Maanvernietiging bescherming

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Maanvernietiging bescherming

    Ik loop hier eigelijk heel lang mee, maar wil het nu toch een keertje voorleggen. Word het niet eens tijd dat er iets komt in het spel waarbij je een maanvernietiging tegen kan gaan? Er zijn in mijn ogen meerdere mogelijkheden:

    1: maanvernietiging kan niet plaats vinden als er een vloot op de maan ligt die sterker is dan de ster. Echter denk ik niet dat dit veel zin heeft om toe te voegen aan het spel, aangezien alle maanvernietigingen toch in de nacht gebeurd wanneer een normale speler in bed ligt.

    2: er word een nieuwe verdedigingsmiddel toegevoegd aan het spel die ervoor zorgt dat Als de maan bij de 7% kans(of meer, dat ligt natuurlijk aan de grote van de maan) vernietigd word, dat deze machine je maan beschermd en kapot gaat. Deze optie moet dan wel een flink bedrag kosten natuurlijk.

    Ik merk vooral in de speed uni`s dat maanvernietiging heel normaal is. Zelfs als je een goede fleeter ben, word je volledig aan het lot overgelaten als de maanvernietiging op je af komt. Zo was ik laatst al na 2 pogingen me maan kwijt waar ik zo vreselijk veel moeite voor heb moeten doen om hem te krijgen. Ik zie ook dat veel mensen stoppen nadat hun vloot word vernietigt door een maanvernietiging. Dit kan ik me ook wel voorstellen, want je kan er bijna niks aan doen. Ik had nog mazzel dat me vloot niet bij die maan was, maar voor mij was het waarschijnlijk ook wel over als ik me vloot kwijt zou zijn geraakt in die situatie. Het word tijd dat hier wat voor ontwikkeld word.

    Andere suggesties zijn natuurlijk welkom, dit is maar een kleine opzet.
    Uni 13: 5 hofs

    Uni 14: 10 hofs

    Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

    Orion: 23 hofs

    Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

    Wasat: 16 hofs
  • Bescherming voor maansvernietiging X/
    Mag ik dan het idee opperen om manen sneller kapot te laten gaan?

    De balans voor het blazen van manen is naar mijn mening al meer dan aanwezig. Als fleeter heb je bij grote manen grofgeschat 45% kans dat je je sterren verliest ten opzichte van een praktische kans van 10-15% dat de maan er af gaat. Zo vanzelfsprekend is het dus niet dat je een maan blaast waardoor ik het nog moeilijker maken er van absoluut niet zal toejuichen.
  • Ik ben het eens met je idee, niet helemaal met je uitwerking.

    We moeten ons kunnen beschermen tegen die gemene enge fleeters, die niks anders doen dan ons bezit slopen en onze handelsmiddelen stelen. We moeten een grote digitale muur maken tussen ons gebied, en het gebied van de fleeters, en de fleeters zullen ervoor betalen!
  • Trucker wrote:

    NB4 wrote:

    Wat Knigge hierboven zegt

    En daarbij zou je ook gewoon 2 planeten inner kunnen leggen en op plaatsing saven. Maakt het ook al een stuk onaantrekkelijker om manen te gaan blazen.
    Say what?
    Onaantrekkelijker, niet onmogelijk Trucker
    En bij jou kon je je klok er haast op gelijkstellen wanneer je vloot uit save kwam/je online kwam

    The post was edited 1 time, last by NB4 ().

  • Danny wrote:

    100 Plasma's en zo'n 10k raket lanceerders op een 20% maan en verder geen grondstoffen of vloot.
    Maakt maantjes ploffen zeer onaangenaam en prijzig XD
    je hebt helemaal niet veel maandeff nodig om 6 waves van 1 a 2 sterren tegen te houden,

    5k rl/kl en je bent er al. Neemt niet weg dat dat ook gewoon weg geipr'd kan worden, wel iets wat mensen nog wel is over het oog zien.

