

    Al blazen ze al je manen op, als jij gewoon op plaatsing saved is er vrij weinig aan de hand.
    100mil veel gs? Doe jij niet aan expo's ofzo? Zelfs in een uni als Polaris is dat al makkelijk te halen (als je een beetje mazzel hebt), dus of je het nou verhoogd of niet, het blijft net als met maankansen een KANS..
  • Ik denk dat je niet alles las. Hij verloor 100 miljoen gs, ik 1,4 miljard. Dat haal ik niet snel via expo's, duurt langer dan 2 weken.

    Maar als ze al manen poppen en ik save op plaatsing en ik kom een keer paar minuten na de plaatsing online kunnen ze mij ook crashen.

    Je kiest namelijk niet wanneer je plaatsing aankomt en das het grote nadelen.

    En voor de 100e keer: het gaat mij NIET om de crash of dat ik gecrashed ben, want das zijn verdienste. Tis de manier waarop het veel te makkelijk gebeurde en dat zou mogen veranderen van mij.
  • Eclipse wrote:

    Maar als ze al manen poppen en ik save op plaatsing en ik kom een keer paar minuten na de plaatsing online kunnen ze mij ook crashen.

    Je kiest namelijk niet wanneer je plaatsing aankomt en das het grote nadelen.

    nee, maar je kiest wel wanneer je hem verstuurd;

    buiten dat, kan je hem ook terugtrekken zodat die precies terugkomt wanneer het jou uitkomt! (das nog de veiligere manier om te saven ook, want plaatsen alleen is niet "100% veilig")

    :love: Thanks Syrabi
  • Robbendinho wrote:

    Leuke grap dat plaatsen veilig saven is... het is allang bekend dat fleeters tools gebruiken voor terugtimen dus die vlieger gaat niet op. En dan het punt dat je je vloot terug moet trekken... dan ben je eigenlijk de hele dag in save en heb je niks aan die vloot en kan je hem net zo goed gelijk omzetten.
    Zo is het maar net en als je plaatsingsmissie wordt teruggetimed of gephalanxed en je komt online, dan hangt het van de aanvaller af of die al dan niet wilt terugtrekken.

    Sommige doen het, maar sommige ook gewoon niet.
  • @Jillian jij staat altijd én hoog én jij hebt vaak maatjes in de alliantie die iets kunnen doen mocht een maan geblazen worden.

    Als een uni oud is en alle topspelers opeens bij elkaar in de ally gaan of de andere partij hebben weggespeeld krijg je vaak het "wij willen de de uni domineren"

    Als jij nu in Zagadra gaat spelen en je vliegt met meer dan 2 miljard winst rond (80% puin) ben jij gegarandeerd je manen kwijt

    eens een addict, ALTIJD een addict
    Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
  • Spacefighter wrote:

    Als een uni oud is en alle topspelers opeens bij elkaar in de ally gaan of de andere partij hebben weggespeeld krijg je vaak het "wij willen de de uni domineren"

    Als jij nu in Zagadra gaat spelen en je vliegt met meer dan 2 miljard winst rond (80% puin) ben jij gegarandeerd je manen kwijt
    ik vlieg in japetus rond met 20 miljoen punten aan vrachters, geen gevechtsvloot meer, en een hele alli die min of meer in vmodes staat, gestopt/gesloopt is...

    Ja, Zagadra zou wat meer mensen hebben die zouden gieren; verhaal blijft hetzelfde; saven op teruggetrokken plaatsing en probleem is opgelost. Je tijd beter inplannen, niet altijd je vloot thuis willen hebben voor die "gelukstreffer".

    :love: Thanks Syrabi