    :love: Thanks Syrabi
  • Ik zou liever zien dat ze nano´s beschikbaar maken op manen, alhoewel ik het eens ben met het feit dat manen soms veel sneller ploppen dan dat ze ontstaan, is het op dit moment praktisch mogelijk om je maan te beschermen met wat moondef, echter ben ik hier ondertussen zelf bijna een jaar mee bezig om op elke maan een hoog genoeg lvl voor de maanbasis te fixen waarnaast er nog een robotfabriek zo hoog mogelijk kan met natuurlijk . zelfs met maanbasis 10 (geen moonitems) en werf op 9 duurt het nog een eeuwigheid voordat er eindelijk eens wat de def af is. Nu was dat voor mij geen probleem omdat het redelijk rustig was in die periode maar ik kan mij voorstellen dat als er wat meer haast achter zit omdat je actief gehunt wordt dan heeft def bouwen in ieder geval geen zin. Je manen zijn hoogstwaarschijnlijk al geploft voordat je maanbases lvl 9 of 10 bereikt danwel geploft voordat je er noemenswaardige defence op hebt.

    Het blijft lastig, nano op manen kan lastig worden maar aangezien manen meestal snachts geploft worden hoeft dan in principe niet veel uit te maken. Daarmee doel ik op het feit dat mocht je online komen tijdens een maanblaas actie en ze zijn def aan het weg ipren dan kun je met nano natuurlijk veel sneller bijbouwen maar goed dat zou je ook kunnen doen met de silo op de planeet dus in principe maakt dat niet zo veel uit.
  • meer bescherming voor manen is een beetje.. overdreven.

    Beetje slim saven en je kan bijna niet gepakt worden, het is natuurlijk altijd nog het doel van het spel, anderen mensen slopen.

    Het moeilijker maken om anderen te slopen, of om gesloopt te worden haalt wel een beetje de spanning uit het spel

    :love: Thanks Syrabi
  • TroubleMaker... wrote:

    monfy wrote:

    Beetje zinloos om def te bouwen, def gaat toch wel weg als die maan echt kapot moet
    anders wordt de maan ook gesloopt als het niet echt moet, maar omdat het zo makkelijk kan ;) dus vind def bouwen op een maan niet zinloos. Ookal zijn er in u3 wel uiterste bereikt met def bouwen op een maan... ||

    Inderdaad, enige wat je meestal maar hoeft te doen is laat inloggen rips verzenden en klaar met wat def is dat proces toch wat anders.
    en nee Monfy dan snap ik voor dikke fleeters heeft het ook niet veel nut maar als je een niet al te groot vlootje hanteert en daarnaast nog def op je manen dan is het niet lokkend om zo´n target te pakken omdat de verhoudingen niet echt fijn zijn. Tuurlijk als het echt bond maakt en ze moeten kapot dan gaan ze ook wel kapot maar met wat def maak je dat proces in ieder geval wat omslachtiger, werken voor je gs zeg ik dan :P dat is ook de reden waarom ik wat def heb, stel dat iemand het wil wagen dan mag je toch wat meer moeite doen om die manen te pakken, helemaal safe zijn ze nooit dat is logisch maar als defender heb je de taak om het je aanvallers zo moeilijk mogelijk te maken toch? :D
  • Iedereen kan gepakt worden, de variabele is hoe moeilijk je het de aanvallende partij wil maken..

    er zijn genoeg mogelijkheden om je vloot veilig te stellen, maar daar is enige planning en skill voor nodig. Naar mijn idee is het eerder te lastig dan te makkelijk, zeker gezien V-mode abuse.
  • Ik ben net gecrashed door een grote speler via maansvernietiging waarbij de aanvaller maar 6 waves van 10 sterren stuurde en na de eerste was de maan al vernietigd.

    Ook al lagen er 500 ionkanonnen en 200 plasma's. Gameforge moet echt iets doen aan het feit dat 10 sterren genoeg zijn om een grote maan van meer dan 8500 km te vernietigen.
    Spelers worden alsmaar groter en kleine spelers moeten zich kunnen beschermen tegen maansvernietigingen. Dus ze zouden de kans moeten verkleinen dat een ster daadwerkelijk een maan kan vernietigen.

    Nu hebben 10 sterren ongeveer 30 % kans om een maan te vernietigen, dit zou 10 keer zoveel moeten zijn zodat grotere spelers ook veel harder hun best moeten doen voor winst te maken.

    Je voelt je als kleinere speler namelijk machteloos en enkel op plaatsing saven zou niet altijd de oplossing mogen zijn, want dan kun je niet exact bepalen wanneer een vloot aankomt.

    Ik wil niet dat iets veranderd omdat ik gecrashed ben, maar wel omdat het niet zo makkelijk zou mogen om een maan te vernietigen. De aanvaller heeft eerlijk gewonnen en ik hoop dat hij veel plezier beleeft aan de meer dan miljard grondstoffen die hij kreeg.